תפריט עמוד

כפר הנוקדים: זכרונות מסיני

משפחה מורחבת ומורכבת התכנסה לחופשה משותפת בכפר הנוקדים, בין ערד למצדה. השקט המדברי ואווירת השנטי הרגיעו את הרוחות והשכיחו דאגות, טיול גמלים וטיפוס על המצדה מהצד הפחות מתויר שימחו את חובבי האקשן

בנאת המדבר שבבקעת הקנאים, בין ערד למצדה, משחזרים את הוויית בני ישראל הקדומה. כאן מול נופי המדבר, בין עצי דקל ובוסתנים, גמלים וחמורים, אתה מרגיש כמו אחד המלאכים שנטה ללון באוהלו של אברהם אבינו. אוהלים ארוגים מצמר עיזים שחורות במגוון גדלים וצורות מקדמים את פניך. חאנים רחבי ידיים העשויים אבן מקומית, מזמינים אותך להצטרף אל שירת המדבר, אל השקט, הנועם והשלווה הקדומים.

מלון של חמישה מיליון כוכבים
מתי יש לנו הזדמנות אמיתית ליהנות עם בני המשפחה, לעצור לרגע את הזמן מלכת, ולהתאחד איחוד נדיר בין אחים, שכבר התקדמו מאוד לכיוון גיל הארבעים, ולכל אחד כבר יש משפחה משלו, אישה ראשונה או שנייה, ילדים מהאישה הראשונה, ילדים משותפים. בהחלט סיפור מפותל, ותוסיפו לכל זה אח, שעדיין מחפש את עצמו והגיע לביקור מסקנדינביה… אז מי יכול להכיל את כל זה?

התלבטתי והחלטתי לרדת למדבר. הבנתי ששום מקום סגור עם רמת ציוויליזציה סטנדרטית לא יוכל להתמודד עם כמות האנרגיות הגועשת במרקם היחסים. חיפשתי מקום שבו נוכל להשתחרר, להיות אנחנו, לחזור קצת במנהרת הזמן לילדות, ואם אפשר גם לסגור כמה חשבונות. נסענו, ונסענו לא מעט, בשלושה כלי רכב עמוסים, עזבנו את הצפון והדרמנו, ראינו כיצד הטבע משנה את גווניו, את מרחבי החול הצהוב, ההרים החשופים, הצחיחות ונווה המדבר. יצאנו מערד וירדנו לדרך ללא מוצא. אחי הצנחן, אשר אימץ לו בשנות גלותו תרבות אירופאית, נראה לחוץ מהדרך שלא ברור לאן היא מובילה, כשמסביב רק חול ושממה. "כמה כוכבים אמרת יש למלון"? שמעתי את קולו הדועך. עצרתי את הרכב בכניסה לכפר הנוקדים, הרמתי את עיני לשמים ועניתי: "חמישה מיליון כוכבים".

העיצוב של כפר הנופש מאפשר פרטיות או שיתוף בהתאם לרצון האישי

כפר הנוקדים בנאת המדבר שבבקעת הקנאים, בין ערד למצדה, נוצר מחלום שהפך לחזון. נוצר מאהבה של איש אחד לסיני של סוף שנות השבעים, סיני של החושות, ההתרגעות וניקוי הראש, נוצר מהרצון לממש בתוך הארץ משהו ממה שכבר לא שלנו. כפר הנוקדים קם מהחולות, והיום הוא נקודה ממשית ומפתה על המפה. המקום מאפשר מפגש של קבוצות חברתיות, בכל סדר גודל בו תחפצו, החל מזוגות בודדים ועד חמולות המוניות. למרות הרכבים הרבים שחנו בכניסה למקום, לא הרגשנו בעומס האנשים. הכפר רחב ידיים, ובנוי ממתחמים בעלי מכנה עיצובי משותף, המאפשר פרטיות ושיתוף בהתאם לרצון. אוהלים בגדלים שונים, המעוצבים ברוח "סיפורי אלף לילה ולילה", מפנקים בפינות ישיבה מזרחיות, ערסלים, פינות קפה ותה, אזור לעריכת קומזיץ' ופינות בישול לשימוש עצמי. האוהלים מוגנים מפני הגשם, ומחוממים היטב. אופציות לינה נוספות הם חדרי אירוח מפנקים המיועדים לשניים עד שישה אנשים והכוללים חדר רחצה; סוכות אירוח מעוצבות ומרוצפות בדק עץ, המתאימות לעד שמונה אנשים עם "זולה" מעל הסוכה המאפשרת תצפית על המדבר והכוכבים בלילות הצלולים, ואפילו לינת קמפינג של אוהלים פרטיים באזורים המיועדים לכך.

כפר הנוקדים. להתחבר אל הטבע המדברי

האחים שלי שמחו מאוד ברעיון הלינה במדבר והדגישו את חשיבות החיבור לטבע, ההתמודדות עם תנאיו, והעברת המורשת לדור ההמשך. אך היו להם כמה בקשות, שהעידו על היותם מטיבי לכת ואוהבי דרך: חלילה לנו מלהתפלש בחול, להתקלח במים קרים, שלא לדבר על לא להתקלח בכלל, או להתמודד בלילה עם הקור המדברי. בכפר הנוקדים מתקיים השילוב המנצח בין אווירת מדבר הנוצרת לא רק מהמיקום והנוף, אלא במיוחד מהעיצוב המדברי של הכפר כולו, הבדים המקומיים, בנייה בעץ ובאבן טבעית, פינות חמד רבות ומגוונות המלבבות את העין ומזרימות לעורקים את תחושת הרוגע והמנוחה שהמקום מזמן. ויחד עם זאת תחושת פינוק ונוחות המתבקשת ביציאה מהשגרה לסוף שבוע.

אירוח מדברי. מרבצי ישיבה ותפריט עשיר

לחדר האוכל נכנסנו דרך מעבר בין קירות כפות תמרים מיובשים, פינו נפער אל מול יופי המקום הממזג בין מרבצי ישיבה נמוכים לפינות אוכל מעץ, תפריט עשיר ומפואר וכוסות זכוכית ליין המסכמות את השילוב. קינחנו בטיול גמלים בליווי בדואי בגבעות המדבר שמקיפות את הנוקדים ולא הבנו כיצד סוף החופשה כבר הגיע אלינו כל כך מהר. בדרכנו החוצה מכפר הנוקדים, הסתכלנו האחד על השני בסלחנות והודיה, מבטינו ביטאו רכות ואהבה, בלבותינו נצרבו השקיעות והזריחות המרגשות של המדבר, שירת המדבר דיברה מקולנו. אך ביציאה ימינה, בואכה באר שבע, משפחתי לא אכזבה והחלה בויכוח השגרתי, תאמינו לי, לא חשוב על מה…

לאן אפשר לטייל באזור?
שקט לכם מדי? לא הצלחתם להתרגל לשלוות המדבר? מחפשים פעילות? לחסרי המנוחה שבכם יש שפע של פעילויות והצעת טיולים באזור. כפר הנוקדים עצמו מציע טיולי גמלים במדבר – המסלול הקצר אורך כ-40 דקות, אך יש גם אפשרות לרכוב זמן ממושך ביותר על גבם של ספינות המדבר, תלוי ברצון שלכם ויכולתם לרכוב זמן ממושך על גמל. מי שסובל מבעיות גב יכול לרכב על חמור ליד הגמלים.

טיול גמלים. לחסרי המנוחה יש שפע של פעילויות מדבריות

עוד בילוי משפחתי נחמד תימצאו במוזיאון הזכוכית בערד, שלא רק מציג עבודות זכוכית אומנותיות, אלא גם מאפשר פעילויות לכל המשפחה. ומה דעתכם לטפס על מצדה מהצד השני? עשר דקות נסיעה מכפר הנוקדים תוכלו לחנות את הרכב ולעלות על ההר לא דרך הרכבל כמו התיירים, אלא דרך הרמפה כמו הרומאים.
ותמיד, תמיד אפשר גם לרדת לים המלח ולצוף במים המלוחים, שאט אט נעלמים והופכים את המקום הנמוך ביותר בעולם לעוד יותר נמוך. וכמה זמן לא טיילתם עם הילדים בשמורת עין גדי? הנה הזדמנות ליהנות מהמפלים ולצפות במגוון בעלי חיים שהתרגלו למבקרים ומתנהגים כפי שמצופה מחיות בפינת חי בר.

כפר הנופש הנוקדים
טלפון: 08-9950097
אתר אינטרנט


צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...