תפריט עמוד

טיולי הליכה קלים בצפון איטליה

אזור צפון איטליה, ובעיקר אזור הדולומיטים ואזור האגמים, הוא האחד היעדים האהובים ביותר על הקהל הישראלי בשנים האחרונות, בשל הנופים הירוקים ושופעי המים, העיירות המקסימות ושפע האטרקציות לכל המשפחה. הנופים היפים של האזור מעודדים את המטיילים, גם אלה שבדרך כלל הולכים בעיקר מהמכונית ואליה, לנעול נעליים נוחות ולהתחיל ללכת. לצד מסלולים ארוכים, קשים ומאתגרים שבהם האזור התברך בשפע, יש גם לא מעט מסלולים קצרים וקלילים, שלא מצריכים כושר גופני יוצא דופן ומתאימים לכל מי שאוהב טבע ואוהב ללכת. בחרנו כמה מסלולים כאלה, כולם קצרים, כאלה שמשכם לא עולה על שעות אחדות, ובדרגת קושי קלה עד בינונית, ומרביתם מתאימים להליכה גם עם ילדים, אפילו קטנים.

עוד טרקים וטיולים הליכה כאן


לא צריך להיות בכושר גופני יוצא דופן כדי ליהנות מהליכה בנופים המפעימים של צפון איטליה | צילום: אייסטוק

אזור הדולומיטים

מולבנו
הכפר הציורי מולבנו (Molveno) ששוכן למרגלות רכס הדולומיטי די ברנטה המשונן, לגדות אגם הנושא את אותו שם, מהווה בסיס מצוין למסלולי הליכה רבים באזור. כדאי מאוד לצאת לטיול רגלי סביב האגם הצלול, שהפסגות של הרכס משתקפות בו כבמראה, אך בהחלט לא כדאי להסתפק בכך. האזור מציע עוד מסלולי הליכה רבים ברמות שונות, כולם עוברים בנופים מרהיבים.


שביל מתפתל ביער ליד מולבנו. מתאים גם לילדים | צילום: אייסטוק


מסלול נופי קצר, שמתאים גם למשפחות (ילדים יתרגשו מאוד מהעלייה ברכבל) הוא מסלול שעולה לרכס הברנטה. המסלול נפתח בעלייה ברכבל עמידה פתוח שמתאים לשני נוסעים ומטפס לרמת פראדל (Pradel), בגובה 1,350 מטר, כשהרחק מתחת לרגליים שמיטלטלות באוויר אפשר לראות את האגם והעיירה. אחרי שמניחים את הרגליים על קרקע מוצקה ונהנים מתצפית נהדרת על הנוף, אפשר להתחיל לצעוד בשביל 340, שמוביל לכיוון Croz dell'Altissimo Refuge. הדרך מתחילה בהליכה דרך יער צפוף, ובהמשך נפתחת לתצפית פנורמית על רכס הדולומיטים. בשלב זה יש לשמור על הילדים שלא ירוצו או ילכו קרוב מדי לשפת המצוק.


תצפית על הדולומיטי די ברנטה מבקתת מונטנרה | צילום: אייסטוק

בתום הליכה בת כשעה מגיעים לבקתת הרים שבה אפשר ליהנות מארוחה חמה. מכאן אפשר ללכת בחזרה לתחנת הרכבל או להמשיך ברגל בשביל שיורד עד מולבנו, בדרך מיוערת ומהנה שההליכה בה מתחנת הרכבת נמשכת כשעה. מי שרוצה עוד קצת נוף יכול להגיע לתחנת הרכבל ומשם לעלות ברכבל נוסף, רכבל כסאות יחיד, ל-Rifugio la Montanara. למעלה יש נקודת תצפית נהדרת על הפסגות המחודדות של הרכס, וגם מגרש משחקים קטן מול הנוף, לצד בקתת הרים שמציעה מאכלים מסורתיים מהמטבח המקומי. אפשר לצאת לטיול רגלי קצר ביער שסובב את הבקתה לפני שיורדים ברכבל בחזרה למולבנו.


מטיילים צועדים בשבילי הדולומיטים | צילום: zrim, flickr

קורברה
אזור אלטה בדיה (Alta Badia) שבלב הדולומיטים הוא גן עדן לאוהבי הליכה. זהו איזור מרהיב ביופיו עם פסגות דרמטיות, קרחונים, כרי מרעה ירוקים, יערות, אגמים ומפלים, ורשת נרחבת של מסלולי הליכה בין כל אלה. העיירה קורברה (Corvara) מהווה בסיס מצוין לטיולי הליכה באזור, ויש ממנה גישה למגוון גדול במיוחד של מסלולי הליכה קלים וקצרים שרבים מהם מתאימים גם למשפחות. אחד המסלולים המומלצים באזור הוא המסלול שמוביל מקורברה למפלי פיסקיאדו (Pisciadù). מדובר במסלול קל, מישורי ברובו, שההליכה בו נמשכת כשעה-שעה וחצי לכל כיוון. המסלול מתחיל בתחנת הרכבל בו (Boe) ומציע נופים מגוונים לכל אורכו: בתחילה הולכים דרך יער בורסט העבות, וככל שמתקדמים בהליכה הנוף נעשה יותר חשוף וסלעי, אפשר לראות את הקירות הדרמטיים של רכס סלה (Sella) והיער מתחלף באחו ירוק ופורח ובפלגי מים קטנים. בערך באמצע הדרך אפשר ליהנות מתצפית נהדרת על עמק מסדי (Mesdi). ספסלי העץ שמחכים למטיילים עם ההגעה למפלים מזמינים למנוחה כשרק רחש המים הזורמים נשמע ברקע.

העיירה קורברה והנוף הטיפוסי לאזור | צילום: suedtirol.altoadige, flickr

אזור האגמים

אגם קומו
חופיו של אגם קומו (Lago di Como), השלישי בגודלו באגמי איטליה, משובצים בכפרים ועיירות ציוריות ובווילות מפוארות שאותן בנו בימים עברו בני אצולה ואריסטוקרטים. גם בימינו יש לא מעט עשירים ומפורסמים, כמו מדונה וג'ורג' קלוני, שבונים בתי נופש לשפת האגם, וקשה להאשים אותם. מי לא היה רוצה להתעורר בבוקר אל מול היופי הזה?

מסלול גרינוויי (The Greenway walk) שנמתח לאורך עשרה וחצי קילומטרים לחופו המערבי של האגם, מאפשר ליהנות מכל הטוב של האגם – הליכה בטבע, כשיופיו של האגם נפרש מול העיניים, לצד ביקור בכמה מהכפרים המקסימים והווילות המפורסמות של האזור. המסלול מתחיל בקולונו (Colonno) ומסתיים בקדנביה (Cadenabbia), למרות שניתן, כמובן, לעשותו גם בכיוון ההפוך. בדרך עוברים בכפרים סלה קומצ'ינה (Sala Comacina), אוסוצ'יו (Ossucio), לנו (Lenno) ומזגרה (Mezzegra), תוך עלייה וירידה על הגבעות שסובבות את האגם, כשכל עיקול בדרך חושף תצפית נוף עוצרת נשימה. בין הוילות המעניינות לאורך הדרך ניתן למנות את וילה בלבינאלו (Villa del Balbianello) שליד לנו, ביתו של מטפס הרים איטלקי שהוסב למוזיאון ושימש כזירת צילום לסרטים רבים (כמו מלחמת הכוכבים 2); ווילה קארלוטה (Villa Carlotta) שבעיירה טרמוזו, ארמון מהמאה ה-18 שמוקף בגנים מרהיבים.


תצפית על אגם קומו מווילה ממסלול גרינוויי | צילום: Alberto da Siena, flickr

ההליכה ברובה קלה ומישורית, אם כי יש כמה עליות וירידות תלולות לאורך הדרך. המתקשים בהליכה או מי שרק רוצים לטעום מהמסלול יכולים ללכת רק חלק ממנו, וכשמתעייפים אפשר לעלות על האוטובוס שנוסע לאורך הדרך או לקחת מעבורת בחזרה לנקודת המוצא.

אגם גרדה
עיירת הנופש הפופולרית ריבה דל גרדה (Riva del Garda), ששוכנת לחופיו הצפוניים של אגם גרדה, מציעה בסביבתה לא מעט מסלולי טיול, שממרביתם נשקפים הנופים היפים של אגם גרדה. אחד המסלולים הנחמדים והקלים ביותר באזור משתרע לאורך הטיילת מריבה דל גרדה לטורבולה (Torbole). מדובר בהליכה קלה ומישורית לאורך כחמישה קילומטרים לשפת האגם. לאורך הדרך יש ספסלים מתחת לעצים מצלים, שעליהם ניתן לנוח ולצפות באגם, המלא בגולשי רוח. את המסלול ניתן להתחיל ממרכז ריבה דל גרדה, וללכת בטיילת לאורך החוף. לאחר כחצי שעה מגיעים לנמל סנט ניקולו (S. Nicolo), ומשם הליכה של כעשרים דקות נוספות מובילה לחוף לידו די ארקו (Lido di arco). מי שרוצה יכול להמשיך ולצעוד משם עד למרכז טורבולה, שם אפשר לקנח בישיבה באחד מבתי הקפה המקומיים. ההליכה נמשכת כחמישים דקות.


הנוף שנשקף בדרך בין בוסטה לטמפסטה | צילום: Davide, flickr

מעט יותר ארוך ומאתגר הוא מסלול מעגלי מבוסטה (Busatte) לטמפסטה (Tempesta), שאורכו 11.5 קילומטר ומשכו כשלוש שעות (אם כי ניתן לצעוד רק לכיוון אחד ולחזור באוטובוס, ואז המסלול מתקצר בחצי). המסלול מיוער בחלקו, שופע צמחייה ופרחים, ומציע תצפית פנורמית נהדרת על האגם, על ההרים שמסביב ועל העיירות ריבה דל גרדה וטורבולה. הטיול מתחיל בפארק בוסטה (Parco delle Busatte) ששוכן מעל טורבולה, על המדרונות של הר בלדו. השביל Sentiero panoramico, מתפתל לאורך ארבעה קילומטרים מעל האגם, ועל אף שהוא מישורי ברובו, יש בו שני קטעי עליות, שמצריכים טיפוס על מדרגות מתכת (כ-400 מדרגות בסך הכל). המסלול מסתיים בטמפסטה, ומשם אפשר לחזור בחזרה ברגל לבוסאטה או לנסוע באוטובוס בחזרה לטורבולה.

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. זיוה כספי הגיב:

    שלום, קראתי את הכתבה על טיולי הליכה קלים בצפון איטליה. שאלה: האם מבחינת מזג אוויר – חודש אוקטובר יתאים? 5 ימים באמצע אוקטובר פחות או יותר. מצפה לתשובה על פי נסיונכם העשיר, כמובן שנתעדכן בתחזיות מעודכנות. אם זו לא תקופה מאד גשומה הרי שמצויין לנו.
    תודה רבה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...