תפריט עמוד

אתרים מומלצים ברשת – טיולים ומסעות

פסטיבל הזית בגליל, ביקור על סיפון האייר פורס 1, חופשות אקסטרים, אירועים בפטראס בירת התרבות האירופית ועוד אתרים מומלצים לחובבי הטיולים והמסעות

מטעי הזיתים של הגליל שוקקים פעילות בימים אלה, בשיאה של עונת המסיק. זה הזמן לנסוע לבתי הבד של הגליל לצפות בתהליכי הייצור של השמן הזך – למרות שאת מקומן של אבני הים והממל בבית הבד החליפו כבר מזמן מכונות מודרניות. עם זאת, בבית הבד "נעים שנאן" בג'וליס ישנה מכונה שפועלת בשיטה דומה. בשבת הקרובה אפשר עדיין ליהנות מאירועי פסטיבל "ימי ענף הזית" הנערכים ברחבי הגליל, הכוללים טעימות שמן זית, ארוחות גליליות, טיולים מודרכים והופעות אמנים.

בכל שנה מקבלת אחת מערי אירופה, למשך שנה אחת, את התואר "בירת התרבות האירופית", במסגרת פרוייקט שהחל בשנת 1985 כדי להגביר את המודעות לרבגוניות התרבותית ביבשת. במהלך השנה מתקיימים בעיר אירועי תרבות המייצגים את כל גווני התרבויות של אירופה. בשנת 2006 קיבלה את התואר העיר פטראס ביוון, ובאתר האינטרנט שהקימה לרגל האירוע ניתן לעקוב אחר האירועים שהתקיימו, וגם אלה שמתוכננים, עד תום השנה. בשנה הבאה יהיו שתי בירות תרבות אירופיות: סיביו ברומניה, ולוקסמבורג.

צילום: באדיבות patras2006.gr/en

כביש מס 66 הוא שם דבר בארה"ב, וזכה לכינוי "אם הכבישים" (The Mother Road). למעשה, כיום הכביש כבר אינו מופיע ככזה על מפות מודרניות, אך התוואי ההיסטורי שלו, המוביל משיקגו במזרח ללוס אנג'לס במערב, מהווה עדיין מוקד משיכה לחובבי היסטוריה אמריקנית. האתר הזה מהווה מדריך מפורט במיוחד לכמעט כל חלק של התוואי המקורי, המתעד באופן כמעט אובססיבי את הכביש ואת האטרקציות המשיקות לו.

אוכלוסיית נוסעי הטיסות נחלקת לשניים: אלה שמתים על הארוחה במטוס, ואלה שלא סובלים אותה. אלה וגם אלה מוזמנים לצלם את הארוחה שקיבלו במטוס ולשלוח את התמונה לאתר הזה, עם הביקורת (או המחמאות) שלהם. כשתכנסו לאתר, ותגיעו לעמוד של "אל-על" (הרי אתם לא יכולים להתאפק), תגללו למטה ותמצאו תמונה של ארוחת המחלקה הראשונה, כפי שצולמה על ידי איש צוות. האם זה באמת נראה כאילו אתם מפסידים משהו מיוחד?

צילום: באדיבות www.airlinemeals.net

לא בהכרח חייבים לדעת צרפתית כדי להכיר את הפינות הקסומות והחבויות ביותר של בירת צרפת: חברה קטנה מפעילה בפריז סיורים רגליים, בני כשעתיים, המודרכים על ידי מדריך דובר אנגלית, הבקי בהיסטוריה (ובהווה) של המקום, ובמחיר לא יקר כל כך (10 יורו למבוגר). יש גם סיור אחד יוצא דופן ופופולרי במיוחד: הסיור בעקבות הספר (והסרט) "צופן דה וינצ'י"; הסיור הזה עולה 12 יורו למשתתף.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מזמין את גולשי האינטרנט לסיור ברחבי הקרמלין: אותו מתחם מסוגר של מבני ממשל ומגורי המשפחה הנשיאותית, שבעבר (ויש הטוענים כי גם בהווה) הטיל אימה על כל הצופים בו, מתוך המחשבה על מה שמתרחש בתוכו, ובעיקר במרתפיו. אתר האינטרנט של נשיא רוסיה לוקח אותנו לסיור על חומות הקרמלין, בין בנייני הממשל, אתרי הזיכרון, הכיכרות והגנים, וגם – למשכן הנשיא.

ואחרי הביקור בקרמלין, אין כמו סיור באחד מהסמלים של המעצמה שמנגד: מטוס "חיל האוויר מס' 1", מטוסו של נשיא ארה"ב. אין הכוונה למטוס הבואינג 747-200B המשרת את ג'ורג' בוש בימינו, כי אם לבואינג VC-137B, מטוס הסילון הראשון ששירת את נשיאי ארה"ב, אשר מוצב כיום במתחם מוזיאון התעופה בסיאטל, וושינגטון, וניתן לעלות ולבקר בו. המטוס הזה שירת את הנשיאים אייזנהאואר, קנדי, ג'ונסון וניקסון ועל סיפונו הושבע הנשיא ג'ונסון כנשיא ארה"ב, לאחר הירצחו של קנדי.

זו, כנראה, השאלה המעניינת ביותר את מי שנתקל בראשונה באורחות חייהם של בני האיימיש, העדה הנוצרית שזכתה לפרסום עולמי בשנות ה-80, בסרט הקולנוע "העד", המתאר מפגש בין שוטר "רגיל" לבין אשה מכת האיימיש, שבנה היה עד לרצח. היות שאין להם חשמל, קצת קשה לצפות שיהיה לקהילה שלהם אתר רשמי או משהו מעין זה. באתר הזה, המקדם את התיירות למחוז "ההולנדי" לנקסטר במדינת פנסילבניה שבו מרוכזים יישובי האיימיש, נונתים מענה לכמה מהשאלות המסקרנות ביותר.

צילום: באדיבות www.incredible-adventures.com

רוצים להיות קוסמונאוטים ליום אחד, ולהתאמן בסימולטורים של אנשי צוות החלל הרוסי? או ממש לטוס על גג האטמוספירה, בגבול החלל? לחלופין אפשר גם לצלול עם כרישים, להתאמן עם מאבטחי אישים, ועוד. אנשים עושים דברים כאלה, מסתבר. כמה אלפי דולרים (לא רבים), וגם אתם תוכלו לספר משהו באמת מקורי לנכדים. מידע על "החופשות" המיוחדות הללו אפשר למצוא באתר הזה, הנקרא באורח מתאים ביותר, "הרפתקאות מדהימות". (Incredible Adventures).


הנהלת רשות התחבורה של לונדון מציעה לגולשים מדריך מידע מפורט אודות השימוש במערכת הרכבות התחתיות של בירת אנגליה. מעבר למידע הצפוי (מפות, קווים, מחירים, וכו') אפשר למצוא שם מידע שימושי על "האטיקט" (קוד ההתנהגות), וכן מידע היסטורי מרתק על ההיסטוריה של מערכת התחבורה התת קרקעית הראשונה בעולם.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...