תפריט עמוד

יוון – קיוסק "פריפטרו" לכל

"פריפטרו", אותם קיוסקים זעירים העמוסים בכל טוב, מסיגריות ועד כרטיסי חנייה, נפוצים מאוד ברחובות עריה הגדולות של יוון. להכיר את ה"פריפטרו" משמעו להכיר את יוון והיוונים

כל מי שמטייל בערים הגדולות ביוון אינו יכול שלא להתקל ב"פריפטרו" (Periptero). מבנה קטן ועגול – ממש כוך בתוכו מצטמצם אדם לנפח כיסא קטן וכל הכתלים עמוסים במוצרי צריכה קטנים אבל חיוניים: סיגריות, מצתים, מסטיקים, עיתונים, אמצעי מניעה, סוכריות, כרטיסי חניה, שתייה קלה ועוד.


"פריפטרו" עמוס עד אפס מקום, מראה נפוץ ברחובות הערים ביוון | צילום: Robert Wallace

בכל רחוב באתונה או סלוניקי, כל 200 או 300 מטר יש "פריפטרו" שכזה. בעבר, כשעלתה הצעה להסיר מרחובות אתונה את ה"פריפטרו", ההתנגדות היתה עצומה. הפגנות, כתבות בעיתונות, מאמרים וראיונות בטלויזיה הבהירו לכולם כי ה"פריפטרו" הינו חלק בלתי נפרד מהאופי והחיים היווניים.


ומה מוכרים ב"פריפטרו"? הכל – מחטיפים, דרך סיגריות ועד מגזינים ועיתונים | צילום: טריפולוג'י

ישראלי שייגש ל"פריפטרו" יתכופף אל הצוהר הקטן, יחפש את המוכר (הנוחר?) ויבקש לעצמו דבר מה רק במזומן. לרוב את פני המוכר לא תראו, ואם נעמד להוריד מוצר – תראו את רגליו…


הסחורה מסתירה לרוב את המוכר היושב בכוך הקטן שלו | צילום: Duncan Hull

אם נשווה את ה"פריפטרו" לפיצוציה זה יהיה כמו להשוות דירה של עמידר לווילה הרצליה. ליוונים טוב לחיות עם הפשטות, טוב להם ללא הנצנצים והאורות. לכל יווני יש את ה"פריפטרו" האהוב עליו, בעל "פריפטרו" שכונתי מכיר את לקוחותיו ולרוב הוא הופך להיות מרכז הרכילות בו עוברות כל החדשות המרעישות של השכונה. "היי קוסטס, אפשר לקבל סיגריות? ואגב, מה עם אנסטסיה מהרחוב שלי – היא פנויה?"….

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.