תפריט עמוד

אברהם הוסטל: קפיצה קטנה לחו"ל, בירושלים

במרכז ירושלים נמצא אברהם הוסטל, הוסטל משודרג שמציע, לצד לינה נוחה במחיר הוגנים ובמיקום מרכזי להפליא, חווית אירוח יוצאת דופן שכוללת המון אירועי תרבות ומפגש עם מטיילים מכל העולם

מי שהיה בטיול תרמילאים ארוך בחו"ל, מתגעגע לחוויית הלינה בהוסטלים, שמהווים פעמים רבות  לא רק מקום לינה זול, אלא מקום עם אווירה מיוחדת שבו אפשר לפגוש מטיילים מכל העולם ולקבל מידע לטיולים ואת כל השירותים הנוספים שמטייל צריך כמו מכבסה ומטבח מאובזר. עד לפני שנים לא רבות, הוסטלים מהסוג הזה לא היו קיימים בארץ, עד שנכנסו לתמונה חמישה יזמים צעירים, כולם בוגרי טיולי תרמילאים ארוכים בעולם, שהקימו את רשת האכסניות הפרטיות אברהם הוסטל שכוללת שלושה הוסטלים עטורי שבחים בנצרת, ירושלים ותל אביב. אם תהיתם לגבי השם, זה בגלל שהחזון של יזמי אברהם הוא לתרגם את האירוח של אברהם אבינו לשפת המאה ה-21.

הלובי, ובו עמדת קבלה המאויישת 24/7, נעים ומזמין

הלובי, ובו עמדת קבלה המאויישת 24/7, נעים ומזמין

ההוסטלים של אברהם הוסטל הם הוסטלים עם אג'נדה, שבמרכזה קידום של תיירות שיתופית, חברתית ותרבותית. זה אומר שבאברהם הוסטל שמים דגש על חללים משותפים ופעילויות שיביאו למפגש בין האורחים, שמים דגש על חיבור בין התיירים למקומיים ומעודדים את התיירים להשתמש בעסקים הקטנים הסמוכים להוסטל, וגם דואגים לחשוף את האורחים לתרבות המקומית דרך הופעות, תערוכות, ירידי עיצוב, קולינריה מוזיקה ועוד. כנראה שהם עושים את זה ממש טוב כי ההוסטלים של הרשת זוכים לשבחים רבים באתרים ומגזיני תיירות מובילים ומדורגים תדיר בעשירייה הראשונה ברשימות ההוסטלים המובילים בעולם.

ארוחת בוקר עם חברים מכל העולם

ארוחת בוקר עם חברים מכל העולם

אחד מההוסטלים בהם אפשר לחוש את האווירה הקוסמופליטית במיטבה הוא אברהם הוסטל בירושלים שלחופשה בו, למרות הנוף המקומי, יש ניחוח של חו"ל. ההוסטל שוכן בבניין ששימש בעבר את לשכת הגבייה של עיריית ירושלים, במרכז של המרכז, בצמוד לכיכר הדוידקה וממש בכניסה לשוק מחנה יהודה. המבנה הוסב תחילה לאכסניית נוער בשם הדוידקה ולפני שש שנים נפתח במקום אברהם הוסטל.

החדרים באברהם הוסטל גדולים מוארים ונעימים

החדרים באברהם הוסטל גדולים מוארים ונעימים

זהו כאמור, הרבה יותר ממקום להניח בו את הראש בסיומו של יום עמוס בטיולים. באכסניה יש היצע מגוון של חדרים, ובהם חדרים משותפים (140-80 ₪ למיטה, כולל ארוחת בוקר), חדרים פרטיים (450-300 ₪ לזוג) וחדרים למשפחות (670-450 ₪), כולם מעוצבים בסגנון ביתי, חמים ונעים, עם צבעוניות נעימה וחלונות גדולים. למרות שהחדרים מזמינים, באברהם הוסטל ממש לא רוצים שתישארו בתוך החדר והמפגש עם האורחים הנוספים וההיכרות עם הסביבה הם חלק בלתי נפרד מחוויית השהות במקום. דגש רב מושם על החללים המשותפים של ההוסטל, ואלה מזמינים במיוחד וכוללים לובי מרווח עם עמדת קבלה המיואשת 24/7, לאונג' עם פינות ישיבה, ערסלים, פינת ביליארד וכדורגל שולחן ומרפסת גג עם פינות זולה ותצפית על העיר. הלאונג' ומרפסת הגג הם מקומות נהדרים לרבוץ בהם ולפגוש חברים חדשים מכל העולם, ובערב אפשר לשמוע בבר של ההוסטל בליל של שפות ולשכוח שאתם במרחק דקה וחצי הליכה משוק מחנה יהודה.

הלאונג' בר של ההוסטל רוחש פעילות ובערב אפשר לשמוע בו בליל של שפות

הלאונג' בר של ההוסטל רוחש פעילות ובערב אפשר לשמוע בו בליל של שפות

הגג הוא גם מוקד למגוון גדול של פעילויות שמתקיימות פה מדי ערב, כמו שיעורי יוגה או ערבי ברביקיו עליזים שנערכים במקום בקיץ. ויש עוד הרבה פעילויות שמוצעות לאורחים פה – סדנאות חומוס, הופעות, הרצאות, שיעורי שפות ואפילו קבלת שבת משותפת בימי שישי, עם ארוחת ערב שמתבשלת במטבח המשותף לאורחים.

שיעור יוגה על גג ההוסטל. מדי ערב מתקיימות פה פעילויות מגוונות שמפגישות בין האורחים

שיעור יוגה על גג ההוסטל. מדי ערב מתקיימות פה פעילויות מגוונות שמפגישות בין האורחים

אפשרות נוספת למפגש היא בטיולים שיוצאים מפה. לצד הרשת נפתחה חברת הטיולים "אברהם טורס" שמוציאה מההוסטל, מדי יום, טיולים מודרכים לים המלח, לגליל ולגדה המערבית. ישראלים אולי לא זקוקים לשירותי ההדרכה של אברהם כדי לטייל בים המלח, אבל מומלץ בהחלט להיעזר בהם כדי לטייל דווקא בסביבה הקרובה להוסטל. ההוסטל, ממוקם, כאמור בלב ירושלים, ומכאן ניתן לצאת לטייל בירושלים באופן עצמאי או להצטרף לסיורים מודרכים שיוצאים מהאכסניה לעיר העתיקה, לשוק מחנה יהודה ולמרכז העיר המתחדש. שוק מחנה יהודה, שער יפו, העיר העתיקה, מוזיאון האסלאם, מוזיאון ישראל ומתחם התחנה הראשונה – כולם נמצאים ממש קרוב. כך או כך, אם אתם רוצים להרגיש כמו תיירים בארץ, לגלות את סודותיה של ירושלים, ליהנות מלינה נוחה ונעימה במחיר שפוי ועל הדרך לפגוש חברים חדשים כל העולם וליהנות מחוויה תרבותית יוצאת דופן  – אברהם הוסטל ירושלים הוא בחירה מצוינת.

אברהם הוסטל, רחוב הנביאים 67, כיכר הדוידקה, ירושלים, טלפון: 02-6718330, אתר אינטרנט

צילומים: ניצן הפנר וספיר שטיין

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.