תפריט עמוד

טיול רומנטי באירלנד

הנופים הירוקים, המפרצים המבודדים, האגמים השלווים, הכפרים הקטנים, הדרכים היפות, הטירות העתיקות (שבחלקן אף ניתן ללון) – כל אלה הופכים את אירלנד ליעד נפלא לחופשה זוגית

באירלנד יש את כל החומרים מהם עשוי טיול רומנטי. יש בה גבעות ירוקות בהן תוכלו לטייל בבדידות מזהרת למעט מפגש מזדמן עם עדר כבשים, יערות אפופי מסתורין שיגרמו לכם להאמין בפיות ושדונים, חופים פראיים שמזמינים לטיול רגלי, מצוקים תלולים שנופלים בדרמטיות אל הים שיתנו לכם את התחושה שהגעתם לקצה העולם, כבישים שהנסיעה בהם מספקת תצפית עוצרת נשימה, אגמים תכולים שאפשר לערוך לצידם פיקניק, כפרים מקסימים שתרצו לעבור לגור בהם וטירות עתיקות ורומנטיות (שבחלקן תוכלו לבלות את הלילה). גם לערים באירלנד יש קסם מיוחד, ולצד ביקור במונומנטים כאלה ואחרים תוכלו לבלות בהם בפאבים שנפתחו לראשונה לפני כמה מאות שנים, לצפות יחד בהופעה סוחפת של מוזיקה אירית, לטייל יד ביד על הגשר שחוצה את הנהר ולבקר בחנויות ספרים עתיקות ומלאות אווירה.


פינת חמד רומנטית באזור טבעת קרי | צילומים: שאטרסטוק

בעוד שביעדים אחרים באירופה מומלץ לערוך טיול כוכב, באירלנד מומלץ לשכור רכב ולטייל איתו במסלול מעגלי, כשבכל לילה חונים במקום אחר. אירלנד היא ארץ מגוונת עם דרכים מרהיבות ביופיין, וטיול רכוב מאפשר לספוג בצורה הטובה ביותר את הנופים הנפלאים של אירלנד ואת האווירה המיוחדת. כדאי להתמקד באזור אחד, למשל במערב המדינה, שם, לדעת רבים, נמצאות כמה מפינות החמד היפות ביותר באירלנד.


למעט מפגש מזדמן עם כבשים, יש אזורים רבים באירלנד בהם תוכלו לטייל בבדידות מזהרת

איפה ישנים?
חווית הלינה היא חלק בלתי נפרד מהטיול באירלנד. יש כאן מגוון אפשרויות לינה נהדרות. אחת המומלצות שבהן היא לינה בבתי כפר, אשר שוכנים, כיאה לשמם, באזורים כפריים ומאפשרים ליהנות מהכנסת האורחים האירית הלבבית ולהתוודע לאורח החיים המקומי. היצע בתי הכפר רחב וכולל בתים חדישים ומעוצבים לצד בתים עתיקים ומלאי אווירה, כאשר כל בתי הכפר מאובזרים ומצוידים היטב וטובלים בנופים ירוקים ופסטורליים.  מי שרוצה ללון באזורים כפריים אבל מעדיף מלון, יכול לבחור באחד המלונות הכפריים הפזורים ברחבי אירלנד. אפשרות אחרת, שמתאימה במיוחד לחופשה רומנטית, היא לינה בטירות עתיקות שהוסבו למלונות מפנקים. ומי שמעדיף להיות קרוב לטבע, יכול ללון דווקא בבתי חווה כפריים אשר שוכנים בחוות פעילות, מה שיכול להיות מהנה במיוחד עבור משפחות עם ילדים.

איפה מטיילים?
כמה הצעות למקומות שכדאי לבקר בהם במסגרת מסלול מעגלי שיוצא מדבלין וחוזר אליה:

דבלין
בירת אירלנד היא עיר מקסימה ותוססת, עם שפע של מוזיאונים מצוינים, גלריות, קתדרלות, תיאטראות ומקומות בילוי. בין האתרים שאסור להחמיץ בעיר ניתן למנות את קתדרלת סנט פטריק, הכנסייה הגדולה בעיר שנבנתה במאה ה-12, את ארמון דבלין, את גשר האפני ואת הטריניטי קולג' – האוניברסיטה העתיקה שהוקמה במאה ה-16, שבספריה העתיקה שלה נמצא הספר של קלס – ספר מהמאה השמינית שנחשב לאחד מהספרים העתיקים בעולם ומאויר באיורים של חיות וסצנות זימה. בערב לא כדאי לוותר על בילוי בטמפל בר, אזור חיי הלילה של העיר הגדוש בפאבים ומקומות בילוי.


גשר האפני בדבלין, בשקיעה

גולוויי
גולווי, ששוכנת במערב אירלנד, היא עיר סטודנטיאלית מקסימה ומלאת חיים, אשר נחשבת לבירת האמנות של אירלנד. בעיר יש שפע של אטרקציות ומוקדי עניין, ובהם קתדרלת ניקולס הקדוש, טירת לינץ', גשר סלמון ועוד. לאורך כל השנה מתקיימים בה פסטיבלים ואירועים רבים שמושכים אליה תיירים רבים.




נוף בקונמארה, מהאזורים הפראיים והמסתוריים ביותר באירלנד



 אזור קונמארה
מחוז קונמארה שבמערב אירלנד הוא מהאזורים הפראיים והמסתוריים ביותר באירלנד, ולא במקרה אמנים ומשוררים רבים הגיעו לכאן כדי לקבל השראה מנופי המקום, אשר מתאפיינים בהרים וגבעות ירוקות, מפרצים סלעיים ובתוליים, ביצות כבול, נחלים ואגמים. לא כדאי לוותר על נסיעה בסקיי רואד (דרך השמים), אחת מהדרכים היפות ביותר באירלנד, אשר מתפתלת בתלילות לאורך 11 ק"מ בין רצועת החוף לאזור 12 הגבעות. בירת קונמארה היא העיירה התיירותית קליפדן, אשר מפורסמת בבתיה הצבעוניים, ושממנה ניתן לצאת לטיולים באזור. באזור קונמארה כדאי לבקר גם במנזר קילמור, מנזר בנדיקטני המוקף בגן יפהפה ושוכן לשפת אגם.


מנזר קילמור בקונמארה. שוכן לשפת האגם


אזור הבארן וצוקי מוהר
אזור הבארן שבצפון-מערב מחוז קלייר, הוא אחד מהשטחים הקארסטיים הגדולים ביותר באירופה, ובשונה מהנופים הירוקים הטיפוסיים לאירלנד, הוא מתאפיין בנופים צחיחים ובסלעי ענק מחורצים. האתר המפורסם ביותר באזור הוא צוקי מוהר, מאתרי הטבע המתויירים ביותר באירלנד. הצוקים הדרמטיים מתנשאים לגובה של כ-200 מטר מעל האוקיינוס האטלנטי ונמתחים לאורך שמונה קילומטרים. על הצוק הגבוה ביותר נמצא מגדל אובריאן, מגדל תצפית שממנו ניתן להשקיף ביום יפה על איי אראן, מפרץ גולווי וקונמארה. בשל המראה הדרמטי של הצוקים הם שימשו כאתר צילום לסרטים מפורסמים רבים, ובהם הנסיכה הקסומה והארי פוטר והנסיך חצוי הדם. בנוסף, בקרבת מקום נמצא הכפר המקסים דולין, אשר מפורסם בפאבים הרבים שבו בהם מתנגנת מוזיקה אירית חיה.


צוקי מוהר. מתנשאים לגובה של כ-200 מטר מעל האוקיינוס האטלנטי

טבעת קרי
טבעת קרי שבמחוז קרי היא כביש טבעתי שנחשב לאחת מהדרכים היפות ביותר באירלנד ובאירופה כולה. אורכה של הדרך הוא 170 קילומטר, והנוסעים לאורכה נהנים מפינות חמד מקסימות ומנוף מרהיב של הרים, אגמים והאוקיינוס האטלנטי.

קורק וטירת בלארני
קורק, העיר השנייה בגודלה באירלנד, היא עיר מעניינת ותוססת שמהווה מרכז תרבותי חשוב במדינה. יש בה הרבה מוקדי עניין לתיירים, ובהם מוזיאונים, כנסיות (כנסיית אנה שנדון יפה במיוחד), שווקים ססגוניים ואזורי בילוי (הבולט שבהם הוא רחוב סנט פטריק שלאורכו חנויות אופנתיות, מסעדות, פאבים ומבנים ארכיטקטוניים מרשימים).


טירת בלארני מוקפת בגנים יפים, אבל הסיבה העיקרית להגיע לפה היא האבן שבגג הטירה 

בסמוך לעיר נמצאת טירת בלארני, אחת מהטירות המפורסמות ביותר באירלנד (וזה לא עניין של מה בכך במדינה שבה תראו טירה בכל כיוון אליו תביטו). הטירה מוקפת בנופים איריים טיפוסיים של יערות עבותים ושדות פסטורליים, אבל הסיבה העיקרית להגיע לפה נמצאת דווקא בגג הטירה. שם נמצאת אבן שעל פי המסורת המקומית, מי שינשק אותה יזכה לחלקלקות לשון, מה שמושך למקום תיירים רבים.


יער באזור גלנדנלוך. היערות של אירלנד יגרמו לכם להאמין בקיומם של פיות ושדונים

מחוז וויקלו
מחוז וויקלו אשר שוכן מדרום לדבלין מכונה גם "הגן של אירלנד" בשל הנופים הירוקים, היערות, הנהרות והאגמים שבו. אל תוותרו על ביקור במנזר גלנדלוך – מנזר עתיק השוכן בין שני אגמים, ובאחוזת פאוורסקורט, אחוזה מרשימה המוקפת גנים מרהיבים ומטופחים. בסמוך לאחוזה נמצאים המפלים הגבוהים ביותר באירלנד.

חוויה ירוקה באירלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.