תפריט עמוד

מרוץ המזחלות הגדול, אלסקה

בכל שנה בחודש מרץ מתקיים באלסקה האידיטארוד - מירוץ המזחלות הגדול. המשתתפים דוהרים בהרים, לצד הנהרות ובערבות המושלגות, כמעט ללא הפסקה, במסלול שאורכו 1700 קילומטרים

מדי שנה במהלך חודש מרץ מגיעים לאלסקה עשרות אנשים מכל העולם, שבוחרים מרצונם החופשי להתחרות בתנאים בלתי נסבלים של קור עז וסופות שלגים. כל ה"משוגעים" הללו משתתפים במרוץ מזחלות הכלבים (איידיטארוד). המרוץ הדרמטי מהווה אתגר עצום למתחרים שנאלצים לחצות את שרשרת הרי אלסקה, להמשיך דרך יערות מרכז אלסקה, לעבור על פני נהרות, אגמים ומי ים הברינג הקפואים – סך הכל כ-1,130 מייל (כ-1,700. שיא הזמן לסיום המרוץ הוא תשעה ימים ושלוש שעות והוא שייך לדאג סוינגלי ממונטנה, הזוכה הראשון שאינו תושב אלסקה.

כל משתתף מאמן את קבוצת הכלבים שלו לקראת המרוץ ואחראי לבריאותם ולמזונם. נהגי מזחלות אשר מאמצים את כלביהם יתר על המידה או מתאכזרים אליהם, נפסלים מיד. בדרך כלל מסיימים את המרוץ רק משתתפים בודדים, חלקם מגיעים לאחר כ-12 יום וחלקם אחרי חודש או יותר.סיום המרוץ הוא בעיירה נוֹם, אליה מגיעים בכל שנה אלפי עיתונאים, צלמים ואוהדים מכל רחבי העולם.

המרוץ נולד בעקבות אירוע היסטורי שהתרחש ב-1925. בעיירת הכורים נום פרצה מחלה קטלנית, והנסיוב ממנו יכלו לרקוח את התרופה נמצא רק באנקורג' המרוחקת כאלף מייל משם. לשם כך נאלצו להסיע את התרופה ברכבת כ-250 מייל צפונית לנננה (Nenana), שם חיכו עשרים מתנדבים עם מזחלות כלבים. המתנדבים הסיעו את התרופה עוד 674 מייל בקור מקפיא של מינוס חמישים מעלות. לאחר חמישה ימים של נסיעה הם הגיעו ליעדם והצילו את תושבי העיר. בשנת 1973 הוחלט לשחזר את המסע מאנקורג' לנום, ומאז נחשב האירוע בעיני רבים למרוץ הנהדר ביותר בעולם.

למי זה מיועד

לאוהבי מרוצים הרפתקניים, למי שקור עז וסופות שלגים עושים לו טוב ולמי שאינו מתרגש למראה כלבים שעובדים קשה.

הכנות שכדאי לעשות

מלבד שמירה על כושר גופני מעולה, חשוב להצטייד כראוי. יש לקנות מעיל חם מפוך, בגדי צמר חמים, צעיף, כובע וכפפות ובאופן כללי להיות מוכנים לקור מקפיא עצמות – בעונה זאת הטמפרטורות נעות על פי רוב בין אפס מעלות למינוס עשר, ואף פחות מזה.

איפה לנים?

אנקורג'
באזור הדאונטאון יש הרבה אכסניות, מוטלים (8 Motel, Comfort inn, holiday inn, Days inn) ו-Bed & Breakfest.

Aurora Winds Inn B&B Resort נמצא בדרום אנקורג' ומציע חמישה חדרי אירוח, בריכת שחייה, חדר כושר, ג'קוזי וסאונה. מחיר: מ-125 דולר לחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר. כתובת: 7501 Upper O'Malley Rd. טלפון: 907-3462533.

מלון Voyager (שלושה כוכבים) נמצא במרכז העיר אנקורג'. חדרי המלון ממוזגים ויש בהם רדיו, טלוויזיה, מטבחון מאובזר וחיבור לאינטרנט. אתר אינטרנט

נום
חדרי האירוח של Aurora Inn and Executive Suites נמצאים במרכז העיירה. במקום 68 חדרים ברמות שונות, החל מחדר פשוט עם ועד דירה עם שני חדרי שינה ומטבח. כתובת: 302 E. Front St, אתר אינטרנט

Nome Nugget Inn הוא בית הארחה הממוקם בנקודת הסיום של מרוץ המזחלות. במקום ישנם 47 חדרים ומסעדה.

איפה אוכלים?

באנקורג' המקום הטוב ביותר לאכול פיצה ולשתות בירה הוא The Moose's Tooth Pub and Pizzeria, כתובת: 3300 Old Seward Hwy. אתר אינטרנט

המסעדה האופנתית ביותר בעיר היא Sacks Cafe המגישה מנות יצירתיות שרבות מהן מתאימות לצמחונים. כתובת: 328 G St, אתר איטנרנט

שתי מסעדות חביבותך ברחוב פרונט (Front St) בנום הן המסעדה הסינית Twin Dragons ו-Polar Cub שם תמצאו מנות מהמטבח המקומי.

מה עושים שם בשאר ימות השנה?

אנקורג' היא מרכז עירוני גדול עם מגוון אתרים, בהם מוזיאון אנקורג' להיסטוריה ולאמנויות היפות, מוזיאון הספרייה למורשת (Heritage Library Museum) וארת'קווייק פארק (Earthquake Park).

מדרום לאנקורג', במרחק שבעים קילומטר, נמצא חצי-האי קינאי (Kenai Peninsula), אזור נופש המשלב נופי הרים, פיורדים, שדות קרח וקרחונים. במקום יש מגוון מסלולי הליכה, אתרי קמפינג ונתיבי שיט. מומלץ לבקר בפארק הלאומי קינאי פיורדס (Kenai Fjords National Park) ובכפר הדייגים הומר.

במרחק 382 קילומטר מאנקורג' – לא הרבה במושגים מקומיים – נמצא הפארק הלאומי דנאלי (Denali National Park), אחת משמורות הטבע היפות במדינה. מוקד המשיכה העיקרי כאן הוא הר מקינלי, שגובהו 6,096 מטר. מלבדו תמצאו כאן אגמים צלולים, מרחבים ירוקים ומגוון גדול של בעלי חיים, בהם דובים ואיילים.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.