תפריט עמוד

חבל טירול – טיול קרוואנים משפחתי

טיול בן חמישה ימים עד שבוע בנופים היפהפיים של חבל טירול שבאוסטריה עובר בין אגמים, רכסי הרים, כפרים ציוריים ועיירות מקסימות. בדרך אפשר לצאת לטיולים רגליים, לטפס ברכבלים לפסגות הגבוהות לגלוש במגלשות הרים עוצרות נשימה ולשוטט ברחובות אינסברוק היפה

הטירול באוסטריה מוכר לרבים בעיקר כאיזור סקי עם הרים גבוהים ומושלגים, אבל למעשה, זהו איזור שופע פעילויות ומקומות בילוי למשפחות בכל השנה. את טיול הקראוונים מומלץ לחלק לשניים או שלושה חניונים לפי התקדמות הטיול, כאשר המסלול המתואר מתחיל בהגעה ממינכן בדרום גרמניה, ונמשך חמישה עד שבעה ימים.

נתחיל בנסיעה ממינכן בכביש 8 מזרחה ונצא ביציאה מהכביש המהיר לכיוון אגם אכנסי (Achensee) באוסטריה הנמצא בהרי הטירול. בדרך נוסעים בדרך נופית בין כפרים ציוריים ואגם טגרנסי (Tegernsee) בדרום גרמניה עד למעבר הרים הנקרא אכנפאס (Achenpass), חוצים אותו ומיד אחר כך את הגבול לאוסטריה דרך תחנת המעבר הישנה, השוממת מאז האיחוד האירופי. לא לשכוח לרכוש כבר בגרמניה את מדבקת הכבישים לכבישים המהירים באוסטריה.

החלק הראשון של הטיול מוקדש לטבע של הרי הטירול וימשך בין יום וחצי ליומיים, מומלץ לישון בעיירת הסקי אכנקירך (Achenkirch) בחניון הקרוואנים האלפיני באגם אכנסי, Alpen Caravanpark Achensee, ומהחניון נצא לטייל באזור. החניון, שנמצא על שפת האגם שבו ניתן לרחוץ במים (הקרים), לצאת למספר רב של טיולים ברגל, טיול אופניים, רכבלים, גולף, שייט באגם, מתקני חוף, מצנחי גלישה והרבה נוף עוצר נשימה. את המידע המקיף על פעילויות באיזור זה ניתן למצוא בכל אחת מלשכות התיירות של חמשת הכפרים באזור או באתר האינטרנט.


חניון הקרוואנים אכנסי, שנמצא על גדת האגם

החלק השני של הטיול נעשה בעמק נהר האין ונמשך שניים עד שלושה ימים. הוא מאופיין מצד אחד בעושר של מחצבים, כמו קריסטל וכסף, ומצד שני כולל טיול עירוני בעיר אינסברוק (Innsbruck). בחלק זה מומלץ לישון בחניון סיבליק טוני, Camping Seeblick Toni, על שפת אגם ריינטאלר (Reintaler See) הצמוד לעיירה קרמסך (Kramsach). לחניון יש חוף רחצה פרטי באגם ומגוון מתקני ספורט.

נוכל לבקר באזור בעיירות רבות, שלכל אחת הייחוד שלה, ובשעות אחר הצהריים לנפוש באגם ובמתקני הספורט בחניון. נתחיל בעיירה רטנברג (Rattenberg), במפעל לניפוח זכוכית וחריטה על זכוכית, במוזיאון השעווה ובמפעל גילוף נרות בעיירה בריקסלג (Brixlegg), במכרות הכסף בעיירה שווץ (Schwaz) ובמוזיאון האומנות של חברת הקריסטלים סברובסקי בעיירה וואטנס (Wattens). נוכל לצאת לאקשן עם הילדים במגלשות הרים בעיירה צל אם צילזר (Zell am Ziller) ולפארק החבלים בעיירה קרמסך (Kramsach).


ברכבת של מכרות הכסף

את החלק העירוני של הטיול בעיר אינסברוק נתחיל במוזיאון ומפעל פעמוני הענק של משפחת גרוס מאייר, שם גם יש חניה טובה לקרוואנים (עד שלוש שעות), משם מרכז העיר נמצא במרחק ההליכה של כעשר דקות. בעיר עצמה נבקר במדרחוב, בארמון עם גג הזהב, בקתדרלה של סנט ג'ייקוב ובאתרים נוספים. מידע רב ומפות בחינם ניתן למצוא בלשכת התיירות של העיר ובאתר האינטרנט.  

החלק השלישי של הטיול מוקדש לאטרקציות הגובה והאקשן של האזור. חלק זה יתחיל באזור המערבי של הטירול באחד (או בשני) אתרי הבילוי והאקשן בעיירה פיס (Fiss) ובעיירה אימסט (Imst), ומשם נמשיך צפונה לרמניה לביקור בפסגה הגבוהה ביותר בדרום גרמניה, צוקשפיצה (Zugspitze). טיול באזור זה ניתן לעשות במהלך יומיים, ומומלץ לישון בחניון אימסט מערב (Campingpark  Imst (West.


חניון אימסט. מכאן מתחיל האקשן

נתחיל את היום בנסיעה בכביש הצר והמפותל לפארק המעופפים בכפר פיס, הכולל מערכת גדולה של רכבלים שבה עולים להר. בראש ההר יש מרכז פעילויות הכולל מתקני ריחוף, גלישה באבובים על שלג ומגלשת הרים ארוכה ומדהימה. בסוף הביקור נוסעים לעיירה אימסט, לאחת ממגלשות ההרים הארוכות באוסטריה, או לפארק חבלים הנמצא בסביבת העיירה, ומשם ולחניון. למחרת ממשיכים צפונה, עוברים את הגבול לגרמניה, עוצרים לתצפית על פסגת צוגשפיצה ומגיעים לעיירה גרמיש (Garmisch-Partenkirchen), שם חונים בחינם במגרש החניה המתאים לקרוואנים, שנמצא ליד מרכז ההחלקה על הקרח ותחנת הרכבת המיוחדת שעולה לצוגשפיצה. מידע על העיר והפעילויות ניתן לקבל בלשכת התיירות בעיר ובאתר האינטרנט.


נוף מפעים מתצפית צוגשפיצה

מהעיירה עולים על רכבת המטפסת לפסגה, שם עושים טיול רגלי, וממשיכים ברכבל סקי אל ראש ההר, לקרחון עד, שם יש מרפסת תצפית ומוזיאון עם קירות שקופים. אחר כך יורדים ברכבל עד לעיירה אייבסי (Eibsee) ומשם ברכבת חזרה לעיירה גרמיש.

משם נמשיך צפונה בחזרה למינכן או לחניון על אגם רייגסי – Campsite Brugger am Riegsee, ממנו נוכל לצאת לטיול בדרך הרומנטית, לשווייץ או אפילו ליער השחור.

לקריאה נוספת:

טיול קרוואנים משפחתי  - טיפים ועצות לדרך
טיול קרוואנים משפחתי הוא חוויה ייחודית ומגבשת, אבל כדי להבטיח שתיהנו מכל רגע חשוב לדעת כמה דברים – לפני שיוצאים לדרך וגם במהלך הטיול עצמו. לשם כך ליקטנו שלל טיפים והמלצות שיעזרו להפוך את הטיול בקרוואן מהנה במיוחד

 


אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.