תפריט עמוד
לבאים מהחורף הישראלי, גם בשנים שהוא גשום במיוחד, חבל טירול המושלג מפעים ומפתיע. הנופים כמו יצאו מתוך ספרי אגדות: הרים נישאים שמדרונותיהם מכוסים בשלג, קרחוני ענק, אגמים קפואים, יערות מחטניים עבותים שעציהם מעוטרים בשמיכה לבנה, כפרים ציוריים ועיירות עתיקות נחבאים בחמוקי ההרים. גם מבט שני, שלישי ועשירי מגלים שלא טעינו. ומעבר ליופיו, האזור טומן בחובו אינספור אפשרויות לפעילויות חורף מרתקות מהסוג שלא תמצאו בנקל במקומות אחרים, ודאי לא בארץ קטנה ומדברית השוכנת לחופו של הים התיכון.

עולם של שלג וקרח
מחוז טירול נמצא בחלקה המערבי של אוסטריה, בין גרמניה מצפון לאיטליה מדרום. בירת המחוז היא אינסברוק, עיר יפהפייה, שראוי בהחלט לבקרה. הגורם המשפיע ביותר על אופי החופשה כאן בולט מיד לעין: ההרים המושלגים. ההר הגבוה ביותר בטירול, ולמעשה באוסטריה כולה, הוא גרוסגלוקנר Grossglockner, שמתמר לגובה של 3,798 מ'. זהו ההר השני בגודלו ברכס האלפים, אחרי המון בלאן שבצרפת. למרגלותיו נמצא הקרחון הגדול ביותר באוסטריה, פסטרזה Pasterze, שאורכו יותר משמונה קילומטרים.
מאחורי הנתונים הגיאוגרפיים האלה מסתתרות אפשרויות רבות ומגוונות לעורר את האדרנלין: המדרונות המושלגים מזמינים לגלוש בהם, משטחי השלג קוראים לחצות אותם במזחלת או באופנוע שלג, מסלולי הליכה מחכים שתנעלו את נעלי השלג ותצאו לדרך. עולם שלם של קרח ושלג מחכה שתגלו אותו.

הנופים בטירול כמו יצאו מארץ אגדות | צילום: אינגמר ווסמן

לגלוש בטירול
מלך המלכים של הספורט האתגרי בעונת החורף הוא כמובן הסקי. ממשלת אוסטריה השקיעה בשנים האחרונות עשרות מיליוני אירו בפיתוח אתרי הסקי במדינה. מעליות ישנות הוחלפו, מסלולים שופרו והורחבו, הוקמו פארקי סנובורד משוכללים ואתרי סקי סמוכים חוברו על מנת ליצור מאות קילומטרים של מסלולי גלישה. בניגוד למקומות אחרים באירופה, בהם קודם כל נבנה אתר סקי ורק אחר כך קמה העיירה הצמודה לו, באוסטריה המצב הפוך: מרבית האתרים נבנו סביב עיירות קיימות, בעלות היסטוריה של מאות שנים, ואפשר למצוא בהן בתים עתיקים, בקתות עץ ציוריות, מסעדות וברים מסורתיים, ותושבים מקומיים ששורשיהם נטועים מדורי דורות בטירול.
מחוז טירול הוא אזור הסקי העיקרי של אוסטריה, ונמצאים בו אתרי הסקי הפופולריים ביותר במדינה, כמו סנט אנטון, קיצבוהל, אישגל וקרחון שטובאי. בכל אחד מהאתרים האלה, ובאתרים נוספים, יש מסלולי גלישה באורך כולל של מאות ק"מ, מעליות סקי רבות וכן מסלולי הליכה יפים שמהם נשקפים הנופים המושלגים. פה ושם פזורות בנוף הלבן בקתות אלפיניות שנפלא לעצור בהן להפסקת שוקו חם לפני החזרה לפעילות. בקיצבהול יש רכבל גונדולה שמחבר בין ארבעת אתרי הסקי של האזור, ואפשר ליהנות במהלך הנסיעה מנופי העמק היפים. בכל אתרי הסקי של טירול יש בתי ספר לסקי עם מדריכים מיומנים ומקצועיים שמלמדים גולשים מכל הגילים, גם ילדים צעירים, כיצד לגלוש.

שועלי שלג וקרלינג
אבל חופשת חורף באזור טירול היא הרבה יותר מרק סקי, וממש אין צורך דעת לגלוש כדי ליהנות מכל רגע. האזור מציע כמות מסחררת של פעילויות חורפיות לכל אחד מבני המשפחה, צעירים ובוגרים. אפשר לטייל בסנדלי שלג בין מורדות ההרים, לצאת לטיולים רגליים אל מפלי קרח ואגמים קפואים, לסייר במרחבים המושלגים לאורם של לפידים, לחצות את שדות השלג במזחלות ממונעות או לגלוש במורדות התלולים באחד מהחידושים האחרונים בתחום: אופני שלג ושועלי שלג. אופני שלג נראים כמו אופניים, אבל במקום גלגלים יש להם מגלשים שבעזרתם מחליקים על השלג; שועל שלג, שלמרות שמו אין לו כל קשר לבעל החיים הפרוותי עם הזנב השעיר, נראה כמו כיסא משרדי מינימליסטי, שבתחתיתו יש מגלש צר וארוך. הגולש יושב על הכיסא ומחליק במדרון המושלג בכיף גדול.
עוד אפשרות חביבה לבילוי בטירול: משחק קרלינג. קשה להאמין, אבל המשחק המוזר הזה, שבו דוחפים אבן על הקרח בעזרת מטאטאים, הוא למעשה ספורט אולימפי ובקרוב תוכלו לצפות באלופי עולם משחקים בו באולימפיאדת החורף של ונקובר, בפברואר 2010.
כל הפעילויות הללו, ורבות אחרות, הופכות את החופשה בטירול לחוויה משפחתית אמיתית, מה שחסר ברוב חופשות הסקי הסטנדרטיות. אם בחופשות סקי רגילה המשפחה מתפצלת לשניים: גולשים ולא-גולשים, כשהקבוצה השנייה חשה מקופחת, הרי שבטירול אף אחד לא ירגיש מחוץ לעניינים.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.