תפריט עמוד

דרום אמריקה או המזרח הרחוק?

בין אם אתם מתכננים את הטיול הגדול שאחרי הצבא או פשוט רוצים להוריד הילוך כדי לראות עולם, תמיד נשאלת השאלה לאן כדאי לנסוע - למזרח אסיה או לדרום אמריקה? איפה תמצאו את הנופים הכי מגוונים, הערים הכי שוות, האוכל הכי טעים, וחשוב לא פחות - איפה תשלמו פחות? אנחנו פה כדי לעזור לכם לבחור

בין אם אתם תרמילאים אחרי צבא או מגיעים מאוחר בחיים לטיול הגדול, השאלה נשאלת: לאן כדאי לנסוע. הפנטזיה האולטימטיבית היא כמובן לצאת לטיול מסביב לעולם, אבל מאחר שלרובנו אין את הזמן או הכסף להגשים את הפנטזיה, צריך לבחור: דרום אמריקה או המזרח הרחוק? לשני האזורים האלה, המרוחקים מאוד זה מזה, יש יתרונות רבים. שניהם מציעים טבע פראי ונופים עוצרי נשימה, מסלולי טרקים מצוינים, תרבויות מרתקות, וחשוב לא פחות – אוכל נהדר, אם כי כמובן שונה מאוד בכל מקום. הבחירה קשה ואנחנו כאן בשביל לעזור – הנה כמה גורמים שיעזרו לכם להחליט, אתם רק צריכים לסדר לעצמכם את רשימת העדיפויות ולבחור מה חשוב לכם בטיול.

איפה הטבע הכי יפה?

בתחום הזה הבחירה בין דרום אמריקה למזרח קשה במיוחד. בהכללה ניתן לומר שמזרח אסיה תקסום יותר למי שאוהב מזג אוויר חם ונופים טרופיים. במזרח אסיה תמצאו יערות טרופיים, חופים ואיים קסומים, טרסות אורז, מערות מרשימות ועוד. עם זאת, במזרח אסיה יש גם נופים מסוג אחר, בעיקר בצפון הודו ובנפאל, שם תגלו את הרי ההימלאיה האדירים ואגמים קרחוניים מהפנטים ביופיים. אסיה מציעה כמה אתרי טבע בעלי שם עולמי: טיול בווייטנאם יביא אתכם למפרץ הא לונג עם האיים המצוקיים ולכפרי הדייגים בדלתת המקונג, וגם מערת סון דונג, הגדולה בעולם, נמצאת בווייטנאם. בפיליפינים תוכלו לשוט בנהר התת קרקעי פוארטו פריננסה, להתרשם מגבעות השוקולד ולטפס על הרי געש פעילים, דוגמת פינטובו וטאאל. אתרי טבע נוספים הם מפלי קואנג סי בלאוס, אגם אינלה בבורמה, החופים המופלאים באזור קראבי בדרום תאילנד וכמובן הר האוורסט בנפאל.

טרסות אורז בווייטנאם | צילומים: שאטרסטוק

טרסות אורז בווייטנאם | צילומים: שאטרסטוק

דרום אמריקה מנצחת במגוון, כי באמת יש בה הכל: יערות גשם ונהרות שוצפים, מדבריות צחיחים ופסגות מושלגות, קרחונים ואגמים צלולים. קצרה היריעה מלפרט את כל אתרי הטבע בחלקה הדרומי של היבשת, על קצה המזלג נזכיר רק את מפלי האיגואסו האדירים על הגבול בין ברזיל לארגנטינה; את מדבר המלח הגדול בעולם, סלאר דה אויוני בבוליביה; את איי גלפגוס המפורסמים במגוון המינים האנדמיים החיים בהם; את מדבר אטקמה בצ'ילה שהוא המדבר הצחיח בעולם;  את צוקי הגרניט, האגמים והקרחונים בפארק טורס דל פיינה בצ'ילה, את פארק הקרחונים בארגנטינה, ואת הג'ונגלים הסבוכים של אגן האמזונס, הנהר האדיר שחוצה מדינות רבות.

טורס דל פיינה בצ'ילה. הנופים בדרום אמריקה מגוונים להפליא

טורס דל פיינה בצ'ילה. הנופים בדרום אמריקה מגוונים להפליא

איזו עיר מרגשת יותר?

בדרום מזרח אסיה יש כמה ערים נהדרות שמשתלבות נהדר בכל טיול. למשל, בנגקוק, בירת תאילנד, עיר שיש בה מקדשים וארמונות, חיי לילה תוססים, אוכל משובח ואינספור אפשרויות לשופינג בשווקים ובקניונים. גם בווייטנאם יש ערים מזמינות, בהן האנוי והו צ'י מין סיטי, בשתיהן יש ארכיטקטורה קולוניאלית, המון מסעדות ודוכני אוכל רחוב, חנויות ושווקים ומוקדי עניין ואטרקציות בשפע.

בנגקוק. אחת הערים המסעירות במזרח אסיה

בנגקוק. אחת הערים המסעירות במזרח אסיה

עם זאת, הערים של מזרח אסיה לא יכולות להתחרות בערים של דרום אמריקה, אשר חלקן מהוות יעד בפני עצמו ולא רק בסיס לטיולי המשך. בדרום אמריקה תמצאו את ריו דה ז'ניירו, אחת הערים היפות בעולם המוקפת בתפאורה טבעית של הרים וים. גם בואנוס איירס, המכונה "פריז של דרום אמריקה", היא עיר שקשה לעמוד בקסמה, עם שדרות רחבות ואלגנטיות, סצנת בתי קפה תוססת, מוזיאונים מצוינים, מועדוני טנגו ושכונות בוהמייניות שמזמינות לשיטוט רגלי. שתי הערים האלה הן גם יעד אידאלי לאוהבי כדורגל, ומומלץ לשלב בביקור צפייה במשחקים של קבוצות מהמובילות בעולם. בנוסף, יש עוד הרבה ערים נהדרות, קטנות יותר ומרתקות מאוד, מקרטחנה בקולומביה ועד קוסקו בפרו.

ריו דה ז'ניירו. אחת הערים היפות בעולם

ריו דה ז'ניירו. אחת הערים היפות בעולם

באיזה אתרים היסטוריים תבקרו?

האתרים ההיסטוריים והמפגש התרבותי הם חלק בלתי נפרד מהטיול, בין אם תבחרו בדרום אמריקה או במזרח אסיה. דרום אמריקה מציעה כמה אתרים היסטוריים מרתקים, ובראשם מאצ'ו פיצ'ו, עיר האינקה המדהימה בפרו. הטיול בדרום אמריקה מאפשר הצצה לתרבות הילידית, עם מאות שבטים שעדיין שומרים על אורח חייהם המסורתי. לחלקם ההגעה קשה ומאתגרת, כמו השבטים שחיים ביערות הגשם של האמזונס, אחרים נמצאים באזורים תיירותיים ונגישים יותר, כמו בני שבט האורו שחיים על איים צפים באגם טיטיקקה בבוליביה ובפרו.

מאצ'ו פיצ'ו, עיר האינקה בפרו, מוקפת בתפאורה נופית עוצרת נשימה

מאצ'ו פיצ'ו, עיר האינקה בפרו, מוקפת בתפאורה נופית עוצרת נשימה

גם במזרח אסיה אין מחסור באתרים היסטוריים מרתקים, ובראשם עיר המקדשים אנגקור בקמבודיה, אשר שימשה כבירת האימפריה הקמרית וכמרכז העירוני הגדול בעולם באותה תקופה. גם העיר באגאן בבורמה גדושה בסטופות ובמקדשים עתיקים. הבונוס הגדול של טיול במזרח הוא האפשרות לחוות את התרבות המקומית האותנטית מבלי להתאמץ יותר מדי. נזירים בודהיסטים שהולכים ברחוב הם מחזה נפוץ כמעט בכל מדינות האזור, ואפשר, במיוחד בהודו, לחוות את התרבות המקומית על ידי שהייה במרכזים רוחניים המציעים סדנאות מסוגים שונים, מוויפסאנה ויוגה ועד בישול ועיסוי איורוודי.

באסיה מפגש עם נזירים בודהיסטים ברחוב הוא עניין שבשגרה

באסיה מפגש עם נזירים בודהיסטים ברחוב הוא עניין שבשגרה

מה אוכלים שם?

בכל הנוגע לאוכל, הסוגייה קצת יותר מורכבת. דרום אמריקה היא אמנם גן עדן לאוהבי הבשר, אבל סטייקים עסיסיים תמצאו בעיקר בארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה וברזיל. במדינות אחרות, דוגמת בוליביה ואקוודור, האוכל פעמים רבות דל ולא מגוון, וגם אם הוא זול ומשביע אין בו בשורה קולינרית של ממש.

ארגנטינה היא גן עדן לקרניבורים

ארגנטינה היא גן עדן לקרניבורים

מזרח אסיה, לעומת זאת, היא גן עדן קולינרי. תמצאו כאן כמה מהמטבחים הטובים בעולם, בהם המטבח ההודי, התאילנדי והווייטנאמי, עם עושר מסחרר של צבעים וטעמים. דוכני אוכל רחוב נמצאים בכל פינה, וממש בזול תוכלו ליהנות ממנה של פאד תאי, מרק פו וייטנאמי או תבשיל קארי. אוהבי דגים יחגגו בדרום-מזרח אסיה, וגם הצמחונים יסתדרו כאן מצוין.

במזרח אסיה תמצאו בכל פינה דוכני אוכל רחוב בהם אפשר ליהנות מארוחה זולה וטעימה

במזרח אסיה תמצאו בכל פינה דוכני אוכל רחוב בהם אפשר ליהנות מארוחה זולה וטעימה

כמה זה עולה לי?

גם דרום אמריקה וגם מזרח אסיה זולות ביחס לאירופה ולצפון אמריקה, אולם באופן כללי ניתן לומר שדרום אמריקה יקרה יותר ממזרח אסיה. הטיסות לדרום אמריקה לרוב יקרות יותר וגם עלויות השהות גבוהות יותר. האוכל והלינה יקרים יותר בדרום אמריקה, וכך גם התחבורה. המרחקים העצומים מצריכים לקחת טיסות פנימיות, מה שמייקר את הטיול עוד יותר. עם זאת, גם בדרום אמריקה יש מדינות זולות יותר וזולות פחות – ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה הן היקרות ביותר, בוליביה, אקוודור ופרו נחשבות למדינות זולות.  .

במזרח אסיה, במיוחד בהודו, נפאל, קמבודיה, לאוס ובורמה, המחירים זולים משמעותית. תאילנד קצת יותר יקרה, אבל היא נותנת תמורה נהדרת למחיר, כאשר במחיר הוגן למדי אפשר ליהנות מבונגלו על החוף, ארוחות טובות ושייקים טרופיים למכביר.

בתאילנד אפשר ליהנות מבונגלו פשוט על החוף במחיר שווה לכל נפש

בתאילנד אפשר ליהנות מבונגלו פשוט על החוף במחיר שווה לכל נפש

אז אחרי כל ההשוואות, לאן באמת כדאי לנסוע: לדרום אמריקה או למזרח אסיה? שני היעדים נהדרים לטיול, אבל כדאי לדעת שמזרח אסיה קלה יותר להגעה, עם הרבה טיסות ישירות מישראל – לבנגקוק, בייג'ינג, שנחאי, הונג קונג ועוד. אם יש לכם יותר זמן ואתם יכולים להשקיע יותר כסף בהגעה ליעד ובטיסות פנימיות לאתרים היפים ביותר – דרום אמריקה מחכה לכם. למרות שבינינו, לא חייבים לבחור רק באחד מהיעדים הללו – אחרי שתטיילו במזרח, קחו את הזמן, תנוחו ותאספו כוחות וכסף ואז טוסו לדרום אמריקה. או להיפך. כך או כך, לא תצטערו על הבחירה.

 

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.