תפריט עמוד

התארגנות לסיוע להאיטי ההרוסה

ארגון נתן, קואליציית סיוע הומניטארי בינלאומי, מתארגן להושיט עזרה להאיטי ההרוסה. משלחות מטעם נתן יפעלו על מנת לבנות תשתית לסיוע ארוך טווח - טיפול בפליטים חסרי בית וביתומים, הגשת סיוע פסיכו-סוציאלי ופוסט טראומתי לנפגעים ועוד. וגם אתם יכולים לעזור

מי אנחנו?
נתן – הקואליציה הישראלית לסיוע הומניטארי בינלאומי. נתן מאגדת בתוכה קשת רחבה של ארגוני סיוע, מוסדות רפואיים וארגונים חברתיים. יש לנו, למרבית הצער, ניסיון לא מבוטל בסיוע הומניטארי בעת משבר. נתן הגישה סיוע ארוך טווח במהלך הצונאמי ולאחר המלחמה בגאורגיה. עצוב, אבל הניסיון המצטבר שלנו מאפשר לנו יעילות ומהירות תגובה.

והאיטי?
אי לא גדול, תשעה מיליון איש מתגוררים בו, נחשב למדינה הענייה ביותר בחצי הכדור המערבי. תיירות, חופים ועוני משווע. בשבוע שעבר היכתה באי רעידת אדמה בדרגה 7 בסולם ריכטר, תוך דקות קרסו הבניינים בבירה, פורט או פרינס, מותירים עשרות אלפי הרוגים ועוד עשרות אלפי לכודים ופצועים. העיר כולה הפכה לעיי חורבות. עיר של אבק. עדיין אין הערכה מדוייקת של מספר הקורבנות, עשרות אלפים כבר נטמנו בקברי אחים.

מה קורה בזמן אסון כזה?
ארגוני סיוע, ארגוני האו"ם, מדינות זרות וארגונים חברתיים ממהרים להיחלץ לעזרה. ב-72 השעות הראשונות עוסקים בחילוץ והצלה. לעתים, אם יש מזל, נמשכים מאמצי ההצלה בהצלחה גם אחרי פרק הזמן הראשוני. סיוע רפואי מגיע לאיזור האסון ממגוון גורמים. כך, למשל, הקימה מדינת ישראל בית חולים גדול בבירה, שמאויש על ידי צוות של אנשי רפואה ומבצע ניתוחים בנפגעים. בית החולים הישראלי הוא מתנה משמיים לתושבי האיטי.

במקביל מתחילים גם הארגונים החברתיים להתנייד. וכך, עם קבלת הידיעה, נערכנו בנתן ושיגרנו לשטח משלחת ראשונה בת ארבעה מתנדבים, בהם גם פרופסור שוורץ, מומחה למחלות זיהומיות בעל שם עולמי. בשיחה עמם בטלפון לוויני הם סיפרו שהתמקמו בעיר הבירה, במחנה אוהלים ליד קליניקה רפואית והם מגישים עזרה בשטח ומכינים תשתית למשלחת הבאה שלנו, שתצא כנראה עוד השבוע.

מה אתם עושים שם?
אנחנו בונים תשתית לסיוע ארוך טווח – שיקום, מטפלים בפליטים חסרי הבית, ביתומים, מגישים סיוע פסיכו-סוציאלי ופוסט טראומתי וגם מספקים שירותי רפואה בסיסיים.

למה דווקא אתם?
צה"ל שם, האו"ם שם… מה יש לכם שאין להם? ניסיון בשיקום ארוך טווח, אחרי החודש הראשון, אחרי שהמתים יקברו והדממה תשרור במה שהיה פעם מרכז חיים שוקק, אחרי שהכתבים יעזבו, אנחנו עדיין נהיה שם, חודש אחר חודש.

עובדים בבית חולים שדה של MINUSTAH, ארגון הסיוע של האו"ם להאיטי, מטפלים בפצוע שנפגע ברעידת האדמה | הצילום באדיבות UN Development Programme

מה התוכניות שלכם?
בשנה הקרובה מתעתדת קואליצית נתן להוציא 12 משלחות בנות חודש להאיטי.

אתם מקבלים על זה כסף?
ממש לא. כל הפעילים מכל הארגונים במבצע הסיוע הם מתנדבים. חלקם אף תרמו כסף לכיסוי הוצאות המשלחת הראשונה.

עניי עירך קודמים, שמעתם על זה?
אין שום קשר, כל הארגונים בקואליציה מסייעים מדי שנה למאות אלפי ישראלים. לעמוד מהצד בעת כזות ולחפש מישהו אחר שיעשה – בעינינו אין זה ראוי, מתקבל או אנושי. חובתנו להגיש סיוע בעת כזו ככל שיידרש.

במה אנחנו יכולים לסייע?
הגענו לשורה הסופית, אנחנו זקוקים לסיוע שלכם במספר תחומים:

כסףכן, אין ברירה, כל משלחת עולה כ-64 אלף דולר: כל משלחת כוללת כעשרה מתנדבים ותימשך כחודש ימים, בחישוב גס כ-2,000 דולר לכל יום. כל תרומה כספית תעזור, גם הקטנות ביותר. חברות וארגונים הרוצים לממן יום או שבוע של משלחת יקבלו את כל האישורים, והרבה יותר מזה. הפעילות שלנו שקופה לגמרי ובפיקוח של רואה חשבון. אין בדרך הוצאות מטה או משכורות, ואנחנו מבטיחים לענות לכל שאלה.

מוצרים (אוהלים, מזון משומר, ציוד טיהור מים)אין באפשרותנו לממן את הוצאות השינוע, לכן נוכל בשלב זה לקבל תרומות מוצרים רק מחברות שיממנו את עלות השינוע לרפובליקה הדומיניקנית השכנה, משם יועבר הציוד להאיטי. לכל מאות הפונים שביקשו לתרום בגדים או מוצרי מזון בודדים – אתם נפלאים, תודה, ברגע שנוכל להיערך לשינוע כזה ניצור קשר.

מתנדבים בארץ – אם אתם מוכנים לתרום כמה שעות מזמנכם באיזור המרכז לסיוע בגיוס משאבים, תאום לוגיסטי, מענה לפניות וריכוז תרומות – בואו! הקפה עלינו ולכם מובטחת חווית נתינה מדהימה.

התנדבות בהאיטי מומחי רפואת חירום, ניהול מצבי אסון, טיפול ביתומים, פוסט טראומה ועוד, פנו אלינו. לכל עשרות המתנדבים המקסימים שפנו וביקשו לצאת להאיטי – כעת אין תועלת בשיגור מתנדבים שאינם מומחים בתחום ולא יוכלו להגיש סיוע.

קשרים, קשרים, קשרים יש לכם רשת חברתית ענפה? אתם עובדים בחברת הייטק ענקית ויכולים לסייע? אתם מוזמנים להעביר הלאה את המידע הזה. אפשר גם לפנות אלי בטלפון 054-3256494 ואני אקשר אתכם לרכז הרלוונטי.
פייסבוק, טוויטר, קפה – כל רשת חברתית היא אוצר. כל קשר שלכם חשוב לנו.

אתרים ולחשבונות לתרומה:
תרומות למבצע ניתן להעביר באמצעות ברית עולם ועמותת טופז, המאגדות את גיוס המשאבים המשותף של המבצע.

 ניתן לתרום באמצעות האתר של ברית עולם

 החשבונות מפוקחים על ידי צוות רו"ח ועו"ד, כנאמני המבצע.

 המחאות ניתן לשלוח למשרדי ברית עולם, ת.ד 53316, תל אביב 61533.

 ניתן להעביר תרומות ישירות לחשבון הבנק של ברית עולם: בנק דיסקונט (11), סניף 105, אוניברסיטת תל אביב, מספר חשבון: 274070.
או באמצעות חשבון של עמותת טופז, בנק דיסקונט (11), סניף 105, אוניברסיטת תל אביב, מספר חשבון: 012940.

 הכספים שיתרמו באמצעות טופז, עליהם ניתן יהיה לקבל אישור 46 א', מיועדים אך ורק לשיגור משלחות סיוע הומניטאריות ישראליות.

 ברית עולם רשומה כחברה לתועלת הציבור מספר רישום 513-656-520, וכמוסד ללא כוונות רווח .

 טופז רשומה כעמותה מספר רישום 58-035-755-6  כמוסד ללא כוונות רווח, ובעלת אישור 46 א' ממס הכנסה לצורך תרומות. אתר האינטרנט של טופז

בשבועות הקרובים אעלה לכאן פוסטים מרשמי המשלחות שלנו והתקדמות המבצע, חלקם ילוו בתמונות, אני מבטיחה להזהיר במקרה של תמונות קשות לצפייה.

תודה על תשומת הלב, צאו והפיצו בכל העולם. תודה בשם נתן ויותר מכל – בשם התושבים בהאיטי.

תמר דרסלר היא רכזת התקשורת של ארגון נתן

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.