תפריט עמוד

טיול במזרח הרחוק: המקומות שלא כדאי להחמיץ

המזרח הרחוק מציע מגוון עצום של נופים מרשימים לצד תרבות, היסטוריה ומפגשים אנושיים מרתקים. למעשה, תמצאו כאן משהו לכל אחד: יערות טרופיים וחופים קסומים, שמורות טבע ומדבריות מהפנטים, מקדשים וארמונות, נהרות ומפלים, ערים תוססות וכפרים מסורתיים. הנה, על קצה המזלג, כמה דברים מופלאים שתפגשו במזרח הרחוק

הטיול במזרח הרחוק הוא טיול מרתק שלא דומה לטיול בשום מקום אחר בעולם. המזרח הרחוק הוא כינוי למדינות בדרום-מזרח אסיה, דוגמת תאילנד, וייטנאם וקמבודיה, לצד מדינות נוספות בדרום אסיה ובמזרחה, כמו הודו, נפאל וסין. כל אחת מהן מציעה שילוב מנצח של טבע יפהפה ותרבויות עתיקות, שאותן פוגשים בעת ביקור במקדשים, במנזרים, בארמונות ובגנים המיוחדים. גם הנופים במזרח מגוונים להפליא: מהרי ההימלאיה – רכס ההרים הגבוה בעולם, דרך ג'ונגלים ושדות אורז אינסופיים ועד לחופים טרופים נפלאים.

לכל אחת מהמדינות במזרח הרחוק מאפיינים ייחודיים משלה, וקצרה היריעה מלפרט את המכלול כולו. לכן נתרכז פה רק בכמה מדינות בולטות, שבכל אחת מהן מומלץ בחום לטייל, לחוות, להתרשם וליהנות.

וייטנאם: שדות אורז ומפרצים קסומים

וייטנאם מציעה אינספור חוויות למטיילים בה: טרסות אורז מרשימות, מפרצים יפהפיים, ערים תוססות, אתרים היסטוריים וגם מפגשים אנושיים מרתקים וחוויות קולינריות טיול בווייטנאם לא יהיה שלם בלי שייט במפרץ האלונג (Halong Bay), אתר מורשת עולמית של אונסק"ן ואחד משבעת פלאי עולם הטבע. אלפי איים, איונים וסלעים של אבן גיר מזדקרים ממימי המפרץ ובמהלך השייט ניתן להתרשם מהצורות המופלאות שלהם.

האנוי, בירתה התוססת של וייטנאם

האנוי, בירתה התוססת של וייטנאם | צילומים: שאטרסטוק

האנוי (Hanoi), בירת וייטנאם, היא אחת הערים המרתקות בדרום-מזרח אסיה. לצד גורדי שחקים ובניינים מודרניים יש גם שכונות שמשמרות את האדריכלות הקולוניאלית, עם בתים נאים מוקפים בגנים, אבל האזור המרתק ביותר הוא הרובע העתיק, עם שלל סמטאות צרות עמוסות בחנויות קטנות, מסעדות ובתי קפה ושווקים מסחררים. בלילות המדרכות של העיר העתיקה מתמלאות בסועדים, שיושבים על שרפרפים נמוכים ואוכלים מרק פו, שיפודים או מנת איטריות במחירים מצחיקים. ואם אתם מחפשים קצת שלווה, המקדשים והאגמים שנמצאים ממש בלב העיר, ישכיחו מכם את העובדה שזהו מטרופולין סואן והומה.

בצפון וייטנאם נמצאת העיירה ההררית סאפה (Sapa), המוקפת הרים וטרסות אורז יפהפיות. לצד הנופים הציוריים, האזור של סאפה מציע גם מפגשים מרתקים עם בני השבטים המסורתיים החיים כאן, דוגמת המונג השחור, הטאי והדאו. מומלץ לבקר בכפרים מקומיים וכן בשוק יום ראשון של באק הא, שוק ססגוני במיוחד בו מוכרים תוצרת חקלאית, מעדנים מקומיים, בגדים, אריגים צבעוניים ועוד.

טרסות האורז באזור סאפה בווייטנאם

טרסות האורז באזור סאפה בווייטנאם

בדרום וייטנאם אל תוותרו דלתת המקונג, האזור בו נהר המקונג נשפך לים סין הדרומי. זהו אחד האזורים הפוריים באסיה והוא שופע תעלות מים ויובלים, שדות אורז, שווקים צפים, חוות חקלאיות ובתי מלאכה קטנים.

קמבודיה: מקדשים בלב הג'ונגל

קמבודיה הרבה פחות מתוירת משכנתה וייטנאם, וזהו חלק מסוד קסמה. האתר החשוב ביותר במדינה (ומהחשובים במזרח הרחוק כולו) הוא מתחם מקדשי אנגקור (Angkor), בירת האימפריה הקמרית שהתקיימה מהמאה התשיעית ועד המאה ה-15. בשיאו, המתחם השתרע על שטח של 1,000 קמ"ר וגרו בו כ-750 אלף איש, מה שהפך אותו בזמנו למתחם העירוני הגדול בעולם. ב-1431 העיר נכבשה ונבזזה, תושביה נטשו ובמשך מאות שנים היא נותרה נטושה וחבויה בסבך הג'ונגל. המקדש המפורסם ביותר במתחם הוא אנגקור וואט, מקדש עצום ומרשים עד מאוד. מומלץ מאוד לבקר גם במקדש באיון ובטא פרום, מנזר בודהיסטי אשר עצי הג'ונגל צומחים מבין הריסותיו.

מקדש אנגקור וואט, שהפך לסמל של קמבודיה

מקדש אנגקור וואט, שהפך לסמל של קמבודיה

מלבד אנגקור, מומלץ מאוד לבקר בבירת קמבודיה פנום פן (Phnom Penh). בעיר היפה ניכרים סגנונות ארכיטקטוניים רבים מתקופות שונות. אל תחמיצו את הארמון המלכותי, בו מתגורר מלך קמבודיה. במתחם יש ארמונות, גנים, מבני קבורה של משפחת המלוכה ופגודת הכסף, הנקראת כך בשל יותר מ-5,300 לבני כסף ברצפת האולם הראשי.

הארמון המלכותי בפנום פן, בירת קמבודיה

הארמון המלכותי בפנום פן, בירת קמבודיה

תאילנד: חופים, מקדשים ושווקים צפים

תאילנד היא אחת המדינות הכי מתוירות ופופולריות במזרח, ואין פלא. בתאילנד תמצאו כל מה שצריך לטיול מושלם: איים קסומים וחופים טרופיים חלומיים, שמורות טבע שופעות צמחייה, מקדשים וארמונות, שווקים מסורתיים ומרכזי קניות חדישים, הרבה אטרקציות לכל המשפחה, מלונות מפנקים ותשתיות תיירות מצוינות.

בין בילוי בקניונים חדישים לקניות בשווקים התוססים, אל תחמיצו את המקדשים היפים של בנגקוק

בין בילוי בקניונים חדישים לקניות בשווקים התוססים, אל תחמיצו את המקדשים היפים של בנגקוק

רשימת האתרים והאטרקציות בתאילנד ארוכה מספור. בנגקוק הבירה היא עיר תוססת עם ארמונות (גולת הכותרת היא ארמון המלך המרשים), מקדשים, דוגמת מקדש וואט פו, שווקים וקניונים וחיי לילה תוססים. מומלץ לבקר בשווקים המרתקים, כמו שוק הלילה פאט פונג והשוק הצף, שבו הדוכנים ממוקמים על סירות צרות. בנגקוק מציעה גם אטרקציות משפחתיות רבות, בהן פארקי שעשועים, פרקי מים, אקווריום ועוד.

יערות ומפלים בצ'אנג מאי בצפון תאילנד

יערות ומפלים בצ'אנג מאי בצפון תאילנד

ואחרי הבילוי בבנגקוק, כדאי לצאת לטיול בטבע השופע של תאילנד. בצפון תאילנד תמצאו יערות גשם, מפלים יפים וכפרים של שבטי הרים. בין השאר, תוכלו לבקר בכפרים של שבטי הצפון, לשוט בנהר המקונג, לצאת לטיול פילים ולקנות בשוק הלילה של צ'אנג מאי.

חוף טיפוסי בפוקט. חופשה בגן עדן

חוף טיפוסי בפוקט. חופשה בגן עדן

טיול בתאילנד לא יהיה שלם בלי ביקור באחד האיים בדרום המדינה. הגדול שבהם הוא פוקט, המציע בדיוק מה שצריך לחופשה חלומית:  חופים לבנים, צמחייה טרופית, מי טורקיז צלולים עם שוניות אלמוגים וסלעי בזלת שמזדקרים מן המים. לא חייבים לבלות את כל הזמן בחופים, יש הרבה מה לעשות באי ובסביבתו, בין השאר לשוט במפרץ פאנג נה הציורי בין נופים קרסטיים ושמורות מנגרובים, עם עצירה באיים קטנים, בהם האי קו טאי פו הידוע בכינוי "האי של ג'יימס בונד".

הודו: ארמונות, מדבר ושמורות טבע

הודו, המדינה החמישית בגודלה בעולם, מציעה עולם ומלואו: ערים מרתקות, שווקים ססגוניים, ארמונות ומקדשים, מנזרים בודהיסטים, שמורות טבע עם פילים ונמרים, מדבריות, נהרות, הרים מושלגים ועוד ועוד. בלתי אפשרי לטייל בכל אזוריה של הודו בביקור אחד, ולכן אנו ממליצים להתמקד באזור אחד – למשל, צפון הודו. מבין כל האתרים בצפון, הנה כמה מקומות שמומלץ במיוחד להגיע אליהם:

ראג'סטן

מדינת ראג'סטן שבצפון-מערב הודו נחשבת לארץ המהרג'ות, והיא גדושה בארמונות מפוארים ובערים צבעוניות, בהן אודייפור – העיר הלבנה, ג'אייפור – העיר הוורודה וג'ודפור – העיר הכחולה. בין הפנינים של אזור ראג'סטן נזכיר את העיר המדברית פושקר (Pushkar), השוכנת על גדות אגם קדוש ומשובצת במקדשים רבים. פושקר משמשת בסיס לטיולי מדבר, כמו טיולי גמלים בדיונות החול הסמוכות לעיר בשעת שקיעה – חוויה שלא תישכח במהרה. גם ג'אייפור היא עיר קסומה ובה ארמונות מפוארים ומרשימים.

נוף מדברי וארמונות בראג'סטן

נוף מדברי וארמונות בראג'סטן

טאג' מאהל

הטאג' מאהל שבאגרה הוא אחד המונומנטים המפורסמים בעולם והוא נבחר לאחד משבעת פלאי עולם החדשים. הבניין בעל הסימטריה המושלמת הוא מאוזוליאום שבנה קיסר האימפריה המוגולית שאה ג'האן כדי להנציח את אשתו השלישית והאהובה. סביב המבנה הלבן,  הבנוי בסגנון אדריכלות פרסי עם השפעות אינדיות, יש גנים מרהיבים ותעלות מים.

הטאג' מאהל. שיר הלל לאהבה בסימטריה מושלמת

הטאג' מאהל. שיר הלל לאהבה בסימטריה מושלמת

ורנאסי

ורנאסי, השוכנת על גדת נהר הגנגס, היא עיר קדושה בהינדואיזם. הביקור כאן הוא בגדר חוויה תרבותית יוצאת דופן, עם טקסי פולחן שונים, בהם טקס הדיפמלה, שבמהלכו מניחים המאמינים פנסים צפים במי הגנגס, כדרך להביע משאלות.

טקס מסורתי על נהר הגנגס בוורנאסי

טקס מסורתי על נהר הגנגס בוורנאסי

שמורת הטבע רהנטהמבור

צפון הודו היא גם גן עדן לאוהבי הטבע. בשמורת הטבע רהנטהמבור (Ranthambore), מהפארקים הלאומיים הגדולים בהודו תיווכחו שטיול ספארי אפשר לעשות לא רק באפריקה… בשמורה העצומה יש אגמים רבים, עצים ומגוון מסחרר של בעלי חיים, בהם טיגריסים, נמרים, צבועים, איילים ומינים רבים של ציפורים. הדרך הטובה ביותר לטייל בשמורה היא ברכבי שטח.

טיגריס בשמורת רהנטהמבור

טיגריס בשמורת רהנטהמבור

נפאל: כך נראה גג העולם

נפאל נתפסת בעיני רבים כיעד לתרמילאים ומטפסי הרים, אבל למעשה היא מציעה המון גם למי שלא רוצה לצאת לטרקים ארוכים. יש בה אינספור מקדשים, כפרים קטנים ועמקים ירוקים, כשעל הכל חולשים הרי ההימלאיה – מראה מרהיב גם אם מסתכלים עליו מלטה.

קטמנדו, בירת נפאל, גדושה במקדשים רבים, בעיקר בכיכר דורבר שבה ניצבים ארמונות ומקדשים מהמאות ה-12 עד ה-18. בכיכר נמצא הארמון המלכותי הישן, בו התגוררה משפחת המלוכה עד שעברה לפני כמאה שנה לארמון החדש. הכיכר הומה תמיד עם בליל של מטיילים, מקומיים, רוכלים ונזירים. אל תוותרו על ביקור במקדש הקופים, השוכן על גבעה הצופה על קטמנדו. את שמו הוא קיבל בשל הקופים הרבים החיים על הגבעה. במרכז המקדש נמצאת סטופת הבודהאנאת, שבראשה מצוירות עיניו של בודהה.

קופים במקדש הקופים בקטמנדו

קופים במקדש הקופים בקטמנדו

עמק קטמנדו, שבו ממוקמת בירת נפאל, הוא אזור מקסים, עם גבעות, שדות, יערות, טרסות חקלאיות, כפרים ומנזרים. בין כפרי העמק שכדאי לבקר בהם נזכיר את נגרקוט ודוליקל, משם יש תצפית נהדרת על ההימלאיה, במיוחד בזריחה.

תצפית על הרי ההימלאיה המושלגים מהכפר נגרקוט

תצפית על הרי ההימלאיה המושלגים מהכפר נגרקוט

סין: חיילי טרקוטה, נופים קרסטיים וחומה אדירה

בדומה להודו, גם את סין אי אפשר להקיף לעומק בטיול אחד. עדיף לבקר בכמה אזורים מרכזיים, ולעבור ביניהם בטיסות פנימיות.

בייג'ינג היא אמנם אחת הערים המודרניות בסין, אך מוקדי המשיכה העיקריים שלה הם דווקא האתרים ההיסטוריים הרבים. אחד הבולטים שבהם הוא העיר האסורה, ששימשה כמרכז השלטון במשך קרוב ל-500 שנה של 24 קיסרים משושלות מינג וצ'ינג. העיר קיבלה את שמה משום שאיש לא יכול היה להיכנס אליה או לעזוב אותה ללא רשות מהקיסר. בעיר יש 980 מבנים מפוארים ולא פחות מ-8,707 חדרים שמספקים הצצה  לחיי הקיסרים בתקופה ההיא.

העיר האסורה, אחד מהאתרים החשובים בבייג'ין

העיר האסורה, אחד מהאתרים החשובים בבייג'ינג

אתר מרתק נוסף הוא ארמון הקיץ, אשר שימש את ארבעת הקיסרים האחרונים של שושלת צ'ינג. יפים לא פחות מהארמון עצמו הם הגנים רחבי הידיים שסביבו, שבהם פזורים אגמים, פלגי מים, חורשות, מסלעות ומדשאות. בייג'ינג מציעה עוד הרבה חוויות, בהן סיור ריקשות בחוטונגים, מופעי אקרובטיקה וקונג פו ועוד.

במהלך ביקור בבירת סין, אל תחמיצו טיול אל החומה הגדולה. מערכת הביצורים האדירה, שהוקמה לפני 2,200 שנה, השתרעה לאורך 8,851 ק"מ. כיום לא כל חלקי החומה עומדים על תילם, באזור בייג'ינג החומה שופצה ושוחזרה ואפשר לטפס עליה ולטייל לאורכה.

החומה הגדולה, אחד האתרים המפורסמים בסין, ובעולם כולו

החומה הגדולה, אחד האתרים המפורסמים בסין, ובעולם כולו

באזור העיר שיאן (Xi'an), שבמרכז סין, נמצא אחד האתרים הארכאולוגיים המרתקים בעולם: חיילי הטרקוטה. באתר נקבר צ'ין שה חואנג, הקיסר הראשון של סין, ולצדו נקברו יותר מ-7,000 דמויות טרקוטה של חיילים בגודל טבעי, כולל כלי הנשק שלהם וסוסיהם, וזאת על מנת שהקיסר יוכל להשתמש בחייליו גם בעולם הבא.

חיילי הטרקוטה שנקברו עם הקיסר על מנת שיגנו עליו גם בעולם הבא

חיילי הטרקוטה שנקברו עם הקיסר על מנת שיגנו עליו גם בעולם הבא | צילום: DnDavis / Shutterstock.com

ואחרי ששבעתם תרבות והיסטוריה, הגיע להתבשם בנופים היפים של אזור גווילין ויאנגשו. הנופים כאן נראים כאילו יצאו מתוך ציור סיני מסורתי: נהר הלי זורם בנחת בין שדות אורז פסטורליים וגבעות קרסטיות של אבן גיר שמזדקרות אל על בדרמטיות.

נוף באזור גווילין. נופים קרסטיים שכאילו נלקחו מתוך ציור

נוף באזור גווילין. נופים קרסטיים שכאילו נלקחו מתוך ציור

יפן: השילוב המושלם בין קדמה למסורת

טיול ביפן הוא בגדר חוויה שאין שנייה לה. יפן מצליחה לשלב באופן הרמוני בין מזרח למערב ובין ישן לחדש. יש בה גורדי שחקים עצומים ומפעלים שהם שיא הקדמה והטכנולוגיה לצד מקדשים מסורתיים. גנים שלווים והרבה כבוד לתרבות ולהיסטוריה.

טוקיו הבירה מסמלת בצורה הטובה ביותר את הניגודיות של יפן. מצד אחד זוהי עיר עתידנית עם גורדי שחקים ואזורי קניות ובילוי הומים, דוגמת גינזה, שינג'וקו ואודייבה, ומצד שני יש בה רבעים עתיקים כמו רובע אסקוסה, מקדשים מסורתיים, דוגמת מקדש מייג'י וגנים ופארקים יפים, שנמצאים בשיאם בשלכת או בזמן פריחת הדובדבן.

רובע אקיהברה בטוקיו

רובע אקיהברה בטוקיו | צילום: ESB Professional / Shutterstock.com

קיוטו, בירתה העתיקה של יפן, היא עיר מסורתית עם ארכיטקטורה טיפוסית, בתי תה ושפע של מקדשים וגנים יפהפיים. בקיוטו נמצא הריכוז הגדול ביפן של מקדשים בודהיסטים וקדשי שינטו. המקדשים החשובים בעיר הם מקדש קיומיזו, הבנוי על גבעה מיוערת מעל מפל (לא במקרה פירוש שמו הוא "מים טהורים") ומקדש קינאקו ג'י (המקדש המוזהב), שקומותיו העליונות מצופות זהב טהור והוא מוקף בגן יפני מרהיב.

המקדש המוזהב בקיוטו, אחד המקדשים היפים ביפן

המקדש המוזהב בקיוטו, אחד המקדשים היפים ביפן

כדי לחוות את הטבע היפני, מומלץ לטייל אל הר פוג'י, המתנשא לגובה 3,776 מטרים ואשר פסגתו החרוטית המכוסה בשלג הפכה לאחד הסמלים הבולטים של יפן. כדאי גם להגיע אל האלפים היפנים, עם נופים מרהיבים של הרים ואגמים ועיירות עתיקות כמו טקייאמה, כפרים מסורתיים כמו שיראקאווה גו ומעיינות חמים שהטבילה בהם מטיבה עם הגוף והנפש.

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.