תפריט עמוד

ערד והסביבה: טיולים, אטרקציות ותצפיות

גלריות וסדנאות אמנים, נקודות תצפית עוצרות נשימה, יקבי בוטיק ומבשלות בירה, חזיון אורקולי חדש במצדה ומקום לינה נעים במחירים שווים לכל נפש - יש הרבה סיבות טובות להגיע לחופשה בערד, גם בקיץ

ערד, שממוקמת על גבול מדבר יהודה, מהווה בסיס מצוין לטיולים במדבר יהודה ובים המלח, אבל גם בימים חמים, כשלא רוצים לעשות מסלולים ארוכים או להרחיק יותר מדי, יש לערד המון מה להציע – ממפגש עם אמנים, דרך ביקור ביקבים ועד לנקודות תצפית מדהימות. הנה כמה פעילויות נהדרות בערד ובסביבתה:

נקודות תצפית: לספוג את המדבר

כיאה לעיר שמוקפת בנופים מדבריים, ערד מציעה כמה תצפיות נהדרות על הסביבה המדברית. אחת התצפיות היפות והרומנטיות היא מצפור גורני. במצפה המבודד יש ספסלים המשקיפים למדבר יהודה, ים המלח והרי מואב. התצפית במקום יפה ורומנטית במיוחד בזריחה ובשקיעה. איך מגיעים? נוסעים לאורך רחוב מואב לכיוון בתי המלון, מעט לפני בתי המלון יש שילוט למצפור, נוסעים בדרך עפר כבושה ומשאירים את הרכב כ-50 מ' לפני המצפור, את שאר הדרך עושים ברגל.

תצפית על ים המלח ממצפור מואב | צילום: אייל תמיר

תצפית על ים המלח ממצפור מואב | צילום: אייל תמיר

מצפה נוסף שמשקיף על ים המלח והרי מואב הוא מצפור מואב, שבו נמצא פסל סביבתי מרשים של הפסל יגאל תומרקין, הבולט על רקע הסביבה המדברית. מהמצפה יוצא מסלול קצר לנחל כידוד. איך מגיעים? המצפה נמצא באזור בתי המלון של ערד.

ולסיום, נקודת תצפית נוספת שנמצאת מחוץ לעיר, על הכביש היורד מערד למצדה: מצפור עומר. המצפור מציע תצפית מיוחדת במינה על הר קנאים ועל מדבר יהודה.

השביל המוביל לפסל של תומרקין במצפור מואב | צילום: אייל תמיר

השביל המוביל לפסל של תומרקין במצפור מואב | צילום: אייל תמיר

אמנות וסדנאות

בערד חיים ויוצרים אמנים רבים, ואפשר לראות עבודות שלהם ולפגוש אותם בהאנגרים שברובע האמנים אשת לוט, הנמצא בקצה המערבי של אזור התעשייה. ברובע פועלים כמה מוזיאונים ייחודיים, בהם מוזיאון הזכוכית שבו עבודות זכוכית מרהיבות של האמן גדעון פרידמן ואמנים נוספים, מוזיאון הבובות  המציג בובות של הקומדיה דל ארטה שיצרו מירי ליבוביץ ואדוארד שרוסטר ומוזיאון מראה במדבר של אלון ואביטל אהרוני המוקדש ליצירה באדמה ולחרס.

ציור קיר על האנגר ברובע האמנים בערד | צילום: אייל תמיר

ציור קיר על האנגר ברובע האמנים בערד | צילום: אייל תמיר

לצד אלה יש כאן גלריות, בתי מלאכה וסדנאות של אמנים, בהם תוכלו להתנסות בעצמכם במלאכות שונות. בין המקומות המעניינים ברובע, ובערד בכלל, נזכיר את מפל הדמעות של האמן ריק וונקה שיוצר יצירות ברונזה מרהיבות, את הגלריה הססגונית של עליזה בן נר, את הבית של דוד שיוצר אמנות שימושית, ואת גן הפסלים של יפה ואיציק גמליאל, שממוקם בראש צוק המשקיף לים המלח. בנוסף, תוכלו להשתתף בסדנאות יוגה, לבקר בבית מלאכה לסבונים מהטבע ולהשתתף בסדנאות רוקחות טבעית, סדנאות שוקולד לכל המשפחה, סדנאות עבודה בעץ ועוד.

ירוק בעיניים

הנופים הצחיחים של מדבר יהודה אמנם נשקפים מכל פינה, ובכל זאת, תמצאו בערד ובסביבתה כמה פינות חמד ירוקות. לפני הכניסה לערד, על כביש 31, נמצאת חורשת רן (המוכרת גם כפארק ערד). זוהי חורשת קק"ל לזכרו של רן שוחט שנפל במלחמת יום כיפור. בחורשה יש מדשאה ועצים מצלים, וזהו מקום נהדר לפיקניק. יש גם גן הרפתקאות לטובת המשפחות המבקרות במקום.

פסלי נשרים וזוחלים בהשראת הטוטמים האינדיאנים בפארק הנשרים | צילום: אייל תמיר

פסלי נשרים וזוחלים בהשראת הטוטמים האינדיאנים בפארק הנשרים | צילום: אייל תמיר

אתר נוסף ולא שגרתי הוא פארק הנשרים הנמצא סמוך לכניסה המערבית לעיר. על מדשאות בפארק פזורים פסלי נשרים וזוחלים בהשראת הטוטמים האינדיאנים, פרי יצירתה של משפחת שמואלי מעין הוד.

בילוי לילי: מצדה משקיעה לזריחה

גם אם הייתם במצדה פעמים רבות בעבר, תמיד טוב לחזור לאתר המרגש, שמציע שילוב אופטימלי בין נופים להיסטוריה. ועכשיו יש סיבה טובה במיוחד לחזור למצדה – מופע הלילה החדש שנקרא "מצדה משקיעה לזריחה". המופע, שמוקרן על הצלע המערבית של ההר, משלב אמצעי המחשה חדישים עם אפקטים ייחודיים של תאורה ומהווה חוויה לכל החושים. במופע משתתפים עשרות שחקנים וניצבים ואת הפסקול, שנכתב על ידי שלמה גרוניך, מבצעים אמנים רבים, בהם לירז צ'רכי, הראל סקעת ואחרים.

החיזיון הלילי החדש במצדה | צילום: אייל תמיר

החיזיון הלילי החדש במצדה | צילום: אייל תמיר

כדאי להגיע שעה לפחות לפני המופע, כדי ליהנות מהמראה של האתר בשעת השקיעה. המופע מתקיים בכל יום שלישי וחמישי לאחר השקיעה, לפרטים נוספים לחצו כאן >>

יקבים ומבשלות בירה

בשנים האחרונות יקבי צצים בערד יקבי בוטיק ומבשלות בירה, המהווים אפשרות נוספת לבילוי. בין היקבים שתמצאו פה נזכיר את יקב יעלים של גיורא גליקסמן (כתובת: אודם 72, טלפון: 050-7470931) ויקב מדבר הנמצא ברובע האמנים ואשר בסופי שבוע פועל בו בר יין (כתובת: סדן 10, טלפון: 08-8662100). ברובע האמנים תמצאו גם את מבשלת הבירה שיטה, עם מרכז מבקרים ובר בירה הפועל בסופי שבוע (כתובת: סדן 10, טלפון: 052-6650380).

בילוי לילי במבשלת שיטה

בילוי לילי במבשלת שיטה

אירוח נעים במחיר משתלם

אכסניית אנ"א ערד ממוקמת במיקום מרכזי מאוד, ועם זאת שקט, פסטורלי ומוקף בצמחייה, והיא מהווה בסיס מצוין לטיולים בערד ובסביבה. באכסניה יש 53 חדרי אירוח חדישים ונעימים, המתאימים לזוגות, משפחות וקבוצות של מטיילים.

אכסניית אנ"א ערד. מיקום מרכזי אך שקט, ירוק ופסטורלי

אכסניית אנ"א ערד. מיקום מרכזי אך שקט, ירוק ופסטורלי

 

כל החדרים ממוזגים, נקיים ומתוחזקים היטב, ובכולם תמצאו מקלחת ושירותים, מקרר מטיילים, טלוויזיה וקומקום להכנת קפה או תה. וחשוב לא פחות לחלק מהאורחים – ברחבי האכסניה יש WiFi חופשי. חלק מהחדרים נגישים ומאובזרים לנכים ולאורחים עם מוגבלויות.

חדר משפחתי באכסניית אנ"א ערד

חדר משפחתי באכסניית אנ"א ערד

ארוחת בוקר ישראלית כלולה במחיר האירוח, ניתן להזמין ארוחות נוספות (כולל ארוחות צהריים ארוזות) בתוספת תשלום. לפרטים נוספים על אכסניית אנ"א ערד לחצו כאן >>

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.