תפריט עמוד

דרום היער השחור – טבע ירוק מלוא העין

נופים ירוקים, עיירות עתיקות, שלל אטרקציות בטבע ומלונות משפחתיים מצוינים – כל אלה הופכים את דרום היער השחור לאזור נהדר לחופשה משפחתית

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את קסמו של היער השחור כיעד מצוין לחופשה משפחתית. השילוב של נופים כפריים ירוקים, עיירות נעימות להפליא, שפע של אטרקציות בטבע, פארקי שעשועים, מלונות מצוינים המתאימים לאירוח משפחתי ומרחקי נסיעה קצרים – כל אלה חוברים להפוך את החופשה למוצלחת במיוחד.

האזור הדרומי של היער השחור, במפגש הגבולות של גרמניה, שווייץ וצרפת, הוא מקום מצוין להתמקם בו ולצאת משם לטיולי כוכב. כפי שיודע כל הורה שטייל עם ילדים, טיולי כוכב הם האופציה המועדפת, כשהמלון או בית הקיט הופכים לבית זמני עם מספיק מרחב להתרוצץ ולשחק ומטבחון שאפשר להכין בו ארוחות עם המזונות האהובים גם על סרבני האכילה הגדולים ביותר.


אזור היער השחור מציע שלל מסלולי הליכה ורכיבה בלב הטבע הירוק

אחת העיירות המוצלחות לצורך זה היא באד בלינגן (Bad Bellingen), הנמצאת סמוך לנהר הריין, בערך במחצית הדרך בין פרייברג הגרמנית לבזל השוויצרית. בבאד בלינגן יש היצע נאה של מקומות לינה שמתאימים הן לזוגות והן למשפחות. מלון הדירות באדבליק (Appart-hotel Badblick), בן שלושה כוכבים, מציע דירות מודרניות ומרווחות, 58 עד 80 מ"ר, שמתאימות מאוד למשפחות. כל דירה משפחתית כוללת חדר שינה (שני חדרים בדירות הגדולות יותר), סלון, מטבחון וחדר אמבטיה. בנוסף, האורחים נהנים מארוחת בוקר בסגנון בופה (בתשלום נוסף), מאינטרנט אלחוטי, מבריכת שחייה ומגינה קטנה. ואם לא די בכל אלה, אורחי המלון מקבלים כרטיס חינם לכל התחבורה הציבורית באזור היער השחור (כולל בזל).


פינת ישיבה במלון הדירות Schwarzwälder Hof

גם אורחי מלון הדירות Schwarzwälder Hof נהנים מכרטיס חינם לתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות) ביער השחור. במלון הזה, גם הוא של שלושה כוכבים, יש בנוסף לחדרים הרגילים שמונה יחידות נופש גדולות שיכולות להלין עד שש נפשות. אחד היתרונות הגדולים של המלון הזה הוא מיקומו – ליד הספא של באד בלינגן, דבר המקנה לאורחים כרטיס כניסה בחינם למרחצאות. אפשר גם ליהנות מטיולים באופניים חשמליים – אורחי המלון מקבלים שימוש בחינם למשך שלוש שעות.


פארק החבלים ליד אגם טיטי

אחרי שהתמקמתם באחד מהמלונות הנעימים בעיירה הגיע הזמן לצאת לטיולים באזור. מה אפשר לעשות כאן? המון, וכמעט הכל במרחק של פחות משעה נסיעה. נתחיל באטרקציה המרכזית מבחינת הילדים – אירופה פארק, פארק השעשועים הענק, מהמוצלחים ביותר באירופה, עם אינספור רכבות הרים ומתקני שעשועים במתחמים מושקעים להפליא המדמים את מדינות אירופה השונות. הפארק נמצא בעיירה רוסט (Rust), פחות מ-70 ק"מ מבאד בלינגן.


מפל טריברג, הגבוה ביותר בגרמניה | צילום: אייטסוק

קרוב בהרבה – כ-20 ק"מ בסך הכל מבאד בלינגן – נמצא פארק הציפורים Vogelpark Steinen, עם יותר מאלף בעלי כנף: ציפורי שיר, תוכים, עופות מים, עופות דורסים ועוד. יש כאן גם בעלי חיים נוספים, בהם קופים וקנגורו. בעיירה Furtwangen im Schwarzwald, הידועה כמרכז לייצור שעוני קוקייה, תמצאו מוזיאון המוקדש לשעוני קוקייה ולשעונים מכאניים נוספים. פעם ביום, בשעה 11, אפשר להצטרף לסיור מודרך, בשאר הזמן פשוט כיף לשוטט בין השעונים המופלאים.


רכבת הרים מאתגרת במיוחד באירופה פארק

רוצים ליהנות מהטבע הנפלא של האזור? מפל טריברג (Triberg), הגבוה ביותר בגרמניה, נמצא במרחק של פחות מ-90 ק"מ מהעיירה, ומפלי הריין המדהימים נמצאים כ-100 ק"מ ממנה. באגם טיטי (Titisee) אפשר לשוט בסירות ולידו יש גם פארק חבלים ופארק מים.


אגם טיטי מזמין לשוט על המים הכחולים

קשה להאמין, אבל כל אלה הם רק תחילת הסיפור. בסביבת באד בלינגן תמצאו עוד המון אטרקציות נוספות: אתרי מרחצאות וספא, מגלשות הרים, רכבלים המובילים לתצפיות נוף מקסימות, מסלולי הליכה ורכיבה באופניים בלב הטבע הירוק, פלנטריום בפרייבורג, מוזיאון מכוניות נהדר, הכולל סימולטור נהיגה, ב- Mulhous, שחזור של מכרה מימי הביניים ב-Neubulach ועוד ועוד. וכמובן שאפשר וכדאי לקפוץ קפיצה קטנה מעבר לגבול, רק 25 ק"מ מבאד בלינגן, אל העיר השוויצרית המקסימה בזל, עם רובע עתיק יפהפה, מוזיאונים רבים, חנויות מעצבים, כיכרות ושווקים, וכמובן זיכרונות היסטוריים מהקונגרס הציוני הראשון והמרפסת במלון שלושת המלכים שם עמד הרצל בצילום המפורסם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהיער השחור

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...

היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש
היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש

באזור היער השחור הגבוה, ההיילנדס, נמצאים כמה מאתרי הטבע היפים ביותר – אגם טיטי, קניון ווטאך, הר פלדברג ואחרים. אפשרויות הטיול מגוונות ומוצלחות והלנים באחד ממאות מלונות ודירות נופש נהנים מהפתעה נעימה: כרטיס המעניק כניסה בחינם ל-100 אטרקציות ...

טיפים ליער השחור
טיפים ליער השחור

באיזה שדה תעופה הכי כדאי לנחות? איך להיכנס לאטרקציות הפופולריות בחינם? מהן מגלשות ההרים הכי מוצלחות? איפה הכי כדאי לאכול את עוגת היער השחור? טיפים מועילים שישדרגו את החופשה שלכם ביער השחור