תפריט עמוד

האלפים האיטלקים – חופשת חורף בלי סקי

מרבית אתרי הסקי המעניינים באלפים האיטלקיים מרוכזים באזור עמק אאוסטה וואלטלינה. גם מי שלא עוסק בסקי ייהנה מחופשת חורף באזור, שעשויה לכלול גלישה במזחלות והליכה בשלג, טיסה בכדור פורח, טבילה במעיינות חמים, ביקור בטירות עתיקות, קניות ללא מכס והרבה אוכל טוב. 

חופשה פעילה בעיירות הסקי

עיירת הסקי קורמאייר

קורמאייר (Courmayeur), השוכנת בקצה הצפון מערבי של איטליה, בעמק אאוסטה בסמוך לגבול עם צרפת, היא אחת מעיירות הסקי הציוריות ביותר באלפים האיטלקיים. רחובות העיירה הצרים והמרוצפים באבן מלאי קסם. ויה רומא, הרחוב הראשי, משובץ בחנויות יוקרה ובמסעדות צרפתיות. בעיירה ובסביבתה הקרובה של העיירה יש מגוון רחב של פעילויות המתאימות גם למי שאינו גולש. פרטים נוספים על קורמאייר באתר האינטרנט של העיירה.

פעילות בשלג
 אחת מהפעילויות החביבות, שלא דורשת שום מאמץ פיזי, היא נסיעה ברכבל לרכס מונטה ביאנקו, המוכר יותר בשמו הצרפתי – המון בלאן. הרכבל יוצא מהעיירה לה פאלו (La Palud), הסמוכה לקורמאייר. הנסיעה נמשכת 20 דקות ובמהלכה נשקף נוף מרהיב, ובסיומה מגיעים לפונטה הלברונר, בגובה של 3,462 מטר. אפשר לצאת ולהשקיף על הנוף ולהתמכר לכל הלבן שמסביב, אפשר לטייל בשלג, אפשר לגלוש במזחלות  ואפשר גם לחצות לחצות את הגבול ולהמשיך עם הרכבל לעיירה שאמוני שבצרפת. בנוסף, יש בקורמאייר מגוון פעילויות שלג נוספות, כמו גלישה במזחלות רתומות לכלבים, רכיבה על אופני שלג מיוחדים, הליכה בנעלי שלג ועוד.


הרכבל שמטפס מקורמאייר לרכס מונטה ביאנקו

ספורט
ה-Forum Sports Center הוא מרכז ספורט מקורה שכולל מגרשי טניס וסקווש, קיר טיפוס, משטח החלקה על הקרח, מגרש גולף, חדר כושר וסאונה. אם הקור לא מרתיע אתכם ואינכם סובלים מפחד גבהים, תוכלו ליהנות גם מריחוף במצנחי רחיפה.

אוכל
אחרי שבילינו בשלג ועשינו קצת ספורט התיאבון נפתח. לא מדובר בבעיה גדולה, כי בעיירה עצמה יש קרוב ל-50 מסעדות. חוויה מיוחדת במיוחד היא לאכול דווקא במסעדות ההרים המשובחות והמוקפות שלג.  יש למעלה מ-20 מסעדות כאלה, אחת מהמומלצות בהן היא  La maison Vieille שבה אפשר להתחמם ליד האח, להשקיף על הנוף הנפלא של המונטה ביאנקו וליהנות מאוכל איטלקי מצוין. לחובבי המתוקים כדי לנסות את Chez Croux, שמתמחה בעוגות כמו טארט פירות יער, טארט שוקולד ואגוזים, ובומבולון – סופלה וניל שמוגש עם ספל שוקו חם וקצפת.


מסעדת הרים בקורמאייר

אתר הסקי פילה 
אתר הסקי פילה (Pila) הוא אתר מודרני שלא ניחן בקסם מיוחד, אבל הוא מציע תנאי גלישה מצויינים ומגוון פעילויות שלג לאלו שאינם גולשים. האתר  סמוך מאוד לאאוסטה בירת המחוז ומתאים מאוד לביקור כשלנים בעיר ורוצים יום של פעילות בשלג. חובבי האתגר ייהנו במיוחד מפארק ההרפתקאות, שכולל גשרי חבלים, אומגות, גשרים מתנדנדים ועוד – כולם על הרקע המושלג של אתר הסקי. הילדים (וגם מבוגרים עם חסך בשלג) ייהנו מאוד מהאזור המוקדש במיוחד למזחלות. חובבי הטבע ייהנו מהליכה בשלג, בנעלי שלג מיוחדות. הטיול בשלג הוא חוויה מיוחדת ויוצאת דופן, שמאפשרת ליהנות מצעידה בחיק הטבע, בין יערות של עצי אורן, כשמסביב דממה והצליל היחיד הנשמע הוא של הצעדים בשלג. אתר אינטרנט


קבוצת מטיילים בנעלי שלג

עיירת הסקי ליוויניו
עיירת הסקי ליוויניו (Livigno) שוכנת בעמק ואלטלינה המשתרע לאורך הרי האלפים שבצפון לומבארדיה, בסמוך לגבול השוויצרי.  רבים מכנים את העיירה "טיבט הקטנה" בשל גובהה הרב וכמויות השלג הגדולות הנערמות בה. השלג הזה מבטיח שלא ישעמם לכם לרגע, גם אתם לא עוסקים בסקי, סנובורד או קרוס קאנטרי.
אתר אינטרנט

פעילויות בשלג
בליוויניו אפשר לגלוש במזחלות ולהצטרף לטיולי מזחלות, לרכב על אופנועי שלג ואפילו לטפס על קרח, עם ציוד מתאים ותחת הדרכה והשגחה של מדריך מנוסה. אפשרות נוספת היא להצטרף לטיולי הליכה מודרכים בשלג, עם נעלי שלג מיוחדות, במהלכם מטיילים ביערות המושלגים וצופים בבעלי חיים. פעילות נוספת היא רכיבה על סוסים בשלג. אם זה נראה לכם מאיים מדי, תמיד תוכלו להתרווח בכרכרה רתומה לסוסים לטיול מושלג ורומנטי. 


משפחה גולשת באאוסטה. לא חייבים לעשות סקי בשביל ליהנות מהשלג

ספורט
בנוסף לפעילויות המושלגות, יש בליוויניו כמה משטחי החלקה על הקרח, בריכות מחוממות ואפשרות לצנוח במצנחי רחיפה. 

קניות
ספורט מסוג שונה לחלוטין שרבים מגיעים לליוויניו במיוחד בשבילו הוא השופינג. ליוויניו היא אזור סחר חופשי ללא מיסים, ויש בה מגוון רחב של חנויות הפטורות ממכס, מה שמבטיח מחירים זולים יחסית לעיירות הסקי האחרות באיטליה. 

להתפנק באתרי ספא
Bagni di Bormio
עיירת הסקי בורמיו, בירת מחוז ואלטלינה המשתרע לאורך הרי האלפים שבצפון לומבארדיה, היא עיירה עתיקה ויפהפייה מימי הביניים, המרוחקת כ-10 דקות הליכה מאתר הסקי הנושא אותו שם. ההגעה לעיירה לא קלה, אבל מי שיתאמץ יזכה לפיצוי הולם באתר המעיינות החמים Bagni di Bormio. אין תענוג גדול יותר מלטבול בבריכה התרמלית הפתוחה, שטמפרטורת המים בה מגיעה ל-35 מעלות, ולהשקיף על הרי האלפים הניבטים מכל עבר. התענוג גדל כמובן שבחוץ יורד שלג. בבריכה הזו יש מפלי מים חמים ומושבים מיוחדים עם מסאג' הידרואלי. עוד במקום בריכת שחיה מחוממת, בריכת ילדים, סאונה, חמאם תורכי ומגוון טיפולים. בקיצור, כל מה שרוצים מספא מפנק. אתר אינטרנט

Terme di Pré-Saint-Didier
ספא ומעיינות חמים בעמק אאוסטה, במרחק נסיעה קצרה מקורמאייר. הכי כיף לטבול באחת משלושת בריכות השחייה התרמליות הפתוחות, המוקפות מצע לבן של שלג בימי החורף. הבריכה הראשית מחוברת לבריכה נוספת, קטנה יותר, בה אפשר ליהנות מזרמי הידרו-מסאז' בעוצמות שונות. הבריכה השלישית מרוחקת כמה מטרים ומי שייכנס אליה יוכל להירגע באמצעות המוזיקה התת מימית המושמעת בה. טמפרטורת המים בבריכות היא 37 מעלות והמים שבהן ידועים בסגולות הריפוי שלהם. בנוסף לבריכות יש במקום סאונה, חמאם תורכי, מפלי מים לעיסוי וכמובן מגוון טיפולים ועיסויים. אתר אינטרנט


המעיינות החמים בבורמיו ביום חורפי

טיולים באזור
הטירות של עמק אאוסטה
אזור האלפים האיטלקים עשיר במסלולי טיול בחיק הטבע, מחלקם ניתן ליהנות גם בחורף אם נעזרים בנעלי שלג וציוד מתאים. טיול מסוג אחר, שאפשר ליהנות ממנו בכל ימות השנה ולספוג במהלכו גם תרבות והיסטוריה, הוא טיול בין הטירות של עמק אאוסטה.  אפשר לשכור רכב ולטייל בכמה טירות או לנסוע באוטובוס מאאוסטה ולהתמקד בטירה או שתיים. אחת מהטירות המעניינות ביותר היא טירת סן פייר, הנמצאת מערבית לאאוסטה. הטירה נבנתה במאה ה-13  והיום היא משמשת כמוזיאון לטבע, המציג את הגיאולוגיה, החי הוצומח של העמק וההרים סביבו.  מזרחה לאאוסטה נמצאות כמה טירות יפות ומרשימות במיוחד. המרשימה מכולן היא מצודת פניס, ששימשה כמעונה של משפחת האצולה שאלאן. המצודה, המשוחזרת היטב, טיפוסית לימי הביניים, ויש בה ציורי קיר יפים. 

טיסה בכדור פורח בעמק אאוסטה
אחרי שהשתעשענו בשלג, החלקנו על הקרח, בילינו בספא וטיילנו בין טירות, הגיע הזמן לבילוי מרגש ויוצא דופן. מה עם לראות את כל המקומות בהם בילינו מלמעלה? . Charbonnier Mongolfiere מציעים טיסות בכדור פורח בעמק אאוסטה בכל יום בו מזג האוויר מאפשר זאת. הטיסה מאפשרת לצפות בפסגות הגבוהות באירופה (מונטה ביאנקו, מונטה רוזה, צ'רווינו וגראן פרדיסו) מזווית חדשה ולא מוכרת, ולראות את הטירות היפות של העמק מלמעלה. בחורף, כשהכל מושלג, המחזה מרהיב במיוחד, והחוויה רק מתעצמת כשהכדור מנמיך טוס ומדגדג את צמרות העצים המכוסות שלג.

הצילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר – Jules JosephEdward Simpson

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...