תפריט עמוד

אוכל סיני – עוף בלוטוס

כמעט לכל מקום בעולם יש דברים קטנים המאפיינים אותו ומעניקים לו ייחודיות. כך גם שמדובר באוכל. למחוז דזג'יאנג שבסין יש מנת עוף מיוחדת שבהחלט שווה טעימה

לנסיעות עסקים לחו"ל יש תדמית של עבודה חלומית בעיני אלו שלא חוו אותן. כל מי שלא נוסע לחו"ל מטעם עבודתו, בטוח שנסיעה כזו שקולה לזכייה קטנה בלוטו. לא פחות. ובכן, יסכימו איתי רוב בעלי הניסיון שברגע שחולפת לה נסיעת העסקים הראשונה, הבאות אחריה לא טומנות בחובן הנאות גדולות מדי. החלק הפחות מהנה הוא הניסיון לאתר במהירות ארוחות טעימות לאחר יום עבודה ארוך. בדרך כלל, החיפוש מסתיים בארוחת ג'אנק פוד או בנשנוש בחדר המלון.

בנסיעות למדינות המזרח הרחוק, שאנגלית אינה שפה שגורה בהן בלשון המעטה, האתגר גדל. דוגמא טובה לכך היא סין. מסעדות בסין הן אגוז קשה לפיצוח למבקרים, בעיקר אם אינכם דוברי סינית ואינכם מכירים את קודי ההתנהגות.

הקבצן הבשלן
נסיעתי האחרונה להאנגז'ו (Hangzhou) שבסין הייתה שונה מהאחרות. ולו רק בזכות מארחיי. אלו הגדילו לעשות, שיתפו אותי בכמה מהמסעדות המומלצות באזור והפכו את חווית העבודה הרחק מהבית להיכרות עם המאכלים המקומיים.

האנגז'ו נחשבת לאחת הערים היפות בסין. במרכזה נמצא אגם יפהפה בשם שי הו (Xī Hú, "האגם המערבי"), שהוא מוקד משיכה לתיירות פנים ולזוגות בירח דבש (האגם אף מופיע על שטר היואן הסיני). לאורך האגם צועדים רבים מדי ערב, מפריחים עפיפונים, יוצאים לשיט במים השלווים ונהנים מפריחת הלוטוס.

על שפת האגם נמצאות כמה מסעדות המגישות מנות אופייניות למחוז. אחד המאכלים המיוחדים נקרא "עוף הקבצנים". מקור שמו של המאכל באגדה על קבצן שגנב עוף לארוחת הערב והסתיר אותו קבור באדמה למשך הלילה, עטוף בעלי לוטוס. מעל תלולית האדמה הוא הבעיר אש, שחיממה את האדמה ובישלה את העוף הקבור תחתיה. הבישול הארוך בתוך האדמה ועלי הלוטוס נתנו לעוף טעם נפלא. מארחיי לקחו אותי למסעדת וייז'ואנג (Weizhuang), השוכנת על שפת האגם, שם מבשלים את העוף בצורה זו בתוספת עשבי תיבול.

"עוף הקבצנים", מנה ייחודית לאזור | צילום: Yun Huang Yong, flickr

אין צורך בפנטומימה
בסין הישיבה במסעדות היא לרוב סביב שולחנות עגולים, שבמרכז מוצב משטח עגול מסתובב המאפשר לסועדים לחלוק את המנות. המלצרים מגישים לשולחן תפריט אחד בלבד (בדרך כלל אין תפריט באנגלית), ונהוג לתת לאדם אחד להזמין מהתפריט מספר מנות עבור כל הסועדים.

נתתי למארחיי להזמין את כל המלצותיהם וחשתי הקלה גדולה – היום לא אזדקק לכישורי פנטומימה. כל מה שאבקש יתורגם מיידית, וכל שנותר הוא להתרווח בכיסא ולהמתין לאוכל איכותי.

תוך זמן קצר הגיע המלצר לשולחן עם מספר מנות, ביניהן "חבילת ההפתעה" של עוף הקבצנים. המלצר פתח את עלי הלוטוס והגיש את המנה למרכז השולחן. עשבי התיבול והלוטוס נתנו לעוף טעם אלוהי והבישול הממושך גרם לו להתמוסס בפה. לצד העוף הוגשו מנות נוספות: נתחי צלעות בקר ברוטב מתקתק, דגים ברוטב דמוי סויה סמיכה ושורש לוטוס פרוס. גם אלו הדהימו אותי בזו אחר זו. התמלאתי אושר, אכן אוכל סיני הוא הרבה מעבר לנודלס ואורז.

ומה המסקנה? אם אתם מעוניינים להפוך את חווית הנסיעה לחוויה חיובית, תתלוו למקומיים, תנו להם להזמין עבורכם, תטעמו מכל מה שמוצע לכם ואל תשאלו שאלות. כך תבטיחו לעצמכם הנאות רבות שלא הייתם מגיעים אליהן בכוחות עצמכם.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...