תפריט עמוד

ירדן: טיול ג'יפים בנופי בראשית

ואדיות שלא נגמרים, דיונות חלומיות, קניונים סוחפים, ערים נבטיות עתיקות. טיול ג'יפים בדרום ירדן לוקח אותנו לנופים שלא מהעולם הזה עם אזכורים לסיני. חוויית שטח אמיתית, גם למי שאין לו ג'יפ

נופיה המופלאים של ירדן מרתקים את כל מי שמכיר היטב את שבילי ארצנו ואתריה, ומחפש הרפתקאות חדשות ונופים לא מוכרים במרחק סביר. דרום ירדן מציע בדיוק את זה: חבל ארץ בעל נופים יפהפיים, עם נגיעות של סיני בשילוב עם תמונות המוכרות לנו מכוכב מאדים. זוהי ארץ בראשיתית, עם צבעים ותצורות נוף מרהיבים. הרים משוננים מתנשאים מתוך החול הרך ויוצרים תבליט נופי מדהים, ואדיות ארוכים ומרחבים עצומים משלימים את התמונה. ועוד לא הזכרנו את הערים הנבטיות פטרה ונקוב נמלה המחכות לנו בהמשך הדרך. הטיול שלנו אורך שלושה ימים, והוא מהווה הזדמנות ייחודית להתנסות בחוויית שטח אמיתית, גם למי שאין ברשותו ג'יפ.

הקשת הגדולה בוואדי רם | צילום: דיוויד קרקהוף

בחזרה ללורנס איש ערב
תחילתו של היום הראשון מוקדש למעבר הגבול. אחרי שמסיימים את העניינים המנהליים אפשר לצאת לדרך. נוסעים לאורך הגבול הסעודי, חולפים על פני ואדי ח'זלה וואדי אל יותום, בדרך לשמורת הטבע של ואדי רם Wadi Ram. ואדי רם זכה לפרסום עולמי בזכותו של לורנס איש ערב, כשבזמן מלחמת העולם הראשונה המקום שימש כאחד מבסיסי המרד הערבי שאותו הנהיג. הנסיעה בוואדי היא חוויה עוצרת נשימה של נופי אבן חול בשלל תצורות וצבעים וציורי קיר עתיקים מהמאה ה–10 לפני הספירה ועד תקופת הנבטים. אחרי חוויות היום, אין כמו רביצה נעימה במאהל בדואי מפואר, שבו נישן בלילה.

מהדיונה הגדולה אל הסלע האדום
לאחר קפה של בוקר, יומו השני של הטיול נפתח בתצפית מרשימה מראשה של הדיונה הגדולה. משם ממשיכים בדרך שחולפת על פני נאות מדבר אל הקשת הגדולה, גשר טבעי עצום שמתוח גבוה מעל פני הקרקע. מכאן משיכים לפטרה. האתר עצום בגודלו וקשה למצות את  כולו בשעות ספורות, אבל עם מדריך טוב וכניסה לא מאוחרת מדי אפשר להספיק הרבה עד השקיעה. אחד השיאים בסיור הוא ההליכה בסיק, המעבר הצר המוליך אל העיר, והרגע שבו מגיעים לקבר הראשון והמפורסם של פטרה. אחר כך, כדאי להמשיך לתור את העיר לפחות עד הקארדו המערבי. לקראת ערב מגיעים לבית המלון למנוחה וצבירת כוחות לקראת הריגושים הממתינים ביום השלישי.

פטרה. אחד משיאי הטיול | צילום: ג'מה איוורן

הערבה מהצד שכנגד
היום השלישי נפתח בביקור בנקוב נמלה Nmla, אחד המוקדים החשובים בתרבות הנבטית. מכאן ממשיכים אל הערבה הירדנית. הדרך עוברת בנופים של ואדיות, דיונות ושדות חול. בוואדי חסה, שערוצו זורם, כדאי לעצור לפיקניק ולסיים בשכשוך מרענן במים. מכאן ממשיכים בכביש הערבה הירדני בחזרה למעבר הגבול. מבט פרידה אחרון, והביתה.

עוד טיולי ג'יפים ברחבי העולם כאן >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.