תפריט עמוד
בשביל לקפוץ בנג'י לא צריך ידע מוקדם, רק הכנה נפשית לחוויה מטלטלת. צריך להגיע לאתר הקפיצה – גשר או מגדל גבוה – לעמוד בגבורה בשקילה שאחריה כותבים לך את משקלך על היד, אקט שרבים מגדירים כחוויה טראומטית, ולהמתין להתאמת רצועת גומי. עולים על הרמפה, המפעילים קושרים לקרסוליים את רצועת הגומי העבה, החזקה והארוכה, אתם בוחרים תנוחת קפיצה – עם הפנים כלפי הנוף או עם הגב – לוקחים אוויר, וקופצים. האדרנלין מרקיע שחקים וקצת מאבדים אוריינטציה, אתם תלויים מהרגליים, הראש כלפי הקרקע, מיטלטלים למעלה ולמטה, ואז מחלצים אתכם. זהו. הכל נגמר בתוך דקות, אבל החוויה לא תישכח במהרה. עושה לכם חשק?
קפיצת בנג'י היא אחת מפעילויות האקסטרים היותר מוזרות שהמציא האדם. הרעיון הגיע מטקסי הבגרות של נערים באיי ונואטו (Vanuatu) שליד אוסטרליה, שצולמו בידי צוות של הבי.בי.סי בשנות החמישים. הנערים קפצו מעצים כשהם קשורים בקרסוליהם לענפי צמח מטפס. את קפיצת הבנג'י המודרנית הראשונה עשו ארבעה חברים מ"המועדון לספורט מסוכן" בבריטניה, שקפצו ב־1979 מגשר קליפטון בבריסטול (Bristol). הם נעצרו בידי המשטרה, אבל זה לא מנע מהם להמשיך לפתח את הספורט בארצות הברית, כשקפצו מגשר הזהב בסן פרנסיסקו ומכדור פורח. הניו זילנדי איי.ג'יי האקֶט היה הראשון שהפך את העניין לעסק והציע בנג'י לקהל הרחב. בזכותו נחשבת היום ניו זילנד בטעות מולדת הבנג'י.

חברתו של האקט עדיין מפעילה קפיצות בנג'י בכמה אתרים בקווינסטאון ובאוקלנד שבניו זילנד. האתר בגשר קווראו (Kawerau) באזור קווינסטאון, שבו ביצע האקט את הקפיצה המסחרית הראשונה ב־1988, הוא המפורסם באתרים בניו זילנד. הקפיצה נעשית מגובה 43 מטר והתענוג עולה 180 דולר ניו זילנדי, כולל הסעות מקווינסטאון וחולצה מתנה. באזור קווינסטאון גם נמצא אתר הבנג'י הגבוה בניו זילנד, Nevis Highwire. גובהו 134 מטר והוא מספק 8.5 שניות של נפילה חופשית תמורת 260 דולר ניו זילנדי.

לפי ספר השיאים של גינס גשר בלוקרנס ריבר (Bloukrans River), כארבעים קילומטר ממזרח למפרץ פלטנברג (Plettenberg) בדרום אפריקה, הוא גשר הבנג'י הגבוה בעולם, בגובה 216 מטר מעל נהר בלוקרנס. חברת Face Adrenalin מפעילה את האתר והקפיצה עולה 690 ראנד שהם כ-320 שקל

לאמיתו של דבר אתר הבנג'י ממרומי סכר ורצסקה (Verzasca) שליד לוקרנו
(Locarno) בשווייץ הוא הגבוה בעולם, 220 מטר גובהו. ג'יימס בונד קפץ כאן בסרט "גולדן איי". כדי לקפוץ כמו בונד תשלמו 255 פרנק שווייצרי (כ־1030 שקל).

אינדקס של מפעילים ואתרים של בנג'י באירופה

בקולורדו שבארצות הברית נמצא אתר הבנג'י רויאל גורג' ברידג'
(Royal Gorge Bridge). גובהה של פלטפורמת הקפיצה הוא 321 מטר, מה שהופך אותה לפלטפורמה הנייחת הגבוהה בעולם, אך היא לא פתוחה באופן סדיר. גם קליפורניה היא אחת המדינות הפעילות בתחום, וחברת Bungee Adventure מפעילה קפיצות בהרי סיירה נוודה. הקפיצה מתבצעת מגשרים מעל אגמים או נהרות ומחירה מתחיל ב־99 דולר ועד 399 דולר לקפיצה, בהתאם לגובה.

גם בנפאל כדאי לחשוב על שילוב בנג'י בטיול – נמצא בה אחד מאתרי הקפיצה המרהיבים והגבוהים בעולם. במקום שנקרא Last Resort, בגבול שבין נפאל לטיבט, נבנה גשר פלדה בגובה 160 מטר מעל הנהר בהוטה קוסי
(Bhote Koshi). חברת Bungy Nepal מציעה חבילה עתירת אדרנלין הכוללת בנג'י, לינה ורפטינג תמורת 150 דולר. בנג'י עולה 90 דולר.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.