תפריט עמוד

הכפרים הכי יפים בבריטניה

עם כל הכבוד ללונדון (ויש הרבה כבוד), טיול באזורים הכפריים של בריטניה מחבר להוויה בריטית אותנטית. מהכפרים הציוריים של אזור קוטסוולדס ועד הכפרים הנידחים של סקוטלנד, הנה כמה מהכפרים הכי יפים בבריטניה, שמומלץ בחום לבקר בהם

בריטניה היא גן עדן של כפריות, והרשימה הארוכה של כפרים המתמודדים על התואר הכפר היפה ביותר מעידה על כך. הכפרים היפים בבריטניה שונים זה מזה: יש כפרים באזור קוטסוולדס המתויר, עם בתי אבן עתיקים בצבע דבש, ערוגות ורדים מטופחות ובתי תה שלא מוותרים על הטקס המסורתי של השעה חמש. לעומתם, יש כפרים במיקומים מבודדים ופראיים, על חוף הים או לצד נחל בסקוטלנד ובוויילס. ויש אפילו כפר אחד המעוצב בסגנון ים תיכוני. רבים מהכפרים האלה כל כך פוטוגניים, עד שהם מככבים בסרטי קולנוע ובסדרות טלוויזיה. הנה כמה מהכפרים הכי יפים בבריטניה, כל כפר והקסם המיוחד שלו:

ביבורי, גלוסטרשייר

הכפר ביבורי (Bibury) הוכתר בתור הכפר היפה ביותר באנגליה על ידי האמן והסופר בן המאה ה-19 וויליאם מוריס, אשר חלם וכתב על חיים אוטופיים בהרמוניה מלאה עם הטבע. הכפר נחצה על ידי נהר קולן, שלוחה של התמזה, וגולת הכותרת שלו היא ארלינגטון רו (Arlington Row), שורת קוטג'ים מהמאה ה-14 עם גגות משופעים, בהם התגוררו בעבר האורגים המקומיים. הקוטג'ים האלה, שהוכרזו כאזור לשימור ארכיטקטוני, מונצחים בכריכה הפנימית של הדרכון הבריטי ואף זכו לדגם מוקטן ב"מיני אירופה" בבריסל. בנוסף לבתים הציוריים אפשר להתרשם פה מהנהר ומחווה של דגי טרוטה.

שדרת ארלינגטון שהפכה לסמל הבולט של הכפר ביבורי

שדרת ארלינגטון שהפכה לסמל הבולט של הכפר ביבורי

מה עושים? פשוט מטיילים ברגל, סופגים את האווירה ומצלמים. אפשר לבקר בחוות דגי הטרוטה ולהגיע למרכז הכפר, שם נמצאת כנסיית סנט מארי. במרחק נסיעה קצרה אפשר להגיע לכפרים נוספים בקוטסוולדס ולבקר בארמון בלנהיים.

פינת חמד בכפר המטופח ביבורי

פינת חמד בכפר המטופח ביבורי

סנואס היל, גלוסטרשייר

כפר נוסף טיפוסי לקוטסוולדס הוא הכפר בעל השם הציורי "גבעת השלגים" (Snowshill), הנחבא בין גבעות ירוקות. בכפר יש מקבץ של קוטג'ים בצבע דבש מכוסים במטפסים וכנסייה ויקטוריאנית אחת. המראה הציורי של הכפר, שבו גרים פחות מ-200 תושבים, קסם למפיקי הסרט "יומנה של בריגי'ט ג'ונס", אשר בחרו לצלם בו את הסצנות החורפיות בסרט. בקיץ, לצד הירוק של הגבעות תראו פה מרבדים סגולים עצומים של שדות הלבנדר הסמוכים.

הבתים בסנואס היל משתלבים היטב עם הטבע שמסביב

הבתים בסנואס היל משתלבים היטב עם הטבע שמסביב

מה עושים? Snowshill Manor הוא בית אחוזה שבו מוצג אוסף מרשים של רהיטים, צעצועים, שעונים, כלי נגינה, אופניים וכלי נשק, כולם נאספו על ידי הארכיטקט צ'ארלס וייד בין 1950-1951. מסביב לבית יש גנים יפים. אחרי הביקור במקום אפשר לשבת בפאב המקומי העתיק, The Snowshill Arms Pub.

בקיץ השדות שסובבים את סנואס היל מתכסים בפריחה סגולה של לבנדר

בקיץ השדות שסובבים את סנואס היל מתכסים בפריחה סגולה של לבנדר

קאסל קומב, ווילטשיר

הכפר קאסל קומב (Castle Combe) הוא כפר טיפוסי לאזור הקוסטוולדס שידוע בכפריו היפים, אבל גם שם הוא נחשב ליפה באופן יוצא דופן. הכפר שכן לגדות נהר ביברוק, ובו רחובות קטנים ויפים המשובצים בבתים הבנויים מאבן הצפחה האופיינית לאזור. במאה ה-17 היה קאסל קומב מרכז חשוב בתעשיית הצמר, וזה ניכר עד היום בשמות הבתים, שנושאים שמות כמו "בית האורגים". אם נדמה לכם שכבר ראיתם את הרחובות האלה בעבר, אולי זה בגלל שהם כיכבו בלא מעט סרטים, ובהם "סוס מלחמה" של סטיבן שפילברג וסרט הפנטזיה "אבק כוכבים". השקט והשלווה של הכפר מופרים מפעם לפעם, שכן הרחובות המפותלים של הכפר משמשים למרוצי מכוניות.

רחוב בכפר קסטל קומב. גם באזור הקוטסוולדס, הידוע בכפריו הציוריים, קסטל קומב בולט ביופיו

גם באזור הקוטסוולדס, הידוע בכפריו הציוריים, קאסל קומב בולט ביופיו

מה עושים? כדאי לבקר בכנסייה היפה מהמאה ה-15, לצלם את הגשר הפוטוגני של הכפר ולאכול אוכל בריטי מסורתי בפאב ההיסטורי White Hart. בקרבת מקום נמצאת עיר המרחצאות באת'.

רחוב טיפוסי בקאסל קומב

רחוב טיפוסי בקאסל קומב

גרסמיר, קומבריה

הכפר המתוק להפליא גרסמיר (Grasmere) שוכן בקצהו הצפוני של אגם גרסמיר באזור האגמים שבצפון-מערב אנגליה, ונהנה מתפאורה מרחיבת לב של אגמים וגבעות מיוערות. מכל הכפרים שבאזור, המשורר וויליאם וורדסוורת' המזוהה כל כך עם אזור האגמים בחר בכפר כביתו במשך 14 שנה, וזה כבר אומר הכל. וורדסוורת' אף תיאר את המקום כ"נקודה היפה ביותר שנמצאה אי פעם". רבים מבתי האבן העתיקים של הכפר הוסבו לגלריות, בתי קפה וחנויות מיוחדות.

בתי אבן על קו המים בכפר גרסמיר | צילום: ElenaChaykinaPhotography / Shutterstock.com

בתי אבן על קו המים בכפר גרסמיר | צילום: ElenaChaykinaPhotography / Shutterstock.com

מה עושים? האטרקציה מס' 1 של הכפר היא Dove Cottage, ביתו של המשורר וויליאם וורדסוורת'. מסביב לבית גן יפה. כמה מן החנויות של הכפר הפכו לאתרי תיירות, כמו חנות השוקולד Grasmere Chocolate Cottage בה מייצרים שוקולד בעבודת יד וחנות עוגיות הזנגביל של שרה נלסון. וכמובן שלא כדאי לוותר על שייט באגם היפה.

גם הכבשים נהנות מהנופים הפסטורליים של הכפר גרסמיר

גם הכבשים נהנות מהנופים הפסטורליים של הכפר גרסמיר

אמבלסייד, קומבריה

לא רחוק מגרסמיר, לגדות אגם ווינדרמר, הגדול ביותר באנגליה, נמצאת העיירה הוויקטוריאנית המקסימה אמבלסייד (Ambleside). לעומת הכפרים האחרים ברשימה, אמבלסייד היא ממש מטרופולין עם בתי מלון, מסעדות, פאבים וחנויות של ציוד לטיולים וספורט, כיאה לעיר שמהווה בסיס לטיולים רגליים באזור. אבל אמבלסייד מונה 2,600 תושבים בסך הכל, ויש בה אווירה שלווה ובתי אבן עתיקים ומיוחדים וגשרים קטנים. ליופייה ולקסמה של העיירה תורמים מפלי Stock Ghyll, שלוחה של נהר Rothay,  אשר נופלים למרכז העיירה בכמה מדרגות וחולפים מתחת לבית הגשר המפורסם.

אמבלסייד. בתי אבן עתיקים ומפלים שנופלים למרכז העיירה | צילום: Photokanto / Shutterstock.com

אמבלסייד. בתי אבן עתיקים ומפלים שנופלים למרכז העיירה | צילום: Photokanto / Shutterstock.com

מה עושים? טיול בין הבתים הציוריים של העיירה, כולל בית הגשר (Bridge House), המבנה המצולם ביותר בה. בהמשך כדאי לבקר במוזיאון המקומי, Armitt Museum, המוקדש להיסטוריה של העיירה. מלבד זאת, מאמבלסייד אפשר לצאת לטיולי הליכה רבים באזור האגמים.

הבתים של אמבלסייד טובלים בנופי הגבעות הירוקות של אזור האגמים

הבתים של אמבלסייד טובלים בנופי הגבעות הירוקות של אזור האגמים

פולפרו, קורנוול

אזור קורנוול שבדרום-מערב אנגליה מפורסם בנופים הפראיים שלו ובחופיו המבודדים. אחד הכפרים הטיפוסיים היפים באזור הוא פולפרו (Polperro), כפר דייגים  עם רחובות צרים, מפותלים ונטולי תנועת מכוניות המשובצים בבתי דייגים עתיקים.  הנמל הקטן הגדוש בסירות צבעוניות ונראה כאילו נלקח מתוך גלויה. בחנויות הקטנות והמקסימות מוכרים עבודות יד ומעדנים מקומיים, ואם חשקה נפשכם בארוחה טובה ובמשקה תוכלו לעשות זאת באחת ממסעדות הדגים ופירות הים שבנמל או באחד מהפאבים של הכפר.

הכפר פולפרו הבנוי מסביב לנמל קטן

הכפר פולפרו הבנוי מסביב לנמל קטן

מה עושים? אפשר לצאת לשייט מן הנמל לאיים הסמוכים, לבקר במוזיאון המורשת המקומי שמוקדש לדיג ולהפלגות ולצאת לטיול רגלי לאורך החוף או לחופים המבודדים שבאזור.

בתים ציוריים בכפר הדייגים פולפרו | צילום: Christophe Cappelli Shutterstock.com

בתים ציוריים בכפר הדייגים פולפרו | צילום: Christophe Cappelli Shutterstock.com

פורטמיריון, ויילס

הכפר המפתיע ביותר ברשימה הוא פורטמיריון (Portmeirion) שכן למרות מיקומו, בחצי אי מיוער במפרץ קרדיגן שבצפון ויילס, הוא נראה כאילו נלקח היישר מאיטליה. את הכפר הזעיר הקים האדריכל האקסצנטרי וויליאם אליס במטרה להראות שגם כשמפתחים מקום זה לא חייב להרוס את היופי הטבעי שלו. נראה שהוא הצליח.  בכפר יש פיאצות ים תיכוניות, מגדל פעמונים, מזרקות, בריכות וקוטג'ים בשלל צבעים עם גגות רעפי חרס. למרות הסגנון האיטלקי השולט, טיול קצר בכפר מגלה עוד המון הפתעות – שדרת עמודים ניאו קלאסית, מבנה בית עירייה מצרפת, פסלי בודהה, גנים בסגנון אנגלי והרשימה עוד ארוכה. בכפר, אגב, צולמה סדרת הטלוויזיה "האסיר".

הכפר פורטמיריון נראה כאילו נלקח היישר מאיטליה

הכפר פורטמיריון נראה כאילו נלקח היישר מאיטליה

מה עושים? מטיילים בין המונומנטים השונים, מבקרים בגנים היפים ועורכים סיורים רגליים ביערות ובחופים שמסביב. הכפר מאוד מפותח תיירותית ועל אף ממדיו הצנועים יש בו צימרים, מסעדות ובתי קפה, חנויות מעוצבות ומיוחדות ואפילו ספא.

המיקום של פורטמיריון, על חצי אי מיוער, הוא חלק מסוד הקסם של המקום

המיקום של פורטמיריון, על חצי אי מיוער, הוא חלק מסוד הקסם של המקום

בטסי-קוד, ויילס

הפארק הלאומי סנודוניה, שבו הפסגות הגבוהות בוויילס, עמקים, נחלים ואגמים, הוא גם ביתו של הכפר בטסי-קוד (Betws-y-Coed), אשר מהווה לא רק בסיס לטיולים אלא גם יעד מעניין בפני עצמו. הכפר שוכן בעמק יפה בנקודת המפגש של שלושה נהרות, והוא שופע מים וגשרי אבן שעוברים מעליהם. מלבד זאת מדובר בכפר ירוק להפליא הודות ליערות המקיפים אותו.

הכפר בטסי-קוד השוכן במפגש של שלושה נהרות

הכפר בטסי-קוד השוכן במפגש של שלושה נהרות | צילום: Milosz Maslanka / Shutterstock.com

מה עושים? מבקרים במוזיאון המוטורי שמציג מכוניות וינטג', יוצאים להרפתקה מתחת לאדמה במכרות הנטושים של סנודוניה, יוצאים לטיול רגלי במפלי Swallow ונוסעים לטייל בסביבה ברכבת הקיטור הקטנה שיוצאת מהכפר.

היערות והמים הם חלק בלתי נפרד מהנוף של בטסי-קוד

היערות והמים הם חלק בלתי נפרד מהנוף של בטסי-קוד

פורטרי, סקוטלנד

האי סקאי נחשב לאחד המקומות הכי יפים ומסתוריים בסקוטלנד, וגם אם מרבית המטיילים מגיעים אליו בשביל הטבע, קשה להם שלא להתאהב בעיירה המרכזית, פורטרי (Portree). סביב נמל טבעי הגדוש בסירות, על קו המים, נמצאים בתי העיירה הצבועים בכל צבעי הקשת. מסביב מזדקרים צוקים גבוהים וגבעות עגולות ויחד מתקבלת תמונת נוף מקסימה. למרות שמדובר במרכז התרבותי והכלכלי של סקאי, האווירה במקום היא של כפר דייגים קטן ושליו.

פורטרי. למרות שמדובר בבירת סקאי האווירה היא של כפר קטן ושליו

פורטרי. למרות שמדובר בבירת סקאי האווירה היא של כפר קטן ושליו

מה עושים? מטיילים ברגל במרכז העיירה, בין החנויות, הפאבים והגלריות של בעלי המלאכה, נהנים מתצפית על הנמל והנופים מסביב, יוצאים לשייט בעקבות לווייתנים ודולפינים ומטיילים ברחבי האי.

קילין, סקוטלנד

הכפר קילין (Killin), ששוכן על גדות אגם טיי (Tay) בהיילנדס של סקוטלנד, מוקף בתפאורה טבעית יפהפייה של הרים, אגמים, יערות וגם נהר שוצף ומפלים שהפכפוך שלהם הוא חלק מהפסקול של הכפר. הבתים כפריים ומשופעי גגות, כמתבקש, ובכפר עצמו יש פאבים, מסעדות וגלריות לרוב.

מסעדה בכפר קיליו | צילום: Milosz Maslanka / Shutterstock.com

מסעדה בכפר קיליו | צילום: Milosz Maslanka / Shutterstock.com

מה עושים? האטרקציה המרכזי בכפר היא מפלי דוכארט (Dochart) שבקצה המערבי של הכפר. המפלים נופלים מתחת לגשר אבן עם קשתות שהפך לאתר המצולם ביותר בעיר. בסמוך ניתן לבקר בטחנת המים העתיקה של קילין. מלבד זאת, אנחנו בהיילנדס של סקןטלנד כך שהאזור שופע מסלולי הליכה רבים.

מפלי דוכארט בכפר קילין. קול פכפוך המים הוא חלק מהפסקול של העיירה

מפלי דוכארט בכפר קילין. קול פכפוך המים הוא חלק מהפסקול של העיירה

מפת בריטניה:

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.