תפריט עמוד

טיול בטנזניה – גן עדן לאוהבי טבע

טיול ספארי בטנזניה, שבמזרח אפריקה, מפגיש עם מגוון גדול של נופים וכמות אדירה של בעלי חיים ומאפשר הצצה לאורח חייהם של שבטים מסורתיים. הנה כמה מקומות מומלצים במיוחד לביקור, שכל אחד מהם יחבר אתכם לחוויה האפריקאית המיוחדת

טנזניה, ששוכנת במזרח אפריקה, היא גן עדן לאוהבי טבע ותרבות. זהו יעד קלאסי לטיולי ספארי, עם מגוון אדיר של בעלי חיים. למעשה, יש כאן ייצוג לא רק ל"חמשת הגדולים" של אפריקה – אריות, נמרים, פילים, קרנפים ובופאלו, אלא לעוד המון בעלי חיים, אוכלי עשב, טורפים, זוחלים ועופות. טיול בטנזניה מאפשר גם לפגוש את השבטים החיים בסמוך או בתוך שמורות הטבע ולהתרשם מאורח חייהם המסורתי.

הנופים של טנזניה מגוונים, ולצד מישורי עשב עצומים אפשר לראות גם יערות, אגמים, הרי געש ואפילו, בניגוד מוחלט למה שרובנו חושבים על אפריקה – פסגות מושלגות. חובבי ההליכה ימצאו מסלולים נהדרים בדרגות שונות של קושי.

טיול ספארי בטנזניה מאפשר מפגשים קרובים מאוד עם מגוון עצום של בעלי חיים

מפגש קרוב (מאוד) עם פילים בספארי בטנזניה | צילומים: שאטרסטוק

שלושת אתרי הטיולים המובילים לטיול בטנזניה הם שמורת הסרנגטי, מכתש נגורנגורו והקילימנג'רו, כל אחד מהם ואופיו המיוחד.

שמורת הסרנגטי

בטנזניה יש כמה שמורות טבע נהדרות, שהמפורסמת בהן היא הסרנגטי (Serengeti), הפארק הלאומי השני בגודלו במדינה. השמורה ממוקמת במישורי הסוואנה העצומים של צפון המדינה והיא אחד המקומות הטובים בעולם לטיול ספארי. המגוון האדיר של בעלי חיים בסרנגטי כולל עדרים של גנו, זברות, אנטילופות וצבאים, לצד פילים, ג'ירפות, אריות, נמרים, ברדלסים, צבועים, היפופוטמים, תנינים ומאות מינים של ציפורים.

כפירי אריות בשמורת הסרנגטי

כפירי אריות בשמורת הסרנגטי

בסרנגטי אפשר לצפות במעגל החיים האינסופי: המלטות, נדידה אחר מקורות מים ועשב טרי, ולעיתים גם טריפה ומוות. אחד מאירועי הטבע המרגשים ביותר מתרחש בסרנגטי, כאשר עדרים עצמוים של פרסתנים, בעיקר גנו וזברות, נודדים במסלול מעגלי של כ-800 ק"מ בין הסרנגטי לשמורת המסאי מארה שבקניה.

טיפים למטיילים בסרנגטי

עונה. כל תקופה טובה לביקור בסרנגטי ולצפייה בחיות הבר. בקיץ, יוני לספטמבר, ובמיוחד ביולי-אוגוסט, אפשר לראות את הנדידה הגדולה, שכוללת גם חצייה דרמטית של נהר נהר הגרומטי. עוד תקופה מצוינת לטיול בסרנגטי היא בעונת ההמלטות, בדצמבר-פברואר.

כמה זמן? מומלץ להקדיש לפחות יום שלם או יומיים לשמורה כדי להספיק לראות כמה שיותר בעלי חיים.

מה עושים? נוסעים ברכבי ספארי ברחבי השמורה – בכל שעות היום אפשר להיתקל בבעלי חיים, כשבשעות הבוקר המוקדמות ולקראת השקיעה ניתן לראות ריכוז גדול במיוחד של בעלי חיים, בהם כמובן את הטורפים הגדולים.

עדרי זברות וגנו במהלך הנדידה הגדולה בין השמורות הסרנגטי ומסאי מארה

עדרי זברות וגנו במהלך הנדידה הגדולה בין השמורות הסרנגטי ומסאי מארה

מכתש נגורנגורו

מכתש נגורנגורו שבצפון טנזניה הוא המכתש הגעשי השלם הגדול בעולם, והוא טומן בחובו עולם ומלואו. במכתש, המשתרע על שטח של 260 קמ"ר, חיים לא פחות מ-25 אלף בעלי חיים, שמייצגים את עולם החי המגוון של מזרח אפריקה. אפשר לראות פה אריות, נמרים, קרנפים, פילים, זברות, גנו, פלמינגו ועוד ועוד. נופי המכתש כוללים נופים געשיים וגם אגמים וביצות, קניונים, יערות ודיונות.

פלמינגו במכתש נגורונגורו

פלמינגו במכתש נגורונגורו

מה שהופך את המכתש ואת סביבתו למיוחדים כל כך, מעבר לנוף ולמגוון הגדול של בעלי החיים, הם בני שבט המסאי שמתגוררים באזור. אזור המכתש הוכרז כאתר מורשת לאומית וכשמורה ביוספרית, שבה מגנים גם על הטבע וגם על אורח החיים המסורתי של תושבי המקום, והטיול כאן מהווה חוויה מיוחדת ויוצאת דופן.

טיפים למטיילים בנגורנגורו

עונה. אפשר לטייל כאן כל השנה – לכל עונה יש יתרונות משלה. בעונה היבשה (יוני-ספטמבר) מזג האוויר נעים ויש סיכויים גבוהים יותר לצפייה בבעלי חיים. בעונה הרטובה, בין נובמבר למאי, הנופים ירוקים, יש פחות תיירים וזה זמן טוב לצפייה בציפורים נודדות המגיעות לאזור.

כמה זמן? כדאי להקדיש לביקור במכתש לפחות יומיים מלאים.

צעיר מסאי בגלימת לוחם אדומה. המסאים מתגוררים באזור נגורונגורו

צעיר מסאי בגלימת לוחם אדומה על רקע נופי נגורונגורו | צילום: Benny Marty / Shutterstock.com

קילימנג'רו

קילימנג'רו (Kilimanjaro), "הגג של אפריקה", הוא הר געש רדום, המתנשא לגובה של 5,895 מ'. המראה של הפסגה החרוטית, המכוסה בשלג, שמתנשאת מעל מישורי העשב האינסופיים של הסוואנה האפריקאית, עוצר נשימה. התצפית על ההר הגבוה ביותר באפריקה היא חוויה מדהימה בפני עצמה, גם אם לא מטפסים עליו. מי שבכל זאת יטפס לפסגה יגלה את הנופים המשתנים ככל שעולים למעלה. היער הירוק והסבוך שבתחילת הדרך מפנה מקום לנוף אפור וחשוף, מנוקד בצמחים אנדמיים (כאלה הגדלים רק כאן) בעלי צורות מוזרות ומהפנטות. בגבהים, גם הצמחים הללו נעלמים ובמקומם פוגשים עולם קפוא ונטול צמחייה – הקרחון שבפסגת ההר. המראה של שלג וקרח במרחק לא גדול מקו המשווה מרגש ומפעים.

פסגתו המושלגת של הקילימנג'רו מתנשאת מעל מישורי העשב העצומים של הסוואנה האפריקאית

פסגתו המושלגת של הקילימנג'רו מתנשאת מעל מישורי העשב העצומים של הסוואנה האפריקאית

המסלול הפופולרי ביותר לטיפוס על הקלימנג'רו הוא מסלול מצ'מה  (Machame) שנמשך כשבעה ימים. על אף שמדובר במסלול מאתגר, הוא קורץ למטיילים רבים בשל ההסתגלות ההדרגתית לגובה ובשל הנופים הנפלאים שנשקפים לאורכו. מסלול נוסף שזוכה לפופולריות רבה הוא מרנגו (Marangu) שנמשך כשישה ימים ומציע לינה בבקתות לכל אורכו. כיוון שהעלייה והירידה הן באותו מסלול הנופים בו פחות מגוונים.

טיפים למטיילים בקילימנג'רו

עונה. אם אתם מתכננים לטפס על קילימנג'רו עדיף לעשות זאת בעונה היבשה, מראשית דצמבר ועד ראשית מרץ, ומסוף יוני ועד סוף אוקטובר.

כמה זמן? ישנם שבעה מסלולים שונים המובילים לפסגת הקילימנג'רו ומשך הטיול נקבע בהתאם למסלול הנבחר ונע לרוב בין 9-5 ימים. הכלל קובע שככל שהמסלול ארוך יותר, כך העלייה וההסתגלות מתונות יותר ויש סיכוי גדול יותר להשלים את הטיפוס להר.

המטפסים לפסגת הקילימנג'רו נתקלים בצמחים אנדמיים, הגדלים רק כאן

המטפסים לפסגת הקילימנג'רו נתקלים בצמחים אנדמיים, הגדלים רק כאן

יעדים אלו, ויעדים מופלאים רבים אחרים, מחכים לכם בטנזניה המדהימה והמרתקת. עכשיו הבחירה היא שלכם, האם להגיע לטיול ספארי בטנזניה כחלק מטיול משולב עם זנזיבר או יעדים אחרים באזור, והאם לבחור בטיול מאורגן לטנזניה, או שמא טיול פרטי מושקע וייחודי.

אנו סמוכים ובטוחים שתיהנו מאוד מהחוויה האפריקאית המיוחדת, ומכל הטוב שיש לטנזניה להציע.

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.