תפריט עמוד

איי יוון עם ילדים

עם מזג אוויר ים תיכוני, חופים יפים, מלונות מצוינים, הרבה אתרים ואטרקציות, מחירים נוחים וטיסה קצרה - איי יוון הם יעד אידיאלי לחופשה עם ילדים. הנה כמה איים ידידותיים במיוחד למשפחות

קשה לחשוב על יעד שמתאים יותר לחופשה משפחתית מאשר איי יוון. הטיסה אליהם קצרה, מזג האוויר הים תיכוני נוח לאורך רוב חודשי השנה, השהות באיים זולה ביחס ליעדים אירופים אחרים. בנוסף, אפשר לבחור בין חופשה אקטיבית עמוסה בטיולים ופעילויות לחופשה רגועה על חוף הים או לשלב בין השתיים. וגם האוכל מספיק קרוב למטבח שלנו כדי שכל אחד יימצא כאן את המנות החביבות עליו.

השתכנעתם? עכשיו רק צריך לבחור לאיזה אי תרצו לקחת את הילדים. ליקטנו המלצות לכמה איים יווניים שכל אחד מהם מתאים מאוד לחופשה משפחתית ושלרובם אפשר להגיע מהארץ בטיסות ישירות.

עם הפנים לים. אפשר לבלות באיי יוון חופשה שלמה בלי לזוז מקו המים | צילומים: שאטרסטוק

עם הפנים לים. אפשר לבלות באיי יוון חופשה שלמה בלי לזוז מקו המים | צילומים: שאטרסטוק

כרתים: בין חופים להרים

כרתים, הגדול והמגוון באיי יוון, מציע משהו לכל אחד מבני המשפחה. יש בו אתרים ארכיאולוגיים מרתקים, בהם הארמון המינואי קנוסוס (knosoos), שהביקור בו יכול לרתק גם ילדים, במיוחד אם מספרים להם על המבוך והמינוטאור. יש בכרתים ערים מקסימות כמו חאניה (Chania) הציורית עם מבוך של סמטאות עתיקות ונמל מקסים, שאפשר לטייל בה בכרכרה רתומה לסוס, חוויה מיוחדת לילדים. יש גם אתרי טבע נפלאים, אחד האהובים על משפחות הוא אגם קורנס (Kournas), אגם יפה במערב האי המוקף בהרים. עם ילדים גדולים שהם חובבי הליכה ואתגרים תוכלו ללכת בשבילי הליכה בהרים. המסלול המפורסם ביותר באי הוא זה העובר בקניון סמאריה (Samaria), הקניון הארוך ביותר באירופה. אורכו של המסלול 18 ק"מ – אפשר ללכת קילומטרים אחדים ולחזור חזרה או ללכת את כולו ולסיים בחוף הים. בכרתים יש חופים נפלאים, בעיקר במערב האי. בסביבות בירת האי, הרקליון, החופים פחות בתוליים, אבל באזור זה מרוכזות מרבית האטרקציות המשפחתיות.

אב ובנו בנמל הציורי של חניה

אב ובנו בנמל הציורי של חניה

במיוחד לילדים: בכרתים יש מגוון גדול של אטרקציות לכל המשפחה. למשל, יש כאן כמה פארקי מים מוצלחים, דוגמת Aqua Plus ליד חרסוניסוס ו- Limnoupolis הסמוך לחניה; אקווריומים כמו Aquaworld ו-Cretaquarium uפארק דינוזאורים עם מודלים ענקיים שזזים ומשמיעים קולות בגורנס (Gournes) סמוך להרקליון. באגיוס ניקולאוס אפשר לשוט בספינה דמוית צוללת (Semi Submarine) שחלקה התחתון מצוי מתחת למים ודרך דפנותיה אפשר להשקיף על עולם תת ימי עשיר.

מלון למשפחות: מלון Candia Park Village שבאגיוס ניקולאוס מעוצב ככפר יווני קטן על שפת הים, עם בתי אבן נמוכים המוקפים בגנים פורחים ובהם דירות מרווחות נעימות למשפחות, המצוידות במטבחון. במלון בריכה, גן שעשועים, מועדון ילדים מושקע במיוחד טברנה ומסעדה.

Creta Maris שליד חרסוניסוס הוא אחד מהמלונות הפופולריים בקרב משפחות בכרתים. זהו מלון בסגנון הכל כלול הממוקם על חוף חולי ומעוצב בסגנון יווני מסורתי, ובו היצע מסחרר של בריכות, בחלקן יש מגלשות מים, מגוון פעילויות ספורט ימי, מגרשי ספורט וטניס, מועדוני ילדים והמון הפעלות.

איך מגיעים? לאורך כל השנה יש טיסות ישירות בין ישראל לכרתים, אם רוצים לבלות יום או יומיים באתונה אפשר להגיע לכרתים בטיסת המשך או בהפלגה מפיראוס.

אגם קורנס, מאתרי הטבע היפים בכרתים

אגם קורנס, מאתרי הטבע היפים בכרתים

רודוס: אבירים ופרפרים

גם האי רודוס פופולרי מאוד בקרב משפחות, הודות לרצועת חוף יפה, היצע גדול מאוד של מלונות משפחתיים והרבה מוקדי עניין ואטרקציות במרחק נסיעה קצרה מאזורי המלונות. האטרקציה הכי בולטת היא הרובע העתיק של העיר רודוס, בירת האי. העיר העתיקה מוקפת חומה ויש בה ארמון אבירים צלבני וסמטאות צרות, מסעדות וחנויות מזכרות. כדאי לבקר גם בעיירה לינדוס שממוקמת במפרץ יפהפה ומעליה מתנשאת מצודה שאליה ניתן להגיע בטיפוס רגלי או ברכיבה על חמור.

העיירה לינדוס. אפשר לשחות במימי המפרץ היפה או לטפס ברגל או על גב חמור למצודה בראש הגבעה

העיירה לינדוס. אפשר לשחות במימי המפרץ היפה או לטפס ברגל או על גב חמור למצודה בראש הגבעה

אתר הטבע המפורסם ביותר בכרתים הוא עמק הפרפרים (Petaloudes). זהו עמק מיוער שבו מסלול הליכה מקסים בין עצי לבנה, נחלים ומפלים, עם גשרי עץ מעל המים. בן יוני לאוגוסט ממלאים את העמק פרפרים מזן עש ג'רזי המנומר (הם צנועים למראה, אל תצפו למחזה מרהיב של פרפרים בשלל צבעים). כדאי לבקר גם בעמק שבעת המעיינות שבו אגם, מעיינות, ברווזים, ברבורים וטווסים. החופים של רודוס הם כמובן אחת הסיבות הבולטות להגיע לפה. למשפחות מומלץ להתמקם בצד המזרחי של האי שכן הוא מוגן מרוחות והחופים בו נעימים יותר לרחצה וידידותיים לילדים.

עמק הפרפרים ברודוס

עמק הפרפרים. אמנם הפרפרים צנועים למראה, אבל מסלול הטיול בעמק מלא קסם, עם שפע של מים וצמחייה

במיוחד לילדים: פארק המים פאליראקי (Faliraki Water Park) הוא אחד מפארקי המים המוצלחים ביוון ויש בו מגוון גדול של בריכות, מגלשות ומתקני מים. כדאי לבקר גם באקווריום של רודוס ששוכן בסמוך לעיר העתיקה ובחוות היענים הסמכה לעמק הפרפרים.

מלון למשפחות: מלון Princess Andriana Resort & Spa הוא מלון פאר בסגנון הכל כלול שממוקם בקיוטארי. זהו מלון שקט עם המון אטרקציות למשפחות: שלוש בריכות, מופע מזרקות מים, פעילויות ספורט מים בחוף, מסלול מיני גולף ועוד.

Atlantica Aegean Blue הוא מלון הכל כלול על חוף יפה בקולימביה, ובו פארק מים עם כמה בריכות והמון מגלשות, פעילויות ספורט מים, הופעות והפעלות.

איך מגיעים? לאורך כל השנה יש טיסות ישירות בין ישראל לרודוס, אפשר גם לטוס בטיסת המשך מאתונה או להפליג מרודוס.

תצוגה באקווריום של רודוס

תצוגה באקווריום של רודוס | צילום: פליקר ,Andy Long

קורפו: ירוק בעיניים

קורפו נחשב לירוק באיי יוון, והחופשה בו אידיאלית למשפחות חובבות טבע. האי מכוסה ביערות ויש בו גם חופים חוליים מושלמים עם מים צלולים. אחד המפרצים היפים ביותר הוא מפרץ פליאוקסטריצה (Palaiokastritsa), שממי הטורקיז שלו מזדקרים צוקי אבן גיר מרשימים. שייט בסירות קטנות בין הצוקים כולל גם כניסה לכמה מערות קטנות. האי מזמין לעוד המון הרפתקאות בטבע – מרכיבה על סוסים ועד לשנירקול וגלישה. העיר העתיקה של קורפו היא עיר מלאת אווירה בסגנון ונציאני וגם הילדים ייהנו לשוטט ברחובותיה ואולי גם להצטייד במזכרת או שתיים מחנויות המזכרות הרבות. אפשר לתור את העיר העתיקה בכרכרה רתומה לסוס ויש גם רכבת תיירים קטנה שיוצאת לטיול ברחובות העיר העתיקה.

ילד משתעשע על החוף בקורפו

ילד משתעשע על החוף בקורפו

במיוחד לילדים: פארק המים Aqualand הוא פארק מים גדול ומעוצב היטב עם בריכות, מתקני מים ומגלשות לכל המשפחה. פארק נוסף, קטן יותר, הוא Hydropolis שבחוף הצפוני של האי. אטרקציה נוספת למשפחות היא שייט ב-Kalypso Star, סירה עם קרקעית שקופה שמאפשרת הצצה לעולם התת ימי העשיר של קורפו. השייט כולל מפגש עם אריות ים והאכלתם.

מלון למשפחות: מלון MarBella הוא מלון חמישה כוכבים ידידותי מאוד למשפחות, הממוקם בין מטעי זיתים על חוף אגיוס יואניס, מהחופים היפים באי. יש בו חדרים משפחתיים מרווחים שמשקיפים לים, כמה בריכות ובהן בריכת ילדים עם מגלשות מים ובריכת תינוקות, פעילויות ספורט מים בחוף, מועדון ילדים וחדר משחקים למתבגרים, שירותי שמרטפות, גן שעשועים ותפריטי ילדים במסעדות המלון.

איך מגיעים? בקיץ יש טיסות ישירות בין ישראל לקורפו. בשאר השנה אפשר להגיע בטיסת המשך מאתונה.

העיר העתיקה של קורפו

העיר העתיקה של קורפו

זקינתוס: מערות כחולות וצבי ים

אי יפהפה נוסף הוא זקינתוס (Zakynthos), עם קו חוף דרמטי, חופים חוליים מדהימים, מטעי זיתים ושמורות טבע מקסימות. אחד האתרים הכי מתויירים הוא המערות הכחולות שבצפון-מערב האי. המערות מוקפות בקשתות אבן טבעיות והמראה מרשים במיוחד. לא כדאי לוותר גם על מפרץ הספינה הטרופה שמספק את אחת מנקודות התצפית המדהימות באי. למשפחות כדאי להתמקם ב-Tsilivi, אזור נופש פופולרי אך רגוע עם תשתיות תיירות מפותחות.

מפרץ הספינה הטרופה, מהאתרים היפים בזקינתוס

מפרץ הספינה הטרופה, מהאתרים היפים בזקינתוס

במיוחד לילדים: הפארק הימי של זקינתוס שממוקם בחוף הדרומי של האי הוא שמורת טבע מקסימה אשר בה ניתן ללמוד על שימור צבי ים וגם לפגוש את היצורים המקסימים האלה. יש גם סיורי שייט בעקבות צבי ים. בנוסף, יש בזקינתוס שני פארקי מים: Tsilivi Waterpark ו-Water Village. בחופים מוצעות פעילויות ספורט ימי רבות.

מלון למשפחות: Porto zante הוא מלון בוטיק וספא ששוכן על חוף חולי יפה במפרץ מבודד ומוכיח שאפשר להיות ידידותי לילדים מבלי לפגוע ברמת הפינוקים ובאווירה הרומנטית. כל החדרים הם למעשה וילות מרווחות בנות 4-1 חדרי שינה, בכולן בריכת שחייה פרטית מחוממת. במלון מגרש משחקים, מועדון ילדים מאובזר היטב, פעילויות ספורט ימי ושירותי שמרטפות לילדים.

איך מגיעים? בקיץ יש טיסות ישירות בין ישראל לזקינתוס, בשאר השנה אפשר להגיע בטיסת המשך מאתונה.

צב ים, מסמלי האי זקינתוס

צב ים, מסמלי האי זקינתוס

פארוס: כפרים לבנים וחופים שלווים

האי פארוס (Paros), אשר ממוקם בין מיקונוס לסנטוריני, נותר נעים ושליו לעומת שכניו הפופולריים, למרות שגם אותו התיירים מגלים בשנים האחרונות. בדומה לשכניו באיים באיים הקיקלאדיים, יש כאן כפרים מסורתיים שבתיהם מסוידים בלבן וחופים נהדרים. בנוסף, תוכלו ליהנות ממגוון של פעילויות ספורט ימי לצד פעילויות יבשתיות כמו רכיבה על אופניים ועל סוסים – יש באי כמה חוות שמוציאות טיולי רכיבה על סוסים למשפחות, כמו למשל Kokou Horse Riding Center ו-Thanasis Farm. במהלך החופשה בפארוס כדאי לצאת לשייט לאיים סמוכים – אנטיפארוס (Antiparos) שבו חופים קסומים ומערת נטיפים מיוחדת או האי הגדול והיפה נקסוס (Naxos).

בדומה לשכניו באיים הקיקלאדיים, גם בפארוס יש כפרים ציוריים עם סמטאות צרות ובתים מסוידים בלבן

בדומה לשכניו באיים הקיקלאדיים, גם בפארוס יש כפרים ציוריים עם סמטאות צרות ובתים מסוידים בלבן

במיוחד לילדים: פארק המים Aqua Paros הוא אחד מהגדולים ביוון ובו בריכות, 13 מגלשות מים, מסלול אבובים ועוד.

מלון למשפחות: Katerina Mare הוא מתחם של דירות נופש במרכז העיר נאוסה (Naoussa), במרחק 100 מטר מהחוף. במתחם דירות וסוויטות מרווחות ונעימות בעיצוב קיקלאדי מסורתי שממרפסותיהן נשקף נוף מדהים של הים ושל האיים השכנים. חלק מהדירות מצוידות במטבחון.

חוף בפארוס, אי נעים ורגוע

חוף בפארוס, אי נעים ורגוע

איך מגיעים? בשונה מהאיים האחרים שהוזכרו פה, לפארוס אין טיסות ישירות מישראל, אבל אפשר להגיע אליו בטיסת המשך מאתונה או בהפלגה מפיראוס –  חוויה בפני עצמה.

לקריאה נוספת:

האיים הסודיים של יווןהייתם כבר ברודוס, כרתים וסנטוריני? הנה כמה איים יווניים נפלאים לא פחות, אבל שלווים הרבה יותר. אידיאלי למחפשים חופשה שקטה על אי יווני, הרחק מהמוני התיירים

עוד טיולים עם ילדים בעולם

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.