תפריט עמוד

חופשת חורף בלפלנד: מה לראות ומה לעשות

צפייה בזוהר הצפוני, טיול בין מפלים קפואים, גלישה במזחלות רתומות לכלבים, ספארי אופנועי שלג, דיג בקרח וביקור בכפר של סנטה קלאוס – אלו הן רק חלק מהחוויות שמצפות למי שמטייל בלפלנד בחורף

לפלנד, על מרחבי השלג והקרח שלה, היא יעד אידאלי לחופשת חורף. נכון, קר בלפלנד, קר מאוד, אבל הנופים החורפיים שלה לא דומים לשום דבר אחר והחוויות המסעירות שתעברו בה יקפיצו את האדרנלין שלכם ויעזרו לכם להתחמם. אם תוסיפו לאלה את הזוהר הצפוני (שסיכויי הצפייה בו בחורף לא רעים בכלל), מתקבל מתכון מנצח לטיול של פעם בחיים.

לפלנד משתרעת למעשה על ארבע ארצות – נורווגיה, שוודיה, פינלנד ורוסיה, כאשר האזור המתויר ביותר (בעיקר בחורף) הוא לפלנד הפינית, הודות לשפע של אטרקציות ותשתיות תיירות מעולות.  כדי להפיק את המיטב מהטיול מומלץ להצטרף לטיולים מאורגנים ללפלנד.

אז מה רואים בחורף של לפלנד?

מוזיאון ארקטיקום

בירת לפלנד הפינית, רובניימי, היא ביתן של כמה אטרקציות ייחודיות, ואחת מהבולטות שבהן היא מוזיאון ארקטיקום (Arktikum). כפי שניתן להבין משמו, המוזיאון מוקדש לאזור הארקטי, שבו לפלנד נמצאת. התצוגות עוסקות בהיסטוריה ובתרבות של האזור, באורח החיים ובפולקלור המקומי, בבעלי החיים ובצמחים של האזור הארקטי ועוד. המוזיאון שוכן במבנה מרשים, שחלקו תת קרקעי וחלקו מחופה זכוכית, ואחת התצוגות המפורסמות שלו היא התצוגה המוקדשת לזוהר הצפוני.

המבנה הייחודי של מוזיאון ארקטיקום שמוקדש לאזור הארקטי

המבנה הייחודי של מוזיאון ארקטיקום, המוקדש לאזור הארקטי | צילום: Little Adventures / Shutterstock.com

שמורת קורואומה

שמורת קורואומה (Korouoma) היא אחת השמורות היפות בלפלנד הפינית, וכיף לטייל בה גם בחורף. גולת הכותרת של השמורה היא קניון קורואומה, שאורכו 30 ק"מ ואשר מקירותיו נופלים יותר מעשרה מפלים. בחורף המפלים האלה קופאים ויוצרים מראה מרהיב במיוחד, עם נטיפי קרח מרשימים בגוונים שונים. שביל באורך חמישה קילומטרים מאפשר לטייל בין המפלים ולהתרשם מיופיים. המפלים הקפואים מושכים מטפסי קרח מרחבי העולם, שמוסיפים עניין ומתח לתצפית. מסביב לקניון יש יערות עבותים בהם אפשר ליהנות מהחורף הפיני במיטבו.

מפלים קפואים בשמורת קורואומה

מפלים קפואים בשמורת קורואומה | צילומים: שאטרסטוק

הכפר של סנטה קלאוס

הכפר של סנטה קלאוס, הממוקם כשמונה קילומטרים מצפון לרובנייימי, הוא אחת האטרקציות המתוירות ביותר בלפלנד. למרות שיש שיטענו שהמקום ממוסחר מדי, הטיול בלפלנד לא יהיה שלם בלעדיו. בכפר, שממנו על פי המסורת יוצא סנטה קלאוס לחלק מתנות לילדים בחג המולד, אפשר לבקר בסניף הדואר המקומי. לא פחות מחצי מיליון מכתבים מגיעים לכאן מילדים מכל העולם שמבקשים מתנות מיוחדות… מלבד סניף הדואר, בכפר נמצאת הלשכה של סנטה קלאוס, שבה אפשר להצטלם איתו. הכפר ממוקם ממש על החוג הארקטי (הוא מסומן בקו) ואפשר לחצות אותו ולקבל תעודה המוכיחה  שעשיתם זאת. בנוסף, יש בכפר פסלי קרח המוארים בתאורה צבעונית, בתי קפה ומסעדות וחנויות מזכרות.

הכפר של סנטה קלאוס

הכפר של סנטה קלאוס

בסמוך לכפר נמצא פארק שלג, Snowman Park, עם בר קרח ומסעדת קרח, פסלי קרח ושלל פעילויות מלהיבות, כמו גלישה במזחלות או באבובי שלג, ואפשר פשוט לבנות איש שלג או לזרוק זה על זה כדורי שלג.

גן החיות רנואה

גן החיות רנואה (Ranua), הנמצא בלב יער בסמוך לרובניימי, הוא גן החיות הצפוני בעולם, והוא מוקדש לבעלי חיים של אזור החוג הארקטי. מסיבה זאת לא תמצאו כאן נמרים או פילים, אלא דובי קוטב, שועלים ארקטיים, זאבים, סנאים אדומים ועוד. בגן החיות יש כ-200 בעלי חיים מחמישים מינים שונים, כולם נהנים ממתחמים מרווחים בסביבת המחיה טבעית שלהם.

טיול במזחלות כלבים או איילים

לצד אתרים יפים, לפלנד מציעה הרבה אקשן חורף. אחת החוויות הייחודיות, שאמנם מאיצה את האדרנלין אך למעשה לא דורשת מכם כל מאמץ ומתאימה גם לילדים קטנים, היא טיול במזחלות הרתומות לכלבי האסקי. הטיול נפתח בחווה שבה פוגשים את הכלבים המרשימים והידידותיים ולאחר מכן ממשיך בטיול ביער, בנוף שכאילו נלקח מתוך סיפור אגדה.

חברות חדשה עם כלב האסקי מקומי

חברות חדשה עם כלב האסקי מקומי

טיול במזחלות הרתומות לאיילי צפון הוא אפשרות נוספת, אשר תגרום לכם להרגיש כמו סנטה קלאוס. הטיול במזחלות הרתומות לאיילי הצפון כולל גם הוא ביקור בחווה ולרוב משלב גם ארוחת צהריים ביתית שבמהלכה אפשר לשמוע על אורח חייהם של הסאמי, התושבים המקוריים של לפלנד.

אופנועי שלג

חוויה נוספת שמומלצת לאוהבי אקשן היא ספארי באופנועי שלג, אחת הפעילויות הפופולריות בקרב תיירים בלפלנד. הספארי מתבצע ברכיבה בזוגות וכולל רכיבה מסעירה באזורים של טבע פראי שלא ניתן להגיע אליהם ברכב רגיל, בהם יערות מחטניים ואגמים ונהרות קפואים. מלבד הנופים היפים והאקשן, הרכיבה מספקת הזדמנות לחוויות נוספות. אפשר, למשל, לעצור באחד האגמים שבדרך ולהתנסות בדיג בקרח, שכשמו כן הוא: המשתתפים קודחים חור בקרח ומצטיידים בחכות והרבה סבלנות.

טיול באופנועי שלג הוא אחת החוויות המלהיבות ביותר בלפלנד

טיול באופנועי שלג הוא אחת החוויות המלהיבות ביותר בלפלנד

צפייה בזוהר הצפוני

הטיול ללפלנד מספק הרבה חוויות ואחת המרגשות שבהן היא הזוהר הצפוני. במפגן האורות השמימי הזה ניתן לחזות בעיקר בלילות חשוכים, ובחורף סיכויי הצפייה הם הגבוהים ביותר. מאחר שזוהי תופעת טבע, אין לדעת אם ומתי תתרחש. מומלץ לצאת לאזורים חשוכים מחוץ לעיר, וכדי שלא תשבו בחוסר מעש, תוכלו לשלב טיול הליכה לילי בנעלי שלג.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.