תפריט עמוד

טיול בחיפה ובעכו: ים, שווקים ונמל

סיבוב בשוק, טיול רגלי בנמל או לאורך טיילת חוף, סיור בין קירות מצוירים ואפילו שייט בין שתי ערי הנמל הצפוניות שלנו - עכו וחיפה הן ערים נהדרות עם ניחוח ים תיכוני, שבהן תוכלו להרגיש כמו תיירים לסופשבוע. המלצות לטיול בחיפה ובעכו ולינה בכל אחת מהן במיקום מצוין ומחיר אטרקטיבי

עכו וחיפה, ערי הנמל הים תיכוניות שלנו, לכל אחת מהן יש קסם מיוחד משלה. עכו נמצאת בשנים האחרונות בתהליך התחדשות, מבנים רבים בעיר העתיקה עברו שיפוץ ושימור, מסעדות שף נפתחו והעיר חיה ותוססת. גם חיפה פורחת ולצד אתרים שכבר שנים רבות מככבים על מפת התיירות, כמו הגנים הבאהים והמושבה הגרמנית, יש לחיפה עוד המון מה להציע.

בין אם תבחרו לבלות את החופשה הבאה שלכם בעכו או בחיפה, או לשלב בין שתיהן, מובטחת לכם חופשה אורבנית נהדרת שכוללת נופים של ים, אתרים היסטוריים, שווקים, בילויים ואוכל טוב. בכל אחת מהן תוכלו ללון בלב ההתרחשות, במקום נעים ובמחיר נוח במיוחד.

טיול בעכו

אם לא ביקרתם בעכו בשנים האחרונות (וגם אם כן), כדאי מאוד להיכנס לאוטו (או טוב מכך – לעלות לרכבת) ולטייל בעיר העתיקה, בחומות, במנהרת הטמפלרים ובאולמות האבירים. יש עוד הרבה מה לראות בעכו, הפעם נציע מקומות נוספים שהתחדשו: השוק והנמל.

השווקים של עכו

עכו היא חגיגה לאוהבי שווקים. יש בה שני שווקים מרכזיים – השוק העממי והאותנטי, שבו תושבי העיר עורכים קניות ומאפשר לחוות את עכו האמתית, והבזאר התורכי, שהוא יותר תיירותי באופיו, אבל מהווה חגיגה לעיניים הודות לעיצוב המיוחד ולאסתטיקה הנעימה.

דוכן ממתקים בשוק של עכו

דוכן ממתקים בשוק של עכו | צילומים: שאטרסטוק

השוק העממי הוא השוק הגדול של העיר, והוא ממוקם על שרידיו של רחוב שהוביל בתקופה הצלבנית משער ההוספיטלרים לאזור הנמל. כמו אתרים רבים בעכו, גם השוק נמצא בשנים האחרונות בתהליכי שימור ושחזור. זוהי חגיגה קולינרית של ממש, עם דוכנים העמוסים בירקות ופירות, תבלינים שמפיצים את ריחם מסביב, דגים, פיתות ומאפים ועוד. בשוק פזורות מסעדות עממיות רבות, חומוסיות, מסעדות דגים וקונדיטוריות מופלאות. לצד דוכני האוכל תמצאו פה גם דוכני בגדים, צעצועים, כלי בישול וכלי בית.

הבזאר התורכי המקורה של עכו | צילום: StockStudio / Shutterstock.com

הבזאר התורכי המקורה של עכו | צילום: StockStudio / Shutterstock.com

הבזאר התורכי הוא שוק מקורה מסוף המאה ה-18. הוא עמד נטוש במשך עשרות שנים, אבל בשנים האחרונות עבר שחזור מקיף והיום זהו שוק יפהפה ואפנתי, עם מדרכות אבן וקשתות יפות, ויש בו גלריות, חנויות מזכרות, בתי קפה, גלידריות בוטיק ומסעדות שף.

נמל הדיג והמרינה של עכו

הנמל של עכו הוא אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם – יש עדויות לקיומו של הנמל כבר במאה השישית לפנה"ס, כשהמלך כמביזס ריכז בו כלי שייט על מנת להוביל חיילים ואספקה לכיבוש מצרים. הנמל הגיע לשיאו בתקופה הצלבנית, אז שימש שער הכניסה לישראל. בתקופה העות'מאנית הנמל נזנח ושימש בעיקר לדיג. בשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ והפך לאתר תיירות פופולרי, עם סירות דייגים התורמות למראה האותנטי.

נמל עכו, אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם | צילום: KirShu / Shutterstock.com

נמל עכו, אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם | צילום: KirShu / Shutterstock.com

תענוג לטייל בין החומות והמבנים העתיקים ולהשקיף על הים, הסירות, המסגדים והכנסיות של העיר העתיקה – סביר להניח שהמצלמה שלכם לא תנוח לרגע. הנמל גדוש במסעדות, בתי קפה, גלריות וחנויות מזכרות.

שייט מעכו לחיפה

בנמל של עכו יש ספינות תיירותיות שלוקחות את המטיילים לשייט בנמל ולתצפית על החומות. מומלץ במיוחד להצטרף לשייט לחיפה – לא רק שזה טיול מהנה, אלא גם דרך רגועה ויפה לטייל בין שתי הערים. השייט בספינה הנקראת "מלכת עכו" יוצא מנמל עכו לכיוון חיפה ארבעה ימים בשבוע, פעמיים ביום (בשבתות שלוש פעמים). השייט נמשך כשעה ובדרך אפשר ליהנות מנופים יפים של עכו, מפרץ חיפה והכרמל.

טיול בחיפה

חיפה מציעה למבקרים בה אינספור אפשרויות – חופים יפים, מוזיאונים מצוינים, גנים יפהפים, טיולי טבע בעיר, שכונות מתחדשות, חיי תרבות וסצנה קולינרית פורחת. הנה כמה הצעות לבילוי בחיפה, קצת מחוץ למסלול המוכר.

שוק תלפיות

שוק תלפיות, השוק החיפאי הוותיק שנחנך בשכונת הדר הכרמל ב-1940, נמצא לאחרונה בפריחה מחודשת אחרי שנים של הזנחה שכמעט הובילו לסגירתו. דוכנים חדשים, מסעדות ומקומות בילוי נפתחו, לצד דוכנים ותיקים שעדיין עומדים על תילם. אוהבי אוכל יחגגו כאן עם מאפיות, מעדניות, מבשלת בירה, מסעדת דגים, מעדנייה טבעונית, דוכני פלאפל, חומוסיות ועוד – טעמים שמייצגים את הפסיפס הקולינרי של העיר. בשוק גם מתקיימים אירועי תרבות רבים, כמו הופעות, דוכני אמנים ועוד. אחרי הסיור בשוק, כדאי להמשיך לטייל בשכונת הדר המתחדשת, שגרים בה הרבה צעירים וסטודנטים ויש הרבה מקומות בילוי וחנויות ייחודיות.

טברנה בשוק תלפיות שזוכה בשנים האחרונות לתחייה מחודשת

טברנה בשוק תלפיות, שזוכה בשנים האחרונות לתחייה מחודשת | הצילום באדיבות דוברות חיפה

אמנות רחוב בחיפה

חיפה היא מעצמה של אמנות רחוב, אשר פורחת במיוחד בעיר התחתית של חיפה (וגם בשכונת הדר המתחדשת). קירות העיר התחתית, שבעבר היו אפרוריים ומשעממים, מתקשטים בשנים האחרונות ביצירות גרפיטי ססגוניות. חלקן יצירות מחתרתיות, אחרות נוצרו בידי אומני גרפיטי מובילים, מקומיים ובינלאומיים, בחיבוק של הממסד ובתמיכת העירייה. בין ציירי הגרפיטי הבולטים נזכיר את Broken Fingaz, חבורת חיפאים שזוכה להצלחה מסחררת לא רק בחיפה אלא במקומות נוספים בעולם. בעיר התחתית מתקיים מדי שנה פסטיבל קירות שמוקדש לאמנות רחוב ובמסגרתו אמני גרפיטי מובילים יוצרים ציורי ענק על הקירות.

גרפיטי ברחוב מסדה בשכונת הדר

גרפיטי ברחוב מסדה בשכונת הדר | הצילום באדיבות דוברות חיפה

ניתן לסייר ברחובות העיר התחתית ולגלות את הציורים באופן עצמאי או להצטרך לסיור מודרך (למשל, דרך עמותת התיירות של חיפה או דרך "הסיירת – סיורי אמנות") ולשמוע את הסיפורים שמאחורי הציורים.

טיילת בת גלים

אחד מהנכסים הכי גדולים של חיפה הוא הים. חיפה התברכה ברצועת חוף ארוכה ומעבר לבילוי ורחצה בחופים, אפשר ליהנות מהליכה בטיילות היפות שלאורך החוף. אחת מהן היא טיילת בת גלים, המציעה תצפית נהדרת על החוף הצמוד ועל הכרמל. לאורך הטיילת יש מבנים עתיקים לשימור, חלקם נבנו בראשית המאה הקודמת ומתאפיינים בארכיטקטורה ייחודית, וכן בתי קפה ומסעדות. הטיילת מובילה לתחנת הרכבל שעולה לסטלה מאריס, אתר נוסף שמומלץ לבקר בו.

טיילת בת גלים

טיילת בת גלים

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א עכו ממוקמת בכניסה לעיר העתיקה, במרחק קצרצר מכל מוקדי העניין, בהם אולמות האבירים, השוק והנמל. באכסניה יש חדרים פרטיים לזוגות ולמשפחות וחדרים משותפים ללינת קבוצות. כל החדרים ממוזגים ומאובזרים בטלוויזיה, מקרר, עמדת קפה ותה, בחלקם יש מרפסת.

חצר אמת המים באכסניית אנ"א עכו

חצר אמת המים באכסניית אנ"א עכו

מרפסת הגג של האכסניה היא מקום מושלם להתרווח בו, במיוחד בשקיעה, ולהשקיף על העיר. ברחבי האכסניה יש אינטרנט אלחוטי חינם ואת היום פותחים בארוחת בוקר גדולה ומגוונת, הכלולה במחיר.
לפרטים נוספים על אכסניית אנ"א עכו לחצו כאן >>

אכסניית אנ"א חיפה ממוקמת סמוך למרכז הקונגרסים ולקניון עזריאלי, במרחק הליכה קצרה מטיילת הכרמל. באכסניה יש 96 חדרים זוגיים ומשפחתיים הפזורים בשלושה מבנים, בהם חדרים עם נוף להר וחדרים עם נוף לים.

מרפסת עם נוף לים באכסניית אנ"א חיפה

מרפסת עם נוף לים באכסניית אנ"א חיפה

כל החדרים ממוזגים ומעוצבים בסגנון מודרני, ובכולם יש חדר רחצה פרטי, טלוויזיה, מקרר, ארון בגדים, שולחן כתיבה וקומקום חשמלי. בחלק מהחדרים יש מרפסת, ויש גם כמה חדרים המתאימים לבעלי מוגבלויות. באכסניה יש אינטרנט אלחוטי בחינם, אולמות לכנסים ואירועים, מגרש לפעילויות ספורטיביות וחדר אוכל.
לפרטים נוספים לחצו כאן >>

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.