תפריט עמוד

טוסקנה – ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

רכסי הרים עוצרי נשימה, נהרות שוצפים וערים ימי-ביניימיות עטורות בחומות ומבצרים. טוסקנה, שמציעה למבקריה הרבה יותר מנופים רומנטיים ויין משובח, היא גן עדן למטיילים באשר הם

נוף ציורי של כרמים, גבעות, ברושים ועצי זית, כפרים קסומים וערים עתיקות, אחוזות פאר וטירות, אוצרות תרבות ואמנות וכמובן – יינות נפלאים. כל אלה הופכים את טוסקנה לאחד מאתרי הטיול הרומנטיים היפים בעולם, אולם חבל הארץ המפורסם שבמרכז איטליה מציע הרבה יותר מכך. המבקרים בטוסקנה ובסביבתה יכולים ליהנות גם מטיולים אתגריים ושופעי הפתעות בין פסגות ההרים, להשתזף בחופים יפהפיים או לצאת לרפטינג בנהרות סוערים. במילים אחרות: טוסקנה היא גן עדן למטיילים מכל סוג.

פסגות של שיש

הרי האפנינים, שנמצאים בצפון-מערב טוסקנה ואשר פסגתם הגבוהה ביותר, הגראן סאסו, מתנשאת לגובה של כ-3,000 מטר, מציעים נוף פראי ושונה מהמראות הרומנטיים המוכרים של חבל הארץ: רכסים גבוהים, צמחייה סבוכה ועצי ערמונים. בין הרכסים נחבאים כפרים קטנים, אגמים יפהפיים מוקפים נופים קסומים וגם מערת נטיפים גדולה, מרהיבה ונדירה, העונה לשם "מערת הרוחות". במרגלות המדרונות המוריקים נמצאת העיר קררה (Carrara), שבה מחצבות שיש מהמפורסמות בעולם. מן העיר ניתן לטפס ברכבי 4X4 אל פסגת הר השיש קררה – ולצאת לסיור מפתיע ומרהיב בין שכבות של שיש, צבעים וצורות.

אם חשקה נפשכם בחוויות רטובות יותר, תוכלו לצאת לשיט רפטינג בנהר לימה, לנסוע לאורך ערוציו של נהר פו או להתרגש מהכחול העז של אגם גארדה, מהיפים באגמי אירופה, אשר נמצא במרחק נסיעה לא ארוכה מטוסקנה. אפשר גם ליהנות מאווירה רגועה יותר, בחופים המשתרעים במערב טוסקנה ומציעים, מלבד ים ושמש, אזורי בילוי תוססים הכוללים בתי קפה, חנויות, מועדונים ומסעדות המגישות מאכלי ים טריים ומקומיים.


ובאמת, הגיעה העת לאכול. טוסקנה ידועה כחבל ארץ עשיר בטעמים נפלאים. המטבח הטוסקני עושה שימוש בשמן זית ביד רחבה, בעשבי תיבול טריים, בירקות בגידול כפרי ובגבינות משובחות, הנחבצות כמיטב המסורת ותחת בקרת איכות קפדנית. לצד אלה כדאי ומומלץ ליהנות ממבחר יינות מהטובים בעולם. בחלקה המרכזי של טוסקנה משתרע חבל קיאנטי (Chianti), מקום הולדתו של היין האדום המפורסם והמשובח, וגם לחובבי היין הלבן מוצעים יינות איכותיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. מומלץ מאוד לצאת לסיור רכוב בין הגבעות המוריקות ויקבי הבוטיק, המציעים הדרכות, טעימות ומראות קסומים.


הרנסנס של פרארי

אדמתה הפוריה של טוסקנה משכה אליה מתיישבים כבר במאה ה-8 לספירה, וכמה מהחשובות שבעריה – פירנצה, סיינה, פיזה ולוקה – שימשו כבירות עוד בימי האימפריה הרומית. מרכזיהן העתיקים של ערים אלה, על המבצרים והחומות המהווים תזכורת לעבר צבאי ימי-בניימי מפואר, זכו גם לתשומת לבה של אונסק"ו שהכריזה עליהם כאתרי מורשת עולמית.

ערים אלו מציעות חוויה מרתקת של סיורים בסמטאות עתיקות, כיכרות מרכזיות רחבות ידיים ושווקים צבעוניים, ולוקחות את המבקרים בהן למסע היסטורי ואמנותי מרתק. העיר לוקה (Lucca), אשר שימשה מרכז תרבותי בימי האימפריה הרומית, מוקפת חומה עתיקה שנשמרה בשלמותה. העיר פיזה (Pisa) מזמינה את המבקרים להתרשם מקרוב מהמגדל הנטוי המפורסם, שקנה את פרסומו דווקא בשל בעיות בבנייתו, וסן ג'מיניאנו (San Gimignano), עיר עתיקה שופעת ככרות מרשימות וסמטאות צרות, מציעה מבט על ארכיטקטורה ייחודית של בנייה עתיקה לגובה, במגדלים שהיוו סמל סטטוס עוד בימי הביניים.

אי אפשר לדבר על טוסקנה מבלי לציין את פירנצה (Firenze), בירת החבל, שפריחתה התרבותית החלה עוד בימי הרנסנס, תחת שלטונה של משפחת דה מדיצ'י הידועה. בטוסקנה צמחו אמני הרנסנס הגדולים דוגמת לאונרדו דה וינצ'י, מיכאלנג'לו, דונטלו ורפאל, שנתמכו על ידי משפחת דה מדיצ'י, ואוספי האמנות המרשימים מוצגים במוזיאונים בעיר. מומלץ כמובן לבקר גם בורונה (Verona), הממוקמת במחוז ונטו, עיר שהתפרסמה בעיקר בזכותו של שייקספיר, שהפך את האגדה האיטלקית על רומיאו ויוליה מהעיר ורונה לאחד המחזות המפורסמים בעולם. ביתה של ג'ולייט הוא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים בעיר, ובו ניתן למצוא את פסלה של נערת החן בסצנה הידועה, על המרפסת. על פי המסורת, נהוג לגעת בלבה של יוליה כסגולה לאהבת אמת.

תושבי האזור ידועים בזכות האמנות וגם בזכות האוּמנות: מכאן הגיעו לעולם כמה ממכוניות הפאר האיטלקיות האהובות, וחובבי האקשן המוטורי ימצאו בתחומה אתרים מלהיבים ובהם מוזיאון פרארי במראנלו (בחבל אמיליה רומנה הגובל בטוסקנה), עיר הולדתו של אנזו פרארי, המציג אוסף מרשים של מכוניות, פרסים ופריטים נוספים מבית היוצר של המותג שלוקטו לאורך השנים.

בין אם אתם רומנטיים או הרפתקנים, חובבי נופים או טעמים, מטיילים בזוג, עם המשפחה או בקבוצה – טוסקנה מציעה לכם חוויה מרגשת, קסומה ובלתי נשכחת.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.