תפריט עמוד

הלהיט של הקיץ: הרי הטטרה בסלובקיה

הרי הטטרה בסלובקיה הם יעד חדש ומסקרן שיש בו כל מה שצריך כדי לברוח מהקיץ הישראלי הלוהט: נופים ירוקים ושפע של מים, מערות קרירות, פעילויות מעלות אדרנלין והרבה אטרקציות לכל המשפחה

עד לפני זמן לא רב, סלובקיה היתה בגדר סוד שמור היטב ומעטים התיירים שהכירו את קסמיה של המדינה היפהפייה הזו. לאחרונה המצב הזה מתחיל להשתנות, וסלובקיה מסתמנת כדבר החם הבא באירופה, ואין פלא – יש בה נופים מרהיבים, ערים עתיקות ואתרים היסטוריים, אטרקציות לכל המשפחה, תושבים מסבירי פנים ותשתיות תיירות מפותחות. לצד אלה, סלובקיה עדיין לא נתגלתה על ידי המוני התיירים ולכן גם אתרי התיירות הפופולריים אף פעם לא צפופים, יש בה אווירה אותנטית ולטיול נלווה הקסם שבגילויו של מקום חדש.

טירת בויניסה. בסלובקיה יש הרבה מאוד טירות מרשימות

טירת בויניסה. בסלובקיה יש הרבה מאוד טירות מרשימות | צילומים: שאטרסטוק

הרי הטטרה בסלובקיה מציעים את כל מה שהתייר הישראלי מחפש בעיצומו של הקיץ הישראלי הלוהט: נוף ירוק מלוא העין של יערות עבותים עצומים וכרי מרעה רחבי ידיים, מים בשפע באגמים, בנהרות ובמפלים, והמון מערות מדהימות. לאלה אפשר להוסיף את שפע הפעילויות בחיק הטבע ואת האטרקציות המשפחתיות שהופכות את סלובקיה ליעד אידיאלי לחופשה אקטיבית בטבע. הנה כמה מהחוויות הייחודיות בטיול בסלובקיה:

נסיעה בדרכי שטח. כמה חברות ישראליות מציעות טיולי ג'יפים בדרכי השטח של סלובקיה. לאורך הדרך נשקפים נופים מרהיבים שהעין לא שבעה מהם – יערות עצומים, פלגי מים, הרים דרמטיים ואגמים שלווים. בדרך עוצרים לטיולי הליכה ביערות, שבמהלכם אפשר לשמוע את קולות הטבע שמסביב, ועוצרים להפסקת קפה בלב הטבע.

רפטינג על נהר הדונאייץ'

רפטינג על נהר הדונאייץ' | צילום: Jaroslav Moravcik / Shutterstock

פעילות בטבע. הטבע הסלובקי משמש רקע מושלם לשלל פעילויות, כמו גלישה במזחלת הרים, נסיעה ברכבל אל אגם אלפיני גבוה, רפטינג בנהר הדונאייץ', רכיבה על אופניים ועוד. משפחות המטיילות בסלובקיה לא ירצו לדלג על בילוי בפארק המים טטרלנדיה שבו יש מגוון עצום של בריכות, מגלשות מים ושאר שעשועי מים (מי שמתקשה להיפרד, יכול להישאר ללון בבקתות נופש השייכות לפארק. עוד קצת אנרגיה אפשר להוציא באחד מפארקי החבלים הפזורים בהרי הטטרה, בהם פארק הסנאי (Štrbské Pleso בסלובקית) שבו אפשר ללכת על גשרי חבלים מתנדנדים בגובה של חמישה מטרים, בין צמרות העצים.

נטיפים במערת דומיצה שמשתרעת בין סלובקיה להונגריה

נטיפים במערת דומיצה שמשתרעת בין סלובקיה להונגריה

מערות ייחודיות. בסלובקיה יש אלפי מערות ייחודיות, בהן מערות קרח, מערות נטיפים מרשימות ועוד. בין המערות הללו נזכיר את מערת דומיצה (Domica), מערת נטיפים עצומה השוכנת על הגבול בין סלובקיה להונגריה (חלק ממנה נמצא בצד ההונגרי). במערה זורם נהר תת קרקעי ואפשר לשוט בו בסירה ולהתרשם מהנטיפים המרהיבים. חוויה מיוחדת במינה מחכה למבקרים במערת הקרח דובשינסקה (Dobšinská), הפתוחה למבקרים מתחילת הקיץ ועד סופו.

שמורת גן העדן הסלובקי. שמורת הטבע המרהיבה הזו מהווה את אחד משיאי הביקור בסלובקיה. זהו אזור קארסטי מיוער ובו קניונים עמוקים, נהרות, מפלים ועמקים ירוקים. אחת החוויות המלהיבות למטיילים בשמורה היא הליכה על גשרי עץ התלויים מעל המים בקניון תלול.

גשרי עץ מעל המים בקניון בשמורת הטבע גן העדן הסלובקי

גשרי עץ מעל המים בקניון בשמורת הטבע גן העדן הסלובקי

עיירות וערים היסטוריות. סלובקיה היא לא רק טבע. יש בה גם עיירות עתיקות וציוריות, טירות היסטוריות ושלל פנינים ארכיטקטוניות. אחת מהעיירות היפות בסלובקיה היא לבוצ'ה, שאף הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובה סמטאות צרות, כנסיות גותיות וטירות מרשימות. בקושיצה, העיר השנייה בגודלה בסלובקיה, יש רובע יהודי עם בית כנסת, כנסיות גותיות, הרבה סגנונות ארכיטקטוניים ומדרחוב יפה שבו מבחר גדול של חנויות, בהן סניפים של מותגים בינלאומיים לצד חנויות ייחודיות של בעלי מלאכה מקומיים. זהו מקום מצוין לעשות בו קניות ולהצטייד בכמה מזכרות מהטיול הנפלא הזה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.