תפריט עמוד

לאן לא לנסוע בקיץ

יש יעדים שהם נפלאים בכל עונה אחרת של השנה, אבל בקיץ כדאי להתרחק מהם. צפיפות, מחירים יקרים, אווירה תיירותית ולא אותנטית ומזג אוויר בעייתי - כל אלה מהווים סיבה טובה לחפש מקום אחר. הנה כמה מקומות שממש לא כדאי לנסוע אליהם בקיץ, והצעות לאלטרנטיבות נהדרות

בזמן שאתם מפנטזים על חופשת הקיץ הקרבה, יש עוד המוני אנשים ברחבי העולם (ומספרם גדל משנה לשנה), שעושים בדיוק את אותו הדבר. התוצאה: יעדי תיירות פופולריים הופכים למתוירים עוד יותר, ויש מקומות, בין אלו ערים היסטוריות או איים שטופי שמש, שפשוט לא בנויים להתמודד עם כל התיירים האלה.

גדודי המטיילים שמציפים מקומות מסוימים משפיעים לא רק על הכיס שלכם, עם מחירי לינה ושירותי תיירות שמרקיעים שחקים בתקופת הקיץ, אלא גם על אופי החופשה, שלא אמורה לכלול צפיפות, לחץ ותורים אינסופיים. ולפעמים, גם מזג האוויר ביעד הנבחר יכול לקלקל את חופשת הקיץ. אם לא כיף להסתובב באוגוסט ברחובות תל אביב, למה שביעד ים תיכוני חם ולח יהיה יותר טוב? שלא לדבר על דרום-מזרח אסיה, שם אחוזי הלחות הגבוהים יהפכו את החופשה לסיוט של ממש.

מצאתם דיל מושלם לנופש ליד הים, באמצע הקיץ? סביר להניח שאתם לא היחידים שתגיעו לכאן

מצאתם דיל מושלם לנופש ליד הים, באמצע הקיץ? סביר להניח שאתם לא היחידים שתגיעו לכאן | צילום: Radu Bercan / Shutterstock.com

אז לאן לא כדאי לנסוע בקיץ? ליקטנו כמה יעדים, שבכל השנה הם נפלאים באמת, אבל ביולי-אוגוסט מומלץ להתרחק מהם.

רומא בקיץ: לאן נעלמה האיטלקית?

רומא היא אחת הערים המתוירות בעולם, ובמידה רבה של צדק. יש בה עושר של אתרים ארכאולוגיים חשובים ואוצרות אמנות, לצד פיאצות תוססות, מזרקות מרהיבות, אוכל נהדר ואווירה שמחה ותוססת שכמותה אפשר למצוא רק באיטליה. מכל הסיבות האלה, כמעט בכל טיול לרומא תראו בה המוני תיירים, אבל בקיץ הבעיה מחמירה. המחירים מזנקים, קשה למצוא חדרים פנויים במלונות הטובים (אלא אם מזמינים זמן רב מראש) והכי גרוע – התורים באתרי התיירות נראים נצחיים ממש כמו הכינוי של רומא, "עיר הנצח", כך שחלק ניכר מהחופשה תבלו בעמידה בתור לקולוסאום או לקפלה הסיסטינית.

מזרקת טרווי ברומא. לא כיף להידחק בקיץ

מזרקת טרווי ברומא. לא כיף להידחק בקיץ | צילום: muratart / Shutterstock.com

באוגוסט האיטלקים בורחים מהעיר לחופשה ליד הים או באזור האגמים בצפון איטליה, כך שמסביב תשמעו בליל של שפות, שאיטלקית היא לא בהכרח אחת מהן.  הוסיפו לאלה את הטמפרטורות שמטפסות ל-30 מעלות ואף יותר ואת אחוזי הלחות הגבוהים, שמוציאים את החשק לשיטוט רגלי ארוך ותבינו למה לרומא עדיף להגיע בעונות אחרות של השנה.

לאן כן? אאוסטה, שבצפון-מערב איטליה, מכונה "רומא של האלפים", הודות לעתיקות רומיות רבות שבאזור. הרי האלפים משמשים תפאורה מושלמת לעיר ומהווים מפלט נהדר מהחום. בקרבת העיר יש טירות עתיקות, כפרים נחמדים ואגמים, ואפשר להעפיל אל מונטה ביאנקו, המון בלאן בשמו האיטלקי – ההר הגבוה ביותר ברכס באלפים.

אאוסטה. עתיקות רומיות ותפאורה אלפינית

אאוסטה. עתיקות רומיות ותפאורה אלפינית | צילומים: שאטרסטוק

חופי קפריסין: ים של אנשים

החופים הנמתחים לאורך דרום האי קפריסין, במיוחד באזור איה נאפה במזרח ופאפוס במערב, מושכים המוני תיירים בכל קיץ. קל להבין למה: רצועת חוף חולית ארוכה, חיי לילה תוססים, אתרי עתיקות, אטרקציות משפחתיות ומלונות בכל הרמות ולכל הטעמים, במחירים נוחים. ועוד לא הזכרנו את הטיסות הזולות לפאפוס והדילים האטרקטיביים לאיה נאפה. ואנחנו לא לבד באהבה לקפריסין: מלבד ישראלים, לחופי קפריסין מגיעים בכל קיץ המוני אירופאים – צעירים שמבלים עד אור הבוקר במסיבות חוף פרועות ורוויות אלכוהול ומשפחות שמנצלות את מזג האוויר השמשי לחופשה על החוף. אז אם אתם מחפשים חופשה רגועה ושלווה, כדאי לחשוב פעמיים לפני שבוחרים בדיל לקפריסין ביולי-אוגוסט.

חוף באיה נאפה בקיץ. בהחלט לא מקום מפלט רגוע

חוף באיה נאפה בקיץ. בהחלט לא מקום מפלט רגוע | צילום: kirill_makarov / Shutterstock.com

לאן כן? הרי הטרודוס נמצאים במרחק נסיעה קצרה מפאפוס, אך מציעים עולם אחר לגמרי. ההרים המיוערים מהווים מקום מפלט מהחום וההמולה של ערי החוף, עם שבילי הליכה, מפלים ופלגי מים וכפרים מסורתיים בין יערות וכרמים.

גשר ונציאני עתיק בהרי הטרודוס. מפלט נעים מהמולת החוף

גשר ונציאני עתיק בהרי הטרודוס. מפלט נעים מהמולת החוף

רודוס ביולי-אוגוסט: תיירים בכל מקום

האי היווני רודוס נהנה מימי שמש רבים, לא רק בקיץ, וחבל להגיע אליו דווקא בזמן שגדודי התיירים מכל רחבי אירופה מציפים אותו. העלייה בכמות המבקרים מביאה איתה עליית מחירים משמעותית, המלונות הטובים מתמלאים במהירות, וכך גם הטברנות המוצלחות. עמק הפרפרים היפה מאבד את האווירה השלווה כשעשרות ומאות מבקרים ממלאים את שביליו הצרים, הסמטאות של העיירה הציורית לינדוס נסתמות מרוב מבקרים, התורים בפארק המים הגדול בפליראקי לא נגמרים וכדי לגלוש במגלשות צריך לחכות זמן רב בשמש הלוהטת, אפילו בחופים אין מקום פנוי להניח את המגבת. לא עדיף לחכות לספטמבר או להקדים את החופשה ליוני? בעינינו בהחלט כן.

מפרץ סנט פול ברודוס. בקיץ קשה למצוא מקום פנוי להניח בו מגבת

מפרץ סנט פול ברודוס. בקיץ קשה למצוא מקום פנוי להניח בו מגבת

לאן כן? עם אלפי איים, יוון מציעה לא רק מקומות מתוירים ועמוסים בקיץ, אלא גם לא מעט איים יווניים לא מוכרים. בהם ובאיים נוספים שנותרו "סודיים" ומחוץ למסלול המוכר, אין גדודי תיירים והאווירה האותנטית נשמרת.

האי היווני הזעיר קסטלוריזו. האיים הפחות מוכרים ומתוירים מהווים אלטרנטיבה טובה לחופשת קיץ

האי היווני הזעיר קסטלוריזו. האיים הפחות מוכרים ומתוירים מהווים אלטרנטיבה טובה לחופשת קיץ

פריז בקיץ: הפריזאים נוטשים

פריז הרומנטית היא יעד נפלא כמעט בכל עונה. בסתיו עונת התרבות נפתחת עם שפע של  אירועי תרבות ותערוכות חדשות במוזיאונים, גני טיולרי ולוקסמבורג מכוסים בשלכת יפה וריח הערמונים הקלויים ממלא את האוויר. בחורף היא מוארת ומקושטת ואפשר להחליק על הקרח במגדל אייפל, לשתות שוקו חם באנג'לינה ולבקר בשווקי חג המולד. באביב היא מלאת חיים והגנים מתכסים בפריחה משגעת. ובקיץ? בקיץ עדיף לכם לחפש יעד אחר…

תור בכניסה למוזיאון הלובר. התורים הארוכים בקיץ הפריזאי פוגעים בחוויית הביקור | צילום: Alexandra Lande / Shutterstock.com

תור למוזיאון הלובר. בקיץ התורים הארוכים בקיץ פוגמים בחוויית הביקור | צילום: Alexandra Lande / Shutterstock.com

בקיץ פריז מתפוצצת מתיירים, התורים ארוכים להחריד ואין זכר לרומנטיות ולשיק הפריזאי שתמצאו בה בשאר עונות השנה. באוגוסט המצב מחמיר, שכן פריז מתרוקנת מהפריזאים, שנוסעים לחופשה השנתית שלהם, ונותרת כמעט רק עם התיירים. חלק מבתי הקפה הקטנים והבוטיקים האינטימיים נסגרים, כי הבעלים בחופשה, ואפילו המוזיאונים הגדולים בוחרים שלא להציג תערוכות גדולות וחשובות בקיץ. גם מזג האוויר ביולי-אוגוסט הוא לא תמיד לטובת המבקרים  – הטמפרטורות מרקיעות שחקים ולמרות שכבר לא מעט שנים ההתחממות הגלובלית מורגשת באירופה, וגם בפריז כמובן, לא כל המקומות לא ממוזגים. בקיצור, חכו לסתיו לפני שאתם קונים כרטיס טיסה לפריז.

לאן כן? אם אתם רוצים ליהנות משיק צרפתי, לשמוע צרפתית ברחובות ולהתענג על אוכל נהדר ויין מצוין, סעו לבורדו. בירת היין העולמית מציעה מבנים יפהפיים מתקופת הרנסנס, גסטרונומיה משובחת ומוזיאונים מצוינים, והכל ללא התורים האינסופיים של פריז. מחוץ לעיר אפשר לצאת לטיולים בכרמי האזור או לבלות בחופים הנמצאים במרחק נסיעה קצרה.

בורדו, בירת היין העולמית, מהווה אלטרנטיבה נעימה ולא עמוסה מדי לפריז

בורדו, בירת היין העולמית, מהווה אלטרנטיבה נעימה ולא עמוסה מדי לפריז

ונציה בקיץ: פקקים בתעלות

ונציה היא אחת הערים הכי מקסימות שאנחנו מכירים: הגשרים הרומנטיים מעל התעלות הקטנות, הארמונות עם ההדר והפאר של פעם, הכיכרות הנחבאות והתעלה הגדולה. הקסם הזה מתפוגג בשיא הקיץ, כשמנסים להידחק בפקק האנושי על גשר הריאלטו, עומדים בתור למגדל הפעמונים בכיכר סן מרקו ומתקשים למצוא מקום פנוי בבית קפה. אפילו הגונדוליירים המנוסים ביותר מתקשים לנווט את דרכם בתעלות הצרות בעונה הזו, שבה העיר פשוט מתפוצצת מרוב תיירים, ואילו המקומיים משתדלים, ככל יכולתם, לברוח מחוץ לעיר. מכל הסיבות האלה, אנחנו ממליצים על ונציה בחום, רק לא בקיץ.

בתעלות של ונציה בקיץ יש יותר מדי גונדולות ופחות מדי אווירה קסומה

בתעלות של ונציה בקיץ יש יותר מדי גונדולות ופחות מדי אווירה קסומה | צילום: Dmitrii Iarusov / Shutterstock.

לאן כן? טריאסטה, במרחק נסיעה קצרה מוונציה, מהווה תחליף נהדר. זוהי עיר נמל עם תעלות, כיכרות אלגנטיות הגדושות בבתי קפה עם הרבה מקומיים, מוזיאוני אמנות מצוינים ואוכל איטלקי נהדר.

תעלת מים בטריאסטה. לא ונציה אבל בהחלט תחליף ראוי בקיץ

תעלת מים בטריאסטה. לא ונציה אבל בהחלט תחליף ראוי בקיץ

ברצלונה בקיץ: עיסה דביקה

ברצלונה היא אחת הערים הכי כיפיות בעולם. זוהי עיר תוססת, שמחה ומלאת חיים, עם המבנים הצבעוניים ומלאי הדמיון של גאודי, טאפאס ברים ומועדונים שפתוחים עד אור הבוקר, הרובע הגותי שתענוג להסתובב בסמטאותיו והנמל שמציע ריח של ים והמון מקומות בילוי.

מזג האוויר הים תיכוני הופך את ברצלונה לעיר שנעים לטייל בה כמעט כל השנה. בדגש על כמעט. כי בקיץ, קצת פחות כיף בברצלונה. החום והלחות מזכירים את אלו של תל אביב, וזה הרי בדיוק אחד הדברים שרציתם לברוח ממנו, וכשמחברים את הלחות עם המוני התיירים מתקבלת עיסה דביקה במיוחד.

שדרות לה רמבלה בברצלונה. בשיא הקיץ קשה לזוז | צילום: Prometheus72 / Shutterstock.com

שדרות לה רמבלה בברצלונה. בשיא הקיץ קשה לזוז | צילום: Prometheus72 / Shutterstock.com

בשוק לה בוקריה  ובשדרות לה רמבלה קשה לזוז בין גדודי התיירים ואת המופע המרהיב של מזרקות הקסם תוכלו לראות רק מרחוק. התורים בכניסה לאתרי התיירות הבולטים, כמו לה סגרדה פמיליה ובית מילה (לה פדררה) של גאודי, יגרמו לכם לוותר על הביקור. גם החופים, שנראים כמפלט נהדר מהחום, צפופים להחריד, וככל שהיום מתקדם, הם גם לא נקיים במיוחד.

לאן כן? הרי הפירנאים בצפון ספרד מהווים מפלט נהדר מהחום והלחות של החוף. יש כאן .שמורות טבע יפהפיות, שופעות מים, פרים מסורתיים ועיירות מקסימות. גם הצד הגסטרונומי של קטלוניה מתגלה כאן בשיא הדרו, עם הרבה מסעדות מקומיות מוצלחות מאוד.

נוף טיפוסי בהרי הפירנאים בספרד

נוף טיפוסי בהרי הפירנאים בספרד

אורלנדו ומיאמי: רעמים וברקים

חופשה באורלנדו עם הילדים נשמעת כמו הבטחה גדולה – איזה ילד לא חולם על אינספור רכבות הרים באינספור פארקי שעשועים? ואם לא די בכל אלה, החופים הנוצצים של מיאמי מחכים לכם בהמשך החופשה. נשמע חלומי? למעשה, חופשה כזו עשויה להתגלות כסיוט. לא רק שבחופש הגדול פארקי השעשועים של אורלנדו עמוסים מאוד ותבלו שעות ארוכות מאוד בתורים, גם מזג האוויר של פלורידה לא מאיר פנים  בתקופה זו של השנה. חם ולח מאוד בקיץ ובשעות אחר הצהריים סופות רעמים הם עניין שבשגרה בשעות אחר הצהריים (פלורידה מחזיקה בתואר המפוקפק "בירת סופות הרעמים"). ואם לא די בכל אלה, התקופה שבין יוני לנובמבר היא עונת ההוריקנים בפלורידה, מה שעשוי לגרום לכך שתיאלצו להישאר מרותקים למלון חלק ניכר מהחופשה.

אולפני יוניברסל באורלנדו. עדיף להגיע בחורף | צילום: Craig Russell / Shutterstock.com

אולפני יוניברסל באורלנדו. עדיף להגיע בחורף | צילום: Craig Russell / Shutterstock.com

לאן כן? למה שלא תשנו כיוון ותטוסו לחוף המערבי, אל קליפורניה? קליפורניה מציעה תמהיל מנצח של פארקי שעשועים מהמובילים בעולם (בעיקר באזור לוס אנג'לס), חופים יפים, ערים מסעירות וטבע פראי, ומזג האוויר בקיץ, לפחות באזור שבין סן פרנסיסקו לסן דייגו, הרבה יותר ידידותי למטיילים.

ביג סור בקליפורניה. לצד ערים מסעירות ופארקי שעשועים יש בקליפורניה חופים יפים וטבע פראי

לצד ערים מסעירות ופארקי שעשועים נהדרים, בקליפורניה יש גם חופים יפים וטבע פראי

דרום-מזרח אסיה: לטייל בתוך סאונה

היצע הטיסות הולך וגדל למזרח הרחוק הופך את האזור המרתק הזה לנגיש מתמיד, והודות למחירי הטיסות האטרקטיביים, גם בקיץ, נדמה שהחלום עומד להתגשם – בקרוב תוכלו להשתרע על החוף בדרום תאילנד עם משקה טרופי ביד, לשוט במפרץ הא לונג בווייטנאם, לטייל בין טרסות האורז בפיליפינים או להתענג על ההיצע הקולינרי המסחרר במהלך טיול להונג קונג.

פסל ענק של בודהה בהונג קונג. עכשיו נסו לדמיין טיול אל הפסל כשבחוץ 35 מעלות ו-90 אחוזי לחות...

פסל ענק של בודהה בהונג קונג. עכשיו נסו לדמיין טיול אל הפסל כשבחוץ 35 מעלות ו-90 אחוזי לחות…

יש רק דבר אחד שעלול להעיב על החגיגה – מזג האוויר. החום והלחות של דרום-מזרח אסיה בקיץ יגרמו גם לתל אביבים שבכם להתגעגע למישור החוף בקיץ… הטמפרטורות עשויות לטפס ל-35 מעלות ולמעלה מזה, ויחד עם 90 אחוזי לחות מתקבלת תחושה של טיול בתוך סאונה רטובה. כשמוסיפים את הגשמים העזים שיורדים תדיר (בכל זאת, מדובר בעונה הגשומה), זהו לא מתכון לחופשה מנצחת, גם ביעדים שבכל עונה אחרת הם סוג של גן עדן.

נהר הקולו בצפון הודו. מפלט מושלם מחום הקיץ

נהר הקולו בצפון הודו. מפלט מושלם מחום הקיץ

לאן כן? למי שרוצה בכל זאת לטייל במזרח בקיץ, מומלץ לחכות עם החלום על דרום-מזרח היבשת לימים קרירים יותר, ובמקום זה בקיץ לשקול טיול בצפון הודו. לא במקרה הפקידים הבריטיים שעבדו בהודו נהגו להימלט מחום הקיץ אל ההרים בצפון. אפשר לצאת לטרקים בהימלאיה, ליהנות מאוויר צלול ויבש, לעשות מדיטציה מול הנוף המרהיב ולשמוח שאתם מטיילים כאן בקיץ.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.