תפריט עמוד

סלבדור דה באיה – הקרנבל הגדול בעולם

הקרנבל של סלבדור דה באיה נחשב לגדול מסוגו בעולם. במשך שבוע שלם מיליוני אנשים חוגגים ללא הפסקה ברחובות: ריקודים, תלבושות ססגוניות, מסכות ומוזיקה ברזילאית בניחוחות אפריקאים סוחפים

חגיגות הקרנבל המוכרות, המפורסמות והמתוקשרות ביותר בברזיל הן אלו הנחגגות בעיר ריו דה ז'נירו, אולם למען האמת היא שהחגיגה הגדולה ביותר מתקיימת בעיר הנמצאת על חופי האוקיאנוס האטלנטי כ- 1,773 ק"מ צפונית-מזרחית משם – סלבדור דה באיה. כאן, מיליוני אנשים חוגגים יחד ללא הפסקה במשך שבוע שלם בריקודים, תלבושות, מסכות ומוזיקה במסיבת הרחוב הגדולה בעולם.

הקרנבל בסלבדור דה באיה. החגיגה הגדולה בעולם

העיר סלבדור דה באיה, הייתה בעברה הבירה הקולוניאלית העתיקה של ברזיל ומרכזו של סחר העבדים האפריקניים במדינה. בעקבות כך הרבה מתושביה העכשוויים של העיר הם צאצאים של אלו שהגיעו החל מתחילת המאה ה-16 מאפריקה אל העולם החדש. העבדים נשאבו גם הם לגל הנוצרי-קתולי ששטף את היבשת החדשה באותה התקופה, אך יחד עם זאת המשיכו לקיים בסתר את המסורות האפריקאיות הישנות של אבותיהם. האלים האפריקנים התערבבו יחד עם הקדושים הקתולים, ויצרו כור היתוך מיוחד וססגוני שמרכזו בעיר סלבדור. גם היום, חגים רבים לאלים האפריקנים עדיין נחגגים ברחבי ברזיל, אמונות כגון פולחן הקאנדומבלה והחג של אלת הים, היאמנז'ה, הנחגג בכל שנה בעיר ב-2 לפברואר, הם רק דוגמאות קטנות מיני רבות לעולם שעדיין חי ובועט בעיר זו.

תושבת סלבדור. הזיקה לתרבות האפריקאית נשמרת גם כיום | צילום: אייסטוק

ההשפעה הזו לא פסחה גם על חגיגות הקרנבל של סלבדור, המשלב בין החגיגה הדתית שהביאו עמם האירופאים, לבין השמחה, המוסיקה, הצבעים והנשמה האפריקאים. הקרנבל של סלבדור נמשך שבעה ימים ומתחיל בעצם יום לפני חגיגות הקרנבל בריו ובשאר המדינה.

כמו בריו דה ז'נירו ובערים נוספות ברחבי ברזיל, גם בסלבדור מתקיימות תהלוכות עצומות ומרשימות, שאפשר לצפות בהן בשני אזורים מרכזיים בעיר: בחלקה התחתון של העיר, באזור ברה (Barra) הקרוב לחוף, ובחלקה העליון, ברובע פלוריניו (Pelourinho), העיר העתיקה והמשומרת של סלבדור. רובע מיוחד זה מתאפיין ברחובות מרוצפים באבנים ובסמטאות צרות וציוריות החוברות זו לזו בתוך מבוך של בתים קולוניאליים צבעוניים וכיכרות יפות ורחבות.

בתיו הצבעוניים של רובע פלוריניו | צילום: אייסטוק

בפלוריניו יש מוזיאונים רבים, בתי מגורים של סופרים ואמנים מפורסמים, דוכני אוכל מקומי וחיי לילה שוקקים גם בימים שאינם ימי קרנבל, אז ההמונים יוצאים (בדרך כלל בימי שלישי) אל הרחובות, ורוקדים לצלילי מוזיקה ברזילאית קצבית לוהטת.

בימים שלפני הקרנבל העיר מתחילה ללבוש חג ולהתכונן וההתרגשות מורגשת בכל מקום בעיר – החל מסמטאותיה הצרות, דרך החופים ועד המסעדות ובתי הקפה. הרחובות מתמלאים צבעים, בובות ומסכות, מוזיקה בוקעת מכל מקום, להקות של ברזילאים צעירים צועדות ברחובות בליווי תופים, ותיירים רבים מתחילים לצוץ מכל פינה בעיר, מחפשים להצטלם עם הנשים השחורות בלבוש האפריקני המסורתי.

רובע פלוריניו שוקק חיים כל השנה, לא רק בתקופת הקרנבל

בתקופת הקרנבל קשה מאוד למצוא מקומות לינה במחירים סבירים בעיר. בתי המלון היוקרתיים, המלונות הקטנים וגם האכסניות דורשים מהתיירים ומהחוגגים הרבים המגיעים לעיר תשלום מראש על מינימום של שישה לילות. בשל כך, חוגגים רבים בוחרים לשכור דירות של תושבים שנסעו ושנמצאות במקומות המרכזיים בעיר.

הקרנבל השנה ייערך ב-22-16 בפברואר 2012. במהלך השבוע יופיעו על בימות הענק הפרוסות ברחבי העיר זמרים ולהקות מהמפורסמות והגדולות במדינה, בהם זמרות המזוהות עם שירי הקרנבל דוגמת דניאלה מרקורי ואיבצ'י סנגלו, אבל לא רק הן. המסיבה הבלתי פוסקת ברחובות העיר תימשך לאורך שבעה ימים ללא הפסקה, גם לא בשעות הלילה המאוחרות. ההמונים ישטפו את הרחובות ובאוויר תהיה אווירה של חופש מוחלט, טירוף ומוזיקה ברזילאית בניחוחות אפריקניים סוחפים.

בתקופת הקרנבל בכל שעות היום רחובות סלבדור מלאים בחוגגים עליזים

מי שזו הפעם הראשונה שלו וגם אלו שמגיעים בכל שנה, לכולם מצפים שבעה ימים ושישה לילות של חוויה ענקית וחגיגה אדירה בקרנבל הגדול בעולם.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.