תפריט עמוד

טיול ג'יפים בפיליפינים

טיול ג'יפים בפיליפינים הוא חוויה של פעם בחיים שכוללות נופים מופלאים של טרסות אורז, הרים ומפלים, לצד מפגש יוצא דופן עם האוכלוסייה המקומית ועם תרבות ייחודית שלא השתנתה כבר מאות שנים

הפיליפינים היא אחת המדינות היפות והמרתקות באסיה. יש בה מגוון נופי אדיר, שכולל טרסות אורז עוצרות נשימה, הרי געש, נהרות שוצפים, מערות מסתוריות, מפלים, חופים חלומיים וכפרים שתושביהם מנהלים אורח חיים מסורתי, מה שמאפשר לא רק מפגש עם הטבע והנופים המדהימים אלא גם חוויה תרבותית יוצאת דופן.

אחת הדרכים המוצלחות לחוות את כל הטוב של הפיליפינים היא בטיול ג'יפים. טיול מסוג זה מאפשר להגיע לאזורים פחות מתויירים, להכיר את התרבות המקומית ולהתחבר לטבע. אזור מרתק לטיול ג'יפים הוא פרובינציית קלינגה באי לוזון. אחרי שנים של מלחמות שבטים האזור נפתח רק לאחרונה למטיילים, מה שמבטיח מפגש מרתק עם תרבות שהשתנתה רק במעט לאורך השנים. בנוסף למפגש עם התרבות המסורתית, שחפה מהשפעות העולם המערבי, האזור שופע בנופים משגעים. הנה כמה מהחוויות המיוחדות שמצפות ליוצאים לטיול ג'יפים בפיליפינים:


צפון האי לוזון – שילוב מנצח של נופים יפים ומפגש עם התרבות המקומית | הצילומים באדיבות טוריסמו פילפינו

טרסות האורז
אחד הסמלים הבולטים של הפיליפינים הוא טרסות האורז שבמחוז קורדילרה בצפון-מזרח האי לוזון, המכונות לכינוי "הפלא השמיני של העולם" והוכרזו כאתר מורשת עולמית. טרסות אורז הן מראה נפוץ למדי בדרום-מזרח אסיה, אבל מה שמייחד את הטרסות של הקורדילרה הוא הגובה בו הן שוכנות – בין 700 ל-1,500 מטר מעל פני הים – והמדרונות התלולים עליהם הן הוקמו. המראה של הטרסות הירוקות, המעוצבות כאמפיתיאטרון טבעי ענק, הוא לא פחות מעוצר נשימה ומובטח לכם שלא תפסיקו לצלם פה.


טרסות אורז במחוז קורדילרה, אתר מורשת עולמית

מים בששון
צפון האי לוזון שופע מים עם נהרות, מפלים ומעיינות, וטבילה במים היא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול כאן, כך שאל תשכחו לארוז בגד ים… אחד המקומות שלא תרצו להחמיץ הוא מפל Palan-ah הסמוך לכפר טולגאו (Tulgao). המפל הצלול נופל בשצף לתוך סדרה של בריכות בלב יער גשם, כשליד יש בריכה טבעית יפה עם מי מעיין חמימים. הירידה מהכפר אל המפל עשויה להיות מאתגרת, אבל חווית הרחצה במים החמימים אל מול המפל השוצף יותר ממצדיקה את המאמץ.


מפלי פגסנחאן בלגונה בדרום האי לוזון

מפלים יפים נוספים נמצאים ליד הכפר בוסקלן (Buscalan), ולא כדאי לוותר גם על מפלי בומוד אוק (Bomod Ok) שבאזור הכפר סגאדה. שביל הליכה נופי מפותל מוביל למפל הקריר והיפה, שנופל לתוך בריכה. ולסיום, אל תחמיצו את מפלי טפאיה שבאזור הכפר בטאד. טרק נופי מוביל אל המפל החבוי שגובהו 30 מטר והוא נופל לבריכה עצומה שכיף גדול לטבול במימיה.


מפל Palan-ah. בסמוך לו יש בריכה עם מי מעיין חמימים שכיף גדול לטבול בה

עוד חוויה רטובה שהאזור מספק היא רפטינג. נהר הצ'יקו, שזורם לאורך כ-175 ק"מ, הוא יעד מוביל לרפטינג. לאורכו יש מסלולים ברמות שונות, החל במסלולים קלים ורגועים שמתאימים גם למי שמעולם לא התנסה ברפטינג ועד מסלולים מאתגרים שמתאימים לחותרים מנוסים.

כפרים מסורתיים ותרבות מקומית
אחת האטרקציות העיקריות בטיול ג'יפים בפיליפינים, בעיקר במחוז קלינגה, היא המפגש עם התרבות המקומית הייחודית. זהו לא עוד טיול שבו מסתפקים בביקור בכפרים מסורתיים והתבוננות מהצד – כאן אפשר לשוחח עם המקומיים ואף לקחת חלק בפעילויות משותפות. בדנאנאו, למשל, אפשר להתארח בבקתת האורז של מרקוס בינג אין, אשר מכין קפה חזק בדרך הקלינגאית המסורתית. באזור סגאדה ניתן לפגוש בעלי מלאכה מקומיים, בהם קדרים ואורגים, ואף ליצור לצדם תכשיטים. כפרים נוספים מזמנים מפגשים, שיחות וארוחות עם תושבי הכפרים.


הקעקועים הם חלק בלתי נפרד מתרבות הקלינגה

אחד המפגשים המרתקים ביותר הוא עם וואנג אוד, אמנית קעקועים בת 93 בכפר בוסקאלאן. האזור מפורסם בתרבות הקעקועים שלו, שלה שורשים בני יותר מאלף שנה. בעבר נהגו הגברים של שבט הקלינגה לצאת למסעות הרג וכריתת ראשיהם של בני שבטים אחרים, ועם שובם זכו לתהילה ולפרס – קעקוע מעוצב בתמורה לכל ראש שהביאו כשלל, דרך להנציח את אומץ ליבם ואת כוחם. המנהג הזה חלף מהעולם, אבל הקעקועים נותרו חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית, וגופם של חלק מהמקומיים מכוסה כמעט כולו בקעקועים. וונג אוד היא אחרונת המקעקעים באזור, והיא עובדת בשיטות מסורתיות השונות מאוד מאלו של מקעקעים מודרניים.


טיול ג'יפים בין כפרים מסורתיים מאפשר מפגשים עם התושבים והיכרות עם אורח חייהם המסורתי

נופש חלומי באיי פלוואן
בסיומו של טיול ג'יפים מרתק הגיע הזמן ליהנות מהחופים המדהימים של הפיליפינים. החופים היפים של האי פלוואן הם המקום המושלם לעשות את זה. אל העיירה אל נידו שבאי פלוואן מגיעים בטיסה ומיד מרגישים בגן עדן עלי אדמות: חופים יפהפיים עם חול לבן, תצורות סלע מרשימות ומי טורקיז צלולים. אפשר לשוט בין לגונות מבודדות, לשנרקל או לצלול ולהתרשם מעולם תת ימי ססגוני, לעסוק בסוגים שונים של ספורט ימי או פשוט ליהנות מזמן רגוע על החוף.


סיום חלומי לטיול ג'יפים – לשבת מול הנוף הימי ולשקוע בשלווה אינסופית

בתמונה הפותחת: טרסות אורז בצפון לוזון

נוודי הים צוללים למעמקים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.