תפריט עמוד

האיטי: הקרנבל האחרון

"האיטי: קרנבל אחרון" הוא שמה של תערוכת צילום שהתקיימה מרץ בתל אביב. הצילומים הם של דניאל קדר, צלם ישראלי המתגורר זה 20 שנה בהאיטי ונשוי לבת המקום. קדר מתעד במשך שנים רבות את החיים, האנשים והנופים המקומיים, והוא הוציא לאור שלושה ספרי צילום העוסקים בהאיטי. בתערוכה בתל אביב יוצגו עשרות צילומים בהם תיעד קדר את הקרנבל בהאיטי בשנה שעברה. הם מראים את המסורת המקומית, הייחודית לעיר החוף ג'אקמל. קדר צילם את ההכנות לתהלוכות ואת החגיגות עצמן, הכוללות מחולות וודו, צביעת הפנים בצבעים קודרים וחבישת מסכות של בעלי חיים ושל זומבי – מכשפים חיים-מתים. המראות הללו טומנים בחובם יופי עז וקסם, לצד פחד ואכזריות. השנה, בזמן שבקריביים ובאמריקה הדרומית חגגו בקרנבלים עליזים, בהאיטי מבכים את המתים ומנסים להתאושש מהאסון הנורא שפקד את המדינה בעקבות רעידת האדמה.
מדריך מסע אחר להאיטי

דמות מתוך תהלוכה בקרנבל בג'אקמל. שילוב של יופי ואכזריות | צילום: דניאל קדר

מאז רעידת האדמה קדר ואשתו מאריז, בעבר שרת התיירות של האיטי, מקדישים את כל זמנם בעזרה לכוחות העוסקים בשיקום תשתיות. בין השאר, הם מפעילים קו חלוקת מים למחנות הפליטים ומפעילים בתי ספר זמניים לילדים החיים במחנות האוהלים. קדר היה גם איש הקשר בין משלחת החילוץ והסיוע הישראלית בהאיטי לבין התושבים והשלטונות המקומיים.

התערוכה "האיטי: קרנבל אחרון" הוצגה במקביל במתחם קסטיאל בתל אביב ובגלריה צ'לסי במיאמי, וכל ההכנסות ממנה יוקדשו להקמת בית ספר קבוע לילדי האיטי המתגוררים במחנות. בית הספר, שיוקם באזור שנפגע אנושות מרעש האדמה, יספק פעילויות חינוכיות וחברתיות לילדים ויכלול מערך של הסברה וסיוע לכלל הקהילה, שיופעל בידי מתנדבים ישראלים בעלי רקע טיפולי בתחום החינוך והפוסט טראומה.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהאיטי

התארגנות לסיוע להאיטי ההרוסה
התארגנות לסיוע להאיטי ההרוסה

ארגון נתן, קואליציית סיוע הומניטארי בינלאומי, מתארגן להושיט עזרה להאיטי ההרוסה. משלחות מטעם נתן יפעלו על מנת לבנות תשתית לסיוע ארוך טווח - טיפול בפליטים חסרי בית וביתומים, הגשת סיוע פסיכו-סוציאלי ופוסט טראומתי לנפגעים ועוד. וגם אתם יכולים ...

האיטי: וודו ומתים מהלכים
האיטי: וודו ומתים מהלכים

הזומבים, אותם מתים־חיים, קיימים לא רק בדמיון העממי ובספרי הארי פוטר. בספרות הרפואית מתועדים מקרים של מתים שנקברו ושבו לחיים, אך לא חזרו להיות אותם אנשים שהיו. למה זה קורה דווקא בהאיטי, בירת הוודו?

וודו בהאיטי – רוקדים עם הצל שלהם
וודו בהאיטי – רוקדים עם הצל שלהם

הוודו הוא דת רשמית בהאיטי. כחלק מן התרבות הקריבית העשירה חוגגים תושבי האי צירוף מוזר של חגים נוצריים וכשפים, אמונות חדשות לצידן של מסורות אפריקניות עתיקות, טקסים שמושכים מאות אלפי מאמינים לצד טראנס מוזמן לתיירים. שליחי מסע אחר ...