תפריט עמוד
1
העיר ונציה, איטליה, היא גן עדן עשוי אבן, בגודל של חדרה. העיר תוכננה כמלכודת תיירים לצלבנים בדרכם האחרונה.

2
ונציה מתפרנסת אך ורק מתייריה. ענף הייצוא העיקרי שלה הוא נופי רקע בתמונות של יפאנים. אך טבעי זה שהוונציאנים שונאים את תייריהם. נסו אתם למצוא צלם אנוש ב-15 מיליון איש שבאים אליכם כל שנה, בוקעים רבבות רבבות משער תחנת הרכבת ומתחילים לתור אחרי כספומטים וכוסות לאטה.

3
כבנחמה סאדיסטית, האוכל בוונציה יקר ורע. הוונציאנים עצמם – אלו שלא העתיקו את מגוריהם אל הפרברים ביבשה או אל העיירה המכוערת מסטרה – אוכלים מזרחה מהמרכז ההיסטורי של העיר, סמוך למבצר הארסנלה, ברחובות שליד כיכר בנדרה אה-מורו. האוכל באיזור זה יותר זול אך עדיין רע, פן יגיע לשם תייר.

נחמה סאדיסטית | צילום: אוטמר ליברט CC-by-sa
4

אפשר להתחבב על הוונציאנים. הם מאמינים במיתוס שלפיו האיטלקים הם בבסיסם אנשים טובים, וניסיון כן לדבר אתם בשפתם יסמן אתכם כידידים, או לפחות כאנשים שיודעים תרבות מהי.


אך בצד הסיכוי יש סיכון. אם במקום לאמר למלצר גראצייה מיללה (grazie mille)  תאמרו  מוצ'ו גראסייס (mucho gracias), אתם יכולים לצפות למצוא בצלע החזיר שלכם מעט מאוד בשר שעוטף את העצם הגדולה ביותר שהדימיון סובל.

5
אם אחרי שאתם מזמינים את הקפה הברמן או המלצר שואל אתכם משהו באיטלקית מתגלגלת ועירנית, סרבו בנימוס. הוא מבקש רשות לבזוק בספלכם כמה פירורי קינמון תמורת 3 וחצי יורו נוספים.

6
משגל-זריז תמצאו בקפה נואר או בקפה בלו הסמוך לו, שניהם ברובע הדורסודורו
(Dorsoduro). שניהם אפופי עשן ומלאים בסטודנטים מכל העולם שהגיעו לאוניברסיטת קאפוסקארי המקומית במטרה אחת בלבד.

קפה בלו. בואו מוגנים. | צילום: ג'ון ניוטון CC-by-nd
7
אם אתם רוצים לצאת בשביל האלכוהול, לכו להולנדזה וולאנטה (“ההולנדי המעופף"), בקאמפו סאן ליו. אווירה אנגלית ומרפי'ז מהחבית.

8
לפי המידע שבידינו, ארנסט המינגווי שתה בליני פעם אחת בלבד, והודיע שזה משקה ל"סיסי'ז", ושימליץ עליו לפ' סקוט פיצג'ראלד. 14 יורו לכוסית בכיכר סן מרקו. 40 שקל לבקבוק מיובא, בסופר באבא בתל אביב.

9
השמועות שלפיהן אפשר לראות את כל ונציה ביום אחד – נכונות. כשתנאי השטח טובים אפשר לראות את כל ונציה ב- 25 דקות ריצה. רצוי לעשות את זה בלילה, על מנת שלא תיתקלו באנשים.

10
אין בוונציה עשרה מטרים שלא תמצאו בהם עיטור אבן מעשה ידי אמן, וקשה למצוא בה שני עיטורים זהים. 120 הכנסיות בעיר מלאות ביצירות אמנות וזרועות בסמלים של הבונים החופשיים וכתות אחרות, רובן נשכחות. לאור הירח, גשר האקדמיה הוא אכן אחד המקומות הרומנטים בעולם. הוא מה שקלישאת הרומנטיקה היתה, מאות שנים לפני שהפכה לקלישאה. למקרה שבאתם ליותר מ-25 דקות.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיטליה

דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל
דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל

המסע לאורך דרך פרנציסקוס, אינו רק מסע בין כנסיות ואינו רק שיעור מאלף בהיסטוריה של איטליה בימי הבינים. זהו טיול על מורדות האפנינים המשלב נופים הרריים יפים, עם שטחים מעובדים. מרביתו של המסע עובר באומבריה, המכונה בפי אוהביה ...

צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה
צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה

הצלם ברוך גיאן ערך מסע צילום לפסטיבל הצ'רי בגוביו, אומבריה. עשרות מתופפים ומאות משתתפים כבר מילאו את העיר היפה והעתיקה הזו. למשמע קריאתו של ראש הטקס יצאה השיירה לדרכה כדי להעיר את תושבי העיר ליום הגדול

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...