תפריט עמוד

טיול ג'יפים בפירנאים

450 הקילומטרים של שרשרת הרי הפירנאים, שפרושים בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי בגבול שבין ספרד לצרפת, הם מאזורי הטבע המרהיבים והמעניינים באירופה. אחת הדרכים החווייתיות והמוצלחות ביותר לחוות את רכס ההרים המופלא, הנישא לגובה של יותר מ-3,000 מ', היא באמצעות טיול ג'יפים.

נהיגה בין הנופים ההרריים נכנסת לתוך עולם שלם של טבע, חי וצומח, עוברת לצד נהרות ואגמים, צוקים ומישורים, פסגות מושלגות וקרחונים, יערות עד וקניונים. דרך זו, מזמנת גם מפגשים מרתקים עם כפרים עתיקים, בעלי חיים נדירים, נקודות תצפית מקסימות, פולקלור מקומי ועוד שפע של הרפתקאות אתגריות ותרבותיות. בל נשכח את החוויות הרבות שנהיגה בטיול ג'יפים כוללת – ימים של אדרנלין ואינספור רגעים בלתי נשכחים.

סוסים רועים על רקע הפסגות הדרמטיות של הפירנאים, אחד מאזורי הטבע היפים באירופה

רכס הרי הפירנאים – המשולש המופלא של הרים, יערות ומים
שלוש הישויות השולטות באזורי הפירנאים – צרפת, ספרד ואנדורה – טבעו כל אחת את חותמה המיוחד על האזור. התוצאה ההיסטורית, הגיאוגרפית וגם התרבותית, היא שילוב בלתי רגיל של נופים פלאיים ומסלולי שטח מלהיבים: שילוב דרמטי של צוקים גבוהים, מקורות מים בלתי נגמרים ומרחבים ירוקים. רכס ההרים בנוי בחלקו מגיר ובחלקו מגרניט והיה בעברו מכוסה במי הים. במרוצת מיליוני שנים נוצרו ההרים בעלי הצורות הטבעיות הייחודיות, המהווים כיום את התפאורה האידיאלית למסלולי הנהיגה באזור. ואם תהיתם לגבי מקור שמם של הפירנאים, יש לכך כמה גרסאות: יש הטועים שרכס ההרים נקרא על שמה של הנימפה פירנה (Pyrene), אחרים אומרים שהשם ניתן להם על ידי נסיכה מקומית בעלת אותו שם בדיוק. כך או אחרת, אזור הפירנאים שופע מקומות יפים, כמעט באופן בלתי מוגבל. הנה כמה מהם:

טיול ג'יפים בפירנאים מאפשר לעבור בדרכי שטח הרריות ומאתגרות ולהגיע למקומות היפים ביותר ברכס

אנדורה – נסיכה אצילית ומלאת חיים
נסיכות אנדורה ידועה בזכות אתרי הסקי המצוינים שבה, אך מלבד זאת, היא מציעה לנו גם נופי אגמים והרים מהיפים בפירנאים, אתרים היסטוריים מעניינים, דוגמת המנזר הגדול ב-Meritxell , הכנסייה בפאל (Sant Climent de Pal) ומוקדי בילוי וקניות. עיר הבירה, אנדורה לה וולה (Andorra la Vella), היא הבירה הגבוהה ביותר באירופה. העיר קטנה מאוד ואתריה נמצאים במרחק הליכה זה מזה. יש בה רובע היסטורי, אזור קניות (הקניות באנדורה מגוונות מאוד וגם ללא מע"מ), מתחמי ספא איכותיים, בניין פרלמנט מרשים ולמולו כיכר בה מתקיימים אירועים וחגיגות, ובתי מלון בדרגות תיירות גבוהות.


מנופי אנדורה – נסיכות קטנה, הררית ומלאת קסם

עמק אראן – תמצית ההרפתקאות והיופי
לדעת רבים, עמק אראן (Val d'Aran) הוא המהות של אזור הפירנאים, תמצית הנופים המזוקקת. העמק נמצא בחלקו הצפון-מערבי של מחוז ליידה (Lleida) שבחבל קטלוניה, עטור ערוצים עמוקים תלויים ופסגות מושלגות. בעמק המיוחד מתקיימים להם יחד ביטויים של תרבות אזורית ומגוון רחב של פעילויות טבע ונופש. הפעילויות כאן רבות ומגוונות – מפארקי הרפתקאות, דרך רפטינג ועד טיולי רכיבה על סוסים. בעמק יש כנסיות ומונומנטים אמנותיים, כמו גם מוזיאונים המציגים את הפולקלור המקומי. וכיוון שבחורף יש כאן אתר סקי, האזור שופע במסעדות וברים, חנויות, מרכזי בריאות וספא ומלונות מעולים, קו ראשון לנופי הטבע היפים.

עמק אראן. ערוצים עמוקים, פסגות נישאות ונופים ירוקים ויפים להפליא

איגואס טורטס – המקום שבו המים מנשבים
בשמורת הטבע הלאומית איגואס טורטס (d’Aigüestortes), אחת משתי השמורות הלאומיות בפירנאים, קיים שילוב יפהפייה של טבע ירוק, לבן וכחול. השמורה, שפירוש שמה הוא "מים מנשבים", ניצבת באזור הרכסים הגבוהים ומציגה תופעות אקולוגיות מרשימות, כמו הרים בהפרשי גובה משמעותיים. ריכוז המים שבה עצום ביחס לשטחה הקטן, פחות מ-150 קמ"ר: 50 אגמים וכ-150 מאגרי מים פזורים בה, כאשר אגם מאוריציוס (Sant Maurici), שלמרגלות ההרים הוא הבולט שבהם. מאגרי המים, המרחבים ההרריים הריקים מכל ישוב או מבנה, הפריחה המרהיבה בסוף האביב ובקיץ – כל אלה הופכים את השמורה הזאת למקום נפלא לטיולים רגליים.

רופיט – הכפר, הפרחים והנוף
אומרים שהוא אחד היפים שבספרד, ודאי אחד העתיקים שבהם. תלמידי סדנאות צילום מכל העולם מגיעים אליו, כמו גם סיורי אמנות והיסטוריה מכל רחבי אירופה. הכפר רופיט (Rupit) שבמחוז אוסונה (Osona) בחבל קטלוניה, נבנה אי שם במאה ה-16. בתי האבן העתיקים שלו מעוטרים בעציצים ואדניות עם פרחים בשלל צבעים. במשך מאות שנים הכפר לא השתנה כמעט, וביקור בו מאפשר טעימה מנופים, היסטוריה ואורחות חיים ייחודיות ומסורתיות. הכפר שוכן על רכס מעל הנהר, חלקו על גבעה סלעית קטנה, וסביבו נופי ההרים, הגבעות, מקורות המים הטבעיים ושדות ירוקים. הכפר נמצא באזור קוייסקברה (Collsacabra) העשיר בצוקים גבוהים ויערות צפופים, אותו מכנים המקומיים "הלב הפועם של קטלוניה".

הכפר רופיט, עם בתי האבן העתיקים שלו, לא השתנה כמעט במשך מאות שנים

עמק נוגורה פאיירסה – רפטינג וסוסים
נהר פאיירסה, שנמצא בעמק נוגורה פאיירסה (Noguera Pallaresa valley), מכונה "נהר המים הלבנים". אזור הנהר שופע מסלולי שטח מהטובים ביותר, כמו גם רפטינג מלהיב בין אשדות המים. בנהר הזה מתקיימות תחרויות רפטינג בינלאומיות, אבל לא חייבים להיות בעלי ניסיון – גם מי שמעולם לא התנסה ברפטינג יכול לעשות זאת כאן ללא כל חשש וליהנות מחוויה רטובה ומשמחת בנופים יפים להפליא. נופי העמק מנוקדים בסוסים הדוהרים במרחבי הטבע, והם שנתנו לו את שמו, שפירושו – עמק הסוסים.

רפטינג בנהר הפאיירסה, חוויה רטובה ומלהיבה

ואיך אפשר בלי ברצלונה?
ברצלונה, בירת קטלוניה, מהווה את נקודת היציאה והסיום לטיול ג'יפים בפירנאים. אמנם בטיול שכזה רוב הזמן מוקדש לטיולי שטח בהרים, אבל אפשר לנצל את העובדה שהטיול מסתיים כאן כדי לבקר באחת הערים התוססות באירופה. בין אם תספיקו להגיע לכמה מאתריה הבולטים של העיר או שתעדיפו פשוט לשוטט ברחובות ולספוג את האווירה – אין ספק שתיהנו מאוד. וכמובן, זאת הזדמנות לעשות קצת שופינג לפני החזרה הביתה.

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. שלום,
    אני מעונין בהצעה לטיול גיפים לפירנאים בסוף ס\ספטמבר 2023 (החל מ- 27/9) לקבוצה של 17-18 איש,
    נהיגה עצמית למשך 9-8 ימים 7-8 לילות כולל שני לילות באנדורה, דרך ברצלונה,
    אשמח לקבל הצעה,
    תודה וערב טוב,
    דני ארדיטי
    נייד – 050-6205011

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.