תפריט עמוד

יעדים זולים באירופה: חמש המלצות לקיץ

מחירי החופשות אמנם התייקרו, אבל באירופה עדיין אפשר ליהנות מחופשות במחירים מפתיעים. מפוליה ועד בודפשט, בחרנו בשבילכם חמישה יעדים זולים באירופה שיאפשרו לכם לצאת לחופשה בלי לקרוע את הכיס

למרות שמחירי החופשות באירופה הולכים ומאמירים, יש עדיין לא מעט יעדים זולים באירופה. בין אם חשקה נפשכם בחופשה עירונית, בחופשת בטן-גב או בטיול של טבע, נופים ואטרקציות, יש לנו משהו בשבילכם. בחרנו בשבילכם כמה יעדים שאפשר לטוס אליהם יחסית בזול וגם ליהנות בהם מחוויית לינה ייחודית או מפנקת ולא יקרה.

לקריאה נוספת:

ערוץ הטיול החסכוני

מה לעשות ביעדים הזולים – מדריך ליעדי לואו קוסט

לטייל בזול ביעדים הכי יקרים באירופה

בנסקו, בולגריה

עיירת הנופש הבולגרית בנסקו (Bansko) שוכנת במורדות הרי פירין, בסמוך לשני רכסים נוספים – רילה ורודופי. כאן תוכלו ליהנות מחופשת קיץ בין הרים ואגמים בלי תג המחיר היקר שמתלווה לחופשה אלפינית. בחורף בנסקו היא יעד מועדף על חובבי סקי שרוצים לגלוש בזול. בקיץ המדרונות המושלגים מוריקים ומזמינים לטיולי הליכה, פיקניקים ופעילויות בטבע.

מסביב לבנסקו יש למעלה מ-200 ק"מ של מסלולי הליכה בטבע, בין הרים ואגמים

מסביב לבנסקו יש למעלה מ-200 ק"מ של מסלולי הליכה בטבע, בין הרים ואגמים

מה עושים? נחמד לטייל בעיר העתיקה, ובמיוחד ברחוב פירין הגדוש בחנויות, ברים ומסעדות. בבנסקו יש כמה מוזיאונים קטנים, כמו מוזיאון Neofit Rilski שמוקדש לארכיטקטורה המסורתית של בנסקו או מוזיאון Radonova שמוקדש להיסטוריה ואתנוגרפיה. עם זאת, העיקר הוא הטבע שמסביב. מסביב לעיירה יש כ-200 ק"מ של מסלולי הליכה בהרים, בנופים עוצרי נשימה, לצד מסלולים רבים לרוכבי אופניים. לצד אלה יש אטרקציות לכל המשפחה כמו רכבלים שמזמינים לתצפיות יפות בהרים, רכיבה על אופני הרים, רפטינג, רכיבה על סוסים, אבובי קיץ ומיני גולף. מלבד זאת, העיירה מהווה בסיס לטיולי יום באזור. בין הטיולים הפופולריים: מנזר רילה, פלובדיב העתיקה,  הכפר הציורי לשטן (Leshten), פארק הדובים בליצה (Belitsa) ומערת הנטיפים יגודינה (Yagodina).

איפה לישון בזול? Grand  Royale Apartment Complex & Spa הוא מלון ארבעה כוכבים ובו דירות סטודיו ודירות של חדר אחד או שניים עם מטבחון, מרכז ספא עם סאונות ובריכה מחוממת, חדר משחקים, מועדון ילדים ומסעדה. לינה למשפה בחודש יולי עולה כ-400 שקלים ללילה.
אתר: https://grandroyale.bg/

 

מנזר רילה, אחד מטיולי היום המומלצים מבנסקו

מנזר רילה, אחד מטיולי היום המומלצים מבנסקו

בראשוב, רומניה

רומניה היא אחד היעדים המפתיעים ביותר לחופשה משפחתית. יש בה משהו שיספק כל טעם – ערים עתיקות ושמורות היטב, טבע ונופים עוצרי נשימה, המון אטרקציות לכל המשפחה וקניות בזול. אחד היעדים המומלצים ביותר למשפחות הוא העיר בראשוב (Brasov) וסביבתה. בראשוב עצמה היא עיר יפה עם מרכז ימי בינייימי שתענוג לטייל בו ברגל, אבל העיקר הוא הטבע שמסביב. העיר ממוקמת בחבל טרנסילבניה, בלב הרי הקרפטים, ובסביבתה יש טירות עתיקות, הרים, אגמים ויערות שעם קצת מזל תוכלו לפגוש בהם דובים. למרות שבחלק מהעיירות באזור נראה שהזמן עצר מלכת, תמצאו בעיר ובסביבתה המון אטרקציות מודרניות לכל המשפחה כמו פארקי מים, קרטינג, מגלשות הרים ופארקי חבלים.

עם קצת מזל תפגשו ביערות של רומניה דב

עם קצת מזל תפגשו ביערות של רומניה דב

מה עושים? בנוסף לסיור רגלי בעיר העתיקה ועלייה ברכבל להר טמפה החולש על העיר, אל תוותרו על ביקור באחת או יותר מהטירות העתיקות של האזור, כמו טירת בראן הידועה כטירתו של דרקולה; ביקור בפארק החבלים וההרפתקאות Aventura Brasov, ביקור בשמורת הדובים זרנשט וטיול בקניון שבעת הסולמות השופע מים וריגושים. במרחק נסיעה לא ארוכה תמצאו הרבה הרים שאפשר לטפס לראשם ברכבל ותגיעו לערים ועיירות מקסימות כמו העיר הימי ביניימית סיגישוארה ועיירת הנופש סינאיה בה נמצא ארמון פלש, מהיפים ברומניה.

איפה לישון בזול? Silver Mountain Resort הוא מתחם דירות נופש בעיירת הנופש פויאנה בראשוב הסמוכה לבראשוב, ובו דירות עם 6-1 חדרי שינה, מתחם ספא עם ג'קוזי, סאונות ובריכות, מסעדה ונופים של הרים ויערות שניבטים מכל פינה. מחיר לינה במיני סוויטה למשפחה של ארבעה נפשות – כ-600 שקלים ללילה.

טירת בראן. בקרבת בראשוב יש הרבה טירות עתיקות

טירת בראן. בקרבת בראשוב יש הרבה טירות עתיקות

בודפשט, הונגריה

בירת הונגריה היא לא רק אחת הערים היפות באירופה וגן עדן לאוהבי תרבות וארכיטקטורה. מדובר באחת הערים הזולות באירופה, בה, תוכלו ללון במקום מרכזי ונוח, לאכול טוב, להתפנק באתרי ספא ולעשות קניות בלי לקרוע את הכיס.

מה עושים בבודפשט? מה לא. ההיצע אינסופי. תוכלו לטייל ברגל בגבעת המצודה ולבקר במוזיאונים המצוינים שבה, ליהנות מתצפית משגעת על העיר ממצודת הדייגים, לבלות ברובע היהודי הטרנדי הגדוש בברים ומסעדות,  לשוט על הדנובה, לבקר בבזיליקת סטפן הקדוש, לרחוץ באחד מאתרי המרחצאות המפורסמים ולתפוס שלווה באחת מהריאות הירוקות של העיר, כמו האי מרגיט או הפארק העירוני.

 

מרחצאות סצ'ני בבודפשט. רחצה במרחצאות אחת הדרכים המהנות והזולות ליהנות מהעיר | צילום: Ungvari Attila, שאטרסטוק

מרחצאות סצ'ני בבודפשט. רחצה במרחצאות אחת הדרכים המהנות והזולות ליהנות מהעיר | צילום: Ungvari Attila, שאטרסטוק

סרנדה, אלבניה

אלבניה היא אחת המדינות הסודיות של אירופה, ולא רבים התיירים שמגיעים למדינה היפה הזאת, עם הנופים ההרריים, האתרים ההיסטוריים והחופים היפים. האחרונים מהווים את אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של המדינה ומאפשרים ליהנות מחופשת בטן-גב במחירים מצחיקים. חופים יפים במיוחד תמצאו בסרנדה (Sarandë) ששוכנת לחוף הים היוני, מול חופי האי היווני קורפו.

מה עושים? סרנדה היא עיר נמל תוססת שיש לה הרבה מה להציע מלבד חופים יפים. היא גדושה באתרים היסטוריים, כמו מבצר  Lekursi מהמאה ה-16, ממנו נשקפת תצפית יפה על האזור, ומנזר 40 הקדושים מהמאה השישית לספירה שמציעה נוף נפלא לים. במרחק נסיעה קצרה נמצאת העיר העתיקה בוטרינט שבה חורבות יווניות (כולל אמפיתיאטרון מרשים), רומיות, ביזנטיות ועות'מניות. אוהבי הטבע ייהנו ממעיין העין הכחולה הנמצא בסמוך לעיר ומאיי קסאמיל שבהם חופים יפהפיים.

הנמל של סרנדה

הנמל של סרנדה

איפה לישון בזול? Hotel Saranda International הוא מלון ברמת ארבעה כוכבים  עם חדרים נעימים שממוקם על רצועת חוף פרטי יפהפייה במרחק 1.5 ק"מ ממרכז העיר. לילה בחודש יולי עולה כ-400 שקלים לזוג ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר.

מעיין העין הכחולה ליד סרנדה

מעיין העין הכחולה ליד סרנדה

בארי וחבל פוליה, איטליה

איטליה היא אחד היעדים האהובים ביותר על מטיילים, בין היתר הודות למגוון האדיר שלה. המגוון הזה מתבטא גם במחירים – לצד יעדים יקרים כמו רומא, ונציה או מילאנו, יש באיטליה יעדים נפלאים בהם אפשר לטייל במחירים שווים לכל נפש. אחד מהיעדים האלה הוא חבל פוליה שנמצא בקצה הדרומי של המגף, לחוף הים האדריאטי. כאן תמצאו ערים עתיקות, חופים בתוליים וכפרים מבודדים.

סמטה ציורית בעיר העתיקה של בארי

סמטה ציורית בעיר העתיקה של בארי

מה עושים? בירת החבל היא עיר הנמל  הציורית בארי (Bari), שהחלק העתיק שלה הוא מבוך של סמטאות צרות המשובצות בכנסיות ומבנים היסטוריים, ואילו בחלקה החדיש יש ארמונות אלגנטיים מהמאה ה-19 לצד בוטיקים ומרכזי בילוי. למרות שזוהי עיר מלאת עניין וקסם, כדאי לגלות את שאר הפנינים של חבל הארץ הזה. בקרבת בארי כדאי לבקר בעיירה אלברובלו (Alberobello) המפורסמת בבתי הטרולי שלה, בעלי הגגות המחודדים, לבלות בחופים היפים של Monopoli ו-Polignano a Mare, לבקר במערות קסטלנה (Grotte di Castellana) המרשימות ולעשות קניות בשווקים של העיירה הציורית Cisternino. מלבד זאת, פוליה היא גן עדן לפודיז ואפשר לבקר בה במחלבות, יקבים ובתי בד.

בתי הטרולי של אלבורלו, מוקפים ביקבים

בתי הטרולי של אלבורלו, מוקפים ביקבים

איפה לישון בזול? בחבל פוליה פזורות חוות רבות בהן אפשר להאט את הקצב וליהנות מחוויית לינה כפרית ואותנטית. אחת מהן היא Agriturismo Fasano ששוכנת בנופים השלווים של Murgia of Bari, במרחק חצי שעה מבארי. בחווה יש חדרי אירוח נעימים, בריכה מקורה, חוות סוסים ומסעדה, ומחיר לילה למשפחה בחודש יולי, כולל ארוחת בוקר, מתחיל ב-550 שקלים.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.