תפריט עמוד

המקומות שלא תאמינו שהם קיימים

הר בכל צבעי הקשת, תולעים זוהרות שמאירות מערות נטיפים אפלות, אגמים בצבעים שונים בלוע של הר געש, אי שרוב דייריו הם חתולים - הנה כמה מקומות מסביב לעולם שישאירו אתכם פעורי פה, ולמרות שרובם נשמעים כהמצאה מוחלטת, הם אמיתיים לגמרי

לצד נופים מדהימים ואתרים היסטוריים, ששווה לנסוע חצי עולם כדי לטייל בהם, יש כמה מקומות שבנוסף ליופיים הטבעי, הם כל כך מוזרים עד שקשה להאמין שהם קיימים במציאות. ליקטנו כאן כמה מקומות שכאלה, רובם נוצרו על ידי הטבע, ויש גם כמה שהם מעשה ידי אדם. אז אם תמיד חלמתם לבקר באי שרוב תושביו הולכים על ארבע ומייללים, לשוט בנהר תת קרקעי כשתולעים זוהרות מאירות את הדרך או לטפס על הר שצבעו כצבעי הקשת – הצטרפו אלינו למסע, אל המקומות שקשה להאמין שהם אמיתיים:

מערות ואיטומו, ניו זילנד

מערות מטבען אפופות מסתורין. אבל לא כולן מפתיעות כמו מערות ואיטומו (Waitomo) שתוכלו לפגוש במהלך טיול בניו זילנד. בדומה למערות נטיפים אחרות, גם למערות העמוקות האלה לא חודר אור, אבל בשונה משאר המערות – הן מוארות באלפי נקודות אור זוהרות. מי שאחראי לתופעה המהפנטת הזאת הן אלפי תולעים זעירות החיות במערות. התולעים מפרישות חומר היוצר אור, במטרה למשוך חרקים שמהווים את מזונן. ולא רק חרקים נמשכים למופע האורות המהמם, גם המטיילים מגיעים לכאן כדי לראות ולהתפעל. המערות נמצאות סמוך לכפר ואיטומו באי הצפוני של ניו זילנד, בערך באמצע הדרך בין אוקלנד לוולינגטון ואפשר לשוט בתוכן בסירה, כשמעל מאירים אינספור אורות זוהרים.

מערות ואיטומו, המוארות על ידי המוני תולעים זוהרות | צילומים: שאטרסטוק

מערות ואיטומו, המוארות על ידי המוני תולעים זוהרות | צילומים: שאטרסטוק

אגם המדוזות, פלאו

למדוזות יש תדמית שלילית למדי, אבל באי פלאו שבאוקיינוס השקט יש אגם הגדוש במיליוני מדוזות אשר אינן צורבות ואינן מזיקות. אגם המדוזות (Jellyfish Lake) הפך לאטרקציה תיירותית ורבים מגיעים כדי לחזות בפלא ולשחות בבטחה לצד המדוזות. חוקרים מעריכים שהמדוזות נמצאות באגם עוד מהתקופה שבה היה מחובר לים, וכיוון שאויביהן הטבעיים לא שרדו באגם, הן איבדו במהלך השנים את יכולת הצריבה שלהן.

באגם המדוזות בפלאו אפשר לשחות ולצלול לצד מדוזות ללא חשש

באגם המדוזות בפלאו אפשר לשחות ולצלול לצד מדוזות ללא חשש

הר קלימוטו, אינדונזיה

באינדונזיה יש 139 הרי געש, כל אחד והייחוד משלו. אחד המדהימים שבהם הוא הר הגעש קלימוטו (Kelimutu) באי פלורס. בהר יש שלושה לועות געשיים, שבכל אחד מהם יש אגם בצבע אחר, תוצאה של מינרלים שונים הנמצאים במים. על פי רוב, צבעו של אגם Tiwu Ata Bupu ("אגם האנשים הזקנים") כחול, ואילו שני האגמים החולקים קיר של מכתש – Tiwu Ko'o Fai Nuwa Muri ("אגם הנערים והבתולות") ו-Tiwu Ata Polo (האגם המכושף), הם בצבע ירקרק ואדמדם.

שניים מתוך שלושת האגמים בלוע של הר הגעש קלימוטו

שניים מתוך שלושת האגמים בלוע של הר הגעש קלימוטו

החוף האדום, פנג'ין, סין

מדי שנה בסתיו, חוף הים הסמוך לעיר פנג'ין (Panjin) במערב סין משנה את פניו. בתקופה זו של השנה עשב ים מסוג Sudea, שגדל רק באזור הזה ומשגשג במים מלוחים, משנה את צבעו לאדום. החוף מתכסה כולו במרבד פריחה אדומה, כשבתווך זורם נהר ליאו (Liao). החוף המיוחד הזה הוכרז כשמורת טבע ומלבד הצבע האדום המיוחד, הוא גם מהווה מוקד משיכה לציפורים נודדות. הטיול בשמורה נעשה על גבי גשרי עץ כדי לא לפגוע בצמחייה.

החוף האדום ליד פנג'ין, סין

החוף האדום ליד פנג'ין, סין

אי החתולים, יפן

היפנים ידועים בחיבתם לחתולים, אולם קשה לגדל אותם בדירות הזעירות וגם חתולי רחוב הם מראה נדיר ביותר. חתולים ביפן נמצאים בעיקר בחוברות הקומיקס ובסרטי המנגה וגם בבתי קפה בהם ניתן ללטף חתולים. יוצא דופן הוא האי אאושימה (Aoshima), במחוז אהימה בדרום-מזרח יפן, שבו מתגוררים 13 בני אדם ולא פחות מ-120 חתולים! החתולים הובאו לאי בשל מכת עכברים, וכיוון שהתושבים (שגילם הממוצע הוא 75) מאמינים שהחתולים מביאים מזל טוב, הם דאגו להאכיל ולטפח אותם. החתולים התרבו ללא הפרעה והפכו אטרקציה תיירותית של ממש. אם תגיעו לכאן לא תתקשו לפגוש את רוב חתולי האי, שכן אורכו כקילומטר וחצי בסך הכל.

החתולים הם אדוני האי אאושימה ביפן

החתולים הם אדוני האי אאושימה ביפן

מפלי הדם, אנטארקטיקה

אנטארקטיקה ידועה במרחבי שלג וקרחונים לבנים, לכן מפתיע ואפילו מבהיל לראות בתוך כל הלבן הזה מפל שצבעו אדום כדם. המפל, שנמצא בקרחון טיילור (Taylor Glacier), זכה לכינוי "מפל הדם". במשך יותר ממאה שנה הוא סיקרן את החוקרים, עד שלפני שנים אחדות נמצא הפתרון לתעלומה: המלח במי הים הכלואים מתחת לקרחון מכיל ברזל, וכאשר המים באים במגע עם החמצן הברזל מחליד, מה שיוצר את הצבע הארגמני.

מפלי הדם באנטארקטיקה

הר הקשת, פרו

הר ויניקונקה (Vinicunca), חלק מרכס הרי האנדים בפרו, זכה לכינוי "הר הקשת" או "הר שבעת הצבעים". ההר, המתנשא לגובה 5,200 מטר, מכוסה בפסים בשלל צבעים – כחול, אדום, ירוק, ורוד וצהוב. המראה הייחודי והססגוני נוצר בעקבות דחיסתם כלפי מעלה של משקעים בני מיליוני שנים בעקבות תזוזה של לוחות טקטוניים.  אל ההר ניתן להגיע במסגרת טרק האזנגטה, אחד הטרקים היפים בפרו.

מטיילת צעירה בטרק להר ויניקונקה, שזכה לכינוי "הר הקשת"

מטיילת צעירה בטרק להר ויניקונקה, שזכה לכינוי "הר הקשת"

סלאב סיטי, קליפורניה

לצד אתרי טבע מפעימים, יש גם מקומות מעשה ידי אדם, שקשה להאמין שהם קיימים. סלאב סיטי (Slab City), הנמצאת בדרום קליפורניה לא רחוק מהגבול עם מקסיקו, לא מופיעה בשום מפה, אבל ביקור בה ידהים ויפתיע אתכם. העיירה אינה מוכרת באופן רשמי והיא הוקמה על חורבותיו של בסיס צבאי נטוש בלב המדבר בידי מתבודדים, אמנים, חסרי בית ואנשים שהחליטו לפרוש ממירוץ החיים. המקום לא מחובר לתשתיות, ותושביו חיים ללא חיבור למים זורמים, ביוב או חשמל, אבל עם הרבה חופש, כפי שמעיד השלט בכניסה: The Last Free Place in America.

"אלוהים הוא אהבה", הכתובת במרכז הר הישועה בסלאב סיטי

"אלוהים הוא אהבה", הכתובת במרכז הר הישועה בסלאב סיטי | צילום: Nagel Photography / Shutterstock.com

תושבי סלאב סיטי גרים בקרוואנים, אוהלים או בתים מאולתרים, ומעטרים את הסביבה ביצירות אמנות סביבתיות יוצאות דופן, שאת חלקן הם יוצרים מזבל (אולי משום שאין בעיירה פינוי אשפה וחייבים למחזר).  גולת הכותרת היא Salvation Mountain, "הר" ססגוני שאותו בנה האמן לאונרד נייט במשך 25 שנה, ובמרכזו הכיתוב God is Love )"אלוהים הוא אהבה").

עוד מקומות יוצאי דופן ששווה להכיר:

נהר חמשת הצבעים בקולומביה

האי סוקוטרה בתימן

הרי השמיים בסין

מערת הקריסטל במקסיקו

חופים בשלל צבעים

בתמונה הפותחת: מערות ואיטומו בניו זילנד | צילום: Corin Walker Bain, באדיבות לשכת התיירות של ניו זילנד
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.