תפריט עמוד

אושר משמים

הסיפור הזה קרה לא מזמן. אבל איכשהו הוא מסתדר לי יותר עם התקופה הרומנטית במאה ה-19. המקום דווקא מתאים: אנגליה, עיר במערב המדינה הנקראת Aberystwyth, ואם רוצים לדייק יותר אנחנו מדברים על מעבר חצייה ברחוב אלכסנדרה, לא הרחק מתחנת הרכבת של העיר. לעיתים יוצא, בגלל צירוף משונה של אירועים, שההסטוריה מתעדת את עצמה מבלי שנתכוונה. וכך יצא שבאותה עת שהאירועים הללו התרחשו, מצלמת טלוויזיה במעגל סגור שמוקמה באחת החנויות לא הרחק משם, תעדה אותם בפרוטרוט.

השעה בסביבות 11:00 בבוקר. הרמזור במעבר החצייה מתחלף ועוברי אורח חוצים את הכביש. אנשים בשר ודם, גבורים קטנים של מציאות היומיום. הנה אשה עם כלב קטן, אדם דוחף עגלת תינוק, צעירה נאה משוחחת בטלפון הנייד…לפתע, יש מאין, יורד מה"שמיים" גשם של שטרות. אף אחד לא יודע מה מקור טיפות השטרלינגים הללו. מאוחר יותר יהיו כאלה שיעריכו כי מדובר בממטרים של ממש: כ-20,000 לירות אנגליות, אולי יותר, אולי פחות.

תודו שזה חומר משובח לסיפור. מתכון נפלא לחיבור על מהותו של האושר עם כמה שאלות אתיות מופלאות, אולי גם בתוספת רמיזות על דרכו הקפיטליסטית של העולם ותהיות קלאסיות בנוסח: מה היה קורה אילו אתם הייתם שם?

תתבוננו בסרט (למטה) ותראו בעצמיכם כיצד מתפתחת לה מהומה קטנה. עוברי האורח עוצרים, כורעים על ברכיהם והופכים לרגע לחבורה של לקטים קדומים המלקטים זרעונים כדי לשרוד. האם מישהו היה מתנהג אחרת? כתבה שהתפרסמה ב-בי.בי.סי מאותם הימים מספרת כי היו עדים ששמעו את הקריאה: מי רוצה כסף בחינם? המשטרה המקומית פנתה לאזרחים שהיו במקום בדרישה להחזיר את הכסף, זאת, בהבטחה שלא יאונה להם כל רע. נראה גם שיש חשוד, אדם כבן ארבעים שכנראה הוא היה זה שאחראי למה שקרה שם ברחוב אלכסנדרה.

מבט לווין על המקום – גוגל ארט'- (הרבוע האדום).

לא הצלחתי למצא פרטים נוספים על מוריד הגשם המסתורי, אבל ע"פ מקורות שונים הסביר הרובין הוד הזה לשוטרים שכל מה שהוא רצה זה היה לעזור לאנשים ולהפוך אותם למאושרים. או בלשונו: -"לפזר להם קצת אור שמש" (במקור: "I just wanted to spread a little sunshine)".

לבלוג של עמי בן בסט – "קצה"

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.