תפריט עמוד

הפיליפינים: לגלות את גן עדן

עם חופים טרופיים משגעים, נהרות ומפלים, טרסות אורז מרשימות להפליא, כפרים מסורתיים והרבה פעילויות בטבע, הפיליפינים הם יעד מוצלח לכל סוגי החופשות. מתרמילאים, דרך משפחות עם ילדים ועד לזוגות בחופשה רומנטית - כל אחד ימצא כאן משהו כלבבו

הפיליפינים, עם יותר מ-7,000 איים (כאלפיים מהם מיושבים), היא אחת המדינות המרתקות והמגוונות באסיה. יש בה חופים טרופיים חלומיים שנראים כאילו נלקחו היישר מגלוית נוף מצועצעת, הרי געש מרשימים, נהרות תת קרקעיים, טרסות אורז עוצרות נשימה, מערות ייחודיות, כפרים מסורתיים וערים גדולות ותוססות. כל אלה הופכים את הפיליפינים ליעד שמתאים לכולם – מתרמילאים שמחפשים יעד אקזוטי זול ולא ממוסחר, דרך משפחות שרוצות טיול מיוחד, עם הרבה הרפתקאות וטבע, ועד לזוגות שרוצים להתפנק על החוף בחופשה רומנטית להפליא.

טיולים בטבע

טיול בפיליפינים מהווה הזדמנות להיחשף לטבע מדהים ולתרבות מרתקת. תקצר היריעה מלתאר את כל מסלולי הטיולים בטבע הפיליפיני, ולכן נתמקד בשלושה איים מרכזיים – לוזון, פלוואן ובוהול.

האי לוזון

לוזון (Luzon) הוא האי הגדול והמאוכלס ביותר בפיליפינים, ובו נמצאות הבירה מנילה וכן קזון סיטי, העיר הגדולה במדינה. עם זאת, בלוזון יש כמה מאתרי הטבע היפים ביותר בפיליפינים. הנה כמה מהם:

מפלי פגסנחאן. מפלי פגסנחאן (Pagsanjan Falls) הם מהמפלים היפים בפיליפינים. המפלים ממוקמים במפגש הנהרות באלנאק ונבומבונגאן, והם מהווים טיול יום מוצלח ממנילה, בירת הפיליפינים. בדרך למפלים אפשר ליהנות מנופים של שדות אורז ומטעי קוקוס. המפלים מוקפים בצמחייה עבותה וניתן לשוט למרגלותיהם בקאנו או ברפסודה.

מפלי פגסנחאן, מהיפים בפיליפינים

פגסנחאן, אחד המפלים היפים בפיליפינים | צילומים: שאטרסטוק

הר הגעש טאאל. טאאל (Taal) הוא הר געש יפהפה הממוקם בלב אגם ובלוע שלו יש אגם נוסף. הטיול כולל לרוב שייט באגם וטיפוס לפסגת ההר ברגל או על גבי סוס. מלמעלה יש תצפית נהדרת על האגם המקיף את ההר ועל האגם הקטן שבתוך הלוע.

הר הגעש טאאל. אגם מסביב להר ועוד אחד בתוך הלוע

הר הגעש טאאל. אגם מסביב להר ועוד אחד בתוך הלוע

הר פינטובו. הר הגעש פינטובו (Pinatubo) מכונה "הענק שהתעורר", שכן לאחר שהיה רדום במשך יותר מחמש מאות שנה, ב-1991 הוא התפרץ בעצמה רבה, התפרצות שגרמה לאבדות בנפש וברכוש. ההשפעות של ההתפרצות הורגשו ברחבי העולם, כשהכמויות האדירות של האפר הוולקני גרמו באותה שנה לירידת טמפרטורות במקומות רבים ומרוחקים מאוד מהפיליפינים. לאחר ההתפרצות, נוצר בלוע ההר אגם שמימיו בצבע טורקיז מהפנט.

אגם הלוע בהר הגעש פינטובו

אגם הלוע בהר הגעש פינטובו

טרסות האורז של בנאו. במקומות שונים במזרח אסיה אפשר לראות טרסות אורז, אבל הטרסות של בנאו (Banaue) מרשימות במיוחד, גם בשל גובהן (הן ממוקמות בגובה של 1,700-1,500 מ') וגם בזכות המדרונות התלולים להפליא שעליהם הן נבנו. מדהים לגלות שהמערכת המשוכללת של הטרסות עתיקה מאוד – הן נבנו ככל הנראה לפני 2,000 שנה על ידי שבטים הרריים החיים באזור. בזכות המורכבות הטכנולוגית, האדריכלית והתרבותית שהן מייצגות, טרסות האורז הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ויש המכנים אותן "הפלא השמיני של העולם". טרק בין טרסות האורז, בעיקר אלו של הכפר בטאד, הוא חוויה יוצאת דופן, עם נופים מדהימים ומפגש בלתי אמצעי עם תושבי הכפרים המסורתיים.

טרסות האורז של בנאו, אתר מורשת עולמית ופרויקט אדריכלי ותרבותי מעורר השתאות

טרסות האורז של בנאו, אתר מורשת עולמית ופרויקט אדריכלי ותרבותי מעורר השתאות

לא רחוק מבנאו נמצא הכפר ההררי סגאדה (Sagada), שמהווה נקודת יציאה לטיולים אל מערות ומפלים. את אחד המראות המפתיעים תגלו בעמק אקו: ארונות קבורה תלויים על מצוקים, שכן המקומיים מאמינים שככל שארון הקבורה קרוב יותר לשמיים, כך המת יהיה קרוב יותר לגן עדן.

מטיילים מתבוננים בארונות קבורה התלויים על מצוקים, קרוב לשמיים

מטיילים מתבוננים בארונות קבורה התלויים על מצוקים, קרוב לשמיים | צילום: mundosemfim / Shutterstock.com

האי פלוואן

האי פלוואן (Palawan) מפורסם בחופים המדהימים שלו, עליהם נפרט בהמשך. אבל יש בו גם אטרקציה מרהיבה נוספת, שאף זכתה לתואר אחד משבעת פלאי עולם הטבע – הנהר התת קרקעי פוארטו פרינססה (Puerto Princesa). אורכו של הנהר 8.2 קילומטרים, הוא זורם דרך מערות קרסטיות מרשימות ואפשר לשוט בו בסירות משוטים. הנהר זורם בפארק יפהפה עם צמחייה טרופית עשירה.

שייט בנהר התת קרקעי פוארטו פרינססה

שייט בנהר התת קרקעי פוארטו פרינססה

האי בוהול

בוהול (Bohol) הוא אחד האיים המיוחדים בפיליפינים. האתר המפורסם ביותר באי מכונה גבעות השוקולד – 1,268 גבעות חרוטיות אחידות בגובהן ובצורתן. בעונה היבשה, כאשר העשב שמכסה את הגבעות מתייבש, צבען הופך לחום-שוקולד. בנוסף, בבוהול יש מערות וחופים יפים. ואם יתמזל מזלכם, תוכלו לפגוש כאן את אחד מבעלי החיים הכי מתוקים שאפשר לתאר: זהו הקופיף הפיליפיני הזעיר בעל העיניים הענקיות, האנדמי לפיליפינים.

גבעות השוקולד באי בוהול

מנפלאות האי בוהול: גבעות השוקולד וקופיף פיליפיני בעל עיניים ענקיות

מנפלאות האי בוהול: גבעות השוקולד וקופיף פיליפיני בעל עיניים ענקיות

אטרקציות משפחתיות

הפיליפינים הם יעד נהדר לחופשה משפחתית, המהווה אלטרנטיבה זולה ופחות ממוסחרת לתאילנד. רבות מהאטרקציות קשורות לפעילויות בטבע – פעילויות של ספורט ימי, רכיבה על סוסים, טיפוס על הרי געש, שחייה עם כרישי לוויתן (הנחשבים לידידותיים ולא מסוכנים לבני אדם) ועוד. בנוסף להרפתקאות בטבע, בפיליפינים יש גם אטרקציות משפחתיות קלאסיות, דוגמת פארק השעשועים הממלכה הקסומה (Enchanted Kingdom) באי לוזון, גן החיות אבילון (Avilon), שמנוהל על ידי קרן לשימור חיות בר המפעילה גן חיות נוסף – תיבת אבילון (Arc Avilon), הבנוי בדומה לתיבת נוח. בשני גני החיות האלה, היחס לבעלי החיים טוב ומכבד. בחום הטרופי, תמיד כיף להשתעשע בפארק  מים ובפיליפינים יש כמה וכמה פארקים שכאלה, בהם Splash Island.

הרבה מהפעילויות המשפחתיות בפיליפינים קשורות לים ולטבע

הרבה מהפעילויות המשפחתיות בפיליפינים קשורות לים ולטבע

חופשה בחופים

בפיליפינים נמצאים כמה מהחופים היפים בעולם, ואלה מהווים את אחת מנקודות המשיכה העיקריות למטיילים. אלו חופים שממלאים את כל הפנטזיות של מי שמגיעים מרחוק: חול רך ולבן, מים צלולים בצבע טורקיז, שוניות אלמוגים ססגוניות ויערות טרופיים סמוך לקו המים. לכל אי יש אופי מיוחד משלו. באי בורקאי (Boracay) החופים היפהפיים מפותחים למדי, עם אתרי נופש מפוארים, הרבה מסעדות ומרכזים של ספורט ימי, והחופשה בהם מתאימה מאוד למשפחות ולכל מי שמעוניין בחופשה מפנקת. החוף הפופולרי ביותר בבורקאי הוא White Beach, חוף נוסף האהוב על התיירים הוא Bulabog, שמתאים מאוד לגלישת רוח.

קיאקים ימיים באזור אל נידו באי פלוואן. מי טורקיז, צמחייה טרופית ומצוקים מרשימים

קיאקים ימיים באזור אל נידו באי פלוואן. מי טורקיז, צמחייה טרופית ומצוקים מרשימים

גם האי פלוואן מפורסם בחופיו המדהימים, בעיקר באזור אל נידו (El Nido), שם יש עשרות חופים לבנים, צוקים שמזדקרים מהמים ועולם תת ימי עשיר. אוהבי הצלילה ייהנו מאוד באי פנגלאו (Panglao), הסמוך לבוהול, שבו נמצאים כמה מאתרי הצלילה הטובים ביותר בפיליפינים, וגם אזור פוארטו גלרה (Puerto Gallera) בדרום האי לוזון ידוע בעולם תת ימי עשיר ומגוון.

צלילה באי פנגלאו מזמנת מפגשים עם עולם תת ימי עשיר ומגוון

צלילה באי פנגלאו מזמנת מפגשים עם עולם תת ימי עשיר ומגוון

ומה אוכלים?

המטבח הפיליפיני הוא תערובת של מאכלים מקומיים של בני השבטים והאיים השונים עם השפעות מהמטבחים ההודי, הסיני, הספרדי והאמריקאי. שילוב הטעמים הנפוץ הוא מתוק, חמוץ ומלוח, האורז הוא הכוכב הראשי וירקות ופירות משמשים גם הם רכיבים מרכזיים בבישול המקומי.

קארה-קארה, נזיד בשר ברוטב בוטנים, מהמאכלים הפופולריים בפיליפינים

קארה-קארה, נזיד בשר ברוטב בוטנים, מהמאכלים הפופולריים בפיליפינים

בין המנות הפופולריות בפיליפינים תמצאו אדובו – נזיד בשר שמתבשל בחומץ, שום, מלח, פלפל רוטב סויה ותבלינים; עוף אינסל – עוף בגריל במרינדה של למון גראס, שום, פלפל ותבלינים נוספים; דג קינילו –  דג טרי ברוטב של חומץ קוקוס, ג'ינג'ר, צ'ילי ותבלינים, וקארה-קארה – תבשיל בשר או פירות ים וירקות עם רוטב בוטנים. אם אתם מעדיפים אוכל מערבי, בערים הגדולות יש רשתות מזון מהיר בינלאומיות ומסעדות המגישות מנות מכל מטבחי העולם.

איך מגיעים?

הדרך הטובה ביותר להגיע לפיליפינים היא בעזרת חברת התעופה קתאי פסיפיק, המפעילה טיסות יומיות מישראל להונג קונג ומשם חיבור קל ומהיר לכל יעדי אסיה. קתאי פסיפיק נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם עם מטוסים חדישים ונוחים מאוד (גם במחלקת תיירים), שירות קשוב וחייכני ומערכת בידור אישית עם תוכן מגוון. פרטים נוספים באתר.

 

נוודי הים צוללים למעמקים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.