תפריט עמוד

ורנה – עיר עם זהב

ורנה, העיר השלישית בגודלה בבולגריה, מציעה לנופשים בה טבע ירוק, אתרים היסטוריים מרתקים ואזורי בילוי מהנים. כל שצריך לעשות זה לצאת ממתחם בתי המלון בחולות הזהב

ורנה היא העיר השלישית בגודלה בבולגריה ועיר הנמל הגדולה במדינה. אמת, זו לא פריז או לונדון, אבל מי שיטרח ויצא ממתחם בתי המלון שבחולות הזהב, יגלה בעיר ובסביבתה אתרים מרתקים ומהנים. העיר ירוקה להתקנא, כמעט בלי מאמץ. עצי התרזה המפארים את הרחובות שייכים לטבע המקומי. מרכז העיר נעים ומציע אתרי בילוי ויש גם אתרי עתיקות מעניינים מההיסטוריה הארוכה של העיר.

עוד על טיולים בבולגריה כאן

המוזיאון הארכיאולוגי
המוזיאון הארכיאולוגי, שנחנך בשנת 1888, הוא פנינה של ממש, בכל קנה מידה. התצוגה המרשימה מתעדת את תולדות האדם בוורנה מאז התקופות הפרהיסטוריות ועד לתקופה העות'מאנית. בין השאר מוצג כאן אוסף "הזהב של ורנה" – מטמון הזהב הקדום ביותר שהתגלה אי פעם (4600¬-4200 לפנה"ס). המוזיאון אף מציג שלד אדם עם כלי הזהב כפי שהתגלה בקברו. מרשים מאוד גם אוסף האיקונות של המוזיאון.
כתובת: שדרות Maria Luiza, ליד העירייה, הכניסה בתשלום

הקתדרלה
הקתדרלה, השייכת לכנסייה הבולגרית אורתודוקסית, נחנכה בשנת 1886 במקום שהיה אז הגבוה ביותר בעיר. ציורי הקיר והעיטורים שבתוך הכנסייה מרשימים מאוד. מגדל הפעמונים הנאה הושלם בראשית שנות ה-40 ואז גם זכו כיפות הנחושת של הכנסייה בעיצובן הנוכחי. התצפית מראש מגדל הפעמונים על ורנה יפה מאוד, פיצוי נאות לטיפוס במעלה 133 המדרגות. בלילה מוארת הקתדרלה באור יקרות.
כתובת: כיכר קיריל ומתודיוס, כ-300 מ' ממערב למוזיאון הארכיאולוגי.


הקתדרלה של ורנה בלילה | צילומים: יעקב שקולניק

רחוב Knyaz Boris I
המדרחוב והרחובות שסביבו הם מרכז העניינים של ורנה. כאן וברחובות הסמוכים תמצאו את המסעדות, בתי הקפה והחנויות הנאות ותחושו את הדופק של העיר. המדרחוב מסתיים בפארק הים של ורנה. הוא קרוי על שם האיש ששלט בממלכה הבולגרית במאה ה-9 ובימיו אימצה בולגריה את הנצרות האורותדוקסית.

המדרחוב, מרכז העניינים של ורנה

פארק הים
הפארק המלווה את חוף הים של ורנה (Morska gradina) מושך אליו מקומיים ותיירים גם יחד. ראשיתו בגן קטן שנוסד בשנת 1862 בהוראת המושל העות'מאני של העיר וכיום אורכו עומד על כ-8 ק"מ. במשך הזמן נוספו לגן מונומנטים ומוסדות, כגון פלנטריום, תיאטרון פתוח, גן חיות קטן, מסעדות, בארים ומועדונים. מהפארק יש גישה לחופי הים הציבוריים של ורנה.


ורנה היא עיר ירוקה מאוד

פארק הטבע חולות הזהב
פארק הטבע חולות הזהב (Zlatni Pyasatsi) משמר רצועה גדולה למדי של יער טבעי, המאפיין את חופי הים השחור של בולגריה. הפארק, כ-20 ק"מ מצפון לוורנה, חוגר את הריביירה ובתי הקזינו של חולות הזהב. שבילי הפארק מסומנים וההליכה ביער נעימה מאין כמוה. קייטני חולות הזהב יכולים להגיע ליער ברגל בדרך העולה ממלון Melia Grand Heritage ולחצות במעבר תת-קרקעי את הכביש הראשי (כביש 9). מיטיבי לכת יוכלו להעפיל במדרון היער ולהגיע ברגל לאתר העתיקות מנזר אלדג'ה, מהלך כ-3 ק"מ.


פארק הטבע חולות הזהב. ההליכה ביער נעימה מאין כמוה

מנזר אלדז'ה
מנזר אלדז'ה (Aladzha) נמצא כ-20 ק"מ מצפון לוורנה, גובל בקצהו המערבי של פארק הטבע חולות הזהב. במקום השתמרו שרידים מרשימים של מנזר מערות החצוב בכמה מפלסים במצוק שגובהו כ-25 מ'. נזירים התגוררו במקום מהמאה ה-12 עד המאה ה-18. היער שמסביב למקום נחשב בעיני תושבי הסביבה למקודש ועל כן שרד במיטבו. במערות התגלו שפע של ציורי קיר ופסיפסים. המוזיאון שבאתר מעניין ומתאר היטב את עברו של המקום. שביל קצר ונחמד מוביל בחלקת יער קטנה אל מערות קבורה של הנזירים. הכניסה בתשלום.


מנזר אלדז'ה. מנזר מערות החצוב בכמה מפלסים

יער העמודים
יער העמודים (Pobiti Kamani) הוא אתר טבע מעניין הנמצא כ-20 ק"מ ממערב למרכז ורנה, בצד כביש 2. אפשר לשוטט כאן לאורך כקילומטר בין עמודי אבן שגובהם מגיע עד 7 מ'. אופן ההיווצרות של העמודים זכה להשערות רבות. נראה כי עמודי אבן החול התאבנו כאשר שהו לפני כ-50 מיליון שנה מתחת לפני הים. איך זה קרה? טוב ששאלתם. בתהליך, על פי ההשערות, היו מעורבים יצורים חד תאיים שחמצנו גז מתאן שבעבע אל המים. הדבר הזה גרם איכשהו לחדירת סידן ומגנזיום לחול וליצירת סלע חזק ועמיד. במשך השנים הים נסוג, החול שלא זכה להתאבן התבלה וחשף את העמודים. כך או אחרת, המקום יפהפה. הכניסה בתשלום.


יער העמודים

שפך הנהר קמצ'יה
הנהר קמצ'יה (Kamchia) חוצה את מזרחה של בולגריה לאורך כ-245 ק"מ ונשפך לים השחור מדרום לוורנה. כדי להגיע לשם יש לנסוע כ-45 ק"מ מהעיר. שפך הנהר, עם היערות הבראשיתיים שמדרום לו, הוכר על ידי אונסק"ו כמרחב ביוספרי מוגן. זהו אזור מיוחד, שבו היערות צומחים באזורי דיונות שמוצפים בחורף עם גאות הנהר ויוצרים שם ביצות. השיטוט ביער אסור. הדרך ליהנות מהנוף היא שייט באחת מסירות המנוע המצפות למטיילים. השייט נמשך כחצי שעה.


שפך הנהר קמצ'יה, מרחב ביוספרי מוגן

בר Pench's
האמינו או לא, אך סצנת חיי לילה בוורנה מתהדרת בשיא גינס של ממש: בר Pench's הוא בעל תפריט הקוקטיילים הגדול בעולם! יש להניח שכל אחד ימצא משהו מתוך כאלף הקוקטיילים שהבר מתיימר להגיש. הבר מגיש קוקטיילים בלבד, ומחירם כשליש ממחיר קוקטייל בישראל.
כתובת: Dragoman 25

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.