תפריט עמוד

ברלין היא עיר נפלאה ומרתקת, עם שפע של אתרים היסטוריים, מוזיאונים, פארקים ואתרי תרבות, ואפשר לחזור אליה שוב ושוב בלי למצות את כל מה שיש לה להציע. כמו בכל עיר, גם בברלין יש כמה אתרי חובה שאסור להחמיץ את הביקור בהם, אבל אם אתם בביקור חוזר בעיר או שפשוט נמאס לכם לעמוד בתורים הארוכים בכניסה לאתרים השונים, אספנו עבורכם חמישה מקומות נהדרים ברחבי העיר שנמצאים מחוץ למסלול התיירים המוכר.

שוק: Nowkölln 's Flowmarkt
שכונת נויקלן (Neukolln), שעד לאחרונה היתה שכונת מהגרים עם תדמית בעייתית ואחוזי פשיעה גבוהים, הפכה לאחרונה לאחד האזורים הטרנדיים ביותר בברלין. לאזור הגיעה אוכלוסייה של סטודנטים ואמנים צעירים, בעקבות עליית מחירי הדיור בקרויצברג ובפלנצאואר-ברג שעברו תהליך דומה, והכניסו רוח צעירה ורעננה לשכונה, שעדיין לא נכבשה על ידי גדודי התיירים ונהנית מאווירה מחתרתית משהו, לפחות בינתיים. לצד בתי קפה, מסעדות ופאבים, נפתח בשכונה גם שוק פשפשים, לא גדול אבל מוצלח במיוחד, שפועל ביום ראשון השלישי בכל חודש. המקומיים כבר גילו את השוק, בעוד שמרבית התיירים עדיין מנסה לפלס להם דרך בין ההמונים בשווקים תיירותיים ופופולריים כמו שוק 17 ביוני. השוק, Nowkölln 's Flowmarkt, נהנה ממיקום מוצלח לאורך תעלת Landwehrkanal, ממש על המים.


הופעה בשוק הפשפשים של נויקלן. אווירה טובה ורגועה | צילום: mompl, flickr

השוק הוא גן עדן לכל חובבי הוינטאג', ואפשר לקנות בו בגדי יד שנייה, אביזרי אופנה, ציורים ועבודות אמנות, תקליטים ופריטי עיצוב לבית. לצד אלה, אפשר ליהנות מדוכני מזון שמוכרים מאכלים תוצרת בית, רובם כאלה שתושבי השכונה מכינים במטבח הביתי שלהם. ביום יפה אפשר לשבת על הספסלים וליהנות מארוחת צהריים קלה תחת קרני השמש. כיף לטייל במקום גם אם לא קונים דבר. האווירה טובה ורגועה, הקהל צעיר ומעודכן והופעות של להטוטנים ומוזיקאים לצד מסיבות רחוב עם די.ג'ייז הן מחזה שכיח במקום.

כתובת: Maybachufer, Neukölln

תצפית: בכדור פורח Hi-Flyer captive balloon
מרבית התיירים בברלין לא מוותרים, ובצדק, על אחת או יותר מנקודות התצפית המפורסמות על העיר, כמו התצפית מבניין הרייכסטאג או מראש מגדל הטלוויזיה. אבל יש נקודת תצפית אחת, מרגשת עד מאוד, שעל אף שקשה לומר שהיא סודית – ניתן לראות אותה כמעט מכל פינה בעיר – לא רבים התיירים שמגיעים אליה. מדובר בכדור הפורח Hi-Flyer captive balloon.


ברלין בכדור פורח. תצפית לא שגרתית על העיר

הכדור, שמחובר בכבל חזק לקרקע, מתרומם בכל רבע שעה לגובה של 150 מטר מעל פני הקרקע. הכדור שוהה למעלה במשך כרבע שעה, שבמהלכה אפשר ליהנות מתחושת ריחוף קל, מלווה בתצפית פנורמית נהדרת על העיר. צ'ק פוינט צ'ארלי, שער ברנדנבורג, הטירגרטן, מרכז סוני – על כולם אשר להשקיף מלמעלה, מזווית מיוחדת ולא שגרתית. מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים חובבי ריגושים.

הגעה: העלייה לכדור בסמוך לצ'ק פוינט צ'רלי, בפינת הרחובות Wilhelmstraße ו- Zimmerstraße.
צילומים במוזיאון הלמוט ניוטון | צילום: Franklin Heijnen, flickr

מוזיאון: מוזיאון הצילום – קרן הלמט ניוטון
מוזיאון הצילום שברובע שרלוטנבורג מוקדש ברובו לצלם הלמוט ניוטון, יליד ברלין, שהיה צלם האופנה המשפיע ביותר במאה העשרים והתפרסם בעיקר הודות לצילומי הנשים הארוטיים שלו. ניוטון הוריש למוזיאון הצילום אוסף של כאלף מצילומיו. בנוסף לצילומים של ניוטון, הביקור במוזיאון מאפשר ללמוד על חייו ופועלו של ניוטון, דרך סרטים, מסמכים, אוסף של מאה כרזות שפרסמו את התערוכות של ניוטון וגם אוסף המצלמות שלו ואביזרים שונים ששימשו אותו בצילומים. לצד הצילומים של ניוטון מוצגים במוזיאון גם צילומיה של אשתו, אליס ספרינגס, שהיתה גם היא צלמת, וכן צילומים של צלמים נוספים שהושפעו מניוטון. המוזיאון שוכן בבניין ניאו-קלאסי מרשים.

כתובת: Jebensstraße 2, רובע שרלוטנבורג

פארק טמפלהוף. שדה התעופה הוסב לפארק הגדול בעיר | צילום: visitBerlin

פארק: טמפלהוף (Templehof)
אין תייר בברלין שפוסח על ביקור בטירגארטן, היפה ביותר מבין הפארקים של העיר. אבל ברלין שופעת פינות ירוקות נוספות, ויש בה עוד הרבה מאוד פארקים וגנים מוצלחים. פארקים נוספים שכדאי להגיע אליהם הם פארק בריצר (Britzer Garten); גני העולם (Gaerten der welt), אתר ובו גנים בסגנון סיני, יפני, איטלקי, אוריינטלי ועוד); ופארק טרפטואו (Treptower Park), כולם שופעי צמחייה, עצים ומים. אבל הפארק המפתיע ביותר בעיר הוא פארק Templehof, ששוכן במתחם נמל התעופה לשעבר טמפלהוף, כמה קילומטרים מדרום-למרכז העיר. לא מדובר בפארק היפה ביותר בעיר, אבל בנוסף לעובדה שזהו הפארק הגדול ביותר בעיר (גודלו כפול פי 3 מההייד פארק הלונדוני), מדובר באתר היסטורי. המקום שימש בעבר כשדה אימונים עבור פרידריך השני מלך פרוסי, וממנו המריאה ספינת האוויר הראשונה בעולם. בשנות העשרים של המאה הקודמת הוכרז המקום כשדה תעופה, אחד מהראשונים בעולם, מאוחר יותר הורחב נמל התעופה על ידי הנאצים ואף שימש אותם רבות (מה שהעניק לו את הכינוי המפוקפק "נמל התעופה של היטלר"), ובהמשך הוא שימש את האמריקאים במהלך המצור על מערב ברלין ב-1948. ב-2008 נסגר נמל התעופה ושנתיים מאוחר יותר נפתח במקום הפארק.

על אף שהמבנים שבו עומדים על כנם, מסלולי הטיסה הפכו לפארק מישורי עצום בגודלו, שאין בו עצים אבל יש בו מרחבים עצומים של מדשאות לצד מסלולי ריצה, רכיבה על אופניים ועוד. בסופי שבוע מגיעים לפארק המוני ברלינאים שעושים במקום פיקניקים, משחקים כדורגל, מחליקים על רולר בליידס, מעיפים עפיפונים, רוכבים על אופניים ועוד.


תעלות בנוי ונדיג | צילום: mac42,flickr

טבע: Neu-Venedig
אם לפארק טמפלהוף מגיעים בשביל ללמוד היסטוריה, לעשות ספורט ולפגוש את המקומיים, הרי שלנוי ונדיג (Neu-Venedig), ונציה החדשה של ברלין, מגיעים כדי לספוג טבע באחת מהפינות הירוקות והפסטורליות של העיר, ולהשאיר את שאון העיר הגדולה הרחק מאחור. זהו אזור של תעלות מים סבוכות בדרום-מזרח העיר, ממזרח לאגם מוגל (Müggelsee), ולמרות שהתעלות הרבות העניקו למקום את הכינוי ונציה הקטנה, הנופים הירוקים והאווירה הפסטורלית לא מזכירים במאום את ההמולה של כיכר סן מרקו. בעבר היה זה אזור ביצות, אבל בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת יובשו הביצות שליד נהר השפרה, והיום יש במקום חמש תעלות ו-12 גשרים, כשמסביב יש הרבה גנים יפים. בתקופת השלטון הקומוניסטי, חברים רבים בממשלה המזרח-גרמנית החזיקו בתים מפוארים ממש על קו המים. ניתן לשכר סירה ולשוט בתעלות הצרות.

כתובת: Fürstenwalder Allee

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.