תפריט עמוד

בשביל החוויה: אירועים עם תוכן

איך הופכים רגעים חשובים בחיים למלאי משמעות ובלתי נשכחים? מציינים אותם בדרך אחרת: במקום חגיגה של מוזיקה ואוכל, למה שלא תצאו אל הטבע, תטיילו, תתנסו במשימות, תגלו דברים חדשים על עצמכם ועל החברים והמשפחה

יש מקומות בעולם שבהם מציינים את המעבר מילדות לבגרות בקפיצת בנג'י, במקומות אחרים טקס ההתבגרות מלווה בקעקוע הגוף ויש שבטים בצפון אמריקה שבהם המתבגר נדרש לשהות לבד בטבע במשך כמה ימים כדי להוכיח שהוא בשל להצטרף לחבורת המבוגרים. אצלנו נוהגים בדרך כלל לציין את הפרידה מהילדות במסיבה רועשת, עם מוזיקה, מזנוני אוכל וצלם מגנטים. מסיבות בר ובת המצווה דומות כל כך זו לזו, כך שזה לא מפתיע שהמשתתפים מתקשים להבדיל בין אירוע לאירוע. וזאת בדיוק הסיבה שמומלץ לצקת תוכן מיוחד לאירוע. איך מארגנים אירועים עם תוכן? זה פחות מסובך ממה שחושבים.

היציאה לטבע יוצרת חוויות מגבשות ומעצימות

היציאה לטבע יוצרת חוויות מגבשות ומעצימות

ערך מוסף לאירוע

לא משנה אם אנחנו מציינים מעבר מילדות לבגרות, יום הולדת עגול, יום נישואין או פרישה ממקום העבודה – כל אחד רוצה שהרגעים המשמעותיים בחייו ייחרטו בזיכרון. כדי שזה יקרה, צריך להפוך אותו לשונה ממה שחווינו עשרות פעמים בעבר. אחת הדרכים להוסיף תוכן לאירוע היא להפעיל את המשתתפים. זה יכול להיות טיול רגלי, משימות מהנות, פיקניק בטבע בשילוב משחקים – כל דבר שיעלה את מפלס ההתרגשות. כי רגש זה דבר שזוכרים.

עם קצת השקעה ויצירתיות כל אירוע יכול להפוך למיוחד, ואם אתם מתקשים יש חברות שיכולות לעזור לכם בזה. קחו למשל את "בשביל החוויה", חברה שעוסקת בהפקת אירועים וטיולים עם ערך מוסף. הפעילות משלבת ידיעת הארץ, ערכי טבע, חברות ושיתוף פעולה, בין אם מדובר באירועי בר/בת מצווה, ימי הולדת למבוגרים, טיולי זיכרון אופטימיים המוקדשים להנצחת אהובים שהלכו לעולמם, טיולי משפחות, מסעות שורשים ועוד. באירועים מהסוג הזה האורחים לא באים רק בשביל לאכול, אלא לוקחים חלק אקטיבי בפעילויות, ובסופן הם לומדים להכיר טוב יותר את עצמם ואת בעל או בעלת השמחה.

פעילות אתגרית ומגבשת בחגיגת בר מצווה מבטיחה שהאירוע יזכר לשנים ארוכות

פעילות אתגרית ומגבשת בחגיגת בר מצווה מבטיחה שהאירוע יזכר לשנים ארוכות

מסע העצמה

אם כבר הזכרנו טקסי התבגרות בעולם, ראוי במיוחד לציין את האירועים, המסעות והסדנאות שמוקדשים לשנת בר/בת מצווה ולקשר בין הורים וילדים. קחו לדוגמה את מסע הברכות לעתיד. במקום ברכות סטנדרטיות לבר או בת המצווה, המשתתפים יוצאים ליום טיול בטבע, שמוקדש למהות האמתית של כל ברכה. בכל תחנה במסע מתמודדים עם משימה אחרת, שמתמקדת באחת הברכות – אומץ, יצירתיות, תושייה וכדומה. בעזרת המשתתפים, בני המצווה צוברים ברכות שילוו אותם בהמשך החיים. בכל תחנה יש מעטפה ובה חלק מפאזל של קולאז' תמונות. בסיום כל המשימות, כשמשלימים את הפאזל, מגלים ברכה מההורים.

במהלך מסע בשביל הבגרות עוברים משימות מעצימות | צילום: ליטל ישורון

במהלך מסע בשביל הבגרות עוברים משימות מעצימות | צילום: ליטל ישורון

חוויה נוספת, המתאימה מאוד לבנות מצווה, אך לא רק להן, הוא "מסע גיבורות" – מסע העצמה לאימהות ובנות בעקבות נשות מופת בהיסטוריה היהודית והישראלית. בכל תחנה מספרים את סיפורה של אחת הגיבורות ומשלבים משימות לחיזוק הקשר בין האם והבת. המסע משלב טיולי הליכה קצרים, סדנת העצמה ודימוי גוף, מפגש עם נשים דרוזיות וחוויות נוספות. אל המסע מצטרפת צלמת מקצועית שמתעדת אותו, כדי שהאם והבת יוכלו לזנוח את הטלפונים והמצלמות ולהתמקד בחוויה עצמה.

הבנות שמשתתפות במסע גיבורות יוצרות חברויות לכל החיים | צילום: ליטל ישורון

הבנות שמשתתפות במסע גיבורות יוצרות חברויות לכל החיים | צילום: ליטל ישורון

לחזק את הקשר

מסע מסוג אחר, שמיועד להורים ולמתבגרים (מכיתה ו' ומעלה) נקרא "בשביל הבגרות – מתגבשים לחיים". זהו מסע בן יומיים, המשלב טיולים בטבע עם אתגרים פיזיים ומנטליים, היסטוריה ומסורת. המסע מתקיים במדבר יהודה ובמהלכו גולשים במפלים, משכשכים במי מעיין, מטפסים בזריחה בשביל הנחש למצדה וישנים באוהל גדול במצוקי דרגות. במסע משולבות כל מיני משימות – אישיות, זוגיות וקבוצתיות, אשר מעצימות את הילדים ומחזקות את הקשר בינם לבין ההורים. קשה להאמין באיזו מהירות מתבגרים, שרק לפני כמה שעות היו צמודים למסכים, מתחברים לטבע, למשימות ולקשר המחודש עם ההורים.

חוויות במסע "בשביל הבגרות". אתגרים פיזיים ומנטליים | צילום: ליטל ישורון

חוויות במסע "בשביל הבגרות". אתגרים פיזיים ומנטליים | צילום: ליטל ישורון

חוויה נוספת, שמיועדת למשפחות עם ילדים מגיל ארבע, היא "המירוץ למטמון". זוהי פעילות משפחתית מגבשת בטבע, בנופים הירוקים של יער עופר בכרמל. הפעילות מתקיימת בחמש תחנות, שבכל אחת מהן יש כתב חידה או משימה, בתחנה האחרונה צריך למצוא תיבת המטמון ולגלות איך לפתוח אותה.

זוהי רק רשימה חלקית מתוך מגוון הפעילויות שבהן אפשר לציין אירועים מיוחדים, לא רק בין הורים לילדים, אלא גם בין בני זוג, חברים לעבודה ובני משפחה בוגרים. זוהי אלטרנטיבה מצוינת לאירועים שגרתיים ודרך להבטיח שהחוויה שעברתם תיזכר לשנים ארוכות, בראש וגם בלב.
פרטים נוספים בטלפון 054-9982258, אתר אינטרנט

—————–
כתבה פרסומית

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...