תפריט עמוד

יקב תבור: נרים כוסית

אם התנשמת שעל בקבוקי היין של יקב תבור שבתה את לבכם, חכו עד שתטעמו את היינות. יקב תבור מייצר יינות איכותיים, מענבים שגדלו בכרם אורגני גלילי, מושלמים לא רק לאירועים מיוחדים אלא גם לשתייה יום יומית עם חברים. לחיים!

את התנשמת פגשתי בפעם הראשונה בבית קפה תל אביב, על תווית של בקבוק יין מיקב תבור. התכנסנו כמה חברים לחגוג יום הולדת, הזמנו בקבוק של אדמה שרדונה ודי מהר התפתחה שיחה על התווית: למה דווקא תנשמת ומה הקשר בין העוף הלילי עם העיניים הענקיות ליין ישראלי איכותי? את התשובה גיליתי זמן קצר לאחר אותו ערב: לא רק שהתנשמת מהממת, היא גם חלק חשוב בפרויקט הכרמים האקולוגיים של יקב תבור. כלומר, גם יפה וגם מועילה.

עוד יקבים כאן

טיולים בישראל כאן

התנשמת, שכיכבה בקמפיין החביב "למי קראת ינשוף", מעוררת אהדה ומושכת תשומת לב, אבל מה שבאמת גורם להתרגשות זה טעימה מהיינות של יקב תבור, הממוקם בכפר תבור מול נופו המהפנט של הר תבור.

חביות עץ אלון ביקב תבור

חביות עץ אלון ביקב תבור

את היקב הקימו ארבע משפחות של כורמים מכפר תבור בסוף שנות התשעים, מאז היקב גדל והתפתח להיות היקבים המובילים בתעשיית היין הישראלית, אבל זה לא שינה דבר מהאווירה האינטימית, ההקפדה על איכות הכרמים ורמת היינות המיוצרים כאן. גם העובדה שהיינות האיכותיים נמכרים במחירים נגישים עוזרת לקרב את היינות לכל חובב יין, שכן אין צורך לשבור תכנית חיסכון כדי לרכוש אותם ובהחלט אפשר ואפילו רצוי לפתוח בקבוק ללוות ארוחה יום יומית. את היקב מנהל גם היום אורן סלע, ממייסדי היקב, ואיתו עובדים היינן הוותיק והמוערך אריה נשר והאגרונומית מיכל אקרמן, האחראית על ניהול הכרמים.

יינות של יקב תבור

יינות של יקב תבור

מהו כרם אקלוגי?

זהו פרויקט ייחודי בעולם כולו, אשר נערך בשיתוף פעולה של יקב תבור עם החברה להגנת הטבע ובליווי של אוניברסיטת חיפה והטכניון. מטרת הפרויקט היא להחזיר את האיזון האקולוגי הטבעי לסביבת הכרם, מתוך תפיסה שזה יאפשר גפנים בריאות יותר, אשר יניבו ענבים טובים יותר לאורך שנים, מהם יכינו את היינות האיכותיים של תבור. איך מחזירים את האיזון האקולוגי? על ידי זה שנותנים לצמחייה הטבעית לצמוח בין שורות הגפנים, בונים מסלעות זוחלים ופורצים גדרות כדי לאפשר תנועת בעלי חיים בצורה חופשית וטבעית. ומה קשורה התנשמת? כאשר הופיעה התנשמת, הבינו ביקב כי האיזון הוחזר והדורס הלילי חזר לשמור על הכרמים בלילות.

אז מה נשתה?

אדמה – סדרה המהווה את כל הטוב של היקב, עם יינות זניים מענבים המותאמים במיוחד לאדמות בגליל ובאזור התבור. חפשו את הסוביניון בלאן המהמם או את הרוסאן המאוד ייחודי. באדומים שתינו את הקברנה סוביניון והשיראז, שהיו חלקים ונעימים מאוד לשתייה.

אדמה פרימיום – שני יינות בסדרה זו, סופה ורעם, עם שמות שבהחלט משקפים את חווית השתייה הייחודית. אלו בלנדים ייחודיים מענבים הגדלים בחלקות המובחרות ביותר. לכל יין בסדרה יש אופי משלו וכל אחד מעניק חווית שתייה שונה וייחודית.

מלכיה – יין הדגל של היקב, קברנה סוביניון מחלקה מיוחדת בכרם מלכיה, בגליל העליון. היין, שמיושן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון, הוא בעל טעם עוצמתי ומאוד מרשים.

Tipsy – מחפשים דווקא יין צעיר ונגיש לשתייה יומיומית ? סדרת TIPSY מציעה יינות צעירים ומרעננים לשתות עם חברים.

מרכז המבקרים של היקב

מרכז המבקרים של היקב

אפשר כמובן ליהנות מהיינות של יקב תבור בבית או במסעדה באזור מגוריכם, אבל להעצמת החוויה, מומלץ להגיע למרכז המבקרים של היקב, לשבת במרפסת עם בני משפה או חברים אל מול ההר היפה שהעניק את שמו ליקב, ללגום יין טוב, לאכול גבינות ולהאזין למוזיקה. היש טוב מזה?

יקב תבור – שדרות קק"ל, כפר תבור, טלפון: 04-6760444. מרכז המבקרים פתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00 ל-17:00, בשישי בין 9:00 ל-14:00. סיורים וטעימות בתיאום מראש.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...