תפריט עמוד

ורנה – נופש על חוף הים השחור

ורנה, העיר המעניינת והקוסמופוליטית לחופי הים השחור, מהווה יעד מושלם לחופשה שהיא לא רק בטן-גב על החוף. חופים, אתרים ומוקדי עניין בוורנה ובסביבתה

ורנה היא מאותם יעדים שלא תמיד היו על מפת התיירות שלנו. לאחרונה, בעיקר בגלל המחירים הזולים בבולגריה לעומת יעדים אחרים באירופה ובגלל הצורך לספק יעד קרוב לרוצים להשקיע את כספם בקזינו המקומי, פורחת עיירת הנופש על גדת הים השחור. ומסתבר שוורנה היא בעצם יעד מעניין גם עבור אלה הרוצים לטייל ולהכיר חלק מבולגריה שלא הכרנו.

ורנה משמרת עבר היסטורי ותרבותי מפואר לצד תרבות מודרנית. ההיסטוריה של ורנה מתחילה כבר במאה ה-6 לפנה"ס כשהוקמה כיישוב יווני בשם אודסוס ומאוחר יותר כשזכתה העיר לשגשוג תחת השלטון הרומי. כיום ורנה ידועה בעיקר כעיר נופש אבל יש בה, מלבד חופי הרחצה, גם מוזיאונים, גלריות, אתרים היסטוריים מעניינים, אזורי קניות הומים וגנים ציבוריים יפים. מצפון לעיר נמצאים חופי הרחצה הזהובים לידם צמחו אתרי נופש שזוכים למוניטין עולמי ומציעים נופש מפנק במחירים נוחים. המבקרים בעיר יופתעו לגלות שבמלונות רבים הצוות מדבר עברית, ובחלק מהמסעדות אף יציעו לכם תפריט בעברית. מדרום לוורנה מצויים כפרים ציוריים שתושביהם חיים עדיין באופן מסורתי. הכפרים, שבתיהם פשוטים ובחצרותיהם אווזים ותרנגולים מאפשרים למבקרים בהם לגוון קצת את שגרת הבטן-גב על החוף ולהרגיש כאילו פסעו אל תוך עולם שונה לגמרי.


לא רק חופים: קתדרלת העלייה לשמים המרשימה בוורנה

לוורנה באים לרוב בעיקר בשביל החופים, אבל גם לעיר יש הרבה מה להציע. סיור בעיר יכול לכלול את כיכר העצמאות (Nezavisimost Squere), בית האופרה ומגדל השעון הסמוך ואת הכנסיות המעניינות שבעיר, בהן הכנסייה האורתודוקסית, St Anastasios, וקתדרלת עלייתה לשמים של מריה הקדושה (Cathedral of the Assumption of the Virgin) המרשימה. כדאי לבקר גם במרחצאות הרומיים – האתר הארכיאולוגי הגדול ביותר שנמצא בבולגריה עד היום. בעיר יש גם מגוון של מוזיאונים, המוזיאון הארכיאולוגי הוא המעניין שבהם ואוסף המוצגים שבו מרשים ביותר. מוזיאונים מעניינים נוספים הם מוזיאון הצי והמוזיאון האתנוגראפי, בו ניתן ללמוד על צורת החיים והתרבות של תושבי האזור. התצוגות בו מוקדשות בין היתר לדיג, כוורנות, ייצור יין, ייצור עור ועוד.

אחרי ששבעתם תרבות הגיע הזמן לטייל קצת בחוץ. המדרחוב התוסס והעמוס בחנויות ובבתי קפה הוא רעיון מצוין, בעיקר לחובבי השופינג. אפשרות רומנטית יותר היא טיול רגלי בשעת בין ערביים בפרימורסקי פארק (Primorski Park), הפארק העירוני היפה ביותר בבולגריה, הפרוש לאורך שמונה קילומטרים ליד הים.

ואי אפשר שלא להזכיר את חוף הים. שלושה חופים בוורנה – Golden Sands Riviera ,Sunny Day – שזכו בדגל הכחול של האיחוד האירופי. תואר זה ניתן לחופים הנקיים, השמורים והמוגנים בעולם.


העיירה העתיקה באלצ'יק, בה נמצא ארמון הקיץ של המלכה

במרחק קצר ממרכז ורנה נמצאות שתי רצועות חוף מהיפות ביותר באזור הים השחור. חולות הזהב (Zlatni Pyasutsi) הנמצאים 18 ק"מ מוורנה, מתאפיינים בגבעות מיוערות, חופים זהובים ומים צלולים. האזור שופע במעיינות חמים טבעיים, מוגדר כפארק לאומי ואתר נופש פופולארי. אל חופי אלבנה היפים (Albena) ניתן להגיע באוטובוס היוצא מוורנה. זהו אזור נופש תוסס עם חופים המתאימים לכל סוגי הספורט הימי.

יש גם מה לעשות מחוץ לעיר ומי ששבע מהחופים יכול לבקר במנזר St. Konstantin and Elena, שנבנה במאה ה-18 ונמצא במרחק של תשעה ק"מ מהעיר. מנזר מעניין נוסף הוא מנזר אלאז'ה (Aladzha Monastery) השוכן במערה שנמצאת במרחק של שעה (ברגל) מאתר הנופש חולות הזהב, 18 ק"מ מוורנה.

העיירה העתיקה באלצ'יק (Balchik) מתאימה גם היא לטיול יום מוורנה. בעיירה הציורית שוכן ארמון הקיץ של המלכה הבולגרייה מרי ויש גם גן בוטני.


"יער האבנים" המסתורי שמקורו אינו ידוע

בשפלה המערבית של ורנה (על הכביש המהיר לכיוון סופיה) נמצאת תופעת טבע בלתי מוסברת – "יער האבנים" (Pobitite kamani). זהו שטח שומם בו ניצבים עמודי אבן גליליים בגובה של חמישה, שישה ואף עשרה מטרים. הסברה היא שאתר זה הוא בן 50 מיליון שנה ויש השערות רבות לגבי מקורו.

מדרום לוורנה (כמעט שעתיים נסיעה), על אי סלעי קטן, נמצאת עיר הדייגים מלאת האווירה נסבאר (Nessebar), אחת הערים העתיקות באירופה. שרידי העיירה, ביניהם האקרופוליס, מקדש אפולו והאגורה, הוכרזו ב-1983 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.


לחצו להגדלה
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.