תפריט עמוד

אברהם הוסטל אילת: תיירות מסוג אחר

אם אתם רוצים להכיר את אילת האמיתית, זאת שמחוץ לשורת המלונות הענקיים שבטיילת הצפונית, אברהם הוסטל מציע לא רק אופציית לינה במחיר שפוי, אלא גם אווירה צעירה ותוססת ואפשרות להכיר צדדים חדשים ופחות מוכרים של העיר הדרומית

"ים כחול, סירה ונשר / שמש זהב אדום". המילים של השיר "ציור" של שלמה גרוניך מזמזמות לי בראש. טוב, אולי נשר לא עף מעלינו, אבל ים כחול, סירה ושמש זהב אדום – יש ובשפע.

אם תשאלו אותי, דבר לא משתווה לשייט רגוע בסירת מפרש בים האדום, אנטיתזה לסירות המנוע המהירות שמשאירות מאחור שובל של קצף לבן לפני שהן נעלמות ברעש גדול. אני אוהבת את הים האדום, את ההרים האדמדמים שנושקים לו, את הרוח שמכה במפרשים ומבדרת את השיער. השקט מתפוגג לפתע כשאנחנו מבחינים בקצה זנב של דולפין (דולפינה, ליתר דיוק) ואז מופיע גב קעור ומיד אחריו  שני ראשים צצים לרגע מעל המים ונעלמים במעמקים. קריאות ההתרגשות שלנו הן שמפרות את השקט, ולאחריהן שוב רגוע ונעים. עכשיו מגיע הזמן לרדת בסולם הקטן היישר אל תוך המים הקרירים. אמצע נובמבר ואנחנו שוחות סביב הסירה בים שמימיו לא קרים מדי גם בעונה הזאת. מי היה מאמין!

שייט בים האדום. להסתכל על אילת ועל עקבה מכיוון המים

שייט בים האדום. להסתכל על אילת ועל עקבה מכיוון המים | צילום: רותם בר כהן

שייט ביאכטה קטנה, עם פלחי אבטיח ונופים שמרחיבים את הלב, הוא רק אחד הסיורים שמציעים באברהם טורס. אלו סיורים וטיולים שמאפשרים להכיר את אילת וסביבתה לעומק, בדרך שונה מהמקובל בנופש בעיר הדרומית. אבל עוד נגיע אל הטיולים האלה, בינתיים נחזור רגע אחורה, אל אברהם הוסטל אילת, שבו התמקמתי במהלך הביקור האחרון בעיר הדרומית.

צבעוניות מסחררת בלב העיר

אילת מתקשרת אצל רבים כעיר של מלונות ענקיים, החולשים על הטיילת והחוף הצפוני. מסוג המלונות שהנופשים ממעטים לצאת מהם כי יש בהם בריכות, הפעלות לילדים, מסעדות, לפעמים חוף צמוד עם ספורט ימי. כמובן שלכל זה יש מחיר, והוא בהחלט לא מבוטל. אבל אילת היא הרבה יותר ממלונות ענקיים והיא מיועדת גם למי שלא רוצה או יכול להוציא הון על החופשה.

זה לא רק עניין של כסף, זאת גם בחירה בדרך אחרת, מהנה ומעניינת, לבלות בקצה הדרומי של ישראל. לטייל במרכז העיר, רחוק מהאזורים התיירותיים, לשוט או לצלול בים, ללכת בוואדיות, מוקפים בנופים יפים כמו חלום. זאת מהות החופש האמיתי וזה גם הטרנד העולמי החם – תיירות איטית (סלואו תוריזם) ותיירות מקיימת, כזאת שמתחשבת בסביבה ובקהילה המקומית.

הלאונג' באברהם הוסטל אילת. עיצובהלאונג' באברהם הוסטל אילת. מעל הפריטים המעוצבים והצבעוניים מרחף פסל תלוי ענקי של מנטה ריי | צילום מאיה מימוני צבעוני ושמח

הלאונג' באברהם הוסטל אילת. מעל הפריטים המעוצבים והצבעוניים מרחף פסל תלוי ענקי של מנטה ריי | צילום: מאיה מימוני

זאת בדיוק הסיבה שמשמח כל כך לגלות מקומות כמו אברהם הוסטל אילת, שמאפשרים אירוח במחיר צנוע, אווירה צעירה ותוססת ופעילויות מרתקות מחוץ למסלול הרגיל, כאלה שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את המראות והטעמים של העיר עצמה, לא רק את אזוריה התיירותיים.

אברהם הוסטל אילת, האח הצעיר במשפחת אברהם, שכוללת הוסטלים בתל אביב, ירושלים ונצרת, הוא מקום שמח וידידותי במיוחד. נתחיל בעיצוב, שכן הוא תופס את העין מיד עם הכניסה לבניין. החלל המרכזי, בגובה שלוש קומות, מלא בפריטים צבעוניים, אורות מנצנצים ורהיטים שיעלו חיוך על פניכם, כמו כורסה בצורת זנב של לווייתן בצבע ורוד בוהק או כורסה ירוקה בצורת תמנון ומנורות דמויות מדוזות. לצד התאורה הססגונית והריהוט העליז, המקום מעוטר בעבודות אמנות מקוריות של יוצרים ישראלים, ומעל כל אלה מרחף פסל ענק של מנטה ריי, מהפנט ביופיו ובשקט שהוא מקרין, ממש כמו היצור הימי המופלא.

הבר באברהם הוסטל אילת. מקום כיפי להתיידד עם אחרים

הבר באברהם הוסטל אילת. מקום כיפי להתיידד עם אחרים | צילום: מאיה מימוני

החלל המרכזי של ההוסטל כולל אזורי ישיבה, בר מקסים ומטבח להכנה עצמית של ארוחות. בקומת הקרקע נמצאת בריכה חיצונית, מוקפת בכיסאות נוח. מקום נוסף להירגע נמצא בקומה העליונה, במרפסת גג נעימה. כמו בהוסטלים האחרים של הרשת, גם כאן הציפייה היתה לאורחים צעירים שיתקבצו מרחבי עולם, אבל הקורונה שיבשה את התכניות, ונכון לעכשיו רוב האורחים הם ישראלים. אבל גם בימים אלו האווירה כאן קוסמופוליטית ונינוחה ואם תחפצו בכך, אפשר להתיידד בקלות עם האורחים האחרים.

לצד חדרי דורם ללינה משותפת יש גם חדרים זוגיים וחדרי משפחה. החדרים צבעוניים ומשמחים את העין, מספקים את כל מה שצריך כדי להעביר בנוחות ובנעימות את הלילה. אבל כאמור המטרה היא לא להישאר בחדר או במלון במהלך החופשה, אלא לצאת החוצה, להכיר את הסביבה, את הנופים המיוחדים, את הים הקסום ואת תושבי העיר – בקיצור, את החיים האילתיים עצמם.

הקו הצבעוני ממשיך גם בחדרי ההוסטל

הקו הצבעוני ממשיך גם בחדרי ההוסטל | צילום: מאיה מימוני

משונית האלמוגים ועד הקניון האדום

אז לאן אפשר לטייל באילת? אם אתם רוצים להתנסות בחוויות מיוחדות, מהסוג שאני חוויתי במהלך השייט, תוכלו להצטרף לאחד הסיורים שאברהם טורס מציעה. המחירים נעים בין 95 ל-195 שקלים, בהתאם לסוג הטיול שתבחרו. יוצא דופן יחיד הוא טיול ג'יפים של יומיים וחצי בירדן, הכולל סיור מודרך בפטרה, טיול בוואדי רם ולילה במלון מקומי, והכל בסביבות 2,500 שקל.

שייט בסירת מפרש בים האדום, חוויה מושלמת

שייט בסירת מפרש בים האדום, חוויה מושלמת | צילום: רותם בר כהן

בין הסיורים של אברהם טורס תמצאו הפלגה חווייתית בים האדום, סיור שנרקול בשונית האלמוגים, טיול ג'יפים והליכה בקניון האדום ואפילו סדנת ציור חווייתית בלוויית יין, בירה או שתייה קלה ללא הגבלה. אחרי שתחזרו מטיול עמוס בחוויות, כדאי לכם ללכת כעשר דקות אל שדרות התמרים, הרחוב הראשון של אילת, שם יש הרבה אופציות נחמדות לאכול. בין השאר תמצאו כאן את דוכן הפלאפל הוותיק בעיר – פלאפל הבוטיק הכחול, את השווארמה המצוינת של הלב הרחב, את הכריכים ותבשילי המחבתות המעולים של עומר'ס, את הפסטות הנהדרות של איל פנטולינו ומקומות נוספים. הליכה קצרה עוד יותר תביא אתכם אל מאפיית הבוטיק לחם ברויטמן, שם אפשר לקנות לחמי מחמצת או לשבת באחד השולחנות הקטנים בחוץ עם כריך מושקע וקפה. בערב, ליד לחם ברויטמן נפתח מקום חדש ומומלץ, פורטונה כולא פיצה, פיצרייה ששמה כבר יצא אל מחוץ לגבולות העיר.

מנות פתיחה בעומר'ס. שווה להכיר את העיר מעבר לאזור הטיילת

מנות פתיחה בעומר'ס. שווה להכיר את העיר מעבר לאזור הטיילת | צילום: רותם בר כהן

איפה? אברהם הוסטל אילת נמצא ברחוב שפיפון 13, טלפון: 08-6481313, אתר אינטרנט. מידע על הסיורים של אברהם טורס באילת תוכלו למצוא בקישור הבא.

____

הכותבת היתה אורחת של אברהם הוסטל אילת

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.