תפריט עמוד

האתרים שאסור להחמיץ בוושינגטון

מהמוזיאון המתויר ביותר בעולם, דרך הספרייה הגדולה מכולן ועד לבה הפועם של הפוליטיקה האמריקאית. כמה מאתרי החובה של וושינגטון - חלקם מוכרים מאוד, אחרים ידועים פחות - שישאירו אתכם נפעמים

הגעתם לוושינגטון, בירת ארצות הברית. אחרי שהתמקמתם במלון, הגיעה העת לצאת אל השדרות הרחבות, לטייל בפארקים הירוקים, להתרשם מהנהר היפה שעצי דובדבן מעטרים את גדותיו ולצלם את הבית הלבן מכל זווית אפשרית (בלי להרגיז את אנשי הביטחון, כמובן). כדי שלא תחמיצו כמה מהאתרים היפים והחשובים בעיר, הרכבנו עבורכם רשימה של "אתרי חובה". כמובן שאין חובה לראות את כולם, או אפילו את חלקם. זוהי פשוט המלצה חמה למקומות שממש לא כדאי להחמיץ, חלקם מוכרים מאוד, אחרים כמעט שאינם ידועים אבל ראויים בהחלט.

מוזיאון הטבע: דינוזאורים ויהלומים

המוזיאון המתויר ביותר בעולם, שסוקר את תולדות כדור הארץ מאז היווצרותו ועד היום. בין המוצגים הבולטים – שלדים ומאובנים קדומים, דינוזאורים, חרקים, אבנים ומינרלים, בהם היהלום הכחול הגדול בעולם. במוזיאון יש גם קולנוע המציג סרטי טבע בתלת מימד.
כתובת: 10th St and Constitution Ave, NW
הכניסה בחינם

מוזיאון החלל: אבן מהירח

אחד המוזיאונים הפופולריים בעולם, שיקסום לילדים ולמבוגרים כאחד. המוזיאון סוקר את תולדות התעופה וחקר החלל, וכולל מוצגים כמו המטוס הראשון של האחים רייט, החללית אפולו 11 שנחתה על הירח וסלע שהובא מן הירח.
כתובת: Independence Ave at 7th St, SW
הכניסה בחינם

ספריית הקונגרס. 32 מיליון ספרים ב-470 שפות תחת קורת גג אחת

אנדרטת וייטנאם: פשטות מרגשת

אחת האנדרטות המרשימות ביותר בעיר (וזאת בעיר הידועה באנדרטות הרבות והמרשימות שבה, ראו כתבה). הגאוניות של האנדרטה הזאת היא פשטותה – שני קירות גרניט שחורים ומלוטשים נמתחים לאורך 75 מטרים, בחלקים הם שקועים בקרקע ובחלקים אחרים מתנשאים לגובה של עד שלושה מטרים. על הקירות הבוהקים חרוטים שמותיהם של עשרות אלפי החיילים שנהרגו במלחמת וייטנאם ושמותיהם של הנעדרים, ובה בעת הקירות בוהקים ומשקפים את העיר והצמחייה מסביבם. ברקע מזדקרת אנדרטת וושינגטון – סימן ההיכר המובהק ביותר של העיר.
כתובת: Constitution Avenue & Henry Bacon Drive, NW

ספריית הקונגרס: ספרים, רבותי, ספרים


הספרייה הגדולה בעולם, עם 142 מיליון פריטים, בהם 32 מיליון ספרים ב-470 שפות, 24 מיליון דיסקים וקלטות, 5.3 מיליון מפות, וכן סרטים, קלטות אודיו, כתבי יד, דפי תווים, כרזות, צילומים ועוד ועוד. בין כל העושר הזה אפשר למצוא גם לא מעט פריטים נדירים, כמו עותק מהתנ"ך של גוטנברג (הספר הראשון שהודפס אי פעם), ספר בגודל שישה מילימטרים ועוד. המבנה עצמו מדהים, וראוי בהחלט לביקור גם אם אתם לא מחפשים ספר מסוים. הספרייה פתוחה בכל יום החל מ-8:30 וחמש פעמים ביום נערכים בה סיורים מודרכים (באנגלית).
כתובת: Independence Avenue and 1st Street, SE
הכניסה בחינם
אתר אינטרנט

משפחה שכזאת: הנשיא אובמה משתעשע עם כלבו על מדשאת הבית הלבן

גבעת הקפיטול: מושב הקונגרס

זהו לב לבה הפועם של הפוליטיקה האמריקאית. תחילתו של הסיור בבניין הקפיטול, מושב הקונגרס האמריקאי, שהכניסה אליו נעשית דרך מרכז מבקרים תת קרקעי ורב רושם, שנפתח בשנת 2008 (וגרר ביקורת על בזבוז כספי הציבור). ניתן לערוך סיורים עצמיים או סיורים מודרכים מרתקים. מבניין הקפיטול ממשיכים אל גבעת הקפיטול המשופעת מבנים היסטוריים מרשימים ביותר.
כתובת: גבעת הקפיטול נמצאת בקצה המזרחי של הנשיונל מול (The National Mall), השדרה המרכזית של וושינגטון.


סיור בבית הלבן. הכניסה כבר לא כל כך חופשית

הבית הלבן: להציץ על המשפחה הנשיאותית

עד שנת 2001 היה ביתם של כל נשיאי ארצות הברית (פרט לג'ורג' וושינגטון) פתוח למבקרים, ואפשר היה לסייר בו ולחוות דרך חדריו וחפציו את השתלשלות ההיסטוריה הנשיאותית. אלא שלאחר מתקפת הטרור של 11 בספטמבר הוחמרו מאוד סידורי ההבטחה בבית הלבן, וכיום כדי לבקר בו יש להגיש בקשה זמן רב מראש (לפחות 30 ימים). מידע על הסיורים ועל ההרשמה המוקדמת אפשר לקבל 24 שעות ביממה בטלפון 202-456-7041 (כשמתקשרים מחוץ לארצות הברית יש להוסיף את הקידומת 1 לפני המספר) או באתר האינטרנט. כדאי לפתוח את הביקור במרכז המבקרים הצמוד, שבו אפשר למצוא מידע, תערוכות  ותצוגות על ההיסטוריה של הבית הלבן ועל דייריו הנכבדים – בעבר ובהווה.
כתובת: 15th and E Streets

בית הדואר הישן. ממגדל השעון שמתנוסס לגובה 82 מטר נשקף נוף מרהיב | צילום: Wyn Van Devanter / flickr

בית הדואר הישן: ניצל ושוחזר

הבניין היפהפה, שבנייתו הסתיימה בשנת 1899, נודע כבניין המשרדים הגדול ביותר בבירה בעת ההיא. לאורך השנים השכונה בה הוא ניצב הלכה והידרדרה ובמסגרת מאמצים לשפרה הוחלט בשנות השבעים של המאה הקודמת להרוס את בית הדואר הישן או בשמו באנגלית – The Old Post Office Pavilion. בעקבות מאבק שהובילה האגודה הלאומית לשימור הבניין ניצל, שוחזר והפך לאתר לאומי. כיום הוא משמש מרכז מסחרי עם שפע של חנויות ומסעדות, ונקרא  Nancy Hanks Center, על שמה של ננסי הנקס, יו"ר האגודה לשימור שפעלה רבות להצלתו. מעלית שקופה מובילה אל ראש מגדל השעון, שמתנוסס לגובה של 82 מטרים וממנו נשקף נוף מדהים של העיר. במגדל יש חדר תצוגה המראה את התהפוכות שהבניין עבר לאורך השנים.
כתובת: 12 Street & Pennsylvania Avenue, NW, סמוך לתחנת המטרו Federal Triangle.

תחנת הרכבת יוניון סטיישן. מבנה מסוגנן ורב רושם מראשית המאה העשרים

תחנת הרכבת יוניון סטיישן: השער לעיר

שער הכניסה המרשים ביותר אל העיר, ה-Union Station. זהו מבנה מסוגנן ועתיר פסלים מראשית המאה העשרים, המשמש כתחנת רכבת ליעדים שונים במזרח ארצות הברית, ויותר משלושים מיליון איש עוברים בשעריו בכל שנה. בבניין יש גם תחנת מטרו עירונית, שוק אוכל, חנויות, קולנוע ומרכז מידע לתיירים.
כתובת: 50 Massachusetts Ave, NE

חדר המוזיקה באחוזת דאמברטון אוקס, אחד הבתים היפים בג'ורג'טאון

דאמברטון אוקס: אוספים נדירים וגנים מרהיבים

הגדול והיפה שבבתיה ההיסטוריים של שכונת ג'ורג'טאון הוא מבנה של לבנים אדומות, עמודי אבן לבנים וקמרונות מסוגננים, המוקף בארבעים דונם של גנים מרהיבים ביופיים (הכניסה לגנים כרוכה בתשלום, מלבד בתקופת החורף). הבית משמש מוזיאון ובו אוספים נדירים של אמנות ביזנטית ואינדיאנית. בחדר המוזיקה המרשים מתקיימים קונצרטים וסדרות הרצאות לקהל הרחב (יש להזמין מקומות מראש).
כתובת: 3101 R Street, ג'ורג'טאון
אתר אינטרנט

פארק המפלים הגדולים. פיסת טבע בלתי מקולקלת במרחק קצר מהעיר ההומה | הצילום באדיבות רשות הפארקים הלאומיים NPS

פארק המפלים הגדולים: טבע פראי

כשמשוטטים בפארק הגדול והמרשים הזה, שמשתרע על יותר מ-3,000 דונם, קשה להאמין שעיר הבירה נמצאת רק 25 קילומטר מכאן. נהר הפוטומק, הנראה שקט כראי בעוברו דרך וושינגטון, צובר מהירות בפארק המפלים הגדולים (Great Falls Park), ויורד בפני השטח המסולעים אל תוך קניון צר בסדרה של אשדות ומפלונים. זוהי פיסת טבע פראית ובלתי מקולקלת המתאימה להפליא לטיולים רגליים, טיולי רכיבה וכמובן – פיקניק על גדות הנהר השוצף. שימו לב: על אף הפיתוי, אסור בתכלית האיסור לשחות או לרחוץ במימי הנהר. במקום מתקיימים גם סיורים מודרכים ופעילויות נוספות בהדרכת שומרי הפארק, אפשר להתעדכן במועדים מדויקים בטלפון 703-285-2965 (מחוץ לארצות הברית יש לחייג 1 לפני המספר).
הפארק נמצא באחריות רשות הפארקים הלאומיים והוא פתוח למבקרים בכל יום מהשעה 7:00 ועד רדת החשכה; מרכז המבקרים נסגר בשעה 17:00. הכניסה בתשלום צנוע (5 דולר למכונית לכרטיס התקף לשלושה ימי ביקור רצופים; 3 דולר לבאים ברגל או על אופניים). פרטים נוספים באתר האינטרנט.

וושינגטון – העמוד הראשי>>

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.