תפריט עמוד

הפינגווינים הגדולים של אנטארקטיקה בסכנה

דו"ח חדש שפורסם על ידי WWF, העמותה העולמית לשימור, מתריע כי 75 אחוזים ממושבות הפינגווינים העיקריות באנטארקטיקה עלולות להיעלם אם תימשך ההתחממות של כדור הארץ

התחממות גלובאלית של שתי מעלות צלזיוס בלבד מעל רמת הטמפרטורות בתקופה שלפני התפתחות התעשייה תגרום לשינוי מהותי בגודל משטחי הקרח המכסים את פני הים, בהם תלויה יכולת הישרדותם של הפינגווינים באנטארקטיקה. ההתחממות תגרום לתהפוכות מרחיקות לכת במושבות של פינגוויני הקיסר (Emperor penguin) ופינגוויני אדלי (Adelie penguin) – שני מיני פינגווינים שתלויים במשטחי הקרח לציד ולרבייה. הצטמצמות המשטחים הללו יגרום לאובדן אזורי המחייה של בעלי החיים הללו, קובע הדו"ח שהוזמן על ידי עמותת השימור WWF.

טווח ההתפרסות של הפינגווינים כבר מצטמצם, אמר דיוויד איינלי, מומחה לפינגווינים מסן חוזה, קליפורניה, שהיה שותף בכתיבת הדו"ח. עד 50 אחוזים מהמושבות של הפינגווין הקיסרי ו-75 אחוזים מהמושבות של הפינגווין האדלי יושפעו משינויי האקלים. כיום ישנן באנטארקטיקה כ-40 מושבות של פינגווינים קיסריים וכ-160 מושבות של פינגווינים אדליים, כל מושבה מונה אלפי פריטים.

לדעת מדענים רבים, עלייה של שתי מעלות צלזיוס היא העלייה המינימלית ההכרחית כדי לגרום לשינוי אקלים קטסטרופלי. "אם נעבור את גבול שתי המעלות זה יהיה מפחיד", אמר איינלי. בדו"ח האחרון של הפנל בין-ממשלתי לשינוי האקלים של האו"ם (IPCC), שפורסם בפברואר 2007, נקבע שעליית הטמפרטורות עלולה להגיע לסף שתי המעלות כבר ב-40 השנים הקרובות. כותבי הדו"ח של WWF שילבו תוצאות של ארבעה מודלים לשינוי אקלים של ה-IPCC בכדי לחזות את השינויים שיתרחשו באוקיינוסים שמסביב לאנטארקטיקה.

שתי מעלות יחממו את הים שמצפון לאנטארקטיקה, דבר שיוביל לרוחות חזקות יותר ויותר שלג וגשם באזור. "הרוחות המערביות, שמניעות זרמים גדולים מסביב לאנטארקטיקה, יתקדמו לכיוון הקוטב כמו עניבת חנק", אמרה ג'ואלן ראסל, מדענית אקלים מאוניברסיטת אריזונה, שהיתה מעורבת במחקר. תהליך זה יגרום לפחות קרח להיווצר באוקיינוסים של אנטארקטיקה, במיוחד באזורים הצפוניים של היבשת בהם מרוכזות רוב מושבות הפינגווינים.

הפינגווין הקיסרי מתרבה ומגדל את צאצאיו על משטחי קרח ימיים המחוברים ליבשה. הפינגווין האדלי לא מקנן על משטחי הקרח הימיים, אך מחפש את מזונו באמצעות גושי קרח שניתקים מהמשטחים הללו. אם משטחי הקרח הימיים ייעלמו, יתקשו שני המינים הללו לקנן ויצטרכו להתמודד עם תחרות גדולה יותר על מזון מול מיני פינגווינים שחיים בים הפתוח.

לקריאה נוספת:

פינגווין קיסרי – הורות מושלמת
קשה לחשוב על מסירות הורית גדולה מזו: במשך יותר מחודשיים עומד הפינגווין הקיסרי במקום אחד, בקור מקפיא וברוחות עזות, שומר על הביצה שמונחת על כפות רגליו. …
מערכת מסע אחר אונליין |צילום: אייסטוק

מדריך מסע אחר לאנטארקטיקה

המסע שלי לאנטארקטיקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.