תפריט עמוד

זנזיבר – יומן האי הבודד

"היום הרביעי שלנו על האי התחיל כיום הגרוע ביותר והסתיים כיום הטוב ביותר", במלים אלה נפתח המכתב החמישי ששלחו אדם ומירי ויה בדואר אלקטרוני מהאי הבודד שבאוקיינוס ההודי. קטעי יומן של מסע הישרדות מודרני

"התעוררנו עם אור ראשון, בציפייה דרוכה לקראת ההוצאה הראשונה של מלכודות הדגים מהים, לאחר שלושה ימים שבהם אכלנו רק אורז. אדם לקח את הציוד ויצא למים, אני נשארתי במחסה הזמני שלנו, להפעיל את הגנרטור, להטעין את הסוללות ולסיים לתפור את המזרנים, שעליהם אני שוקדת כבר כמעט חצי יום (המון זמן ביחס לימים הקצרים שלנו כאן)" – כותבת מירי ויה בדואר אלקטרוני, שהגיע מהאי הבודד שבאוקיינוס ההודי למערכת "מסע אחר".

אדם ומירי ויה יצאו לשלושה חודשים של מסע הישרדות מודרני באי שאותו השאילה ל"מסע אחר" ממשלת זנזיבר. בלי מים לשתייה, עם מעט אורז ותבלינים שקנו בזנזיבר ועם הרבה ציוד צילום ותקשורת מתקדם הגיעו אדם ומירי ביום חמישי, 16 באוגוסט, אל חופי גן העדן שעליו חלמו. "אנחנו הרבה יותר רגשנים, ומצבנו הנפשי שונה מהיומ־יום הרגיל בארץ", כתב אדם לאחר היום הראשון. "אנחנו יחד אך די בודדים, מנסים להראות שאנחנו מלאי ביטחון כדי להקל האחד על השני, אבל בלב יודעים שכל ההתחלות קשות, ופה במיוחד".חושך סמיך ירד עליהם בלילה, ולמרות העייפות הסתלקה השינה, בעיקר בשל המוני החולדות ששורצות באי וסרטני קוקוס עצומי ממדים, אדומים־סגולים, שאוהבים לבקר דווקא לאחר שקיעת החמה. הימים לא היו קלים יותר – במשך שלושה ימים הם לא הצליחו לדוג, וגם בניית המחסה התבררה כמשימה קשה וארוכה מהמשוער.

"היום הרביעי שלנו על האי התחיל כיום הגרוע ביותר והסתיים כיום הטוב ביותר", מדווחת מירי. "כמה שעות לאחר שיצא לים חזר אדם, כולו אדום, פניו מיואשות, ברגליו נעוצים שני קוצים של קיפודי ים – ודגים אין. הייאוש החל מקנן בשנינו, מין מצב של אפיסת כוחות עם דרישה למאמץ פיזי מקסימלי, הרי אנחנו חייבים לסיים לבנות את המחסה.

"בשעות הצהריים החמות, כשהשמש יוקדת, החלה הגאות, ואדם החליט לנסות שוב את מזלו עם הדגים… כשאדם התקרב עם הקאנו אל החוף, נכנסתי למים כדי לעזור לו והופתעתי לגלות בסירה שמונה (!!!) דגים טריים. החיוך התערבב בבכי – ספק שמחה, ספק ייאוש, אולי סתם שבירת מתח קטנה. ארוחת הערב האמיתית הראשונה שלנו כללה שתי מנות (מתכונים בקרוב). מנה ראשונה: דגים שלמים על גחלים עם מלח ושום, מנה שנייה: תבשיל אורז עם חתיכות דג קטנות, בלי עצמות, מתובל כנדרש, פשוט מעדן. את הלילה בילינו על גג המגדלור שעל האי, שם נמצאים הציוד האלקטרוני, הגנרטור ואמצעי התקשורת השונים. הגג קטן ובמרכזו יש חור גדול, כך שהוא לא אטום, אבל אפשר לחסום את פתח הגישה אליו וכך למנוע מהחולדות להציק לנו. הנוף מהמגדלור לא ייאמן – כל הכוכבים הקיימים בעולם התקבצו לתוך השמים שלנו".

שותפים למסע
סלקום חו"ל – מקשרים איים בודדים עם העולם > אינטרנט @ בזק בינלאומי – נותנים חסות וגיבוי לקשר האינטרנט > הטלוויזיה הישראלית, הערוץ הראשון – שותפה ובעלת זכויות בסרט הטלוויזיה > חברת הביטוח שלוח – ביטוח, גיבוי רפואי וחילוץ באמצעות 669 > חברת אלווריון – תקשורת אלחוטית (אינטרנט) > אומניטק איכות – מחשבים ניידים ושירותי הדרכה > שמרלינג־סינכרו הנדסת אנרגיה – מספקת גנרטורים > מי עדן בר – השמפניה של הטבע > Africa Wildlife Expeditions > חברת Zanzinet > בדרכים – חנות מטיילים קניון אם הדרך > תודות לרונית הרשקוביץ – קונסולית כבוד טנזניה/זנזיבר, לנורסטאר, אימאג'סט אינטרנשיונל, דו־גל ייזום והשקעות, שרש – ערכות נוודים, כנענטורס, קפה אילן'ס, Ethiopian Airlines.

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.