תפריט עמוד

טיול ג'יפים בארמניה

ארמניה היא יעד מסקרן, שטרם התגלה על ידי המוני תיירים. יש כאן נופי טבע מרהיבים ומגוונים, אתרים היסטוריים מרתקים והכנסת אורחים חמה. הצעה לטיול ג'יפים בארמניה, אל האתרים היפים שלא כדאי להחמיץ

ארמניה היא אחת ההפתעות הנעימות למטיילים מושבעים שהם כבר ראו הכל. במרחק טיסה קצרה מישראל, בדרום הקווקז, פוגשים בנופים מגוונים, אתרים היסטוריים ותרבותיים מרתקים ובתושבים חמים ומכניסי אורחים. הטבע הארמני כולל יערות צפופים, אגמים הרריים, קניונים עמוקים ורכסים געשיים, כשעל הכל חולש הר האררט, שעליו, על פי המסורת, נחה תיבת נוח אחרי המבול. ההר אמנם נמצא בשטחה של תורכיה, אבל הוא סמל למורשת העם הארמני ודמותו נשקפת מכל פינה בירוואן, הבירה. לצד אתרי טבע נהדרים, ארמניה מציעה אינספור כנסיות, מנזרים ששוכנים במיקומים יוצאי דופן ומוזיאונים מרתקים.

עוד טיולי ג'יפים כאן

אחת הדרכים המוצלחות ביותר לטייל בארמניה היא בנהיגה עצמית ברכב שטח. כך אפשר להגיע גם למקומות הנידחים ביותר, שלא ניתן להגיע אליהם ברכב רגיל, ולהיחשף לנופים נהדרים. ליקטנו כאן המלצות לאתרים יפים במיוחד ברחבי ארמניה, שכדאי מאוד לבקר בהם במהלך טיול ג'יפים.


הר האררט אמנם שוכן בשטחה של תורכיה אבל נשקף מכל פינה בירוואן

ירוואן

ירוואן (Yerevan), בירת ארמניה והעיר הגדולה במדינה, שוכנת בעמק נהר הרזדאן אשר חוצה את העיר לכל אורכה. זוהי עיר ססגונית ומרתקת ואחת העתיקות בקווקז. מרבית הבתים בנויים מאבן טוף ויש בה מבנים מרשימים רבים, בהם בית האופרה והקסקד, מבנה מפואר בן חמש קומות הבנוי בצלע ההר בשדרות קסקד, עם מערכת מדרגות שמובילות מקצה השדרות לראש הגבעה.


הקסקד בירוואן. מערכת מדרגות מובילה מקצה השדרה לראש הגבעה

אחד האתרים החשובים בירוואן הוא המוזיאון לרצח העם הארמני, ששוכן במבנה מרשים ומתעד את השואה הארמנית, רצח עם שבוצע על ידי התורכים ב-1915. המוזיאון נמצא על גבעה שמשקיפה על העיר ובסמוך לו יש כמה אנדרטאות, בהן אובליסק וקיר זיכרון. לצד אתרים היסטוריים ותרבותיים מרתקים, ירוואן היא עיר תוססת ומלאת חיים, עם בתי קפה, מסעדות, ברים ומועדונים. כדאי מאוד לבקר בשוק ורניסאז', שוק אמנים הפועל בסופי שבוע (שבת וראשון) סמוך לכיכר הרפובליקה – זהו מקום מצוין להצטייד במתנות ומזכרות.

הכפר גרני ומנזר גרארד

הכפרים של ארמניה מאפשרים להתרשם מאורח החיים המסורתי ולהציץ לעולם הולך ונעלם. אחד מהכפרים המשגשגים במדינה נמצא במרחק 30 קילומטר בלבד מירוואן. זהו הכפר גרני (Garni), שבדרך אליו תיהנו מנופים יפים של מטעי תפוחים ואגוזים ומדוכנים שניצבים לצד הדרך בהם מוכרים המקומיים צנצנות של ריבה, ירקות ופירות כבושים ומעדנים נוספים.

הכפר גרני. אפשר להתרשם מהחיים המסורתיים

אחד הדברים שמייחדים את גרני הוא אוסף של אתרים היסטוריים מרתקים, ובראשם המקדש היווני. המקדש נבנה על ידי המלך הפגאני טרדת, אשר בנה את המקדש בסגנון היווני עבור בתו. המקדש בנוי מאבני בזלת ולו חזית של עמודים דוריים. בהמשך המלך קיבל על עצמו את הנצרות והרס את כל המקדשים, למעט את המקדש הזה שנותר עומד על כנו.

המקדש היווני בגרני

כחמישה קילומטרים צפונית מזרחית לגרני נמצא אחד האתרים המיוחדים ביותר בארמניה. זהו מנזר גרארד (Geghard), ששוכן במעלה עמק הנהר אזאט, בגובה 1,750 מטר מעל פני הים. המנזר העתיק, שחלקו חצוב בסלע, נחשב לאתר הדתי החשוב ביותר בארמניה והוא הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מיקומו הדרמטי של המנזר, בין הרים מיוערים, הוא סיבה טובה נוספת להגיע למקום.


מנדר גרארד, החצוב בסלע, נחשב לאתר הדתי החשוב ביותר בארמניה

מנזר נוראוונק

מנזר נוראוונק (Noravank) הוא אחד האתרים היפים ביותר בארמניה, לא מעט הודות למיקום המרהיב בו הוא שוכן, בתוך קניון צר ודרמטי שקירותיו אדומים. המנזר נבנה במאה ה-13, והוא מורכב מכמה מבנים, שהמרשים והחשוב שבהם הוא כנסיית האם הקדושה. הכנסייה בת שתי הקומות נבנתה לכבודו של הנסיך אורבליאן, פטרון הכנסייה. המנזר שימש כמרכז רוחני חשוב במאות ה-13 וה-14.

מנזר טאטב

מנזר מרשים נוסף שאף הוא נמצא במיקום יוצא דופן הוא מנזר טאטב (Tatev) מהמאה התשיעית. המנזר נמצא על רמת בזלת גדולה ליד הכפר הנושא את אותו שם, בקצהו של ערוץ קניוני עמוק. ההגעה למנזר מרגשת לא פחות מהביקור בו – אל המנזר מגיעים ברכבל הארוך ביותר בעולם, "הכנפיים של טאטב", שנמתח מעל נהר וורוטן ואורכו 5.7 ק"מ. במאות ה-14 וה-15 שכנה במקום אחת האוניברסיטאות הימי ביניימיות החשובות ביותר של התקופה, אוניברסיטת טאטב, והמקום היה מרכז דתי, מדעי ופילוסופי בעל חשיבות עליונה.


מנזר טאטב. המיקום מרשים לא פחות מהמנזר עצמו
אגם סבאן

אגם סבאן (Sevan) נחשב לאחת מפניני הטבע היפות של ארמניה. האגם, הגדול ביותר במדינה, שוכן בגובה 1,900 מטר ונחשב לאחד מאגמי המים המתוקים הגבוהים בעולם. הוא מוקף בהרים מכל צדדיו ומהווה את אחד מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בארמניה. לאורך חופי האגם יש מלונות, מסעדות, חניונים ואתרי פיקניק, ובמימיו התכולים אפשר לשוט ולעסוק בפעילויות שונות של ספורט ימי, כמו גלישת רוח וסקי מים.


אגם סבאן. אחד מאתרי הנופש הפופולריים בארמניה

שמורת דיליג'אן

הפארק הלאומי דיליג'אן (Dilijan), ששוכן בצפון ארמניה, הוא שמורת טבע יפהפייה, המכונה בפי המקומיים "ארמניה השוויצרית" או "שוויצריה הקטנה". השמורה מפורסמת ביערות בתולים, עולם חי עשיר ומעיינות מינרליים שמימהם נחשבים בעלי סגולות רפואיות. ביערות של דיליג'אן גדלים שרכים, אלונים ואשורים, לצד עצי פרי רבים, ומתגוררים בהם מינים רבים של בעלי חיים, בהם דובים חומים, שועלים, זאבים, איילים, חתולי בר ועוד.

פינת חמד בפארק הלאומי דיליג'אן

חוויות מטיול ג'יפים בארמניה בסרטון הבא:

צילומים בכתבה: שאטרסטוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.