תפריט עמוד

אוסטריה: לילה בצינור ביוב

"הרעיון למלון הזה נולד מתערובת של זכרונות ילדות, סגנון המסעות האהוב עלי והצרכים והמשאלות של חברים ושל אנשים שפגשתי ברחבי העולם. חלמתי להקים משהו שאפשר להגדירו כאירוח נגיש ומינימליסטי". כך מתאר האמן האוסטרי אנדראס שטראוס את חזונו בבואו להקים את דאס פארק הוטל, שאת שמו הוא מעדיף לכתוב במילה אחת Dasparkhotel. לטעמי, המלון שבנה באמת ובתמים ראוי לתואר "המוזר בעולם".

קשה להרבות במילים ובתיאורים, שכן פארק הוטל כשמו אין הוא: אמנם הוא נמצא על גדת נהר הדנובה, אבל נופי הנהר היפים לא נשקפים מהחלונות ולמעשה זה אפילו לא באמת מלון. הכי רחוק מהדימוי המקובל, האורחים כאן מוזמנים ללון באחד משלושה צינורות ביוב מבטון חשוף, או ליתר דיוק מקטעי צינורות שהונחו על הדשא. צדם האחד של הצינורות נסגר, על צדם השני הותאמה דלת והם רוהטו במינימליזם קיצוני. מקלחת מפנקת, חלוק רחצה, מיני בר, מסך טלוויזיה שטוח? תשכחו מכל אלה. כל חדר-צינור שכזה מכיל שלושה חפצים בלבד: מנורה, מזרן דק ושק שינה. את בעיית העלטה השוררת בתוך המתחם הזעיר והאטום פתר שטראוס על ידי ניקוב פתחים עגולים ב"גג" הצינור, דרכם אור טבעי חודר פנימה. וכיוון שאין אמצעי חימום בתוך הצינורות, המלון נסגר בכל סתיו ונפתח מחדש באביב.

האורחים הם כנראה בדיוק האנשים ששטראוס פגש במסעותיו בעולם, הרפתקנים חסרי תקנה, צעירים (לפחות ברוחם) לא מפונקים, כאלה שמסתפקים במועט ושמחים על עצם העובדה שיש קורת גג מעל ראשם. וכל זה בתמורה למחיר הוגן לגמרי: כל אורח משלם לפי יכולתו ורצונו. בעולם המפתיע של דאס פארק הוטל לא כופים דבר על איש, והכל מתקבל בשמחה. הדרישה היחידה היא הרשמה מוקדמת דרך אתר האינטרנט.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.