תפריט עמוד

הגליל המערבי – סוף שבוע רגוע

מרלון ברנדו בסרטו הבלתי נשכח "הסנדק" מגלה לבנו סאני בשיחתם את הפאנץ ליין של פילוסופית חייו: בני, הוא אומר, הכל אישי בחיים. לא ברצח עסקינן וגם לא בסיפורי גיבורים מאפיוזים הוליוודים, אך בכל זאת אגנוב ממנו את הפאנץ ליין הזה לסיכום שהות קצרה בכפר הנופש דולפין וילג' במושב שבי ציון. כן חברים, הכל אישי.

כפר נופש וחוף פראי
שולחן כתר פלסטיק ירוק במרכזה של רחבת אבן אדומה קידם את פנינו בכניסה לחדר, כמו מחכה לנו לקפה של שעת אחה"צ המוקדמת. חדר נעים אך ספרטני, שולחן קטן שבמרכזו מונח ממיר של חברת יס, פינת אוכל מאובזרת בצניעות ומסך טלוויזיה הנשקף בנוחות אל מיטה זוגית מעוצבת ומסתבר שגם נוחה להפליא.

לאחר התמקמות קצרה יצאנו לטיול רגלי על חוף הים, שנמצא במרחק הליכה קצרה מבקתתנו. חוף ים מדהים ופראי, שבמרכזו חוף מוסדר לרחצה, שניים במחיר אחד – חוף פראי ומסולע לרומנטיקנים שביננו ולצידו חוף מוסדר לבעלי המשפחות המשוועות למציל, תרתי משמע. שעת שקיעה מלווה בחוף מסולע בסלעי בזלת היוו תפאורה מושלמת לכניסת שבת המלכה.

חדר בכפר הנופש דולפין וילג'

רוח חורפית קרירה החזירה אותנו לכפר הנופש, היישר לאזור הספא. אין ספק שהתחממות בסאונה הפינית תעלה בחזרה את חום גופנו למצב סטנדרטי, ואולי גם תביס את חיידקי השפעת שעשו איתנו את הדרך מתל אביב צפונה. אזור הספא גם הוא מצטיין בצניעותו: סאונה פינית, שני ג'קוזים זוגיים, מקלחון וכמה ספות פלאסטיק על רחבת העץ כמו ממתינות לבוא הקיץ ואיתו השמש ושמן השיזוף.

מסעדה: העין טועמת והפה אוכל
את ארוחת הערב אכלנו במסעדת אינדיאנה גריל בר, כרבע שעה נסיעה משבי ציון, על כביש 85 בואכה עכו-שלומי. לומר את האמת, קצת חששתי, שכן בפריז אינדיאנה היא רשת מסעדות מקסיקניות, דבר שהעלה אסוציאציות של נאצו'ס רעשניים. המסעדה שמצאנו לא הזכירה כלל את נושאת שמה הצרפתית: מבנה עגול בלב גינה ירוקה ומוארת, משובצת במתקני משחק לילדים, עם עצים, דשא ומרחב ירוק – תפאורה מושלמת לאירועים או ארוחת ערב זוגית משובחת.

בפנים ציפו לנו שולחנות מרובעים ותאורה נעימה ולא אפלולית מדי ואת פנינו קיבל מארח חייכני ונעים סבר. החלל מעוצב בסגנון מסעדת "המטבח" התל אביבית הנוסטלגית, מה שחימם את לבנו ופיתח מערכת ציפיות לאוכל משובח, שאכן לא הכזיב. המארח הנחמד התברר כאחד משני הבעלים שהמיר את מקצועו המשמים כעורך דין באהבת חייו, אוכל ואירוח. על סיגריה בגינה הוא סיפר על החלום שמומש. זהו סיפורם של ראוף חטיב, עו"ד מצליח מעכו, שחבר לחברו משכבר הימים עפיף דאוד, רואה חשבון במקצועו, ויחד החליטו להמיר את דפי הנייר עמוסי הפיסקאות והמיספרים בחלום.

מסעדת אינדיאנה. בית חם לסועדים רעבים | צילום: בועז לביא

הבקתה, שעמדה שוממה ומוזנחת לצד תחנת הדלק ושימשה בית חם לנרקומנים וחסרי בית, הפכה לאחר שיפוץ נרחב בית חם לסועדים רעבים וסלבריטאים מקומיים, עם ריחות מפתים ומטבח עשיר המגיש מנות עשויות בקפידה. מורתי לתזונה נהגה לומר שקודם העין טועמת ורק אחר כך הפה אוכל. המנות שהוגשו לסועדים לצדנו היו תאווה לעין, וגם כמו שהסתבר מאוחר יותר – גם תאווה לחייך. לחם הבית מגיע ללא תשלום, ולצדו טחינה גולמית עם זעפרן, פסטו, זיתים וריבת בצל מצוינת שנרקחה באהבה. לפתיחה הזמנו מנת שקדי עגל – השקדים צרובים בגריל ומוגשים על מצע קרם חומוס וטחינה גולמית (49 שקל). זוהי פתיחה נפלאה לארוחה: השקדים עשויים במידה הנכונה, נימוחים בפה ומשתלבים היטב בקרם החומוס והטחינה הקטיפתי.

למנה עיקרית הזמנתי דג לברק ממולא בפירות ים, לימונים כבושים ועשבי תיבול ולצידם ירקות קלויים ותפוחי אדמה אפויים בחמאה (69 שקל). זוגתי שתחייה בחרה בנתח עסיסי וטעים להפליא של פילה עגל מיושן בתוספת אנטיפסטי, אורז ורוטב דימגלס פטריות (105 שקל). ללוות את האוכל הזמנו, בהמלצת ראוף, יין שיראז מבציר 2007 מיקב ג'סקלה, יקב בוטיק גלילי, שבו עדיין בוצרים את הענבים ביד.

כבד עוף ברוטב תפוזים באינדיאנה | צילום: בועז לביא

למנות אחרונות בחרנו במנת הבית הנקראת שוויצריה הקטנה, שמזכירה בצורתה את קרחוני האלפים – קרם מסקפונה ממולא בשכבת קריספיז של שוקולד לבן על בסיס מרנג; ובלה דונה, קרם שוקולד לבן בלוויית שבבי פקאן סיני בציפוי עדין של גנאש שוקולד מריר. שתי המנות לא הכזיבו, אבל גם לא הרימו אותנו לגבהים שהורגלנו אליהם במנות הקודמות, וחבל. קינחנו באספרסו משובח מתוצרת ורו וחזרנו לבקתה הנעימה שלנו.

השקט שאחרי
השקט והרוגע מסביב מפילים עלינו העירוניים, המורגלים בצפירות ורעשים, עייפות נעימה הגורמת לנו להירדם בשעות בהן תל אביב רק מתחילה להתעורר. בבוקר חיכתה לנו ארוחת בוקר חיננית אך בסיסית.

דולפין וילג' מתאים במיוחד למשפחות (הקִרבה לים, יש דלת מקשרת בין החדרים) אבל לנו, שבאנו לבילוי זוגי, חסר מה שקוראים הצרפתים "לה פינס", הסיום הקטן, הטאץ' שעושה את ההבדל – פרח, נר ריחני, אגרת אישית במקום הברושור הסטנדרטי. רצוי וראוי להוסיף קצת יותר אישיות ויחס אישי, ואז אוכל להצטרף למה שאמר השרירן האוסטרי לבית קנדי-שרייבר בסיום אחד מסרטיו: עוד אחזור!

כפר הנופש דולפין וילג'
כפר הנופש נמצא בשבי ציון והוא שייך לרשת O-LIVE לאירוח כפרי, מרכז הזמנות: 04-9531153

מסעדת אינדיאנה גריל בר
על כביש 85, דרך עכו-כרמיאל, ליד כרמיאל.

טלפון: 057-9443804, אתר אינטרנט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות