תפריט עמוד

הונג קונג – מה כדאי לראות ולעשות

המפגש הראשון עם הונג קונג מדהים: גורדי שחקים אולטרה מודרניים, מרכזי קניות ענקיים, מועדונים מעודכנים, נמל הומה. אבל בין כל אלה נחבאים מקדשים שלווים, פינות חמד ירוקות, איים מקסימים ואוכל נהדר

הונג קונג מבלבלת. צד אחד, תמצאו פה את שיא המודרניות המערבית, ומנגד, העבר מציץ מכל פינה – בין אם בשרידים של הקולוניאליזם הבריטי ובין אם בתרבות הסינית. תוסיפו לזה את הנופים המדהימים, האוכל המצוין (מהמזרח ומהמערב), הסדר המופתי ותחושת הביטחון האישי הגבוהה והתוצאה שווה בהחלט ביקור. ואם לא די בכך, יש כאן שני פארקי שעשועים ענקיים להנאת המבקרים הצעירים והצעירים ברוחם.

קו הרקיע המדהים של הונג קונג מפסגת ויקטוריה. מומלץ לחכות לערב, כשהאורות נדלקים

קו הרקיע המדהים של הונג קונג מפסגת ויקטוריה. מומלץ לחכות לערב, כשהאורות נדלקים

מה כדאי לראות?

סנטרל (Central) – לב העסקים של הונג קונג. מומלץ לצפות על העיר מהגשרים העיליים מול המעבורת בסנטראל, בייחוד כשהשמש השוקעת מאירה את הזכוכית והמתכת של גורדי השחקים. באזור יש כמה מבנים מרשימים, בהם בניין בנק אוף צ'יינה (Bank Of China Tower) שבנוי פרקים- פרקים, כמו קנה של בנבוק, ומתנשא לגובה של שבעים קומות. בית פלגסטאף (Flagstaff House) הוא מבנה קולוניאלי, המשמש כיום כמוזיאון של תה. הגנים הבוטניים והזואולוגיים נבנו על צלע ההר וכוללים צמחייה טרופית רבה.

אזור הסנטרל, הלב העסקי של הונג קונג

אזור הסנטרל, הלב העסקי של הונג קונג | צילום: ssray / Shutterstock.com

פסגת ויקטוריה (Victoria Peak) – מהפסגה הירוקה יש תצפית מרהיבה, ממנה ניתן לראות את קו הרקיע של הונג קונג, את הנמל, ובימים בהם הראות טובה אפשר לראות אפילו את הטריטוריות החדשות, האי לאמה והאי לאנטאו. לפסגה אפשר להגיע בנסיעה נופית בטראם ממרכז העיר. בפסגה עצמה ישנם מספר מסלולי טיול בחורש צפוף – מפלט נהדר מהמולת העיר.

הרכבת הקטנה המטפסת במסלול תלול אל פסגת ויקטוריה

הרכבת הקטנה המטפסת במסלול תלול אל פסגת ויקטוריה

מקדש מאן מו – נמצא בדרך הוליווד, רחוב העתיקות. מבחוץ בולטות דמויות הגבס ורעפי הקרמיקה בסגנון סיני. המקדש, הבנוי משני אגפים, נקרא על שם שני אלים סינים – אל הספרות מאן צ'אונג ואל המלחמה מו קואן קונג. מהתקרה משתלשלים סלילים גדולים של קטורת, שכל אחד מהם בוער במשך שבועיים, ועל הפתקים האדומים כתובות בקשות התורמים.

אברדין – נמל הדיג הישן עם הסירות הסיניות המסורתיות הולך ונעלם. אבל עדיין אפשר לשכור כאן סירה ולצאת לסיבוב בנמל. אטרקציה נוספת באברדין – המסעדות הצפות.

אזור ריפאלס ביי – טיילת נעימה לאורך החוף עם פאבים ומסעדות בצדו הדרומי של האי. על החוף עומד מקדש צבעוני.

החוף בריפאלס ביי

החוף בריפאלס ביי

אושן פארק (Ocen Park) – פארק שעשועים גדול ומומלץ לכל המשפחה. הפארק מורכב משני אזורים: אקווריום ענקי, מהגדולים בעולם, עם מופעי דולפינים ואריות ים, ופארק שעשועים עם שלל מתקנים, רכבות הרים, גלגל ענק ועוד ועוד.

מתקן באושן פארק. הרבה יותר מפארק שעשועים סטנדרטי

מתקן באושן פארק. הרבה יותר מפארק שעשועים סטנדרטי | maxgarapu / Shutterstock.com

דיסנילנד – את הפארק הזה אין צורך להציג, צריך פשוט לבוא עם הילדים וליהנות. יש פה את המרכיבים המוכרים מפארקי דיסני בארצות הברית ובצרפת: רחוב ראשי עם חניות מזכרות ודוכני אוכל, ובנוסף שלושה אזורים או ארצות – ארץ המחר, ארץ הפנטזיה וארץ ההרפתקאות. גיבורי דיסני האהובים מסתובבים בין המתקנים, מחלקים חתימות וחיבוקים לכל דורש.

סימפוניית האורות – עוד אטרקציה שתשמח את כולם, גדולים וקטנים. בכל ערב, בשעה 20:00, נערכת סימפוניית האורות, מופע מולטימדיה מרהיב שבמסגרתו מוארים גורדי השחקים משני צדי נמל ויקטוריה. במופע משולבים אורות צבעוניים, קרני לייזר ומוזיקה. לרוצים להפוך את האירוע לרומנטי במיוחד אפשר לצפות במופע מהמעבורות השטות בנמל ויקטוריה.

סימפוניית האורות. מופע אור-קולי שבו משתתפים גורדי השחקים המרשימים

סימפוניית האורות. מופע אור-קולי שבו משתתפים גורדי השחקים המרשימים

איפה כדאי לאכול, לישון ולבלות?

אוכל
הונג קונג מתהדרת ביותר מ-11,000 מסעדות. סניפים של רשתות מקדונלד'ס, פיצה האט וספגטי האוז מציצים מכל פינה, אבל הונג קונג היא המקום ליהנות מאוכל סיני נפלא. אחד המאכלים שאסור להחמיץ הוא דים סאם, כיסונים מאודים או מטוגנים ממולאים במגוון מילויים צמחוניים, בשריים או שילובים של השניים. ישנן, כמובן, גם מסעדות ממטבחים אחרים, מערביים ומזרחיים. מלבד המגוון המסחרר של מסעדות, חווית האכילה בהונג קונג מגוונת להפליא. אפשר לאכול ארוחה פשוטה, טעימה ומשביעה בדוכן רחוב, לשתות תה מנחה אנגלי על פי כל כללי הטקסט במלון פנינסולה הוותיק והמהודר, או ליהנות מארוחת גורמה במסעדה מהודרת. לחוויה מיוחדת במינה קפצו לארוחה ב-Jambo, מסעדה צפה במפרץ אברדין.

הונג קונג מציעה חוויות קולינריות משובחות לכל טעם וכל כיס

הונג קונג מציעה חוויות קולינריות משובחות לכל טעם וכל כיס

קניות
הונג קונג היא גן עדן לאוהבי הקניות, ולמעשה אפשר למצוא כאן כמעט כל דבר שתעלו על דעתכם. המחירים אינם זולים אבל המבחר העצום מחפה על כך. חובבי מרכזי הקניות הגדולים ייהנו בקניון Harbour City, מגה קניון ענקי, ובו יותר מ-700 חנויות, מביגוד ותכשיטים ועד עתיקות ומוצרי אלקטרוניקה. אחת החוויות המעניינות בהונג קונג היא שיטוט בשווקים. בקאולון יש מספר שווקים מרתקים ואקזוטיים שכדאי לבקר בהם, בהם שוק הציפורים, שוק הפרחים, שוק אבן הג'ייד ושוק הלילה שייחודו במגידי העתידות שבו. שוק סטנלי שבאי הונג קונג מציע מגוון מעניין של בגדים ותיקים באיכות גבוהה.

בהונג קונג יש אינספור אפשרויות לשופינג, משווקים תוססים ועד קניונים נוצצים

בהונג קונג יש אינספור אפשרויות לשופינג, משווקים תוססים ועד קניונים נוצצים

בילויים
בהונג קונג יש מבחר גדול מאוד של מסעדות, ברים ומועדונים. רובע המועדונים, לאן קוואי פונג (Lan Kwai Fong,) הוא מתחם של כמה רחובות קטנים באזור סנטרל שמתקבצים אליו בערבים בעיקר הזרים העובדים בהונג קונג. תוכלו למצוא שם מסעדות, ברים, מועדוני ג'אז ומועדוני ריקודים. מקום טוב לפגוש את הקהל המעודכן והנוצץ הוא מועדון הנקרא 1/5, שם תוכלו גם ליהנות ממבחר מצוין של קוקטילים טובים. למי שמעדיף מקום יותר אינטימי, Bacar הוא בר יין נעים עם היצע גדול של יינות. חובבי הסרטים ימצאו את מבוקשם ב-AMC Festival Walk – קומפלקס יוקרתי ומודרני בן 11 בתי קולנוע שבו מוקרנים סרטים מערביים וסיניים שזה עתה יצאו לאקרנים. גם מי שמעוניין בבילוי יותר מסורתי, כמופעי תרבות ואופרה סינית, ימצא את מבוקשו בהונג קונג. במלונות גדולים ובלשכת התיירות המקומית מפורסמים המופעים המתקיימים בעת ביקורכם.

הונג קונג ממש לא הולכת לישון כשהשמש שוקעת

הונג קונג ממש לא הולכת לישון כשהשמש שוקעת | צילום: TungCheung / Shutterstock.com

לינה
בהונג קונג יש מבחר גדול של מלונות בכל הרמות – מבתי הארחה מסורתיים ופשוטים, שחדר בהם עולה בסביבות 25 דולר, ועד מלונות פאר של חמישה כוכבים שמציעים את כל הפינוקים, כולל טיפולי ספא, מסעדות גורמה, נוף נפלא ושירות קשוב. תמורת כל אלה תידרשו לשלם בין 300 ל-500 דולר ללילה. חדר במלון שלושה כוכבים נקי ונעים יעלה 150-100 דולר ללילה.

כדאי לדעת – טיפים מועילים

טיפ לקונים
קל להסתחרר מכמות החנויות באי, אבל כדאי להימנע מאכזבות, מחירים מופקעים או סחורה באיכות ירודה חפשו בחלון החנות את המדבקה עם האותיות QTS. המדבקה מעידה כי החנות נמצאת בפיקוח משרד התיירות ההונג קונגי, שבודק את רמת השירות, טיב הסחורה, המחירים ועוד.

טיפ לתרמילאים
למרות הדימוי היוקרתי וריבוי של מלונות חמישה כוכבים, הונג קונג מציעה אפשרויות לינה זולות ובאיכות גבוהה. ברחבי האי פזורים בתי הארחה שונים, חלקם מסורתיים, אחרים מציעים חדרים מודרניים אך נקיים. מחיר של חדר בסיסי בבתי הארחה מתחיל ב-20 דולר ללילה.

טיפ נגישות
הונג קונג מתגאה, ובצדק, בהפיכתם של אתרים רבים, מסעדות, מלונות ואטרקציות משפחתיות לנגישים לנכים. לשכת התיירות המקומית ריכזה מידע רב על נגישות ברחבי האי, פרטים באתר האינטרנט.

צילומים בכתבה: שאטרסטוק

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהונג קונג

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה
עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה

הונג קונג עומדת בסוף 2019 בצומת דרכים: הממשל הסיני מפעיל סיפוח זוחל שלה והצעירים מציפים את הרחובות בהפגנות ובאלימות ובעיקר בפחד רב מפני הבאות. זהו עדיין מרכז פיננסי ועסקי בינלאומי, עם הזדמנויות עסקיות עצומות, אבל העתיד לוט בערפל. ...

טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות
טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות

גם אם הונג קונג היא רק נקודת עצירה בטיסה שלכם למזרח אסיה, מומלץ בחום לשהות בה לפחות יומיים לפני שתמשיכו הלאה. אז מה עושים באי עם קו הרקיע האייקוני, תרבות סינית ואנגלית שמתערבבות זו בזו ויותר שווקים ומרכזי ...