תפריט עמוד

לאן הכי כדאי לנסוע באביב

האביב הוא זמן נהדר לטיולים ברחבי העולם. מזג האוויר מתחמם, הכל ירוק ופורח ובואו של האביב נחגג בשלל אירועים ופסטיבלים. המלצות לכמה יעדים שמתאימים במיוחד לחופשה אביבית

אצלנו האביב הוא לא יותר מתקופת מעבר קצרצרה, שבה מככבים זה לצד זה חמסינים וימים גשומים. אבל יש מקומות בעולם שבו האביב הוא עונה של ממש, כשהשלגים נמסים, השמיים מתבהרים ופריחות משגעות משמחות את העין. זה הזמן המושלם לצאת לחופשה או טיול, לפני החום והצפיפות של הקיץ. אפריל ומאי הם לרוב החודשים המתאימים ביותר לטיולי אביב, ולאן כדאי לטייל בהם? הנה כמה הצעות: 

הולנד: אל שדות הצבעונים
אם צריך לבחור מדינה אירופית אחת לנסוע אליה באביב, אין ספק שזאת הולנד. הפרחים הם אחת מאהבותיהם הגדולות של ההולנדים, ובאביב מתכסה המדינה בפריחה משגעת. הפריחה האביבית בהולנד מזוהה בראש ובראשונה עם הצבעונים, שהפכו לאחד מסמלי המדינה, ומי שמגיע בתקופה זו של השנה לאזור שבין הארלם, ליידן וליסה יראה שדות אינסופיים של צבעונים פורחים. הדרך המהנה ביותר לטייל בין שדות הצבעונים היא ברכיבה על אופניים, סמל הולנדי נוסף. 


צבעונים, תעלות וטחנות רוח. אביב בהולנד

ליד לייידן נמצאים גני קוקנהוף (Keukenhof), מהגנים היפים בעולם, שנפתחים בכל שנה לחודשיים בלבד, בין מרץ למאי. באפריל, בעיקר במחצית השנייה של החודש, פריחת הצבעונים בגנים נמצאת בשיאה, עם יותר מארבעה מיליון צבעונים ממאה זנים שונים. לצד צבעונים תמצאו בגני קוקנהוף גם כרכומים, סחלבים, נרקיסים, יקינטונים, אירוסים, ורדים ופרחים נוספים. אפשר לשוטט בין ערוגות הפרחים בשבילי הליכה נעימים ואם תרצו לקחת אתכם משהו מהחגיגה הצבעונית הזאת, אפשר לקנות כאן פקעות וזרעים (אפשר גם לארגן משלוח לארץ).


גני קוקנהוף, הפתוחים רק חודשיים בכל שנה, מסוף מרץ עד סוף מאי. לשיא הפריחה מומלץ להגיע באמצע אפריל

הפריחה הנהדרת היא הסיבה המרכזית, אם כי בהחלט לא היחידה, להגיע להולנד דווקא באביב. בתקופה זו של השנה ההולנדים יוצאים החוצה בהמוניהם אחרי חודשי החורף הקרים, וחוגגים בשלל אירועי אביב. בנוסף למצעד הפרחים הצבעוני שמתקיים באפריל ומצוין בתהלוכה חגיגית מנורדווק להארלם, האירוע המפורסם ביותר שמתקיים בתקופה זו הוא יום המלך, שנחגג ב-27 באפריל, תאריך יום הולדתו של המלך וילם אלכסנדר. ביום זה הולנד נצבעת בכתום, כצבע בית המלוכה, ברחבי המדינה נערכים שווקים מאולתרים – על פי המסורת, עסקאות שמבוצעות ביום זה פטורות ממס. ביום הזה המוני הולנדים יוצאים לרחובות, שותים וחוגגים. אירועים אביביים נוספים הם סוף השבוע של המוזיאונים, בתחילת אפריל, שבמהלכו ניתן לבקר בחינם במאות מוזיאונים ברחבי המדינה, המרתון של רוטרדם, פסטיבל הקרקס ברוטרדם, פסטיבל אמנויות האביב באוטרכט, יריד טונג טונג בהאג, יום טחנות הרוח ועוד.

שייט בתעלות שליד ליידן, בין שדות הצבעונים הפורחים

יפן: פריחת הדובדבן
גם ליפן כדאי מאוד להגיע באביב בזכות הפריחה הנהדרת. ברחבי יפן פזורים מאות סוגים של עצי דובדבן, והם נמצאים כמעט בכל פינה – בפארקים, במקדשים, ברחובות ובחצרת הבתים. באביב עצי הדובדבן של יפן מתכסים בפריחה ורודה-לבנה ענוגה, והיפנים יוצאים בהמוניהם בטבע כדי לחזות בפלא הזה בכל שנה מחדש. פריחת הדובדבן מתקדמת, בהתאם למזג האוויר, מדרום לצפון, כך שבאוקינאווה היא מתחילה כבר בפברואר, בקיוטו ובטוקיו ניתן לחזות בה בסוף מרץ ותחילת אפריל ואילו להוקאידו היא מגיעה רק לקראת חודש מאי. בקיוטו, שבה המוני גנים, הפריחה מרהיבה במיוחד וכדאי בהחלט לתאם את זמן הביקור בעיר לתחילת אפריל.

באביב עצי הדובדבן ביפן מתכסים בפריחה לבנה-ורדה ענוגה

בכל עיר מציינים את סוף השבוע שבו הפריחה נמצאת בשיאה בחגיגות פריחת הדובדבן, ההנאמי, ואז היפנים יוצאים בהמוניהם לפארקים ולגנים, פורשים מחצלות מתחת לעצי הדובדבן וחוגגים בפיקניקים עמוסי כל טוב. התיירים נהנים לא רק מהפריחה המרהיבה אלא גם מחוויה תרבותית מיוחדת במינה. בטוקיו אפשר ליהנות מפריחה יפה במיוחד בפארק אואנו ובפארק צ'ידורי, בקיוטו יש פריחה יפה במיוחד בפארק מרויאמה (אשר מואר בלילה בתאורה מיוחדת) וליד מקדש דייגו.


היפנים מבלים בהמוניהם בפארק אואנו בטוקיו בזמן פריחת הדובדבן

סיציליה: לפני שהתיירים מגיעים
מי שמעדיף שמש ים תיכונית חמימה ייהנה מאוד בסיציליה, שבה מזג האווור פשוט מושלם באפריל. הטמרפטורות חמימות, אבל לא חם מדי, השמיים כחולים והשמש זורחת. בתקופה זו עדיין קר מכדי לרחוץ בים, אבל זהו זמן מצוין לטיול באתרי האי לפני החום הגדול של הקיץ. אפשר להתרשם מהאתרים הארכיאולוגיים של סיציליה, בהם התיאטרון היווני והאמפיתיאטרון הרומי בסירקוזה, עמק המקדשים באגריג'נטו וווילה רומנה. זאת גם הזדמנות טובה לטפס ברכבל או ברכב שטח להר הגעש אטנה ולטייל בסמטאות העיירה טאורמינה לפני שתיירי הקיץ מציפים אותה. הנסיעה ברחבי האי בתקופה זו של השנה מענגת במיוחד הודות לפריחה הצבעונית – מרבדים של פרחי חרדל צהובים, פרחי פשתן כחולים ופרגים אדומים, לצד פריחת עצי השקד והניחוח המתוק של פריחת הדרים שממלא את האוויר.


פריחה אביבית בסיציליה

סיבה מיוחדת להגיע לסיציליה דווקא באפריל היא ההזדמנות להשתתף בחגיגות הפסחא המסורתיות. האווירה חגיגית במיוחד ביום שישי הטוב בעיר טרפני  (Trapani) בה מתקיימת תהלוכה חגיגית ואלפי תושבים יוצאים לרחובות העיר. 

איי סיישל: לטבול באוקיינוס
בחופי הים התיכון עוד מוקדם לרחוץ בחודש אפריל, אבל באיים שבאוקיינוס ההודי מזג האוויר מושלם בתקופה זו של השנה והמים חמימים ונעימים. אפריל ומאי הם החודשים הטובים ביותר לחופשה באיי סיישל – הטמפרטורות חמימות ונעימות, הרוחות נחלשות וכמות הגשמים פוחתת באופן משמעותי. גם תיירי הקיץ עוד לא מגיעים בעונה זו, כך שהמחירים בבתי המלון זולים יותר. בתקופה זו, מזג האוויר מושלם לפעילויות ימיות שונות, בהן צלילה, שנירקול, דיג ושייט. חודש אפריל הוא זמן נהדר גם לצפייה בציפורים, בהן מומלץ במיוחד לצפות באי Cousin, שמורת טבע ושבה ניתן לצפות בהמוני ציפורים ממאות מינים שונים, חלקם אנדמיים (ייחודיים) לסיישל. 

חוף באיי סיישל. המים חמימים ונעימים ומזג האוויר באביב מושלם לפעילויות ימיות

אפריל ומאי נהדרים גם לטיולים רגליים ברחבי סיישל. אל תחמיצו טיול רגלי ביער הדקלים Valle de Mai שבאי פרלין, בו גדלים עצי קוקו דה מאר האנדמיים לסיישל.

מרוקו: לפני החום הגדול
האביב הוא זמן נהדר לבקר במרוקו. מזג האוויר נעים, עם ממוצע טמפרטורות בסביבות 22 מעלות, בעוד שבקיץ הטמפרטורות יכולות להגיע ל-40 מעלות ויותר. גם התיירים עדיין לא מציפים את מרוקו בעונה זו, וזהו זמן אידיאלי לטיול בשווקים של מרקש לפני שהם מתמלאים בגדודי תיירים. אל תחמיצו את שוק ג'מע אל פנה במרקש, שבשעות הערב מתמלא בנגנים, להטוטנים, מגידי עתידות, ציירים, אקרובטים, מאלפי נחשים ועוד. האביב הוא זמן מצוין לטיול במדבריות, אך גם לטרקים בהרי האטלס – אפשר ליהנות מפריחה נהדרת בעמקים ובעוד שהפסגות הגבוהות עדיין מכוסות בשלג. 


זו מרוקו או יפן? פריחת דובדבן על רקע הרי האטלס המושלגים

באביב מתקיימים במרוקו כמה פסטיבלים ואירועים יוצאי דופן, חלקם בעלי הכרה בינלאומית, כמו פסטיבל המוזיקה הקדושה שמתקיים מדי חודש מאי, או מרתון החולות שמתקיים במדבר הסהרה בחודש אפריל. יש גם פסיבלים קטנים יותר ומהנים לא פחות, כמו פסטיבל הוורדים שמתקיים בעיר Kelaa M'gouna. 

קליפורניה, ארצות הברית: פריחות ופסטיבלים 
מדינת קליפורניה נהנית באביב ממזג אוויר נעים, כזה שמאפשר מצד אחד לבלות בחופים שטופי השמש של סן דייגו ומצד שני לטייל במדבריות של המדינה לפני שהחום של הקיץ הופך את הטיול בהם לבלתי אפשרי. זהו גם זמן מושלם לטיול בפארק יוסמיטי, כשהוא מתכסה בפריחה נהדרת ומפליו שופעי מים אחרי הפשרת השלגים של החורף. כמובן שגם באביב, כמו בכל עונה, לא כדאי להחמיץ ביקור בערים הגדולות של קליפורניה, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, שבתקופה זו הן נעימות במיוחד.


פארק יוסמיטי באביב. הכל ירוק והמפלים שופעים מים

באביב מתקיימים בקליפורניה שלל אירועים ופסטיבלים. בסן דייגו מתקיימת תערוכת הפרחים המרהיבה Coronado Flower Show, לצד אירועים נוספים כמו יריד האביב של סן דייגו ופסטיבל הציפורים. בחודש אפריל מתקיימים פסטיבלי מוזיקה גדולים ברחבי קליפורניה, שהגדול שבהם (ואחד הגדולים בארה"ב כולה) הוא פסטיבל Coachella, שמתקיים במשך שני סופי שבוע בעיר אינדיו וכולל הופעות של אמני רוק, פופ, אינדי ומוזיקה אלקטרונית מובילים לצד הצגות תיאטרון ותערוכות אמנות. 

פריז, צרפת: רומנטיקה באוויר
פריז מקסימה בכל עונה, אבל באביב היא מלבבת ורומנטית במיוחד. בתקופה זו הפארקים והגנים נמצאים בשיא פריחתם, ולצד גנים מוכרים כמו גני טיולרי וגני לוקסמבורג, שמתכסים בפריחה ורודה וסגולה, כדאי לבחון גם את הפריחה בפארקים פחות מוכרים כמו פארק בוט שומון הרומנטי. אפשר גם לצאת לטיול מחוץ לעיר, לביקור בגנים הנפלאים של מונה בג'יברני, שבאפריל פורחים בהם צבעונים, יקינטונים, אירוסים, ויסטריות ועוד.


נרקיסים פורחים בגני לוקסמבורג בפריז

הפריזאים, אחרי חודשי החורף הקרים ולפני הקיץ שמביא איתו את המוני התיירים, ידידותיים יותר מתמיד, בתי הקפה מוציאים שולחנות החוצה, בשווקים הפתוחים המוכרים פורשים את מרכולתם, וזהו זמן מצוין לטיול רגלי ברחובות העיר, בין אם ברובע הלטיני, במונמרטר, באיל סן לואי או לאורך נהר הסן.

ויסטריה פורחת בסמטה פריזאית

באביב מתקיימים בפריז כמה אירועים שמספקים סיבה נוספת לבקר בעיר האורות. בראשית אפריל מתקיים המרתון של פריז, באמצע מאי יש ראלי של מכוניות וינטג' ובסוף בחודש מאי מתקיימת בעיר אליפות צרפת הפתוחה בטניס, הרולאן גארוס, שמביאה לכאן אוהדי טניס מכל העולם.

בתמונה הפותחת: פריחה אביבית בשדות סביב המקדש היווני בסג'סטה שבמערב האי סיציליה

לקריאה נוספת:

פריחות אביביות - סיפור של צבע 
פריחות אביביות – סיפור של צבע
מפריחת הדובדבן הענוגה ביפן ועד התורמוסים שצובעים באביב את טקסט במרבדים כחולים יפהפיים – פריחות אביביות משמחות את העין ואת הלב. הנה כמה מקומות ברחבי העולם שבהן הפריחה באביב יפה במיוחד

 

הולנד: טיול פריחה אביבי 
הולנד: טיול פריחה אביבי
מערכת מסע אחר אונליין  
טיול פריחה אביבי בהולנד, מהארלם לנאלדוויק, ששיאו בביקור צבעוני ומרהיב בגני קוקנהוף, גני הפרחים הגדולים בעולם

 

פריחת הדובדבן ביפן 
פריחת הדובדבן ביפן
בתקופה שבין סוף החורף לאביב מתחיל ביפן גל פריחה של עצי הדובדבן, שעובר מדרום לצפון וצובע את הכל בוורוד ולבן. זה הזמן שבו היפנים יוצאים בהמוניהם לגנים כדי "לשבת מתחת הפרחים"

 
צילומים: שאטרסטוק, zaimoku_woodpile, Agustin Rafael Reyes, Pietro Columba, Olivier Cochard-Labbe, Dawn Ellner, Joanna Barton, kukenhofLinh NguyenPhilippe MilbaultAllie Caulfield

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.