תפריט עמוד

האתר AfricaGuide.com הוא אחד המדריכים הנרחבים והמקיפים ביותר באינטרנט העוסקים ביבשת המסתורית, שמסקרנת כנראה יותר מכל יבשת אחרת ועדיין רק מעטים מכירים אותה מקרוב. האתר כולל את כל המידע השימושי לתייר, והרבה מעבר לכך: בישול אפריקני, סוגיות הקשורות לבריאות, מידע על פעולות צדקה וסיוע ביבשת, ועוד.

האמן הבינלאומי דניאל טיילור מתמחה בציורי טבע ריאליסטיים (כאלה שגורמים לתהות: "רגע, זה לא תצלום?") של בעלי חיים בסביבתם הטבעית. את ציוריו הוא תורם לקרן השימור של אפריקה (ACF), שמציעה את ציוריו למכירה, ומבטיחה להקדיש את הרווחים מהמכירה לפרוייקטים שונים לשימור של אותם בעלי חיים, שלעיתים נמצאים בסכנת הכחדה.

עשרות קבוצות שונות, רובן ארגונים לא ממשלתיים ללא כוונות רווח, פועלות ברחבי אפריקה למען מטרות שונות – הגנה על בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה, שמירה על ערכי טבע ועוד. אתר האינטרנט של הקרן לשימור אפריקה (ACF) מכיל אינדקס נרחב של רבות מהקבוצות הללו, לפי המדינה שבה הן פועלות.

הגם שעדיין קצת קשה לכנות יעד אפריקני כ"יעד תיירות פופולרי", דומה שטנזניה, השוכנת לחופו של האוקיינוס ההודי, מדרום לקניה, יכולה להתכנות בשם הזה, לפחות יחסית לשאר מדינות אפריקה. קרבתה לים, כמו גם העושר הטבעי, מהווים את מוקדי המשיכה העיקריים בה. מועצת התיירות של טנזניה מפעילה את אחד מאתרי האינטרנט הרשמיים המפורטים ביותר באפריקה. האתר כולל מידע רב על פעילויות מומלצות, דרכי הגעה ותחבורה, ואפילו עצות בענייני שופינג.

אם הסיסמה של מועצת התיירות של טנזניה היא "אפריקה האותנטית", זו של זמביה מתהדרת בסיסמה: "אפריקה האמיתית"; אבל לא ממש מוכרחים להיכנס לשאלה מי מהן צודקת. זמביה מתגאה בעיקר בעושר הנהרות שלה – ובמיוחד במפלים המצויים לאורכם, בראשם כמובן מפלי ויקטוריה הידועים, הנקראים בשפת המקום "העשן הרועם".

דיאן פוסי התפרסמה בעולם בעיקר הודות לסיגורני וויבר, שגילמה את דמותה בסרט "גורילות בערפל". הסרט התבסס על הספר שחיברה פוסי, ובו תיעדה את מאבקה למען הגורילות באפריקה מול הציידים ופושטי העורות. פוסי, שחיה עם הגורילות במשך שנים רבות, נרצחה במחנה שלה לפני 21 שנים, בנסיבות שטרם הובררו עד תומן. מורשתה ממשיכות לחיות גם אחריה, בדמות הקרן שהקימה, הפועלת במרץ גם כיום.

בעמוד הפתיחה של אתר האינטרנט לעידוד התיירות באוגנדה, יש ארבע תמונות, שכנראה מסמלות עבור רובנו את תמציתה של אפריקה כולה: מפל מים שוצף, גורילה בג'ונגל, לביאה בערבה, ופני גבר שחור משחור העונד תכשיטים שבטיים. אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה אילו, בסופו של דבר, האלטרנטיבה האוגנדית של החלום הציוני הייתה מתממשת…

אם כבר הייתם בטיול ספארי בטנזניה, וקלטתם במצלמתכם כמה חיות טרף מקומיות, ייתכן שהתצלומים שלכם יהיו לעזר. Tanzania Carnivore Project הוא פרויקט למעקב אחר חיות הטרף במדינה, מתוך מטרה ללמוד על אורחות חייהן ומצבן הכללי. תמונות שצולמו, יחד עם המידע על אתר הצילום והמועד, יכולות ללמד את החוקרים לא מעט, כך מסתבר. והם אפילו מבטיחים לכתוב את השם שלכם באינטרנט.

גם את זה אפשר לעשות באפריקה: חברה קנייתית (והיא מן הסתם לא היחידה) מציעה לכם להצטרף למסעות דיג במימיו העמוקים של האוקיינוס ההודי, בספינת דיג הנהוגה בידי רב-חובל מנוסה. השייט הזה יכול להימשך יום אחד או אפילו שבוע, ואתם מוזמנים להצטרף גם אם אין לכם ניסיון כלל. רק להיזהר לא ליפול למים, כן?

זנזיבר הוא שמו של אי לא גדול, 100 קילומטר אורכו ו-30 קילומטר רוחבו, הנמצא מול חופי טנזניה. זהו אחד מהאתרים הידועים ביותר ביבשת הגדולה, והעיר הראשית שבו, סטון טאון ("עיר האבן") אף נכנסה לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. באתר התיירות הרשמי, מובא פרט מסתורי: נוסע ערבי שביקר באי בשנת 915 כתב כי יש באי שפע של פילים. ב-1295 גם מרקו פולו השאיר עדות דומה. כיום אין באי אפילו פיל אחד לרפואה.

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.